گوگل تغییراتی را در نتایج جستجوی موبایل اعلام کرد.  تاثیر بر سئو چیست؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

گوگل به تازگی اعلام کرده است مقداری تغییر در نحوه نمایش نتایج جستجو در دستگاه های تلفن همراه. اما آرام باشید، اینها تغییرات کوچکی هستند و به نظر نمی رسد تاثیر زیادی روی استراتژی های سئو داشته باشند!

از سوی دیگر، هدف، آوردن بیشتر است وضوح در مورد زمینه جستجوها در ابزار، تجربه کاربر را بیشتر بهبود می بخشد.

در ادامه، تغییرات اعلام شده و معنای آنها برای برندها و افراد را توضیح خواهم داد.

شناسایی نتایج حمایت شده

گوگل سیاست شفافیت را در پلتفرم های تبلیغاتی خود حفظ می کند. بنابراین، نتایج جستجوی حمایت‌شده نشانی از شناسایی در جستجوی Google دریافت می‌کنند.

این شناسه قبلاً دستخوش تغییراتی در رنگ و قالب شده است و تا آن زمان با کلمه “تبلیغات” به صورت پررنگ ظاهر می شد. اکنون، در دستگاه های تلفن همراه، شناسایی به “حمایت مالی” تبدیل می شود، مشابه آنچه برخی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام اتخاذ می کنند.

این تغییر نامحسوس است، اما می‌تواند نشان‌دهنده گرایش به استانداردسازی در میان ابزارها باشد که به تجربه کلی کاربر کمک می‌کند.

نام سایت ویژه

تغییر دیگر این است اضافه شدن نام سایت در نتیجه، برند را برجسته می کند. برای کاربر، تشخیص این که آن پیوند از چه کسی است آسان تر است. برای برندها، فرصتی اضافی برای برجسته شدن و شناخته شدن بیشتر است.

این ممکن است بزرگ‌ترین تغییر باشد، زیرا قبلاً فقط می‌توانستیم پیوند و نام مخصوص آن صفحه (عنوان سئو) را ببینیم، نه سایت.

طرح و اندازه جدید برای فاویکون

در نهایت، فاویکون ها (ترکیبی از آرم و نماد) که در نتایج جستجوی Google در تلفن همراه ظاهر می شود نیز تغییر کرده است. آنها رسیده اند گرد هستند و اکنون کمی بزرگتر شده اند. این تغییر به کاربر کمک می کند تا نتیجه را با نام تجاری مرتبط کند، که بیشتر دیده می شود. این یک مزیت برای هر دو طرف است.

در نهایت، تغییرات اندکی در استراتژی سئو شما ایجاد می شود. شاید تنها نگرانی شما اطمینان از صحیح بودن نام سایت و به روز بودن فاویکون با ابعاد صحیح باشد.

این خبر فقط برای موبایل اعلام شد و برخی از تغییرات هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. اما گوگل همچنین قول داده است که آنها را روی دسکتاپ نیز آزمایش کند.

ابتدا قابلیت استفاده

تغییرات ذکر شده در این مقاله در راستای به روز رسانی هایی است که گوگل چند سالی است روی آن کار می کند و هدف آن تجربه کاربری در پلتفرم را حتی بهتر می کند.

بنابراین، توجه به هر به‌روزرسانی مهم است، اما سعی کنید روی ایجاد محتوای ارزشمندی که با نیازهای شخصیت‌های شما مطابقت داشته باشد، و روی قابلیت استفاده صفحه تمرکز کنید.

در پایان روز، گوگل از کاربران می خواهد که با یافتن پاسخ جستجوهای خود بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *