Google Analytics 4 اکنون از ایجاد و/یا تغییر رویدادها با استفاده از عبارات منظم، regex پشتیبانی می‌کند. این می تواند به شما کمک کند تا مقاصد و اهداف رویداد را از Universal Analytics به Google Analytics 4 به شیوه ای برنامه ریزی شده منتقل کنید.

جزئیات بیشتر. گوگل گفت که این ویژگی و گزینه های جدید به شما امکان می دهد تا تبدیل ها را با استفاده از عبارات منظم (regex) برای جریان داده های وب تعریف کنید. فقط مراقب regex باشید، ممکن است فنی شود و بسیار حساس است.

چرا ما اهمیت می دهیم. با نزدیک شدن به آخرین مهلت مهاجرت GA4 از UA3، که اکنون 87 روز دیگر باقی مانده است، برخی در حال حاضر برای مهاجرت نه تنها به GA4 بلکه برای مهاجرت تمام اهداف و رویدادهای خود عجله دارند. این ممکن است به برخی از شما در این مهاجرت کمک کند، زیرا regex می‌تواند یک روش فوق‌العاده قدرتمند برای مطابقت با رویدادهای قدیمی و انتقال آنها به شیوه‌ای برنامه‌ریزی‌شده باشد.

چگونه کار می کند. گوگل توضیح داد برای جلوگیری از استفاده از regex نادرست که ممکن است بر عملکرد سایت شما تأثیر بگذارد، بهترین روش‌ها را دنبال کنید:

  • قبل از استفاده از regex، در صورت امکان از عملگرهای دیگر استفاده کنید (مثلاً مطابقت دقیق، حاوی).
  • Regex خود را در برابر ورودی های مورد انتظار آزمایش کنید و مطمئن شوید که با آنچه شما انتظار دارید مطابقت دارد.
  • اگر حساسیت به حروف بزرگ و کوچک مهم است، regex خود را مشخص کنید که به حروف بزرگ و کوچک حساس باشد. از گزینه ای استفاده کنید که «(نادیده گرفتن حروف)» را نمی گوید.

Google خاطرنشان می کند که باید از تکرارهای نامحدود یا تو در تو که زمان تطبیق می تواند به طور تصاعدی افزایش یابد، اجتناب کنید. همچنین مطمئن شوید که حداکثر تعداد تکرارهای مورد انتظار را تعریف کنید.

به نظر می رسد. در اینجا یک اسکرین شات از این رابط برای استفاده از عبارات منظم آورده شده است:

Google Analytics Regex 800x503

جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

بری شوارتز

بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.



محتوا مارکتینگ

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *