ICYMI، مایکروسافت برنامه های بلندپروازانه ای دارد: دوبرابر کردن حجم تجارت تبلیغاتی خود به 20 میلیارد دلار.

پس چرا این خبر بزرگ است؟ گوگل و متا نشانه هایی از محو شدن را نشان می دهند و فضای بیشتری را برای پلتفرم های نوظهور مانند TikTok، Amazon و Instacart ایجاد می کنند.

صبر کنید، تبلیغات مایکروسافت چطور؟

درآمدهای تبلیغاتی مایکروسافت از جستجو و اخبار به طور مداوم در چهار فصل گذشته رشد داشته است (سه ماهه دوم: 32٪؛ سه ماهه سوم: 18٪؛ سه ماهه چهارم: 15٪؛ سه ماهه اول: 16٪).

یکی از مزایای Microsoft Ads مقرون به صرفه بودن آن است. معمولاً ارزان‌تر از Google Ads است و فرصت‌های بیشتری را برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص با تبلیغات مرتبط با هزینه هر کلیک کمتر ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، Microsoft Ads تجزیه و تحلیل های دقیقی را ارائه می دهد که به راحتی قابل تفسیر است و ردیابی بازگشت سرمایه و اصلاح کمپین ها را در طول زمان آسان تر می کند.

از سوی دیگر، مایکروسافت همچنان از نظر تعداد کاربران کیلومترها از گوگل عقب است. گوگل معمولاً حدود 83.84 درصد از سهم بازار جستجوی جهانی را در اختیار دارد (از 89.95 درصد در سه سال گذشته کاهش یافته است). در همین بازه زمانی، سهم بینگ از 3.99٪ به 8.88٪ افزایش یافته است.

اما نظر سایر تبلیغ‌کنندگان چیست؟

من پرسیدم کریستین اسکیو از Workshop Digital (و برنده 2022 بهترین ابتکار بازاریابی جستجوی B2B) و تیموتی جنسن از M&T Bank (و SMX Next Panel در روندهای PPC 2023 که باید جلوتر از آنها حرکت کرد)، افکار آنها در مورد اینکه چرا برندهای بیشتری باید به تبلیغات مایکروسافت فرصت مناسبی بدهند.

چرا رقابت برای جستجوی گوگل چیز خوبی است؟ چرا بازاریابان جستجو باید رقبایی مانند تبلیغات مایکروسافت را ریشه کن کنند؟

وجود رقابت برای جستجوی گوگل، شرکت‌ها را به نوآوری، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جستجوی بهتر و ایجاد تجربیات کاربری بهتر تشویق می‌کند.

رقابت همچنین قیمت ها را پایین نگه می دارد و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از موتورهای جستجو سهم یا قدرت زیادی در بازار ندارند.

با ایجاد بازار رقابتی تر، بازاریابان جستجو می توانند از گزینه های جستجوی بهتر و قیمت رقابتی تر بهره مند شوند.

علاوه بر این، رقابت کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نتایج جستجو بی طرفانه و بدون دستکاری باقی می مانند.

در نهایت، رقابت یک چیز سالم برای صنعت جستجو است و به اطمینان از تجربه بهتر برای کاربران کمک می کند.

مایکروسافت چگونه داشبورد تبلیغات، ویژگی‌ها و محصولات ارائه شده خود را بهبود بخشیده است؟

مایکروسافت یک رابط یکپارچه معرفی کرده است که امکان بهینه سازی و بینش بهتر در بین پلتفرم ها را فراهم می کند. آنها همچنین شامل گزارش دقیق تر، تجسم داده ها و ابزارهای مدیریت خودکار کمپین جدید هستند.

علاوه بر این، مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی مانند بینش مخاطبان و استراتژی‌های خودکار پیشنهاد قیمت را برای کمک به کاربران برای هدف‌گیری بهتر کمپین‌های خود راه‌اندازی کرده است.

در نهایت، مایکروسافت محصولات ارائه شده خود را بهبود بخشیده است تا شامل ویژگی های جامع تری باشد، مانند توانایی مدیریت کمپین های متعدد از یک داشبورد واحد و توانایی بهینه سازی کمپین ها برای دستگاه های مختلف.

در اینجا تنها تعدادی از آخرین محصولات و ویژگی های منتشر شده توسط مایکروسافت آورده شده است:

تبلیغات مایکروسافت چه زمانی مورد احترام قرار می گیرد؟

مایکروسافت مدتهاست که بازی طولانی را انجام می دهد. و مایکروسافت سابقه ای طولانی از اشتباهات و فرصت های از دست رفته به بیش از یک دهه قبل دارد.

تبلیغات مایکروسافت برای جلب احترام بازاریابان جستجو کند بوده است. اما مایکروسافت به بهبود پلتفرم خود (به عنوان مثال، معرفی یک رابط یکپارچه، گزارش دقیق تر) ادامه داده است.

علاوه بر این، بازاریابان جستجو شروع به تشخیص ارزش تبلیغات مایکروسافت می کنند، مانند توانایی آن برای هدف قرار دادن کمپین ها در چندین پلتفرم و استراتژی های مناقصه خودکار آن.

همانطور که بیشتر بازاریابان جستجو از تبلیغات مایکروسافت و مزایای آن آگاه می شوند، این احتمال وجود دارد که احترام بیشتری در صنعت به دست آورد.

  • “این ممکن است با گذشت زمان و با متمایز کردن خود از گوگل – رقیب شماره 1 آنها” اتفاق بیفتد. آسکی گفت
  • هنگامی که آنها قابلیت اطمینان نگاشت هدف جستجوی جستجو را به کلمات کلیدی بهبود می بخشند. حتی کلمات کلیدی تطبیق دقیق نیز در تطبیق با حجم بالایی از عبارات نامربوط از ریل خارج هستند. مایکروسافت همچنین باید برای گوش دادن به نگرانی‌های تبلیغ‌کنندگان در مورد مسیرهایی که Google در پیش گرفته است، بیشتر تلاش کند و به اندازه کافی جسور باشد که مسیر متفاوتی را در مقابل تلاش برای دستیابی به برابری با هر تغییری که گوگل ایجاد می‌کند، در پیش بگیرد.» جنسن گفت.

مایکروسافت برای رقابت شدیدتر در فضای تبلیغات چه باید بکند؟

یک ایده، از طریق جنسن، ادغام جامع تر با لینکدین است:

  • «قابلیت‌های هدف‌یابی پروفایل لینکدین که ما داریم، مطمئناً نقطه شروع خوبی بود، اما به ما قول داده شد که گزینه‌های هدف‌گیری را گسترش دهیم که هرگز اتفاق نیفتاد. هدف‌گیری گروهی، هدف‌گیری ارشدیت شغلی و موارد دیگر می‌توانند در ترکیب با شبکه مخاطبان قدرتمند باشند. یک رویای طولانی‌مدت، توانایی راه‌اندازی کمپین‌هایی است که در لینکدین از طریق تبلیغات مایکروسافت (یا برعکس) با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های هدف‌گیری اجرا می‌شوند.» جنسن گفت.

چرا تبلیغ‌کنندگان و برندها باید تبلیغات مایکروسافت را امتحان کنند؟

مایکروسافت گزارش‌دهی و تجسم داده‌های دقیق‌تر و همچنین استراتژی‌های قیمت‌گذاری خودکار و بینش مخاطبان را علاوه بر انتخاب گسترده‌ای از قالب‌های تبلیغاتی، از جمله تبلیغات متنی، تصویری و ویدیویی ارائه می‌دهد.

تبلیغات مایکروسافت نیز دارای قیمت رقابتی است که آن را به گزینه ای جذاب برای تبلیغ کنندگان و برندهای آگاه به بودجه تبدیل می کند.

و معرفی تبلیغات چندرسانه‌ای به پلتفرم ویژگی منحصربه‌فردی داده است که احتمالاً تبلیغ‌کنندگان با راه‌حل‌های تبلیغاتی دیگر آن را پیدا نخواهند کرد.

  • “من فکر می کنم مایکروسافت این شهرت را دارد که “”فقط هر کاری را که گوگل ماه ها بعد انجام می دهد دنبال می کند.” وقتی مایکروسافت یک ویژگی جدید متفاوت از گوگل (مشوق واردات کمپین های متا، ادغام مخاطبان لینکدین، دارایی های اقدام و غیره) را منتشر می کند، تیم ما همیشه تحت تاثیر قرار می گیرد. من فکر می‌کنم که کمتر «فالوور» و بیشتر «تدوین‌کننده روند» بودن واقعاً به ارتقای پذیرش تبلیغات مایکروسافت کمک می‌کند.» اسکیو گفت.

چرا برندها در اجرای تبلیغات مایکروسافت تردید دارند؟

Askew گفت: این تصور وجود دارد که اکثر افراد از Google به عنوان موتور جستجوی انتخابی خود استفاده می کنند، در حالی که در دسامبر 2021 در واقع 724 میلیون جستجوگر دسکتاپ منحصر به فرد ماهانه در سراسر جهان در شبکه جستجوی مایکروسافت (بر اساس جستجوی comscore):

  • مشتری پرسید که آیا مردم حتی از موتور جستجوی مایکروسافت استفاده می کنند؟ من او را با آن آمار شیک پوشی زدم. به‌علاوه، تبلیغ‌کنندگانی که در تولید سرنخ تخصص دارند، ممکن است فقط به حجم سرنخ نگاه کنند و بگویند «Google با هزینه کارآمدتر به ازای هر سرنخ، سرنخ‌های بیشتری را برای من به ارمغان می‌آورد، پس چرا باید به کمپین‌های مایکروسافت کمک مالی کنم؟» وقتی در واقعیت، حجم سرب تنها یک تکه از پازل است – کیفیت سرب نیز برای تجزیه و تحلیل وجود دارد.

    مخصوصاً برای یکی از مشتریان B2B من، حجم سرنخ کمتر و هزینه کارآمد کمتر برای هر سرنخ در مایکروسافت در مقایسه با Google مشاهده می‌کنیم. با این حال، هر ماه ما به طور مداوم شاهد هستیم که درصد بیشتری از این سرنخ ها به یک فرصت در Salesforce تبدیل می شوند – که می تواند منجر به یک قرارداد / درآمد برای کسب و کار شود. این بدان معناست که مایکروسافت در مقایسه با گوگل با کیفیت بالاتری هدایت می کند.

    اگر فقط به حجم سرنخ ها نگاه می کردیم، مایکروسافت را کاملاً کم ارزش می دانستیم. بسیاری از تبلیغ‌کنندگانی که این نوع داده‌های حلقه بسته را ندارند، ممکن است دقیقاً به همین دلیل مردد باشند.

جنسن گفت: علاوه بر این نکته واضح که حجم به طور قابل توجهی کمتر از گوگل است، عملکرد نیز اغلب غیرقابل پیش بینی است:

  • «در حالی که من با برخی از مارک‌ها کار کرده‌ام که نتایج عالی را از مایکروسافت می‌بینند، بیشتر تجربه اخیر من این است که سرنخ‌ها کیفیت پایین‌تری دارند و پوسته پوسته شدن ماه به ماه می‌تواند هم در میزان تبدیل و هم در میزان واجد شرایط بودن آنها رخ دهد. نگاشت پرس و جوی جستجو به کلمات کلیدی چیزهای زیادی برای دلخواه باقی می گذارد. حرکت اخیر برای «اجبار کردن» گنجاندن شبکه مخاطبان در کمپین‌ها (مگر اینکه حذف در کل حساب را انتخاب کنید) کمکی نکرده است.» جنسن گفت.

مزیت استفاده از تبلیغات مایکروسافت نسبت به تبلیغات گوگل

مایکروسافت مزایایی را نسبت به Google Ads ارائه می‌کند، از جمله یک رابط یکپارچه برای بهینه‌سازی چند پلتفرمی، گزارش‌دهی دقیق‌تر و تجسم داده‌ها.

علاوه بر این، مایکروسافت گزینه های قیمت گذاری متنوعی را با فرمت های تبلیغاتی مختلف ارائه می دهد که احتمالاً گزینه ارزان تری نسبت به گوگل هستند. در نهایت، مایکروسافت دسترسی به بازار جهانی بزرگ‌تری را فراهم می‌کند، که می‌تواند برای تبلیغ‌کنندگان و برندهایی که به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود هستند، مفید باشد. اسکیو گفت:

  • «در مقایسه با گوگل – مطمئناً ادغام مخاطبان لینکدین، گوگل در تجربه من مخاطبان زیادی ندارد که برای صنایع B2B مرتبط باشد. هزینه کلیک ارزان‌تر از Google است، که به معنای هزینه بیشتری برای شماست.

    مایکروسافت دارای افزونه‌های متفاوتی است که اکنون به عنوان دارایی شناخته می‌شوند، از جمله دارایی‌های اقدام و دارایی‌های پیوند فیلتر. Microsoft Clarity نیز در دسترس است (یک ابزار کمتر شناخته شده و رایگان ضبط و نقشه برداری از کاربر که می تواند برای درک رفتار کاربر در یک وب سایت استفاده شود).

    در مقایسه با متا – من فکر می‌کنم مخاطبانی که مایکروسافت در دسترس دارد در فضای B2B بیشتر از متا مرتبط هستند. به خصوص از آنجایی که متا به طور پیوسته گزینه های هدف گیری مخاطب را با گذشت زمان حذف می کند. برای کسب‌وکارهایی که B2B دارند، هدف‌گیری درست مخاطب نیمی از کار است.»

جنسن گفت، علیرغم محدودیت‌های آن، ادغام لینکدین با سطح داده‌های B2B که سایر پلتفرم‌ها ندارند، مزیت بزرگی برای مایکروسافت است:

  • «در حالی که حجم می تواند یک چالش باشد، من داده های تبدیل خوبی را از لایه بندی کارکردهای شغلی و صنایع با مارک های مناسب دیده ام. مزیت دیگر این است که با وضعیت “دروغ” آنها حداقل سطحی از تلاش برای گوش دادن به بازاریاب ها و ارائه ویژگی های مفید وجود داشته است، اگرچه من در سال های اخیر کمتر چنین چیزی را دیده ام.”

بنابراین آیا تبلیغات مایکروسافت برای B2B بهتر است؟

بستگی دارد. (می دانم، می دانم. متاسفم.)

مایکروسافت طیف گسترده‌ای از قالب‌های تبلیغاتی، از جمله تبلیغات متنی، تصویری، و ویدیویی، و همچنین بینش مخاطبان و استراتژی‌های پیشنهاد خودکار را دارد.

علاوه بر این، تبلیغات مایکروسافت امکان بهینه‌سازی چند پلتفرمی و گزارش‌دهی دقیق را فراهم می‌کند و ردیابی و اندازه‌گیری عملکرد کمپین را آسان‌تر می‌کند.

در نهایت، مایکروسافت دارای قیمت رقابتی است و گزینه های قیمت گذاری متنوعی را ارائه می دهد، که آن را به گزینه ای جذاب برای کمپین های B2B با توجه به بودجه تبدیل می کند.

اما همانطور که Askew اشاره کرد، حجم حجم احتمالا کمتر از رقیب خود، گوگل خواهد بود. تنها به همین دلیل، برندها ممکن است مردد باشند.

شبکه مخاطب چطور؟

شبکه مخاطبان تبلیغات مایکروسافت برای برندها مفید است زیرا به آنها اجازه می دهد در پلتفرم های مختلف مانند برنامه های تلفن همراه و وب سایت ها به کاربران دسترسی پیدا کنند. این می تواند به ویژه برای برندهایی که به دنبال هدف قرار دادن طیف گسترده ای از مخاطبان – به ویژه B2B هستند، مفید باشد.

علاوه بر این، شبکه مخاطبان دسترسی به داده‌ها و بینش‌های دقیق‌تر را فراهم می‌کند و به برندها اجازه می‌دهد تا کمپین‌های خود را بهتر با مخاطبان هدف خود تنظیم کنند.

در نهایت، شبکه مخاطبان در پلتفرم تبلیغات یکپارچه شده است و به برندها اجازه می‌دهد تا کمپین‌ها را در چندین پلتفرم از یک داشبورد واحد مدیریت کنند.

تبلیغات مایکروسافت در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است

مایکروسافت با کمک فناوری هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می دهد. این شرکت سرمایه گذاری هنگفتی را در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی انجام می دهد که در آینده قابلیت های تبلیغاتی آن را بسیار افزایش می دهد.

نکته اصلی این است که مایکروسافت نباید توسط بازاریابان جست و جو که خواهان نتایج بهتر بدون شکستن بانک هستند، نادیده گرفته شود. با داشتن استراتژی هدف‌گیری و بهینه‌سازی مناسب، تبلیغات مایکروسافت می‌تواند به اندازه Google Ads با کسری از هزینه مؤثر باشد.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

نیکول فارلی

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *