در اوایل دهه 2000، جستجوی وب عمدتاً به موتورهای جستجو و دایرکتوری های آنلاین موجود در آن زمان محدود می شد. اما از آن زمان تاکنون راه زیادی را پیموده ایم.
بهینه سازی برای جستجو امروزه مهم است. اما کاربران دیگر برای جستجوی اطلاعات صرفاً به موتورهای جستجوی سنتی متکی نیستند.
من معتقدم وقت آن رسیده است که متخصصان سئو فراتر از گوگل و موتورهای جستجو فکر کنند و به طور کلی به جستجو نگاه کنند.
فراتر از گوگل: واقعیت چشم انداز جستجوی امروزی
همانطور که رقابت آنلاین افزایش می یابد، بهترین راه برای انجام درست توسط مشتریان ما این است که اطمینان حاصل کنیم که در حال تلاش برای بهبود دید آنها هستیم، نه فقط در موتورهای جستجو مانند Google، بلکه در پلت فرم های رسانه های اجتماعی که در آن مخاطبان هدف آنها جستجو می کنند.
امروزه، سهم قابل توجهی از جستجوهای وب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی انجام می شود. بیشتر از شبکه های اجتماعی، این وب سایت ها و برنامه ها جایی هستند که بسیاری از کاربران وب امروزی آگاهانه – یا ناآگاهانه – از طریق هشتگ ها، موضوعات پرطرفدار و موارد مشابه جستجو می کنند.
در حالی که ما به اصطلاح “SEO” عادت کرده ایم، زمان آن رسیده است که به جای مفهوم محدود کننده “در مورد “بهینه سازی جستجو” صحبت کنیم.موتور جستجو بهینه سازی.” کمپین های جستجو باید به جای اهمیت دادن به نتایج موتورهای جستجو، بر حضور کلی جستجو تمرکز کنند.
بله، در حال حاضر مفهوم بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) وجود دارد. اما این به طور کلی به ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی با هدف ویروسی کردن آن اشاره دارد.
آنچه من در مورد آن صحبت می کنم بهینه سازی جستجوهای انجام شده توسط کاربران رسانه های اجتماعی در پلت فرم های رسانه های اجتماعی است که قابلیت جستجو دارند.
این واقعیت که پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارای ویژگیهای جستجو هستند که دائماً بهبود مییابند، دلیل قانعکنندهای است. برندها باید حضور خود را در جستجوی رسانه های اجتماعی جدی بگیرند – و به عنوان بازاریاب های جستجو، استراتژی های ما باید به آنها کمک کند تا برای موفقیت بلندمدت آماده شوند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
جستجوی اجتماعی: چیست و چرا اهمیت دارد
«جستجوی اجتماعی از عناصر رفتار کاربر، ضمنی و صریح، برای بهبود نتایج جستجوهای درون و بیرون شرکت ها استفاده می کند. چنین عناصری معمولاً به عنوان ابرداده ذخیره می شوند و جستجوی اجتماعی را به نوعی فراداده کاوی تبدیل می کند. همچنین کاربران را قادر می سازد تا نتایج جستجوهای خود را به طور مؤثرتری ابهام کنند گارتنر.
نمایش در نتایج جستجوی رسانه های اجتماعی برای برندها حیاتی است. در اینجا 12 دلیل وجود دارد.
- پلتفرم های رسانه های اجتماعی بودجه مناسبی را برای بهبود عملکرد جستجوی خود اختصاص داده اند. به همین دلیل، نتایج جستجوی اجتماعی احتمالاً در طول زمان نیز بهبود خواهند یافت.
- مردم زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی صرف می کنند تا در موتورهای جستجو. اگرچه جستجوی گوگل هنوز از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از جستجوی اجتماعی در کنار استفاده از رسانه های اجتماعی افزایش یافته است.
- کاربران Gen Z در ایالات متحده هزینه می کنند ~ 5 ساعت در هفته در اینستاگرام
- نتایج جستجوی اجتماعی دارای فیلترهای زیادی مانند هشتگ ها، خدمات، شرکت ها، مشاغل، رویدادها، افراد و غیره است. از این رو، نتایج دقیق تر و هدفمندتر هستند.
- پلتفرمهای اجتماعی نیز بر قابلیت کشف کسبوکارهای محلی تمرکز دارند.
- نتایج جستجوی رسانههای اجتماعی تعامل را نشان میدهد و دهان به دهان را در قالب نظرات، لایکها، اشتراکگذاریها، دنبالکردن و مکالمه منعکس میکند.
- مطالعات نشان می دهد که مردم به آنچه که سایرین (مشتریان، مشتریان و تامین کنندگان) باید بگویند، به جای آنچه صاحبان کسب و کار در وب سایت خود نمایش می دهند، اعتماد دارند.
- در حالی که نتایج موتورهای جستجو معمولاً صفحات وب بهینه شده را نشان می دهند، جستجوی اجتماعی عمدتاً بر ارتباط و تعامل متمرکز است.
- از آنجایی که نتایج جستجوی رسانه های اجتماعی محتوا را از پست ها و تعاملات کاربران رسانه های اجتماعی باز می گرداند، هرزنامه کمتری نسبت به نتایج معمول موتورهای جستجو وجود دارد.
- محتوای با کیفیت زمانی ارزشمندتر می شود که مردم در مورد محصولات، خدمات و برندهای شما در رسانه های اجتماعی صحبت کنند و این گفتگوها و بازخوردها در جستجوی رسانه های اجتماعی ظاهر شوند.
- نتایج موتورهای جستجو به طور کلی اطلاعاتی را ارائه می دهند. نتایج جستجوی اجتماعی می تواند تأثیرگذار باشد.
- افراد در هر سنی به راحتی به استفاده از روندهای جدید در رسانه های اجتماعی عادت می کنند، اما درک موتورهای جستجو و انطباق با تکنیک های پیشرفته در موتورهای جستجو می تواند چالش برانگیزتر باشد.
برای دریافت ایده بهتر، بیایید ویژگی های جستجوی پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی مانند:
- توییتر
- لینکدین
- اینستاگرام
- یوتیوب
توییتر
راه های زیادی برای استفاده از عملکرد جستجو در توییتر وجود دارد. تو می توانی:
- توییتهایی را از خودتان، دوستان، مشاغل محلی، سرگرمیهای معروف، رهبران سیاسی جهانی و بسیاری موارد دیگر پیدا کنید.
- جستجو با استفاده از عبارت های جستجو و یا استفاده از هشتگ.
- مکالمات مداوم در مورد اخبار، محصولات، خدمات یا هر علایق شخصی دیگری را دنبال کنید.
درست مانند نتایج موتورهای جستجوی سنتی، نتایج جستجوی توییتر برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند با افرادی که وارد نشده اند متفاوت است.
جستجوی پیشرفته همچنین در صورت ورود به سیستم در دسترس است و به شما امکان می دهد نتایج جستجوی سفارشی شده را برای محدوده تاریخ، افراد و موارد دیگر دریافت کنید. این کار پیدا کردن توییت های خاص را آسان تر می کند.
این پلتفرم همچنین دارای صفحه سوالات متداول در مورد نتایج جستجو در توییتر است.
لینکدین
لینکدین بزرگترین شبکه حرفه ای جهان در وب است. این یک پلت فرم برای هر کسی است که به دنبال فرصت های شغلی متنوع است، از جمله افرادی با پیشینه های حرفه ای مختلف، مانند صاحبان مشاغل کوچک، دانشجویان و جویندگان کار.
اعضای لینکدین می توانند از این پلتفرم برای استفاده از شبکه ای از متخصصان، شرکت ها و گروه های داخل و خارج از صنعت خود استفاده کنند.
جستجوی لینکدین دارای فیلترهای عالی برای کمک به محدود کردن جستجوی شما برای نتایج مرتبط تر است. می توانید از فیلترهایی مانند:
- مردم
- شرکت ها
- شغل ها
- نوشته ها
- گروه ها
- مناسبت ها
- دوره های آموزشی
- مدارس
- خدمات
علاوه بر این، این پلت فرم به طور گسترده توسط جویندگان کار و استخدام کنندگان استفاده می شود. متخصصان منابع انسانی از آن برای جستجوی سر و بررسی پیشینه متقاضیان استفاده می کنند.
لینکدین مطمئناً یک پلتفرم رسانه اجتماعی است، اما با تمرکز بر تعاملات حرفه ای و همچنین به اشتراک گذاری دانش.
از دیدگاه جستجو، افراد از لینکدین برای پیشرفت حرفه ای و جستجوی فرصت های شغلی استفاده می کنند. از این رو، یافتن در نتایج جستجو در لینکدین بسیار مهم است.
اینستاگرام
در سال 2021 وجود داشت 1.21 میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام متا، بیش از 28 درصد از کاربران اینترنت جهان را تشکیل می دهد. پیش بینی می شود تا سال 2025، تعداد کاربران آن به 1.44 میلیارد افزایش یابد که 31.2 درصد از کاربران جهانی اینترنت را تشکیل می دهد.
بنابراین، اشتراکگذاری منظم محتوای نوآورانه و استفاده از هشتگهای صحیح مطمئناً میتواند شانس نمایش پروفایل شما در نتایج جستجوی اینستاگرام را افزایش دهد.
محتوای اینستاگرام معمولاً به شکل تصاویر، ویدیوها، گفتگوهای زنده، حلقهها و استوری است. (و یک ویژگی خرید نیز وجود دارد.)
به عنوان یک پلتفرم به سرعت در حال رشد، شما به سادگی نمی توانید این پلتفرم رسانه اجتماعی را نادیده بگیرید – به خصوص اگر می خواهید در مقابل کاربران Gen Z باشید.
تعاملات اینستاگرام بر حسب لایک، اشتراک گذاری و فالو سنجیده می شود. اگر مشتری شما در خرده فروشی، مد، غذا، محصولات کودک یا نظافت است، پس اینجا مکانی است که خریداران احتمالی آنها به دنبال گزینه هایی هستند.
یوتیوب
جستجوی YouTube سه عنصر اصلی را برای ارائه بهترین نتایج جستجو اولویت بندی می کند:
- ارتباط
- نامزدی
- کیفیت
بهینه سازی برای جستجوی یوتیوب مانند بهینه سازی یک وب سایت است، اما در اینجا محتوا در قالب ویدیویی است. بنابراین، عنوان و توضیحات ویدیوی شما باید بسیار مرتبط باشد تا بتوانند با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشند.
در یوتیوب، خریداران احتمالی می توانند برند شما را کشف کنند. همچنین میتوانید ویدیوهایی ایجاد کنید که به سؤالات متداول مشتریان پس از خرید محصول یا خدمات پاسخ دهند. از این رو، آن را به یک پلتفرم عالی برای فروش و پس از فروش تبدیل می کند.
بهینه سازی برای جستجو فراتر از موتورهای جستجو
مردم دیگر محدود به جستجو در موتورهای جستجو و دایرکتوری های آنلاین نیستند. ابزارهای متعددی برای ارضای نیاز آنها به اطلاعات در اختیار آنهاست.
بنابراین، کمپینهای جستجوی ما نباید صرفاً حول نمایش در موتورهای جستجو مانند Google بچرخد – بلکه برای هر نوع جستجو، صرف نظر از پلتفرم.
در گذشته، شاهد بودیم که چگونه جستجو در دایرکتوری ها اضافی شد. در آینده ممکن است پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب دارای قابلیت های جستجوی پیچیده تری باشند – و افرادی که از آن ها بیشتر از موتورهای جستجوی واقعی استفاده می کنند.
برای اثبات آینده کسب و کار مشتریان و راه اندازی آنها برای موفقیت بلندمدت، شروع به بهینه سازی برای جستجو در جایی که مخاطبان هدف آنها هستند – نه فقط در Google، بلکه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی – کنید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو