مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
آیا تیم بازاریابی شما از قبل برنامه ریزی برای جشن های پایان سال را آغاز کرده است؟ آرام باش، می دانم، هنوز ژوئن است. اما اگر کریسمس زمانی است که فروش کسبوکار شما را گرم میکند، زمان آمادهسازی فرا رسیده است – و TikTok آن را به خوبی میداند.
نرم افزار رسانه ای به تازگی منتشر شده است کتاب راهنمای بازاریابی تعطیلات 2023، راهنمای کمک به برندها برای استفاده از TikTok برای فروش بیشتر در طول فصل تعطیلات.
اگر می خواهید بینش اصلی این محتوا را درک کنید و از شبکه همسایه برای فروش بیشتر استفاده کنید، با من همراه باشید!
TikTok و فروش
TikTok یک شبکه اجتماعی است که کاربر را از طریق محتوای ویدیویی کوتاه درگیر می کند. این را قبلاً می دانید، اما این برنامه همچنین اعداد جالبی را در مورد ایجاد آگاهی از برند یا فروش یک محصول نشان داده است.
کسبوکارهای کوچک قبلاً این تاکتیک را کشف کردهاند و از سهولت دسترسی به بسیاری از کاربران به طور همزمان برای جذب مشتریان جدید استفاده میکنند. هیچ کمبودی در ویدیوهای محصول با داستان خنده دار برای جلب توجه وجود ندارد. تبلیغات اینفلوئنسرها و برندهایی که از روندها استفاده می کنند نیز رایج هستند.
طبق این پلتفرم، از هر دو کاربر TikTok، 1 نفر برای دریافت محتوای مربوط به جشن ها و خرید به این برنامه مراجعه می کنند. همچنین، کاربران شما ۱.۴ برابر بیشتر احتمال دارد محصولی را که در برنامه دیدهاند بخرند. و این مزیت را می توان در دوره های فصلی بیشتر مورد بهره برداری قرار داد.
چگونه در TikTok در پایان سال جاری بفروشیم؟
هدف از مطالب منتشر شده توسط TikTok کمک به برندها برای ایجاد کمپین های پولی از طریق TikTok for Business است. حتی اگر جشن ها کمی دورتر از تقویم هستند، می توانید از قبل آماده سازی را شروع کنید – و مهمتر از آن، آماده سازی مشتریان بالقوه خود.
و هر چه زودتر این کار شروع شود، بازاریابان زمان بیشتری برای ایجاد آگاهی از برند، تعامل و آماده سازی کاربران برای لحظه خرید خواهند داشت.
در مرحله بعد، من بینش های اصلی را از مطالب به اشتراک می گذارم. این ایدهها میتوانند کارساز باشند حتی اگر برند شما بودجه لازم برای سرمایهگذاری در پلتفرم را نداشته باشد، اما بخواهد به طور ارگانیک به نتایج فروش مثبت در فصل جشن امسال دست یابد.
از زبان مادری TikTok استفاده کنید
کاربران TikTok به استانداردهای زیبایی شناختی خاصی عادت کرده اند که به صورت ارگانیک توسط افرادی که از این برنامه در طول سال ها استفاده می کنند ایجاد شده است. و اگر برند شما میخواهد اعتماد و توجه عموم را جلب کند، درست مانند هر ویدیوی دیگری در تب For You، ممکن است ایده خوبی باشد که از این مدل تقلید کنید.
فقط چند دقیقه در برنامه صرف کنید تا متوجه شوید. اکثر ویدیوها ویرایش های پیچیده ای ندارند، از صدای ویروسی استفاده می کنند، مردم را در حال صحبت نزدیک نشان می دهند و از جلوه های صوتی استفاده می کنند.
خلاصه: از زبان پلتفرم استفاده کنید و محتوایی ایجاد کنید که احساس ارگانیک داشته باشد.
جلب توجه، ارزش و عمل
هر ویدیو را می توان به عنوان یک قیف دید: شما باید توجه کاربر را به خود جلب کنید، سپس برای او ارزش ایجاد کنید و تنها پس از آن، فراخوانی برای اقدام ایجاد کنید.
از چند ثانیه اول برای جلب توجه و از چند ثانیه آخر برای هدایت آنها به محتوای دیگر یا وب سایت خود استفاده کنید.
آموزش دستور پخت، دادن نکته هدیه یا حتی پیشنهاد سفر نمونه هایی از این است که چگونه می توان از محتوا برای تولید ارزش در این فصل از سال استفاده کرد. اما، البته، محتوا را به هدف برند خود یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهد، متصل کنید.
خلاصه: با روایت تعطیلات خود بر جلب توجه، ارزش افزودن و تحریک عمل تمرکز کنید.
ویرایش و فایل های صوتی را کاوش کنید
TikTok تعدادی ابزار ویرایش ویدیو و همچنین گزینه های صوتی را برای ایجاد محتوا در پلتفرم ارائه می دهد.
برند شما میتواند جلوههایی را که در حال حاضر توسط کاربران بسیار مورد استفاده قرار گرفتهاند، مانند فیلترهای زیبایی و صدا، بررسی کند. همچنین می توان متداول ترین جلوه های صوتی را کاوش کرد – و توسط کاربران شناسایی شد.
در برابر وسوسه ایجاد ویدیوهای تولید بیش از حد مقاومت کنید. کسانی که از TikTok استفاده می کنند برای استفاده از ویدیوها برای داستان یا ارزشی که تولید می کنند استفاده می کنند، نه برای ویرایش.
خلاصه: مخاطب خود را تحریک کنید و با کمک افکت ها و صدا توجه آنها را جلب کنید.
از روندهای پلتفرم استفاده کنید
برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود، برندها می توانند از روندهایی که در سراسر پلتفرم در گردش هستند استفاده کنند. تشخیص یک روند با هشتگ امکان پذیر است و برخی میلیاردها تعامل را جمع می کنند.
این مورد مربوط به هشتگ #unboxing است که برای نشان دادن باز شدن خرید توسط کاربر استفاده میشود که واکنش خود و جزئیات محصول را به اشتراک میگذارد. هشتگ #giftIdeas نمونه دیگری است که اغلب توسط برندها استفاده می شود، زیرا هدف به اشتراک گذاری ایده های هدیه است.
خلاصه: از روندهای تعطیلات برای ارتباط با جوامع جدید خریداران استفاده کنید.
فصل تعطیلات معمولا برای بسیاری از برندها، به ویژه در تجارت الکترونیک، امیدوار کننده است. بنابراین، بسیار مهم است که از قبل آماده شوید و از تاکتیک هایی مانند تولید محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ برای جذب، مشارکت و ایجاد فروش بیشتر استفاده کنید.
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!