بر کسی پوشیده نیست که موفقیت وبلاگ ویدیویی (vlog) شما به شدت به مخاطبان شما بستگی دارد. با این حال، پیدا کردن و جمعآوری فالوور اختصاصی میتواند یک چالش باشد. بنابراین، چگونه می توانید به طور موثر مخاطبان خود را جذب و رشد دهید؟
هر ماه 2.7 میلیارد نفر از YouTube استفاده می کنند و بینندگان روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت محتوا را تماشا می کنند. وبلاگها در سالهای اخیر به یک حرفه تماموقت قانونی تبدیل شدهاند – یعنی اگر بتوانید افراد کافی را برای مشاهده ویدیوهای خود جذب کنید.
انتخاب های زیادی در آنجا وجود دارد، مهم است که مطمئن شوید ویدیوهای شما برجسته هستند و طرفداران وفادار جذب می کنند. یک ویدیوی ویروسی عالی است – اما مشترکین معمولی که از کانال شما حمایت می کنند حتی برای ایجاد درآمد طولانی مدت بهتر هستند.
هنگامی که کانال شما راهاندازی شد، میتوانید به راحتی تغییرات کوچکی را در ویدیوهای خود اعمال کنید، از جمله سبک و لحن، تا ببینید چه چیزی در بین مخاطبان ایدهآل شما محبوبتر است.
در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد جذب مخاطبانی که دوباره و دوباره کانال شما را مشاهده کنند، بدانید.
1. مخاطبان خود را در نظر بگیرید
قبل از شروع برنامه ریزی برای محتوای ویدیویی خود، در مورد نوع افرادی که می خواهید به وبلاگ خود جذب کنید فکر کنید.
سعی نکنید همه را جذب کنید: در عوض، چند دنبال کننده ایده آل را انتخاب کنید که دوست دارید به عنوان بخشی از انجمن YouTube یا Tiktok خود داشته باشید. به این فکر کنید که دوست دارند با آنها چگونه صحبت شود، چه چیزی ممکن است بخواهند در یک ویدیو ببینند، و چگونه می خواهند با شما تعامل داشته باشند.
این روی سبک برند شما، محتوایی که ارائه میدهید و جایی که ویدیوهایتان را تبلیغ میکنید، تأثیر میگذارد.
به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ زیبایی راه اندازی می کنید، مخاطبان هدف شما ممکن است زنانی در 20 سالگی باشند که واقعاً با یک میزبان ویدیویی دوستانه و پر جنب و جوش طنین انداز می شوند.
از سوی دیگر، یک کانال یوتیوب که به تکنیک های ساخت گیتار اختصاص دارد، برای مخاطبان بسیار متفاوتی جذاب خواهد بود.
2. یک vlog در طاقچه خود راه اندازی کنید
پیدا کردن اولین جایگاه خود بسیار ساده است: موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. شما فوراً به بسیاری از ایدههای محتوای vlog دسترسی خواهید داشت و در حال حاضر ایده خوبی در مورد نوع بینندهای که ویدیوهای شما را تماشا میکند دارید.
هنگامی که جایگاه خود را ایجاد کردید، سپس می توانید منشعب شوید. برای مثال، اگر میخواهید آموزشهای یوگا را آپلود کنید، میتوانید به بحث در مورد زندگی سالم و سلامت روان بپردازید.
3. سبک برند خود را ایجاد کنید
فونتی را که می خواهید در هر حاشیه نویسی یا عنوان ویدیو استفاده کنید، انتخاب کنید. همچنین، در مورد طرح رنگی که به بهترین وجه برای برند شما مناسب است، تصمیم بگیرید.
مطمئن شوید که در استفاده از لوگو، تصاویر، رنگها و فونتهای یکسان، صرف نظر از اینکه ویدیوهای شما در کدام پلتفرم اجتماعی (یا وبسایت) به اشتراک گذاشته میشود، ثابت قدم هستید.
سبک برند منسجم به کانال شما حس اعتبار می بخشد: شما وبلاگ نویسی خود را جدی می گیرید نه به عنوان یک سرگرمی جانبی. با اعتبار، وفاداری همراه می شود، زیرا بینندگان شروع به شناسایی برند شما در سراسر YouTube و اینترنت می کنند.
4. روی تجهیزات ضبط با کیفیت سرمایه گذاری کنید
وسوسه انگیز است که vlog های خود را فقط در تلفن هوشمند خود ضبط کنید – اما در نظر بگیرید که آیا این کار نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر. اگر می خواهید بازدهی عالی در سرمایه گذاری خود داشته باشید، وقت آن رسیده است که تجهیزات ضبط مناسب را تهیه کنید.
سایت های نقد و بررسی بسیاری وجود دارد که می توانید بهترین تجهیزات ضبط vlogging را در آنها پیدا کنید. تا آنجا که می توانید تحقیق کنید تا مطمئن شوید که دوربین ویدیویی، میکروفون و حتی چراغ های ارائه شده برای هدف شما ایده آل هستند.
به عنوان مثال، یک آموزش آرایش به دوربینی نیاز دارد که فوکوس کلوزآپ ایدهآل و همچنین تنظیم نور برای نمایش جزئیات را فراهم کند.
از سوی دیگر، یک کانال نمایش نرمافزاری به دوربین یا نور جداگانه نیاز ندارد، بلکه به یک ضبط کننده صفحه نمایش با کیفیت بالا نیاز دارد تا همه چیز مورد نیاز را ضبط کند.
5. محتوای با کیفیت برای وبلاگ خود ارائه دهید
ویدیوهای چگونه در یوتیوب تقاضای زیادی دارند. دیدن چیزی در عمل برای افراد مفیدتر است تا آموزشها را بفهمند و خودشان کارها را انجام دهند.
به همین دلیل است که سایر انواع ویدیو که شامل نمایش بصری یک محصول یا خدمات است نیز محبوب هستند. جعبهگشایی ویدیوها به افراد کمک میکند تا تعیین کنند وقتی محصولی را سفارش میدهند چه چیزی به دست میآورند و ظاهر آن چگونه است.
به طور مشابه، بررسیهای مستقل محصولات محبوب هستند زیرا مردم بیشتر به توصیه یک شخص واقعی اعتماد میکنند تا یک تبلیغ. این درست است حتی اگر فردی که محصولی را توصیه می کند کاملا غریبه باشد.
همچنین میتوانید یک محصول نرمافزاری را با استفاده از اسکرینکستها برای ارائه آموزشهای مفید به بینندگان و پاسخ به سؤالات رایج نشان دهید.
6. علاقه بصری را اضافه کنید
ویدیوهای زیادی در یوتیوب وجود دارد – پس کاری متفاوت انجام دهید تا متمایز شوید!
به عنوان مثال، می توانید انیمیشن های کوتاهی ایجاد کنید تا نکته ای را که به آن اشاره کرده اید برجسته کنید. یا، میتوانید از گرافیکهای مارکدار برای تفکیک بخشهای بررسی خود به تکههایی با اسکن آسان استفاده کنید.
همچنین میتوانید به یک ویرایشگر ویدیو مراجعه کنید تا ویدیوهای خود را جاز کنید تا زیبا به نظر برسند. متن، تصاویر چندرسانهای یا ویدیو و موسیقی را اضافه کنید تا ویدیوهایی را که از قبل دارید بهبود ببخشید.
به خاطر داشته باشید که بیش از نیمی از بازدیدهای YouTube در دستگاه تلفن همراه است. این بدان معنی است که هر گونه حاشیه نویسی، انیمیشن یا ویرایش باید واضح باشد – بدون فونت های کوچک!
7. به طور منظم در وبلاگ ویدیویی خود پست کنید
لازم نیست هر روز پست بگذارید، اما یک برنامه زمان بندی تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. ویدیوهای هفتگی برای علاقه مندی مشترکین معمولی کافی است و به زودی محتوای زیادی برای کانال شما ایجاد خواهد شد.
شما هم سازگار باشید اگر شروع به ارسال یک ویدیو در روز دوشنبه می کنید، سعی کنید آن را ادامه دهید. این به شما کمک می کند تا برنامه ای برای ایجاد و انتشار ویدیو نیز تنظیم کنید.
8. از Call to Actions استفاده کنید (اما کم)
از حاشیه نویسی های روی صفحه حداکثر استفاده را ببرید تا به بینندگان یادآوری کنید که ویدیوی شما را دوست داشته باشند و در کانال شما مشترک شوند. با این حال، مطمئن شوید که از این موارد کم استفاده میکنید، در غیر این صورت میتوانید افراد را کنار بگذارید.
یکی دیگر از راههای تشویق مردم به تماشای کانال شما با مشترک شدن این است که نگاهی گذرا به آنچه میتوانند در ویدیوی بعدی شما انتظار داشته باشند را نشان دهید.
9. با مخاطبان وبلاگ خود در ارتباط باشید
نظرات را روی ویدیوهای خود فعال بگذارید. ترسناک است که خود را در معرض انتقاد قرار دهید، اما ممکن است متوجه شوید که نظرات مثبت بسیار بیشتری نسبت به ترول های اینترنتی وجود دارد!
به نظرات مثبت پاسخ دهید و به سوالات بینندگان پاسخ دهید تا با مخاطبان خود درگیر شوید. تعامل با بینندگان شما همچنین یک راه عالی برای تولید ایده های محتوا برای وبلاگ های آینده شما است.
10. در چندین پلتفرم تبلیغ کنید
اگر میخواهید وبلاگتان موفقیتآمیز باشد، باید از دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استفاده کنید. اما به سادگی یک ویدیو را در هر پلتفرمی به اشتراک نگذارید. تبلیغات ویدیویی ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید که دنبال کنندگان شما را ترغیب می کند تا با محتوای شما در چندین پلتفرم ارتباط برقرار کنند.
دو یا سه پلتفرم را که به احتمال زیاد توسط بیننده ایدهآل شما مورد استفاده قرار میگیرد، انتخاب کنید و مرتباً در آنها پست کنید. سعی نکنید خود را خیلی ضعیف در بسیاری از پلتفرمهای اجتماعی پخش کنید: یک زوج را انتخاب کنید و از آنجا وقت خود را برای ایجاد جامعه خود صرف کنید.
یک برنامه ویرایش ویدیو را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد به راحتی در کانال YouTube خود منتشر کنید. ScreenPal این توانایی را دارد که به سرعت ویدیوی شما را مستقیماً در کانال شما آپلود کند.
11. از ولاگرهای مهمان برای شرکت دعوت کنید
با اظهار نظر در مورد ویدیوهای آنها، ارسال ایمیل به آنها یا تعامل در سایر سیستم عامل های اجتماعی با سایر وبلاگ نویسان آشنا شوید. وقتی سازندگانی را پیدا کردید که روی آنها کلیک می کنید، از آنها دعوت کنید تا یک وبلاگ مهمان یا مصاحبه ای در کانال خود انجام دهند.
این کار بسیاری از فالوورهای آنها را به سمت شما میآورد، مخصوصاً اگر متقابلاً به شما اجازه دهند در کانال خود ولوگ مهمان باشید.
نکته پاداش: ویدیوها را برای وبلاگ خود مانند یک حرفه ای ویرایش کنید
برای وبلاگ نویسی ویدیویی نیازی به نرم افزار گران قیمت ندارید.
به ویرایشگر ویدیوی بصری ما نگاهی بیندازید تا دریابید که چگونه می توانید به راحتی ویدیوهای حرفه ای با بودجه مقرون به صرفه ایجاد کنید!
چیick پیوندها
9 ایده ویدیوی یوتیوب
نکاتی را برای YouTube ویرایش کنید
آموزش ویدیویی: چگونه در یوتیوب آپلود کنیم
سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!