از آنجایی که وردپرس یک پلتفرم منبع باز است، نمی توانید افزونه های ممتاز را در اینجا بفروشید. همه چیز مربوط به وردپرس به صورت رایگان در اختیار ما است.
سپس دوباره، افرادی که با وردپرس کار می کنند چگونه امرار معاش می کنند؟ مدل کسب و کار Freemium راه حلی در این زمینه است.
شما میتوانید محصول خود را در مخزن WordPress.org رایگان کنید اما نسخه بهبودیافته و غنی از وبسایت خود یا سایر بازارها را بفروشید.
به نظر جالب میاد؟ این مدل به عنوان “Freemium” نامیده می شود و شما می توانید از این پست وبلاگ در مورد مدل کسب و کار Freemium در وردپرس اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مدل کسب و کار Freemium چیست؟
این نام تقریباً نشان می دهد که مدل کسب و کار فریمیوم چیست. کلمه “Freemium” ترکیبی از “رایگان” و “حق بیمه” است. فریمیوم به مدل کسب و کاری اشاره می کند که در آن یک شرکت محصول یا ارائه دهنده خدمات ویژگی های محدود و خدمات اولیه را به صورت رایگان ارائه می دهد. سپس، برای ویژگی های پیشرفته یا خدمات بیشتر، حق بیمه دریافت می کند. برخی از محصولات freemium پشتیبانی بهتر و استفاده بدون آگهی را در نسخههای پولی ارائه میدهند.
مدل کسب و کار فریمیوم در دهه 1980 سرچشمه گرفت، اما این اصطلاح در سال 2006 زمانی که اینترنت به راحتی در سراسر جهان قابل دسترسی شد، رایج شد. از آنجایی که در اینجا بیشتر در مورد وردپرس صحبت خواهیم کرد، اجازه دهید چند محصول وردپرس فریمیوم ارزشمند را در اینجا ببینیم.
3 نمونه از مدل کسب و کار Freemium در وردپرس
صدها محصول وردپرس وجود دارد که از مدل freemium پیروی می کنند. ما سه مورد از موفق ترین محصولات را در لیست زیر نشان داده ایم.
- دوکان – بهترین راه حل بازار چند فروشنده ووکامرس: weDevs برای اولین بار نسخه Lite Dokan را در WordPress.org راه اندازی کرد. سپس یک نسخه پریمیوم با ویژگی های هیجان انگیزتر ارائه کرد. Dokan اکنون با بیش از 60 هزار نصب فعال، راه حل شماره یک بازار چند فروشنده در وردپرس است.
- Yoast SEO – Yoast SEO برای همه رایگان است. اما برای دسترسی به ویژگیهای پیشرفته باید به نسخه پریمیوم آن ارتقا دهید یا در افزونه مشترک شوید. در حال حاضر بیش از 5 میلیون نصب فعال دارد.
- قالب وردپرس Astra – تم Astra دارای بیش از 200 قالب است و بیشتر آنها رایگان هستند. می توانید به صورت رایگان شروع کنید و سپس گزینه های سفارشی سازی را با بسته های پریمیوم گسترش دهید. Astra با استفاده از مدل freemium به یکی از پرکاربردترین تم ها در سراسر وردپرس تبدیل شد.
دیگر نامهای معروف در مدل فریمیوم عبارتند از WooCommerce، Elementor، Wordfence و بسیاری از محصولات بزرگ دیگر در صنعت وردپرس. شما می توانید آنها را به عنوان الهام بخش بگیرید و با طرح کسب و کار freemium خود پیش بروید. مطمئن شوید که محصول شما یک مشکل واقعی را حل می کند و موفقیت شما را به دنبال خواهد داشت.
نحوه کسب درآمد با مدل کسب و کار Freemium در وردپرس
ایده ساده است. به مشتریان بالقوه خود در مورد محصول خود اطلاع دهید. آنها را با نسخه رایگان تحت تاثیر قرار دهید تا اعتماد آنها به محصول شما افزایش یابد. سپس چیزی را به آنها پیشنهاد دهید که برای پول آنها ارزش ایجاد کند. جزئیات را از بخش زیر بدانید.
1. یک نسخه رایگان را برای همه در دسترس قرار دهید
محصول خود را هم در وب سایت و هم در مخزن وردپرس خود نگه دارید. کاربران باید بتوانند افزونه/موضوع شما را به صورت رایگان دانلود و نصب کنند. نسخه رایگان خود را با چند ویژگی کاربردی غنی کنید که به مشکلات کاربران می پردازد و مشکلات آنها را حل می کند. محصول را مفید نگه دارید تا مشتریان بالقوه احساس کنند برای ویژگیهای بیشتر به نسخه پولی ارتقا دهند.
2. ترکیب مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید
شما باید یک مدل کسب و کار سودآور را اتخاذ کنید تا از محصولات خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. استراتژی های رایج برای مدل کسب و کار Freemium در وردپرس به شرح زیر است.
- نسخه های Lite & Pro را با هم ترکیب کنید: در این مدل، قابلیت های بیشتری را به افزونه رایگان اضافه می کنید و آن را به عنوان یک افزونه مجزا می فروشید. نسخه جدید پولی به شما امکان می دهد فوراً از ویژگی های پیشرفته استفاده کنید.
- Combine Core Plugin & Addons/Extensions: در این مدل افزونه ها، ماژول ها و افزونه ها را به عنوان ابزار اضافی به همراه پلاگین اصلی ارائه می دهید. پلاگین اصلی رایگان است اما کاربران برای دسترسی به افزونه ها باید هزینه پرداخت کنند.
- محصولات SaaS را با وردپرس ادغام کنید: این مدل به مشتریان شما امکان می دهد از خدمات با قابلیت های محدود استفاده کنند. به عنوان مثال، Appsero یک گزینه رایگان برای همیشه برای همه ارائه می دهد تا نحوه عملکرد آن را بررسی کنند. کاربران فقط با این طرح می توانند افزونه های رایگان را مدیریت کنند. اما، آنها باید برای مدیریت پلاگین های freemium/premium به یک برنامه پولی ارتقا دهند.
اگر یک نسخه رایگان بتواند انتظارات آنها را برآورده کند، آنها از دریافت خدمات ممتاز مطمئن خواهند بود. و این زمانی است که مدل فریمیوم شما شروع به دستیابی به اهداف تجاری می کند.
3. کاربران رایگان را برای ارتقا به نسخه پولی تشویق کنید
تصور نکنید که کاربران رایگان به کاربران پولی تبدیل نخواهند شد. مردم حاضرند برای هر چیزی که ارزش پولشان را دارد بپردازند. کاربران رایگان خود را در مورد برتری محصول ممتاز خود، چه یک نسخه جدید یا افزونه/افزونه، مطلع کنید. محتوایی ایجاد کنید که نشان دهد محصول شما چگونه راه حل های موثری برای نقاط دردناک کاربران ارائه می دهد. ارائه پشتیبانی 24/7 برای نسخه پریمیوم. سپس به آرامی کاربران رایگان را فشار دهید تا به نسخه پریمیوم ارتقا دهند.
4. از دوره “آزمایشی رایگان” استفاده کنید
ارائه آزمایشی رایگان یک روش اثبات شده برای جذب مشتری است. اگرچه آزمایشهای رایگان در پلتفرمهای منبع باز با عوامل خطری مانند دزدی دریایی و سوء استفاده از آزمایش مرتبط است. تنها در صورتی از روش “آزمایش رایگان” استفاده کنید که فکر می کنید می توانید موانع فنی را به طور موثر مدیریت کنید.
5. پیشنهاد بازپرداخت و ضمانت بازگشت پول
آیا از کیفیت محصول خود اطمینان دارید؟ اگر بله، پس ضمانت بازگشت پول را با سیاست های بازپرداخت واضح ارائه دهید. به مشتریان خود اطلاع دهید که اگر از محصول شما راضی نباشند، می توانند پول خود را در مدت زمان معین بازپرداخت کنند. چنین گزینههای بازپرداخت اولیه تصمیمات خرید مشتریان را تسهیل میکند. نگران دریافت درخواست های بازپرداخت بیش از حد نباشید. محصولات خوب در نهایت مشتریان را به دست می آورند.
6. از انتقال یکپارچه بین رایگان و حق بیمه اطمینان حاصل کنید
افراد به احتمال زیاد از هر فرآیندی که پر زحمت و پیچیده است انصراف می دهند. به همین دلیل است که باید روند ارتقا را تا حد امکان روان نگه دارید. کاربران وردپرس باید بتوانند مستقیماً از داشبورد وردپرس خود به نسخه پریمیوم ارتقا دهند. یک گردش کار استاندارد باید مانند زیر باشد:
- دانلود محصول پرداخت شده از وب سایت مجاز
- هدایت به افزونه > افزودن جدید و فایل ZIP را آپلود کنید
- فعال کنید افزونه و از کلید مجوز برای تکمیل پیکربندی استفاده کنید
7. از بازخورد برای بهبود و بازاریابی خوب محصولات خود استفاده کنید
طبیعی است که برخی از کاربران محصولات شما را غیرفعال کنند. از آنها نظر بخواهید و بر اساس بازخوردها برای بهینه سازی محصول عمل کنید. می توانید از Appsero برای اطلاع از دلایل غیرفعال کردن افزونه و تم استفاده کنید. نسخه جدید Appsero دارای دو ویژگی شگفت انگیز است: داده های غیرفعال کردن تم و داده های استفاده از افزونه. این داده ها به شما کمک می کند محصولات بهتری را توسعه دهید و در مدل کسب و کار freemium موفق شوید.
8. خود را به انجمن وردپرس معرفی کنید
گسترش وردپرس تا حد زیادی به افرادی که در اطراف آن کار می کنند بستگی دارد. وردپرس دارای یک انجمن قوی است که در سراسر جهان فعالیت می کند. اگر می خواهید اعتماد کاربران را جلب کنید، باید با جامعه درگیر باشید و تصویر برند خود را بسازید. هنگامی که جامعه محصولات شما را تضمین می کند، شانس شما برای درخشش به عنوان یک فروشنده محصول فریمیوم به طور خودکار افزایش می یابد.
بازگشت به جامعه در اکوسیستم وردپرس بسیار قدردانی می شود. یاد بگیرید که چگونه به جامعه وردپرس کمک کنید.
معایب مدل کسب و کار Freemium در وردپرس
شما قبلاً می دانستید که چگونه می توانید پتانسیل محصولات خود را به دنبال مدل کسب و کار freemium در وردپرس به حداکثر برسانید. مانند هر چیز خوب روی زمین، این مدل کسب و کار نیز دارای چند اشکال است. لیست زیر معایب احتمالی مدل کسب و کار Freemium در وردپرس را توضیح می دهد.
- شما باید به روز رسانی های جدید را هم برای کاربران رایگان و هم برای کاربران پولی منتشر کنید
- برخی از کاربران ممکن است نسخه رایگان شما را به اندازه کافی برای وب سایت خود بیابند و به استفاده رایگان از آن ادامه دهند
- برای حفظ رتبه های بالاتر، باید از کاربران رایگان نیز پشتیبانی کنید
- اگر رسیدن به فروش مورد انتظار بیشتر طول بکشد، ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید
- بخش بزرگی از نیروی کار ارزشمند شما برای خدمات رسانی به کاربران رایگان استفاده خواهد شد
امکانات بی پایان مدل کسب و کار freemium در وردپرس را با معایب ذکر شده در بالا مقایسه کنید. طرف های مثبت دست بالا را خواهند داشت. اگر هنوز گیج هستید، امیدواریم بخش زیر به شما کمک کند بین مدل کسب و کار فریمیوم و ممتاز انتخاب کنید.
Freemium در مقابل Premium – کدام یک را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟
اگر در حال حاضر نام بزرگی در صنعت هستید، میتوانید مدل پریمیوم (بدون نسخه رایگان) را انتخاب کنید. در غیر این صورت بهتر است از مدل فریمیوم پیروی کنید. زیرا مردم تمایل دارند به شرکت های از قبل تاسیس شده اعتقاد داشته باشند. به عنوان یک مبتدی، باید به دنبال جذب مشتری و ایجاد اعتماد باشید. مدل Freemium به شما در رسیدن به آن کمک می کند.
Freemium برای شما مناسب است اگر:
- شما به تازگی با قدرت کم در صنعت شروع به کار کرده اید
- شما فاقد محتوای تولید شده توسط کاربر و اثبات اجتماعی برای صحبت از طرف خود هستید
- شما در حال حاضر یک برند با تمرکز بر جذب مشتری هستید
Premium برای شما مناسب است اگر:
- شما در حال حاضر به دلیل کیفیت محصول و پشتیبانی خود شناخته شده اید
- شما یک پایگاه بزرگ طرفداران دارید که پرچم شما را حمل می کنند
- شما یک سایت آزمایشی دارید که به کاربران امکان می دهد افزونه شما را به صورت رایگان آزمایش کنند
فرقی نمیکند کدام مدل را انتخاب کنید، Appsero را انتخاب کنید میتواند به شما در ساخت و فروش افزونههای وردپرس بدون هیچ زحمتی کمک کند.
کسب و کار افزونه وردپرس freemium خود را با Appsero شروع کنید
اگر قصد دارید کسب و کار افزونه وردپرس را طبق مدل freemium راه اندازی کنید، Appsero ابزاری است که باید به آن توجه کنید. شما می توانید افزونه ها و تم های رایگان و ممتاز را از طریق Appsero مدیریت کنید. حتی، می توانید چندین محصول را به صورت یک بسته بفروشید.
با Appsero می توانید:
- پلاگین خود را 3 برابر سریعتر اجرا کنید
- فروش از طریق EDD، WooCommerce، FastSpring و موارد دیگر
- تجزیه و تحلیل استفاده از محصولات خود را دریافت کنید
- مجوز برای محصولات ممتاز وردپرس ایجاد کنید
- ارسال پاسخ های خودکار به کاربران غیرفعال شده
با مدل کسب و کار Freemium کسب و کار خود را سودآور کنید
اکنون که تقریباً همه چیز را در مورد مدل کسب و کار فریمیوم در وردپرس می دانید، بیایید دانش شما را به صورت عملی پیاده سازی کنیم. قبل از آن هزینه تولید خود را تجزیه و تحلیل کنید و قیمتی را تعیین کنید که هزینه های شما را در ساخت محصول رایگان و ارائه پشتیبانی رایگان نیز پوشش می دهد.
در ابتدا با به دست آوردن کاربران رایگان، از قدرت مدل freemium استفاده کنید. سپس به آنها دلایلی برای تبدیل شدن به کاربران پولی ارائه دهید. شما می توانید به عنوان یک توسعه دهنده با ایجاد یک صفحه قیمت گذاری که تبدیل می کند، درآمد کسب کنید. در صورت امکان بازاریابی محتوا را درگیر کنید. تنها توسعه محصول به شما کمک نمی کند تا در بلندمدت یک تجارت سودآور و پایدار داشته باشید.
سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!