مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
می توان گفت که در چشم انداز دیجیتالی پرشتاب امروزی، مصرف کنندگان و تصمیم گیرندگان انتظارات بالاتری نسبت به قبل دارند: آنها از شرکت ها و برندها می خواهند که نه تنها با فناوری همگام باشند، بلکه به طور مداوم تجربه مشتری را بهینه کنند. به نظر می رسد که کاربران از سراسر جهان به تجربیات یکپارچه، شخصی و راحت عادت کرده اند.
اما با در نظر گرفتن این موضوع، بازاریابان چگونه می توانند دانش خود را به کار گیرند و بفهمند که چگونه استراتژی های خود را برای عملکرد بهتر از اهداف خود در سال جاری اولویت بندی کنند؟
خوب، همه ما می دانیم که هر کمپین یا ابتکار بازاریابی باید بر اساس توانایی آن در ایجاد بازده مثبت سرمایه گذاری و پس از خواندن مطالب جدید ارزیابی شود. وضعیت بازاریابی 2023، گزارش HubSpot، Litmus، محتوای راکو ویستیا، ایده هایی به ذهنم رسید.
به همین دلیل است که امروز مشتاق هستم که پنج روند بازاریابی اصلی را برای سال 2023 به اشتراک بگذارم که نوید ارائه بازگشت سرمایه (ROI) برجسته را برای برند یا تجارت شما دارد.
با پشتوانه بینش بیش از 1200 بازاریاب در سطح جهان، این روندها قدرت ایجاد بازده قابل توجه و رشد پایدار برای برند شما را دارند. آن را بررسی کنید:
1. محتوای ویدئویی کوتاه: مخاطبان را در چند ثانیه مجذوب خود می کند
چه کسی چند ساعت در روز را با مرور تلفن همراه خود و مصرف ویدیوهای کوتاه در پلتفرم هایی مانند TikTok، Instagram Reels یا Youtube Shorts از دست نداده (یا سرمایه گذاری نکرده است؟)؟ این رفتار مورد توجه بازاریابان قرار نگرفته است: 90 درصد از پاسخ دهندگان امسال سرمایه گذاری خود را در این نوع محتوا افزایش یا حفظ خواهند کرد.
این به این دلیل اتفاق میافتد که این ویدیوهای کوچک راهی سریع و سرگرمکننده برای انتقال پیامها، نمایش محصولات و داستانگویی ارائه میدهند – راهی نوآورانه برای برندها برای ارتباط با مخاطبانشان.
بنابراین، اگر خودتان یک بازاریاب هستید، شاید تعجب آور نباشد که بگوییم تمرکز بر ایجاد محتوای جذاب و قابل اشتراکگذاری که با داستان و ارزشهای برند شما همسو باشد، میتواند راهی عالی برای کشف ویدیوهای کوتاه باشد. و ROI را افزایش دهید.
برای رسیدن به این هدف، با تلاش برای شناسایی مخاطبان هدف خود و درک ترجیحات، علایق و نقاط دردناک آنها شروع کنید. ویدیوهای کوتاهی بسازید که به این نیازهای خاص پاسخ دهند و ویدیوهای شما را مختصر، از نظر بصری جذاب و جلب توجه کنند – در نهایت، بینندگان در این قالب، دامنه توجه کوتاه تری دارند.
و فراموش نکنید که مخاطبان خود را در چند ثانیه اول جذب کنید تا تعامل خوب را تضمین کنید، خوب؟
2. اینفلوئنسر مارکتینگ: استفاده از قدرت ارتباطات
دومین روند با بالاترین ROI بالقوه، اینفلوئنسر مارکتینگ است، چیزی که همچنان ابزار قدرتمندی برای برندها برای دستیابی و تعامل با مشتریان هدف خود است.
اما در سال 2023، به نظر میرسد که تمرکز به سمت اصالت و ایجاد ارتباطات معنادار با تأثیرگذارانی که با ارزشهای برند شما همسو هستند تغییر میکند – هیچکس نمیخواهد ستارههای هالیوود یا سوپرمدلها را ببیند که به عنوان «چهره» محصول یا شرکتی پول میگیرند. دیگر آنها می خواهند احساس کنند که توسط افراد “معمولی” نمایندگی می شوند که بر روی مخاطبان کوچکتر (اما بسیار درگیر) تأثیر می گذارند.
بنابراین، اگر بتوانم یک توصیه در مورد این موضوع به شما بدهم، این است: به دقت تأثیرگذارانی را انتخاب کنید که به طور واقعی با ارزش های برند شما و مخاطبان هدف هماهنگ هستند. از تعداد فالوورها فراتر بروید و به دنبال اینفلوئنسرها باشید که محتوا، سبک و ارزشهایشان با نام تجاری شما طنینانداز باشد و اطمینان حاصل کنید که برند یا شرکت شما به روشی ارگانیکتر و قابل اعتمادتر تبلیغ میشود.
3. DM رسانه های اجتماعی: ارتقای خدمات مشتری
ظهور پیام های مستقیم رسانه های اجتماعی (موسوم به DMs) به عنوان یک کانال خدمات مشتری را نمی توان نادیده گرفت و سومین روند مهم در میان پاسخ دهندگان در گزارش وضعیت بازاریابی 2023 بود. و این بیهوده نیست: DM ها روشی راحت و شخصی برای برندها برای تعامل و تعامل با مشتریان، رسیدگی به نگرانی های آنها و ارائه کمک در زمان واقعی ارائه می دهند.
مشتریان بیش از هر زمان دیگری در هنگام تماس با یک برند انتظار خدمات سریع و شخصی سازی شده را دارند و بیشتر آنها به دنبال این خدمات می گردند که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند: در شبکه های اجتماعی.
بنابراین، ضروری است که شرکتها این کانال را تحت نظارت و فعال داشته باشند، با تیمی اختصاصی که میتواند بهسرعت به سؤالات پاسخ دهد و نگرانیهای مشتریان را برطرف کند. این به شرکت شما امکان می دهد وفاداری به برند ایجاد کند و مشتریان راضی را به حامیان احتمالی برند تبدیل کند!
بنابراین، هنگام سرمایه گذاری در این کانال، سعی کنید از پاسخ های عمومی یا خودکار خودداری کنید و همیشه با نام کاربری با کاربر صحبت کنید و با مشکل او به طور عینی برخورد کنید (برای ارسال متون «کپی و پیست شده» موجود در سؤالات متداول شرکت، غیر از نه، خوب؟).
4. SEO: به حداکثر رساندن دید ارگانیک
دوست خوب قدیمی ما، بهینه سازی موتورهای جستجو و خدمات سئو سنگ بنای بازاریابی دیجیتال باقی مانده است و اهمیت آن در سال 2023 همچنان در حال رشد است. با افزایش رقابت و الگوریتم های جستجو در حال تکامل، برای بازاریابان ضروری است که دید ارگانیک را در اولویت قرار دهند. (و اینطور نیست که بازار فناوری همیشه پول زیادی برای سرمایه گذاری روی تبلیغات داشته باشد، درست است؟) با بهینه سازی وب سایت شرکت شما و ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی مرتبط، استفاده از داده های ساخت یافته و تمرکز بر بهینه سازی موبایل.
بنابراین، فراموش نکنید که از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی محبوب با توازن حجم جستجو و رقابت استفاده کنید و کلمات کلیدی کوتاه (عبارات گسترده) و طولانی (عبارات خاص تر و هدفمندتر) را برای اضافه کردن در نظر بگیرید. محتوای وب سایت شما (شامل عناوین، سرفصل ها، توضیحات متا و کپی متن).
به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و نظارت بر عملکرد وب سایت، ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و انجام تنظیمات در صورت نیاز ضروری است.
5. ارزش های برند: قدرت محتوای هدفمند
بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی، آخرین اما نه کماهمیت، ما «ایجاد محتوایی که ارزشهای برند شما را منعکس میکند» را بهعنوان یک روند مهم برای بازگشت سرمایه بالا در سال 2023 داریم.
هنگامی که شما در حال ایجاد مقالات و مطالبی هستید که نه تنها بر تولید اعداد بیشتر متمرکز هستند، بلکه بر روی دلایل اساسی شرکت یا ترویج ارزش های شرکت در بازار تأثیر می گذارند، یک ارتباط قوی و معتبر با مخاطبان هدف خود ایجاد می کنید و افزایش وابستگی به برند، اعتماد و وفاداری.
بنابراین، اگر هنوز روی این روند سرمایهگذاری نمیکنید، سعی کنید محتوای ارزش محور از جمله داستان سرایی، نشان دادن مسئولیت اجتماعی و نمایش داستانهای موفقیت مشتری ایجاد کنید.
داستان سرایی به شما این امکان را می دهد که ارزش های برند خود را به شیوه ای قانع کننده و قابل ربط بیان کنید و به ایجاد یک ارتباط عاطفی با مخاطبان کمک می کند و هویت برند شما را تقویت می کند. به عنوان مثال، میتوانید داستانهایی از تأثیر مثبت برند شما بر زندگی مشتریان به اشتراک بگذارید یا تعهد خود را به پایداری یا شیوههای اخلاقی برجسته کنید.
به اشتراک گذاری محتوای قابل اعتماد با ارزش های شرکت شما را با مخاطبان خود در سطح عمیق تری مرتبط می کند و می تواند یک رابطه واقعی برقرار کند.
و همانطور که می توانید تصور کنید، این ارتباط باعث وفاداری به برند، حمایت از مشتری می شود و در نهایت منجر به افزایش ROI می شود زیرا مشتریان راضی و وفادار به تعامل با برند شما و توصیه آن به دیگران ادامه می دهند!
با استقبال از روندهای نوظهور نامتعارف و همسو کردن استراتژی های خود با ارزش های برند، بازاریابان این فرصت را دارند که در سال جاری ارتباطات واقعی با مخاطبان هدف خود برقرار کنند، تمایل به برند را سرگرم کنند، و سرمایه گذاری اعتماد و وفاداری تزلزل ناپذیر را پرورش دهند.
بنابراین، مسئولیت این روندها را بر عهده بگیرید، خلاقیت خود را آزاد کنید و راه را برای موفقیت بازاریابی در سال 2023 هموار کنید – پس از مطالعه گزارش وضعیت بازاریابی و همه چیز را در مورد روندهای بازاریابی یاد بگیرید، خوب؟
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در canseo.ir، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!