در حالی که در آستانه سال جدید هستیم، یکی از اهداف سال 2023 شما به عنوان یک آژانس ممکن است ارتقای سطح بازی داده های خود، ارائه برتری به مشتریان فعلی و برجسته شدن در برابر مشتریان احتمالی باشد.
استفاده از نکات زیر به شما کمک می کند تا زمینه سازی برای ایجاد فرهنگ داده در سازمان خود را آغاز کنید.
1. کارکنان متخصص را برای هدایت استراتژی خود استخدام کنید
ایجاد یک پایه داده مستحکم به رهبری با تجربه برای هدایت کشتی نیاز دارد. این شخص باید مسئول موارد زیر باشد:
- تعریف اهداف داده آژانس در سطح بالا.
- تهیه یک نقشه راه دقیق برای انجام آنها.
بسیاری از شرکتها در حال کار بر روی خطوط لوله دادههای تکه تکه، دادههای جدا شده و زیرساختهای قدیمی بدون مالکیت مرکزی واقعی هستند.
یک متخصص داده با تجربه می تواند وارد شود و همه چیز را در یک طرح داده منسجم به هم بزند و تعیین کند که آیا زیرساخت ها و فرآیندهای موجود را در حال حرکت به جلو نگه دارد یا از بین ببرد.
از قرار دادن این مسئولیتها بر دوش مدیران تبلیغات و رهبران خدمات مشتری خودداری کنید.
وقتی کارشناسانی را در نقش های مناسب داشته باشید و کلید را به آنها تحویل دهید، آژانس و مشتریان شما متوجه خواهند شد که استراتژی داده خود را در اولویت قرار داده اید.
صرف نظر از اندازه شرکت شما، داشتن پرسنل داده اختصاصی منجر به فرآیندهای کارآمدتر می شود.
این در نهایت از کار بازاریابان شما پشتیبانی می کند که ما را به نقطه بعدی می رساند.
2. شکاف بین تیم داده و تیم خدمات مشتری را پر کنید
در حالی که داشتن یک تیم داده تعیین شده مهم است، باید آنها را به عنوان یک توسعه دهنده تیم خدمات مشتری به جای یک بخش جداگانه در نظر بگیرید.
کار تیم داده باید از اهداف تیم خدمات مشتری پشتیبانی کند.
ایجاد هماهنگی بین این تیمها، کلید به حداکثر رساندن پتانسیل دادهها و رمزگشایی از فرآیندهای داده برای کل آژانس شما است.
آموزش داده باید یک ابتکار عملی در سطح سازمان باشد. تیم داده باید:
- آنچه را که از نقطه نظر داده در دسترس است و ممکن است به تیم خدمات مشتری در میان بگذارید.
- آموزش متقابل و آموزش مداوم را به بقیه اعضای تیم ارائه دهید.
به نوبه خود، خدمات مشتری می توانند خلاقانه در مورد روش های جدید تجزیه و تحلیل و ارائه یافته ها به مشتریان برای باز کردن نتایج فکر کنند.
در حالی که از مدیران تبلیغات نیز انتظار نمی رود مهندس داده باشند، درک جریان داده و فرآیندها به آنها کمک می کند خلاقانه تر در مورد نحوه بهینه سازی داده ها و ارائه بینش عمیق تر به مشتریان فکر کنند.
از طرف دیگر، اطمینان از اینکه تیم داده شما دارای آموزش بازاریابی مناسب است، آنها را قادر می سازد تا در مورد راه حل ها در زمینه صحیح فکر کنند.
این باعث میشود که خطوط لوله داده و گزارشهایی که لزوماً از اهداف مشتری یا تیم خدمات پشتیبانی نمیکنند، تولید کنند.
به همین ترتیب، تیم خدمات مشتری شما باید با آموزش مداوم داده ارائه شود، تیم داده شما باید در اصول و پلتفرم های بازاریابی مهارت داشته باشد.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
رهبری دادهها باید در راس آخرین فناوری قرار گیرد و دائماً بهترین ابزارها را برای حوزه آژانس شما حداقل سالیانه ارزیابی کند.
در اینجا چند سوال وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود:
- آیا ابزارهای فعلی شما برای رشد پیش بینی شده مقیاس پذیر هستند؟
- آیا پرسنلی دارید که زمان زیادی را صرف کارهای داده محور می کنند که می توانند با راه حل های فناوری خودکار شوند؟
- آیا چندین ابزار یا فرآیند دارید که بتوان آنها را با یک راه حل بهتر و چند منظوره جایگزین کرد؟
هیچ رویکرد یکسانی برای روشها یا فناوری داده وجود ندارد. آنچه در سال گذشته برای شما مفید بود ممکن است با اهداف آینده شما سازگار نباشد.
اگر در حال حاضر از راهحلهایی استفاده میکنید که از فرهنگ دادهای که میخواهید بسازید پشتیبانی نمیکنند، از اشتباه هزینه غرق شده اجتناب کنید. از امتحان رویکردهای جدید نترسید!
اگر تصمیم به ادغام ابزارها و فن آوری های جدید دارید، مطمئن شوید که منابع و پرسنل مناسب برای متخصص شدن در موارد زیر را دارید:
- مدیریت ابزارها
- ایجاد فرآیندهای جدید
- در حال توسعه مستندات
- آموزش کل تیم در مورد بهبودها.
این منابع همچنین همچنان به پهنای باند برای پشتیبانی از فعالیت های روزانه نیاز دارند.
فرهنگ داده خوب به این معنی است که تیم خود را از بین نبرید یا به خاطر صرفه جویی چند دلاری در ایجاد فرآیند عجله نکنید.
اگرچه این بخش مستقیماً قابل پرداخت از تجارت شما نیست، استراتژی داده شما یک سرمایه گذاری بلندمدت است که در صورت اجرای صحیح ده برابر به شما باز می گردد.
4. مشتریان خود را همراهی کنید
در حالی که نمیتوانیم مشتریان خود را مجبور کنیم که فرهنگ دادهمحور خودشان را اتخاذ کنند، باید الگوبرداری کنیم و خود را بهعنوان متخصص تحلیل بازاریابی معرفی کنیم.
روابط مثبت با مشتری برای راهنمایی و نوآوری به آژانس ها نگاه می کند.
با داشتن فرهنگ داده تثبیت شده در آژانس خود، می توانید با مشتریان خود هماهنگی برقرار کنید و اهمیت حاکمیت داده را بر روی آنها برای بهینه سازی نتایج استثنایی تحت تأثیر قرار دهید.
به تیم خود قدرت دهید تا مشتریان را برای دریافت بازخورد تحت فشار قرار دهد و به راهنمایی آنها در زمینه هایی که ممکن است دارای کاستی های مربوط به داده باشند کمک کند.
برخی از راههایی که میتوانیم از پروژههای مرتبط با دادههای مشتریانمان پشتیبانی کنیم، ممکن است عبارتند از:
- کمک به پاکسازی ردیابی
- ارائه گزارش عملکرد روشنگر و کارآمد.
- ادغام معیارهای پایین قیف در گزارش ها و استراتژی های شما.
اگر ما به صورت واقعی در این زمینه ها متخصص باشیم، کار ما به عنوان بازاریاب را بسیار آسان می کند و ما را قادر می سازد تا زمان و انرژی بیشتری را بر روی فعالیت های بازاریابی متمرکز کنیم.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو