Google Analytics ویژگیهای جدید زیر را معرفی میکند که تجربه گزارشدهی را بهبود میبخشد، بهویژه برای داراییهایی با دادههای بزرگ و پیچیده:
نماد کیفیت داده در سطح کارت فردی. قبلاً، نماد کیفیت داده در بالای گزارش عکس فوری گزارش و گزارشهای نمای کلی ظاهر میشد. با این حال، پیام های مختلف می تواند برای کارت های مختلف اعمال شود. با این بهروزرسانی، Google Analytics با دقت بیشتری نشان میدهد که کدام پیامها برای هر کارت در یک گزارش اعمال میشوند.
چرا کیفیت داده مهم است اگر نماد کیفیت داده روی کارت خاصی ظاهر شود، ممکن است نشان دهد که دادههای آن کارت ناقص، نادرست یا بهروز نیست. این می تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند مشکلات ردیابی، خطاهای پردازش داده ها یا تغییرات رفتار کاربر باشد. با شناسایی زودهنگام این مسائل، می توانید اقدامات اصلاحی برای بهبود کیفیت داده های آنها انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها تصمیمات دقیقی را بر اساس داده های خود می گیرند.
علاوه بر این، نماد کیفیت داده میتواند به شما در شناسایی مناطقی که باید تلاش خود را برای بهبود کیفیت داده متمرکز کنید، کمک کند. به عنوان مثال، اگر چندین کارت در یک گزارش دارای مشکلات کیفیت داده مربوط به یک منبع داده یا برچسب ردیابی خاص هستند، ممکن است لازم باشد به این مشکلات رسیدگی کنید و دقت و کامل بودن داده را برای آن منبع یا برچسب بهبود بخشید.
یک پیام ردیف جدید «(سایر)» در نماد کیفیت داده. ردیف «(سایر)» زمانی ظاهر میشود که یک گزارش تحت تأثیر محدودیتهای اصلی قرار میگیرد، که منجر به گروهبندی دادههای کمتر متداول فراتر از محدودیتها در ردیف «(سایر)» میشود. در این پیام جدید، اکنون چندین راه برای کاهش یا حذف این محدودیتهای کاردینالیته دارید.
اکنون همه ویژگی ها یک گزینه با یک کلیک برای ایجاد همان گزارش در Explore دارند. ردیف «(سایر)» هرگز در کاوش ظاهر نمیشود زیرا از دادههای خام و سطح رویداد استفاده میکند.
برای 360 کاربر ویژگی های Google Analytics 360 نیز به آن دسترسی دارند مجموعه داده های گسترده، به شما امکان می دهد تا 100 گزارش در هر ویژگی را به عنوان اولویت بالا علامت گذاری کنید. Google Analytics ردیف «(سایر)» را برای همیشه از گزارشهایی که پرچمگذاری کردهاید حذف میکند.
پیام جدید در نماد کیفیت داده راههای مختلفی را برای کاهش یا حذف محدودیتهای کاردینالیته در اختیار شما قرار میدهد و به شما امکان میدهد دادههای کاملتر و دقیقتری داشته باشید. به عنوان مثال، اکنون همه ویژگیها یک گزینه با یک کلیک برای ایجاد گزارش مشابه در Explore دارند که از دادههای خام و سطح رویداد استفاده میکند و محدودیتهای اصلی مشابه گزارشهای معمولی را ندارد. این می تواند به شما کمک کند دید دقیق تری از داده های خود داشته باشید و از مشکل ردیف “(سایر)” جلوگیری کنید.
برای 360 کاربر برای ویژگیهای Google Analytics 360، گزینهای برای پرچمگذاری تا 100 گزارش در هر ویژگی بهعنوان اولویت بالا وجود دارد که به Google Analytics اجازه میدهد برای همیشه ردیف «(سایر)» را از آن گزارشها حذف کند. این می تواند به ویژه برای تبلیغ کنندگانی که برای گزارش های خاص باید داده های بسیار دقیق و کاملی داشته باشند مفید باشد.
کنترلهای نمونهگیری جدید برای ویژگیهای Google Analytics 360. کنترلهای نمونهگیری جدید زیر به شما امکان میدهند سطح دقت و سرعت را در کاوشهای خود تنظیم کنید:
- نتایج دقیق تر: از حداکثر حجم نمونه ممکن برای ارائه نتایجی استفاده می کند که دقیق ترین نمایش مجموعه داده کامل باشد
- نتایج سریعتر: از اندازه نمونه کوچکتر برای ارائه نتایج سریعتر استفاده می کند (گزینه به طور پیش فرض انتخاب شده است)
نمونه برداری فرآیندی است که گوگل آنالیتیکس برای تخمین داده ها در زمانی که حجم داده ها برای پردازش خیلی زیاد است، استفاده می کند. نمونهبرداری برای سریعتر و کارآمدتر کردن پردازش دادهها مفید است، اما میتواند بر صحت و دقت دادهها نیز تأثیر بگذارد.
با کنترلهای نمونهگیری جدید، تبلیغکنندگانی که از ویژگیهای Google Analytics 360 استفاده میکنند، میتوانند سطح دقت و سرعت را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند. شما می توانید انتخاب کنید که از حداکثر حجم نمونه ممکن استفاده کنید، که دقیق ترین نمایش مجموعه داده کامل را ارائه می دهد (این گزینه برای تبلیغ کنندگانی مفید است که برای تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری خود به داده های بسیار دقیق و دقیق نیاز دارند).
از طرف دیگر، میتوانید از حجم نمونه کوچکتری برای دریافت نتایج سریعتر استفاده کنید. این گزینه به طور پیشفرض انتخاب شده است و برای تبلیغکنندگانی که نیاز به دریافت سریع نتایج دارند و به بالاترین سطح دقت نیاز ندارند، مفید است.
بیشتر بدانید. از مرکز راهنمای Google Analytics دیدن کنید اینجا.
چرا ما اهمیت می دهیم. با بهروزرسانیهای جدید، باید بتوانید به سرعت مشکلات بالقوه کیفیت داده را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنید و به شما این امکان را میدهد تا تصمیمات آگاهانهتری بگیرید و اثربخشی کمپینهای خود را بهبود بخشید.