برداشت اولیه بسیار مهم است و بسته بندی شما اغلب اولین معرفی مصرف کننده با محصول است. به این ترتیب، بسته بندی محصول عاملی است که تولیدکنندگان هرگز نباید از آن غافل شوند. اهمیت بسته‌بندی محصول چندوجهی است و می‌تواند در تضمین اولین تاثیر خوب و وفاداری پایدار به برند کمک زیادی کند.

درج مقاله توسط سایت محتوامارکتینگ:

بسته بندی محصول را محافظت می کند

در ابتدایی ترین سطح خود، بسته بندی محصول برای محافظت از محصول در داخل خدمت می کند. بسته بندی باید محصول را در طول حمل و نقل بین کارخانه تولید و خرده فروش ایمن نگه دارد و باید از آسیب دیدن محصول در قفسه جلوگیری کند. بنابراین بسته بندی محصول باید محکم و قابل اعتماد باشد. بسیاری از شرکت ها محصولات خود را با مهر و موم و قفل بسته بندی می کنند که از دستکاری جلوگیری می کند و ایمنی و یکپارچگی محصول را تضمین می کند. مصرف کنندگان انتظار دارند که محصولاتشان دقیقاً همانطور که در نظر گرفته شده است عمل کنند – بسته بندی مطمئن و قابل اعتماد محصول بهترین راه برای اطمینان از این موضوع است.

حتما بخوانید: اهمیت رنگ در بسته بندی

اهمیت بسته بندی محصول

نمایش و تبلیغ در بسته بندی محصول

یکی دیگر از جنبه های کاربردی بسته بندی محصول، نحوه تبلیغ و نمایش محصول در داخل است. بسیاری از محصولات، به ویژه محصولات غذایی، حاوی توضیحاتی در مورد مواد تشکیل دهنده و اطلاعات تغذیه ای روی بسته بندی هستند. بسته‌بندی‌های دیگر محصول ممکن است دستورالعمل‌هایی را نشان دهد که نحوه تنظیم و استفاده از محصول را توضیح می‌دهد. نمایش اطلاعات مهم در مورد محصول به مدیریت انتظارات مصرف کننده و ارتقای رضایت مشتری کمک می کند. هرچه خریدار بهتر بفهمد چه چیزی را می‌خرد، احتمال اینکه از خرید مذکور راضی باشد بیشتر است. با این حال، سایر بسته‌بندی‌های محصول از دستورالعمل‌های لفظی چشم پوشی می‌کنند و به سادگی به محصول اجازه می‌دهند خودش صحبت کند. برای تبلیغات استفاده از  بسته بندی جعبه پنجره یا جعبه های پلاستیکی شفاف، مشتری می تواند به درستی محصول را در زمان واقعی مشاهده کند. بسیاری این را به تکیه بر نمودارهای ترسیم شده و توضیحات نوشته شده ترجیح می دهند. مشاهده صحیح محصول برای خود می تواند رضایت مشتری و احتمال خرید را افزایش دهد.

بسته بندی محصول خریداران را جذب می کند

هنگام در نظر گرفتن اهمیت بسته بندی محصول، توجه به خواسته ها و نیازهای مصرف کننده بسیار مهم است. هدف اصلی ایجاد هر محصولی، جذب مشتری و تشویق آنها به خرید محصول شماست. از آنجایی که برداشت اولیه برای فرآیند خرید بسیار مهم است، بسته بندی محصول با طراحی خوب می تواند تا حد زیادی محصول شما را در دست خریداران قرار دهد. انتخاب سبک و رنگی که برای مصرف کنندگان جذاب باشد و آنها را تشویق کند که محصول شما را انتخاب کنند، مانند انتخاب مواد بسته بندی با کیفیت بسیار مهم است. بسته بندی محصول بازتابی از داخل محصول و برند در کل است. بنابراین، هنگام طراحی بسته‌بندی محصول، بسیاری از برندها تحقیقات گسترده‌ای در مورد خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که بسته‌بندی آنها جذاب و قانع‌کننده است.

بسته بندی محصول را از رقبا متمایز می کند

هنگام قدم زدن در راهروهای یک فروشگاه، به سرعت مشخص می شود که هیچ کمبودی در محصولات جدید و جالب در بازار وجود ندارد. بسیاری از خرده فروشان اغلب محصولات مشابه را در قفسه ها گروه بندی می کنند، بنابراین نیاز به جدا کردن محصولات شما از رقبا بسیار مهم است. بسته بندی محصولات خوش ساخت و چشم نواز یک راه عالی برای انجام این کار است. در حالی که اندازه و شکل بسته بندی ممکن است شبیه به رقبا باشد، طراحی باید متفاوت باشد. رنگ‌ها، فونت‌ها و سبکی که برای بسته‌بندی خود انتخاب می‌کنید می‌توانند به راحتی محصول شما را از سایر شرکت‌ها متمایز کنند. طرح‌های نوآورانه مانند جعبه‌های پلاستیکی شفاف، چشم مصرف‌کننده را به خود جلب می‌کند و کمک می‌کند محصول شما بالاتر از بقیه باشد.

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *