Amazon Rolls Out Inspire، یک فید خرید شبیه به TikTok.  آیا آن را در؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

سال 2022 سال بسیار شلوغی برای متخصصان بازاریابی بوده است – ما به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های زیادی را تقریباً در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی منتشر کردیم. و ما یک به‌روزرسانی دیگر برای بررسی دقیق‌تر داریم که این بار حباب شبکه اجتماعی را شکست.

این خبر از آمازون منتشر شد. پس از اعلام برنامه های اوایل سال جاری به شروع به سرمایه گذاری در تجارت اجتماعی کنید، این شرکت به طور رسمی راه اندازی شده است الهام بخشیدن، یک مرکز محتوا با ویدیوها و عکس‌های کوتاه، که در آن مشتریان می‌توانند محصولاتی را در قالبی متفاوت از آنچه ما در بازار آمازون می‌بینیم، کشف، کاوش و خرید کنند.

و این اولین بار نیست که آمازون از مدل شبکه های اجتماعی برای الهام بخشیدن به خریداران خود استفاده می کند. خرده‌فروش قبلاً ویژگی‌های مشابهی را ارائه کرده است pinterest، اینستاگرام و حتی یک ضربه یوتیوب، آمازون لایو.

اما، چرا بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک جهان تصمیم می گیرد این گام دیگر را برای ورود به دنیای شبکه های اجتماعی مورد مناقشه بردارد؟ و مهمتر از آن، آیا این برای مشتریانش منطقی است؟ خوب، ما هم این سوالات را از خود پرسیدیم و سعی می کنیم در این مقاله به آنها پاسخ دهیم.

Inspire چگونه کار خواهد کرد؟

اساساً ما در مورد یک فید خرید مانند TikTok صحبت می کنیم که در آن برندها و سازندگان می توانند برای الهام بخشیدن به مخاطبان خود (شوخی وحشتناک) روی قالب های محتوای جدید شرط بندی کنند.

اسکرین شات از فید Inspire

برای پرش به Inspire، باید برنامه خرید آمازون را باز کنید و روی نماد Inspire ضربه بزنید. و قبل از شروع به حرکت در آن، از هر کاربر در مورد آنچه می خواهد ببیند سؤال می شود و بیش از 20 گزینه جالب برای انتخاب از جمله آرایش، مراقبت از پوست، طراحی داخلی و موارد دیگر خواهد داشت. برنامه از این پاسخ ها برای ایجاد یک فید شخصی استفاده می کند. باز هم، بسیار شبیه به تنظیمات اولیه TikTok.

اما، چرا کاربران به TikTok دیگری علاقه مند هستند، در صورتی که ما قبلاً یک TikTok داریم، درست است؟ آمازون نیز باید به این فکر کرده باشد و متحد بسیار خوبی را به روی میز آورده است: عملی بودن. برخلاف TikTok، Inspire از آمازون، یک سفر کامل خریدار در برنامه ایجاد کرده است.

هنگامی که مشتری به محصولی علاقه مند است، فقط باید دکمه ای را در پایین پنجره فشار دهد و به پیوند آمازون هدایت می شود – جایی که می تواند آن را خریداری کند، جزئیات بیشتری را ببیند یا آن را در “لیست علاقه مندی” خود قرار دهد. ” ” . و، بوم، اینسپایر به یک فروش تبدیل شده است، درست مثل آن.

من شخصاً نمی‌توانم منتظر بمانم تا آزمایش این ویژگی جدید را شروع کنم و اولین برداشت‌هایم را داشته باشم، اما باید کمی بیشتر صبر کنیم. این شرکت شروع به ارائه این ویژگی برای کاربران منتخب در ایالات متحده کرد و تنها پس از آن برای همه در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، ما منتظر تاریخ انتشار احتمالی خواهیم بود.

اما آیا ویدیوی کوتاه واقعاً برای آمازون منطقی است؟

برای کسانی که دوست دارند با روندها به روز باشند، بیشتر و بیشتر شاهد ویدیوهای کوتاهی هستیم که همه جا را فرا گرفته است. برای مثال، اینستاگرام، ویدیوهای کوتاه با Reels را در اولویت قرار داده است، YouTube راه اندازی کرده است شورت یوتیوبو توییتر نیز محتوای ویدیویی را برای کاربران خود فعال می کند.

البته ناگفته نماند که TikTok – پیشگام در این قالب و منبع الهام برای این نمونه‌ها (و بسیاری دیگر) از جمله جدیدترین ویژگی آمازون است.

بنابراین، اگر تعجب می کنید که آیا این رویکرد جدید تجارت اجتماعی برای آمازون منطقی است، پاسخ این است: بله. ویدیوهای کوتاه مدت، حداقل در حال حاضر، اینجا هستند داده های اخیر گوگل تأیید می کند که تقریباً 40٪ از Gen Z در حال حاضر جستجو در TikTok و Instagram را به جستجوی Google ترجیح می دهند.

با این حال، من واقعاً از تصمیم آمازون برای سرمایه گذاری در این جهان متعجب نیستم، زیرا این زبانی است که مشتریانش به طور فزاینده ای به آن صحبت می کنند. به گفته مدیر خرید آمازون، الیور مسنجر، «محتوای مبتنی بر ویدیو واقعا کمک می کند. [customers] برای درک بیشتر محصول».

اما آیا اینسپایر می تواند با اینستاگرام و تیک تاک رقابت کند؟ واضح است که هدف این ویژگی جلب توجه مشتریان از این برنامه های دیگر است، اما آیا کافی است؟ برای این سوال، من مطمئن نیستم که آیا هنوز پاسخ مثبت است یا خیر.

Inspire یک سفر کامل خریدار را ارائه می دهد که عالی است، اما فقط محصولات را تبلیغ می کند. کاربران TikTok علاوه بر خرید، به دنبال تعامل با سازندگان و یادگیری چیزهای جدید هستند. ناگفته نماند، کاربران به طور مداوم محتوای واقعی را به جای محتوای «ساخته شده برای فروش» هدف قرار می دهند. بنابراین، باید دید که آیا Inspire به این هدف خواهد رسید یا خیر.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *