خدمات سئو سایت حرفه ای



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان، هر روز میلیاردها درخواست جستجو را پردازش می کند.

از آنجایی که گوگل اطلاعات زیادی را مدیریت می کند، منبع ارزشمندی برای کسب و کارها و تبلیغ کنندگانی است که می خواهند مخاطبان خود را بهتر درک کنند. با این حال، همانطور که جهان به سمت یک تجربه اینترنتی خصوصی تر حرکت می کند، قوانین در حال تغییر هستند.

در نتیجه، گوگل نحوه جمع آوری اطلاعات را تطبیق می دهد. سیستم جدید آن به جای تکیه بر کوکی ها، داده های مبتنی بر رویداد را ثبت می کند. Google Analytics 4 (GA4) در ژوئیه 2023 آماده است. با این حال، با توجه به فراگیر بودن نسخه قبلی آن، Universal Analytics، بسیاری از مردم مطمئن نیستند که در مورد این تغییر چه احساسی داشته باشند.

خوشبختانه ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. بیایید به تفاوت های بین این دو برنامه نگاه کنیم و ببینیم بهترین روش های جدید برای GA4 برای سئو چه چیزی رو به جلو خواهد بود.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

Google Analytics 4 در مقابل. Universal Analytics

چند تغییر اولیه بین آنها وجود دارد UA و GA4 که کسب و کارها باید بدانند. همچنین، بر اساس استفاده اولیه، به نظر می رسد که GA4 یک ابزار تحلیلی بسیار بهتر از UA است.

در اینجا برخی از سکته‌های وسیع‌تری که باید به آن‌ها توجه کرد آمده است:

مانیتورینگ بدون کوکی

کوکی‌های اینترنتی تقریباً از ابتدا وجود داشته‌اند و همیشه به سایت‌ها اجازه می‌دهند رفتار شما را پیگیری کنند، حتی اگر به صفحه وب دیگری بروید.

اکنون که قوانینی مانند GDPR به کاربران اجازه می‌دهد کوکی‌ها را خاموش کنند، سایت‌هایی مانند Google باید راه‌حلی پیدا می‌کردند. GA4 با فعال یا بدون کوکی‌ها کار می‌کند، به این معنی که کسب‌وکارها می‌توانند بدون توجه به رفتار کاربر، پیگیری کنند.

ردیابی متقابل دستگاه

منبع: پشتیبانی گوگل

بنابراین، اگر کسی چیزی را در تلفن خود و سپس دوباره در لپ تاپ خود جستجو کرد، GA4 می تواند آن حرکت را به طور یکپارچه پیگیری کند. این داده ها می تواند به برندها بگوید که کاربران چگونه با سایت خود تعامل دارند و کدام دستگاه ها برای جستجوهای خاص محبوب ترین هستند.

با استفاده از یادگیری ماشین و ضبط داده مبتنی بر رویداد، GA4 می‌تواند اقدامات کاربر را در دستگاه‌های مختلف نظارت کند.

ردیابی خودکار

با UA، کاربران مجبور بودند به صورت دستی ردیابی را برای عناصر خاصی مانند پیمایش صفحه تغییر دهند. اکنون، بسیاری از این عناصر به‌طور خودکار ردیابی می‌شوند، از جمله کلیک‌های خروجی، صفحات نتایج جستجوی مشاهده‌شده، تعامل ویدیویی برای ویدیوهای جاسازی‌شده و موارد دیگر.

به طور کلی، به نظر می رسد که GA4 برای کسانی که می‌خواهند رفتار و داده‌های کاربر را ردیابی کنند، تجربه جامع‌تری ارائه می‌دهد. به عنوان نسل بعدی در تجزیه و تحلیل، کاربران می‌توانند عمیق‌تر شوند و مخاطبان خود را بسیار بهتر از قبل درک کنند، همه اینها در عین حفظ حریم خصوصی کاربر و نظارت نظارتی.

نحوه اندازه گیری سئو در GA4

در حالی که GA4 ابزارهای تحلیلی زیادی را ارائه می دهد، شما باید بدانید که با همه این اطلاعات چه کار کنید. در پایان روز، هدف اصلی شما باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای تمام صفحات و محتوای شما باشد.

خوشبختانه، GA4 تشخیص اینکه آیا استراتژی بازاریابی سئو شما کار می کند یا خیر، آسان تر می کند. بهتر از همه، می‌توانید بینش‌هایی را جمع‌آوری کنید تا ببینید آیا تاکتیک‌های سئوی ارگانیک شما کشش مورد نظرتان را به دست می‌آورند یا خیر. از آنجا، تصحیح یا حفظ حرکت فعلی خود بسیار ساده تر است.

در اینجا برخی از بهترین راه‌های اندازه‌گیری سئو در پلتفرم GA4 آورده شده است:

همگام سازی کنسول جستجوی گوگل

هنگامی که سعی می کنید موفقیت تلاش های سئوی خود را اندازه گیری کنید، کنسول جستجوی گوگل می تواند جزئیات زیادی را ارائه دهد، از جمله اینکه کدام پرسش ها ترافیک ایجاد می کنند و رتبه سایت برای عبارات جستجوی مختلف.

اکنون می توانید GA4 را با کنسول جستجوی گوگل ادغام کنید تا هر دو طرف سکه را ببینید. به عنوان مثال، GSC می تواند به شما نشان دهد که چقدر برای یک جستجوی محلی رتبه بندی می کنید. سپس، می توانید از GA4 برای تعیین تعداد افراد از آن منطقه جغرافیایی برای آن نتیجه خاص استفاده کنید.

با این اطلاعات، می توانید تعیین کنید که آیا نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در بازاریابی سئوی محلی دارید یا اینکه بیشتر ترافیک شما از جاهای دیگر می آید. بهترین از همه، با اجرای استراتژی‌های جدید، می‌توانید ببینید که چقدر در زمان واقعی کار می‌کنند.

بررسی تبدیل ترافیک SEO ارگانیک

جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما عالی است، اما تنها در صورتی که این افراد به مشتریان یا سرنخ های واجد شرایط تبدیل شوند. اگر شخصی به سایت شما بیاید و کاری انجام ندهد (یعنی یک محصول بخرد یا در لیست ایمیل ثبت نام کنید)، بازدید او نتیجه شما را بهبود نمی بخشد.

GA4 می تواند تعداد دقیق تبدیل ها در سایت شما را از صفحات خاص و عبارات جستجو به شما بگوید. اگر نرخ تبدیل بسیار کمتری نسبت به آنچه انتظار دارید دارید، ممکن است این باشد که بازاریابی سئو شما افراد را به صفحه اشتباه هدایت می کند یا نوع نامناسبی از مخاطبان را جذب می کند.

علاوه بر این، باید در نظر بگیرید که چه چیزی را «تبدیل» می نامید. بله، اگر یک بازدیدکننده محصولی را بخرد، خوب است، اما اگر بازدیدکننده درخواست نسخه ی نمایشی کند یا در مورد قیمت سوال کند، چه؟ GA4 می‌تواند تمام آن داده‌ها را به شما نشان دهد تا بتوانید تعیین کنید چه چیزی سوزن را بیشتر حرکت می‌دهد.

به بازدید از صفحه فرود توجه کنید

صفحات فرود سایت شما برای تبدیل سرنخ ها و ایجاد یک دنبال کننده قوی و وفادار بسیار مهم هستند. با GA4، می توانید ببینید چه مقدار از ترافیک ارگانیک شما به یک صفحه فرود خاص می آید. از آنجا، می‌توانید تعیین کنید که آیا باید آن ترافیک را به جای دیگری هدایت کنید یا نیاز به انجام کارهای بیشتری دارید آن بازدیدکنندگان را تبدیل کنید.

برای مثال، اگر ترافیک ارگانیک زیادی به صفحه محصول می‌آید اما خرید نمی‌کند، ممکن است بازدیدکنندگان اشتباهی را جذب کنید. شاید بیشتر ترافیک کاربرانی باشند که اطلاعات بیشتری می خواهند و آماده خرید فوری نیستند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید صفحه فرود خود را طوری تنظیم کنید که برای این بازدیدکنندگان جذاب باشد یا یک صفحه فرود جدید برای رتبه بندی برای همان نتیجه جستجو ایجاد کنید.

به طور کلی، انتظار می رود GA4 به شما کمک کند تاکتیک های بازاریابی سئوی خود را برای اطمینان از رتبه بندی صفحات مناسب برای کلمات کلیدی مناسب، هماهنگ کنید. از آنجا، می‌توانید پیام‌های خود را تنظیم کنید تا شتاب بیشتری داشته باشید و سود نهایی خود را افزایش دهید.

بهترین گزارش ها در مورد GA4 برای سئو

اکنون که GA4 می تواند اطلاعات زیادی در مورد ترافیک ارگانیک شما در اختیار شما قرار دهد، باید بدانید که چگونه آن نتایج را به طور موثر فیلتر کنید. مانند همه داده ها، اگر نتوانید تعیین کنید که با آن چه کاری انجام دهید، اطلاعات بی فایده است.

بنابراین، در اینجا سه ​​گزارش GA4 وجود دارد که می تواند به شما در استراتژی بازاریابی سئو کمک کند:

گزارش تبدیل

همانطور که اشاره کردیم، “تبدیل” می تواند به معنای اقدامات مختلف باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی روی یک پیوند کلیک کند، آیا به این معنی است که تبدیل کرده است؟ یا فقط زمانی است که آنها یک محصول را خریداری می کنند؟

با GA4، می‌توانید تبدیل‌های خود را تنظیم کنید و رفتار را بر این اساس دنبال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات – رویدادها بروید. از آنجا، لیستی از رویدادها مانند page_view، کلیک یا session_start را مشاهده خواهید کرد. سپس، فقط می توانید آن رویداد را تغییر دهید تا به عنوان تبدیل علامت گذاری شود.

سفارشی کردن گزارش تبدیل به شما بینش بیشتری در مورد کارهایی که بازدیدکنندگان انجام می‌دهند و جایی که ممکن است در فروش بیشتر عقب مانده باشید، می‌دهد. با مشاهده کل فرآیند در یک گزارش، می توانید تعیین کنید که کدام مناطق ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند.

این گزارش همچنین می تواند ارزش بازاریابی سئوی شما را با قرار دادن اعداد در اقدامات مختلف نشان دهد.

گزارش کسب ترافیک

منبع: پشتیبانی گوگل

از آنجایی که هدف بازاریابی سئو افزایش میزان ترافیکی است که از نتایج جستجوی ارگانیک دریافت می کنید، این گزارش نشان می دهد که آیا تلاش های شما نتیجه داده است یا خیر.

برای دریافت این گزارش، به گزارشات – اکتساب – جذب ترافیک مراجعه کنید.

این گزارش از جایی که بیشتر ترافیک شما سرچشمه می‌گیرد، از جمله جستجوهای ارگانیک، ارجاع‌ها (کلیک‌ها از یک سایت دیگر)، مستقیم (انواع کاربر در URL شما) و جستجوهای پولی تجزیه می‌شود.

از آنجا می توانید به Session Source – Medium بروید و سپس عبارت Organic را در نوار جستجو تایپ کنید. این گزارش به شما می گوید که چه میزان ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجوی مختلف از جمله بینگ، یاهو و سایرین دریافت می شود.

ترافیک ارجاعی

به طور واقع بینانه، شما می خواهید عمیقاً در تمام منابع ترافیکی که افراد را به وب سایت خود هدایت می کند، غوطه ور شوید. با این حال، با ترافیک ارجاع، می توانید دقیقاً ببینید که افراد از کدام سایت های دیگر برای یافتن شما استفاده می کنند.

برای انجام این کار، ارجاع را در نوار جستجوی گزارش اکتساب ترافیک تایپ کنید. “منبع جلسه” را به عنوان یک بعد جستجوی دیگر اضافه کنید. از منبع جلسه، منبع ترافیک را انتخاب کنید.

این گزارش به شما اطلاعاتی از سایر سایت ها و صفحاتی را ارائه می دهد که کاربران روی پیوندی کلیک کرده اند تا به وب سایت شما بیایند. دانستن این اطلاعات می تواند به شما اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبانتان بدهد و به شما در ایجاد روابط با این سایت های دیگر کمک کند.

به عنوان مثال، می توانید پست مهمان را شروع کنید تا ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورید.

بسته شدن

بهینه سازی استراتژی بازاریابی سئو با GA4 آسان است، اما شما همچنین به محتوای بهینه شده با کیفیت بالا نیاز دارید. در غیر این صورت، چگونه می توانید رتبه بالایی را برای نتایج جستجوی ترجیحی خود کسب کنید؟ از آنجایی که گوگل محتوای ارزشمند و مرتبط را رتبه بندی می کند، باید سخت کار کنید تا مطمئن شوید مطالب شما می تواند ترافیک ایجاد کند و کاربران را تبدیل کند.

خوشبختانه WriterAccess ایجاد این محتوای با ارزش را آسان می کند. موتور جستجوی بهینه شده با هوش مصنوعی به شما کمک می کند با بهترین نویسندگان در زمینه های مختلف ارتباط برقرار کنید.

از آنجا، می توانید برنامه محتوای خود را مقیاس بندی کنید و نتایجی را ارائه دهید که سایت شما را جلب کند. یک را امتحان کنید آزمایشی رایگان دو هفته ای امروز و ببینید WriterAccess و GA4 چه کاری می توانند برای کسب و کار شما انجام دهند!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *