بنابراین شما یک مشتری سئو جدید برنده شده اید – هورا!

قبل از اینکه شراکت را به طور رسمی شروع کنید، زمینه های زیادی برای پوشش دادن وجود دارد تا به شما کمک کند زمینه را برای موفقیت آماده کنید و تأثیر اولیه خوبی داشته باشید.

همانطور که سئوکاران می دانند، هر وب سایت دارای دو حوزه است که قبل از شروع یک برنامه سئو به تجزیه و تحلیل متمرکز نیاز دارد: محتوا و تنظیم پشتیبان.

این مقاله به پنج ابتکار عمل می‌پردازد که تیم من بلافاصله پس از امضای قرارداد انجام می‌دهد تا آن اصلاحات مهم را پیدا کرده و به آن رسیدگی کند و اطمینان حاصل کند که ما مشتری خود را برای موفقیت آماده می‌کنیم. آن ها هستند:

  • ممیزی محتوای موجود برای فرصت های به روز رسانی.
  • وب سایت را برای اولویت بندی بهینه سازی های فنی ارزیابی کنید.
  • یک لیست تحقیقاتی کلیدواژه ارائه دهید – خیلی قبل از شروع.
  • نگاشت کلمات کلیدی به صفحات سایت
  • یک ردیاب تنظیم کنید که برای هر دو طرف کار کند.

بیایید در هر ابتکار عمل کنیم.

1. ممیزی محتوای موجود برای فرصت های به روز رسانی

چند بار تا به حال مشتری داشته اید که مشتاق است بدون در نظر گرفتن بهینه سازی آنچه قبلاً در وب سایت آنها وجود دارد، وارد ساخت محتوای جدید شود؟ (طبق تجربه من، این کاملاً رایج است.)

شما می توانید با تشویق مشتریان جدید به اختصاص منابع مساوی برای به روز رسانی محتوای قدیمی خود علاوه بر ایجاد مطالب جدید و خالص، ارزش فوری اضافه کنید.

البته تعداد بهینه به روز رسانی محتوا به موضوع بستگی دارد. سه ملاحظات اصلی هنگام ارزیابی به روز رسانی های مرتبط با موضوع:

  • آیا موضوع همیشه سبز است؟ اگر پاسخ کاملاً مثبت است – فرض کنید مقاله ای در مورد مقررات مالیاتی است که از دهه 1990 تغییر نکرده است – اطلاعات می تواند برای مدت طولانی مرتبط بماند. شما هنوز هم باید بهینه‌سازی‌ها را برای صفحات همیشه سبز برنامه‌ریزی کنید، اما این بهینه‌سازی‌ها چندان فشرده یا مکرر نیستند.
  • آیا درخواست محتوای فوق‌العاده تازه را می‌طلبد؟ هرچه موضوع پویاتر باشد، باید مرتباً آن را بررسی و به روز کنید. به عنوان مثال، محتوای مربوط به رویدادهای اجتماعی و سیاسی باید به طور منظم به روز شود تا در SERP ها بالا ظاهر شود.
  • آیا گوگل موضوع «پول یا زندگی شما» (YMYL) را در نظر می گیرد.? Google در دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی خود، موضوعات YMYL را مورد بحث قرار می‌دهد (فکر کنید: توصیه‌های مالی یا پزشکی) و صفحات وب را با استانداردهای بالاتری نگه می‌دارد. این موارد به توجه بیشتری نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که ارزش واقعی و به روز شده را به خواننده منتقل می کنند.

از یک ماتریس ساده از حجم جستجوی بالقوه (بالا، متوسط، کم) و تلاش مورد نیاز برای به روز رسانی محتوا (بالا، متوسط، کم) استفاده کنید تا به مشتری خود فهرستی اولویت بندی شده از فرصت ها برای جلب توجه با بازدید مجدد از آنچه در حال حاضر در سایت آنها وجود دارد ارائه دهید.

2. ارزیابی وب سایت برای اولویت بندی بهینه سازی های فنی

بازاریابان باید چشم خوبی به تصاویر معتبر داشته باشند. وب‌سایت‌هایی که به نظر می‌رسند ۱۰ سال پیش ساخته شده‌اند و کاربر را به هیچ سفر فکری هدایت نمی‌کنند، باید تحلیل‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

اینها اصولی هستند که باید قبل از تلاش برای محتوا به دست آورید.

برخی از عواملی که پس از امضای قرارداد باید بررسی شوند:

  • کدی که با عنکبوت ها حرکت می کند: اگر عنکبوت های موتورهای جستجو برای خزیدن کد شما تلاش می کنند، در حال حاضر رشد خود را محدود کرده اید. مطمئن شوید که کدنویسی واضح و منظم است.
  • نقشه های سایت XML: نقشه‌های سایت، جدولی برای سئوکاران هستند. آنها صفحات، تصاویر و ویدیوها را به گونه ای قرار می دهند که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت را هدایت کنند.
  • نگهداری سرور: گزارش‌های عیب‌یابی سرور منابع عالی بینش در مورد خطاهای با اولویت بالا هستند که نیاز به توجه دارند.
  • سیستم مدیریت محتوا: مطمئن شوید که پاسخ سوالات اصلی CMS را می دانید: آیا می توانید به راحتی محتوا را به روز کنید؟ آیا اشکال یا پرچم قرمز وجود دارد؟ آیا افزونه‌ها فعلی و سازگار هستند؟
  • قابلیت استفاده از موبایل: وب سایت ها در هر عمودی – حتی B2B – حجم زیادی از ترافیک موبایل را جذب می کنند. پاسخگویی برای هر دو دستگاه دسکتاپ و تلفن همراه ضروری است.
  • Robots.txt: این یکی از ویژگی های مورد علاقه ما است. Robots.txt به عنکبوت‌ها سیگنال می‌دهد که در آن‌جا نیازی به خزیدن ندارند، که این امر باعث صرفه‌جویی در منابع روی سرویس‌ها می‌شود و ربات‌ها را به‌طور غیرمستقیم به محتوای مهم اشاره می‌کند.
  • سرعت سایت: وب‌سایت‌های با بارگذاری آهسته منجر به تجربه کاربری ضعیف و نرخ پرش بالا می‌شوند – و عامل بزرگی در الگوریتم Google هستند. کنسول جستجوی گوگل می‌گوید بیشترین فرصت‌ها برای بهبود چیست؟
  • 301 تغییر مسیر: 301s با هدایت صفحات قدیمی یا پوچ به محتوای جدیدتر و مرتبط‌تر، صفحات خطا را پیش‌گیر می‌کند. این می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد.
  • آدرس های کامل: میانبرهای URL می توانند منجر به خطاهای خزیدن شوند. اطمینان حاصل کنید که از URL کامل، از جمله https://، برای پیوندهای داخلی استفاده می کنید.
  • برچسب های متعارف: این تگ ها محافظت در برابر نفوذ محتوای تکراری را فراهم می کنند. آنها موتورهای جستجو را به آدرس اینترنتی که می خواهید در SERP ها نشان دهید هدایت می کنند.
  • طراحی: همانطور که بازاریابان می توانند طرح های قدیمی یا قدیمی سایت را بشناسند، کاربران نیز مشروط هستند تا با روندهای وب هماهنگی داشته باشند و اگر علاقه زیادی به طراحی سایت خود نشان نداده باشید، ممکن است از قبل آماده شوند.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. حداقل دو هفته قبل از شروع یک لیست تحقیقاتی کلیدواژه ارائه دهید

فهرست تحقیق کلیدواژه مهمترین سند واحد در کل حساب است زیرا چارچوبی را برای هدف گذاری تعیین می کند و به همسویی اهداف با مشتری کمک می کند. این سند زنده باید به طور مداوم در طول تعامل مشتری به روز شود.

ورق ساده است. اضافه کردن سرفصل برای:

  • کلمه کلیدی.
  • جلد.
  • دسته کلیدواژه
  • رتبه فعلی
  • صفحه رتبه بندی فعلی
  • استراتژی.

این به شما و مشتری یک پایه واقعی از عملکرد و ابزاری برای اتصال و تراز کردن کمپین های ما می دهد.

قبل از شروع کار، آن را به مشتری تحویل دهید و بازخورد فوری بخواهید.

هدف باید ترکیب کردن بازخورد و ایجاد یک لیست طولانی تر، با ایده هایی برای نحوه رتبه بندی، برای بحث در هنگام شروع باشد.

4. یک سند نگاشت کلمه کلیدی به صفحه وب بسازید

محتوا و کلمات کلیدی برای دستیابی به پتانسیل خود نیاز به جهت گیری استراتژیک خوبی دارند.

در حالی که در حال توسعه فهرست کلمات کلیدی هدف هستید، آن کلمات کلیدی را برای بهینه سازی به صفحات فعلی نگاشت کنید.

این به شما کمک می کند در پروژه های مهم اولیه مانند برچسب های عنوان و بهینه سازی توضیحات متا سازماندهی کنید. همچنین تضمین می کند که شما با اهداف سئوی هر صفحه، از جمله پرس و جوهایی که قرار است به آنها رسیدگی شود، همسو هستید.

5. یک ردیاب پروژه راه اندازی کنید که برای هر دو طرف کار می کند

خواه در Asana، Trello، دوشنبه یا Google Sheet باشد، ایجاد یک مرجع مرکزی برای ردیابی همه پروژه‌ها، از جمله جدول‌های زمانی، اولویت‌ها، مالکان و همکاران، تمرین خوبی است.

توابع اساسی باید شامل موارد زیر باشد:

  • امکان اعطای مجوزهای مختلف (مانند ویرایش، مشاهده و غیره)
  • دسترسی 24/7 برای همه طرفین.
  • امکان اضافه کردن نظرات و یادداشت ها برای هر کار.
  • قابلیت‌های جمع‌آوری و بزرگ‌نمایی برای ردیابی پیشرفت در مقیاس و ابتکار عمل.

قبل از شروع، مطمئن شوید که ترجیح مشتری برای پلتفرم را می دانید و فهرستی از همکاران دارید تا بتوانید اسکلتی برای ارائه به عنوان نقطه شروع بسازید.

کار به سمت یک تعامل موفق سئو

ممکن است قبل از اینکه مشتری یک دلار برای نامزدی پرداخت کند، این کار بسیار زیادی است که باید انجام دهید. واقعیت این است که به هر حال این کاری است که تیم شما باید انجام دهد.

مقابله با آن پیشگیرانه به شما یک سکوی پرشی برای یک تعامل موثر می دهد و به مشتری سیگنال واضحی می دهد که شما آماده و مایل به حرکت دادن سوزن برای تجارت او هستید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *