4 راه برای استفاده از تاکتیک های بازاریابی برای رونق کسب و کار



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

آیا تا به حال سعی کرده اید که بازاریابی چیست را توصیف کنید و سپس برای دادن یک پاسخ مشخص تلاش کرده اید؟

نگران نباش، تو تنها نیستی.

بازاریابی طیف وسیعی از فعالیت ها و رشته ها را پوشش می دهد و تعریف آن را به چالشی تبدیل می کند.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

انجمن بازاریابی آمریکا آن را به این صورت تعریف کنید:

«فعالیت، مجموعه‌ای از مؤسسات، و فرآیندهایی برای ایجاد، ارتباط، ارائه و تبادل پیشنهادهایی که برای مشتریان، مشتریان، شرکا و جامعه در کل ارزش دارد».

که صادقانه بگوییم، به نظر ما کمی کرکی است.

نقطه مرکزی شما بازاریابی را اینگونه تعریف می کنید:

«هر اقدامی که یک شرکت برای جذب مخاطب به محصول یا خدمات شرکت از طریق پیام‌رسانی با کیفیت بالا انجام می‌دهد. [It] با هدف بلندمدت نشان دادن ارزش محصول، تقویت وفاداری به برند و در نهایت افزایش فروش، هدف آن ارائه ارزش مستقل برای مشتریان بالقوه و مصرف کنندگان از طریق محتوا است.

این تعریف بهتر است، اما ما احساس می کنیم که برخی از نکات کلیدی را از دست می دهد.

ما معتقدیم بازاریابی بسیار بیشتر است. همه چیز را شامل می شود، از نحوه شناخت مخاطبان تا لحن صدای کپی، محتوای رسانه های اجتماعی و موارد دیگر. این یک موضوع گسترده است

این فقط در مورد عمل فروش چیزی نیست، بلکه این است که چرا آن را می فروشید. این روانشناسی انسان در بهترین حالت خود است، دانستن اینکه چرا مردم خرید می کنند و انگیزه آنها برای خرج کردن پول با شما چیست.

در این مقاله می خواهیم با جزئیات بیشتری بیان کنیم که بازاریابی چیست و اصول و نظریه هایی را که آن را تعریف می کنند، مورد بحث قرار دهیم.

هدف اصلی بازاریابی چیست؟

دقیقاً مانند تعریف بازاریابی، تعریف هدف آن می تواند چالش برانگیز باشد. اما در نهایت، بازاریابی در مورد رشد است. به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی و برنامه ریزی نحوه اجرای آن مهم است.

در طول سال‌ها مطالب زیادی در مورد آن نوشته شده است، با نظریه‌ها و مفاهیم متعددی برای تلاش و ارائه ساختاری به این رشته. در زیر، به برخی از این ایده‌ها می‌پردازیم تا نشان دهیم بازاریابان مدرن چگونه به ساخت یک استراتژی بازاریابی می‌پردازند.

چهار P بازاریابی چیست؟

ریشه های بازاریابی مدرن را می توان در سال 1964 جستجو کرد، زمانی که نیل بوردن، از دانشکده بازرگانی هاروارد، در مورد آمیخته بازاریابی 12 جزئی.

نیل تلاش کرد تا وظایف اصلی را که توسط افرادی که در یک ظرفیت بازاریابی کار می کنند، مشخص کند. در آن زمان، بازاریابی هنوز در مراحل ابتدایی خود بود و بیشتر تئوری ها مربوط به تولید محصولات فیزیکی بودند.

با گذشت زمان، ترکیب 12 جزئی اصلاح شد و در نهایت، چهار P بازاریابی پدیدار شد:

  • محصولات
  • قیمت
  • محل
  • ترویج

محصولات

ما اغلب از عبارت “محصولات و خدمات” هنگام بحث در مورد آنچه که یک شرکت می فروشد استفاده می کنیم. در بازاریابی، زمانی که ما در مورد یک محصول صحبت می کنیم، از آن به عنوان یک اصطلاح برای پوشش همه موارد، ملموس و ناملموس استفاده می کنیم.

یک بازاریاب خوب در مورد تمام جنبه های محصول خود می داند. آن‌ها زمانی را صرف مطالعه بازار، صحبت با مشتریان برای درک چالش‌های آن‌ها کرده‌اند و سپس در توسعه محصولی که به آن گروه مشتری خدمت می‌کند، دستی خواهند داشت.

هنگامی که یک محصول ایجاد می شود، وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب این است که آن را به گونه ای به مشتریان خود معرفی کنید که برای آنها جذاب باشد. شما می‌دانید که چگونه آن محصول را تبلیغ کنید و روی چه مزایا و ویژگی‌هایی تمرکز کنید تا علاقه‌مندی از سرنخ‌های واجد شرایط برای خرید را جلب کنید.

قیمت

هنگامی که محصولی دارید که می دانید برای بازار انتخابی شما جذاب است، باید در مورد قیمتی تصمیم بگیرید که بستگی به میزان تمایل بازار دارد.

این یک محاسبه مستقیم نیست. به عنوان یک بازاریاب، باید گروه مشتریان خود را بشناسید، چه چیزی برای آنها ارزش بیشتری قائل هستند، و اگر تخفیف بدهید (و چقدر) چقدر درآمد دارند.

هر جنبه ای از قیمت گذاری می تواند بر موفقیت یا عدم موفقیت یک محصول تأثیر بگذارد.

محل

چگونه محصول خود را به فروش خواهید رساند؟ آنلاین یا در فروشگاه های آجر و ملات؟ آیا باید به شکل خاصی نمایش داده شود یا در قسمت خاصی از فروشگاه قفسه بندی شود؟

محصول کجا تبلیغ می شود؟ مجلات؟ فقط آنلاین یا ترکیبی از هر دو؟

این P در مورد نحوه قرارگیری محصول شما (به معنای واقعی و مجازی) در بازار است و این که چگونه بر نحوه مشاهده محصول توسط مشتریان بالقوه تأثیر می گذارد.

ترویج

آخرین قطعه در پازل، این P، بر نحوه تبلیغ محصول خود تمرکز دارد. بازاریابی چنان طیف گسترده ای از فعالیت ها را پوشش می دهد که راه های تبلیغ تقریباً بی پایان است.

از تبلیغات چاپی گرفته تا تبلیغات آنلاین، پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها و فروش‌ها، کاری که انتخاب می‌کنید به محصول و گروه مشتریان شما بستگی دارد.

از کدام پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده خواهید کرد؟ وبلاگ خواهی کرد؟ آیا از ایمیل مارکتینگ استفاده خواهید کرد؟ این فعالیت ها تحت تبلیغ قرار می گیرند و بخشی از هر استراتژی بازاریابی را تشکیل می دهند.

تئوری های بیشتر بازاریابی: مفاهیم بازاریابی چیست؟

مفاهیم بازاریابی یک اصطلاح جمعی است که چندین رویکرد یا مفهوم را توصیف می کند که می تواند زیربنای ترویج یا توسعه یک محصول یا خدمات باشد. آنها زیربنای فلسفه های بازاریابی هستند که نحوه رویکرد ارتقای یک تجارت، محصول یا خدمات را نشان می دهد.

پنج مفهوم زیربنای بازاریابی است:

  • مفهوم تولید – مفهوم بازاریابی انبوه؛ این مفهوم فرض می کند که مشتری محصولاتی را می خواهد که به راحتی قابل دستیابی و ارزان باشند.
  • مفهوم محصول بیان می کند که مشتری در درجه اول بر کیفیت، ویژگی ها و مزایای یک محصول تمرکز می کند.
  • مفهوم فروش – این مفهوم “فروش سخت” است. این فرض را بر این می‌گذارد که مشتری شما از شما خرید نمی‌کند مگر اینکه شما آنها را به سمت آن سوق دهید.
  • مفهوم بازاریابی بر آنچه مشتری شما نیاز دارد تمرکز می کند و می پرسد بزرگترین مشکل آنها چیست. آن را کشف کنید، سپس محصولی را برای حل مشکل آنها توسعه دهید.
  • مفهوم بازاریابی اجتماعی – با تکیه بر مفهوم قبلی، این مفهوم می گوید که باید روی نیازهای مشتریان خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که راه حل شما اخلاقی است و ضرری ندارد.

این مفاهیم در کنار هم اساس بازاریابی مدرن را تشکیل می دهند و ارزش بررسی و درک همه آنها را دارد.، حتی اگر تمرکز اصلی شما فقط روی یکی از مفاهیم باشد.

انواع اصلی بازاریابی چیست؟

بنابراین، ما در مورد تئوری های بازاریابی صحبت کردیم، اما در مورد تمرین روزانه عملی واقعی چطور؟ بازاریابی روزانه برای یک کسب و کار چگونه است؟ این موضوع مهمی است و در اینجا بیش از حد قابل پوشش است، اما در حال حاضر، ما به یک خلاصه خواهیم پرداخت.

فعالیت های بازاریابی را می توان به دو حوزه تقسیم کرد که همه فعالیت های دیگر تحت آن قرار می گیرند. اینها هستند:

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا فرآیند ایجاد و تعمیق روابط شما با مشتریان فعلی است. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سئو – بهینه سازی موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی تا حد امکان در جستجوی گوگل
  • بازاریابی محتوا – هر محتوایی که تولید می کنید، چه در رسانه های اجتماعی یا وب سایت شما باشد، به عنوان بازاریابی محسوب می شود.
  • رسانه های اجتماعی – در ارتباط با بازاریابی محتوا، تبلیغات دهان به دهان راهی قدرتمند برای بازاریابی محصول شما است.

بازاریابی برون مرزی

بازاریابی برون مرزی فرآیند یافتن مشتریان جدید است. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله تبلیغات چاپی و تلویزیونی، آگهی تبلیغاتی، بیلبورد، جلسات حضوری، تماس های فروش، و قراردادهای حمایت مالی.

چهار راه برای رونق کسب و کار با بازاریابی

اگر به تازگی شروع به تبلیغ کسب و کار یا محصول خود کرده اید، کارهایی وجود دارد که باید از شروع سفر خود تا بازاریابی آنچه برای کسب و کار شما مهم است انجام دهید.

مشتریان و محصولات خود را درک کنید – رسانه های اجتماعی

قبل از هر چیزی، شما باید بدانید که مشتری ایده آل شما کیست و محصول شما چه مشکلاتی را برای آنها حل می کند.

شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، اما ساده ترین آنها از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما است. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، از آنها سؤال بپرسید، مسابقات برگزار کنید، به نگرانی های آنها پاسخ دهید و به سؤالات و نظرات آنها پاسخ دهید.

رسانه های اجتماعی سریع نیستند، اما ثبات در نهایت با کمک به شما برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار و طولانی مدت نتیجه خواهد داد.

یک لیست ایمیل بسازید و یک خبرنامه بنویسید

ایجاد یک لیست ایمیل نباید پیچیده باشد. چندین سرویس ایمیل مارکتینگ حساب های رایگان را برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند ارائه می دهند.

بازاریابی ایمیلی ارزش کاوش را دارد، نسبتاً ارزان است و شواهد نشان می‌دهد که یک کمپین بازاریابی ایمیلی خوب ارزش طلا را دارد.

شما اغلب می شنوید که بازاریابان در مورد وجود طلا در لیست صحبت می کنند (لیست ایمیل). راز یک کسب و کار موفق درازمدت ایجاد یک رابطه طولانی مدت و محترمانه با مشتریان فعلی شماست.. ایمیل یک راه قابل اعتماد برای انجام این کار است.

سئو و سئوی محلی

یکی دیگر از استراتژی های بلندمدت که سود سهام را به شما می دهد این است که زودتر روی آن سرمایه گذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید بهینه شده است و مطمئن شوید که Google MyBusiness تکمیل می شود.

اگر محرک اصلی کسب و کار شما مشتریانی باشند که از نظر جغرافیایی به شما نزدیک هستند، این امر به ویژه مهم است. اگر می خواهید یک استراتژی طولانی مدت داشته باشید که در نهایت خود پایدار باشد، سئو بسیار مهم است.

یک وبلاگ راه اندازی کنید

وقتی صحبت از تبلیغ کسب و کار و محصولات شما می شود، محتوا پادشاه است. محتوای خوب به شما کمک می‌کند اعتماد ایجاد کنید، در جایگاه خود اقتدار پیدا کنید و خود را به عنوان فرد یا شرکتی که می‌خواهید در زمینه انتخابی خود صحبت کنید، تثبیت کنید.

یک استراتژی بازاریابی بسازید و رشد کسب و کار خود را تماشا کنید

این یک مرور بسیار سریع از بازاریابی بوده است. با این حال، چیزهای بیشتری برای پوشش وجود دارد. اگر به دنبال تدوین یک استراتژی بازاریابی هستید یا برای برنامه ریزی بازاریابی خود به مشاوره نیاز دارید، اجازه دهید محتوای راک به شما کمک کند

ما بسته برنامه ریزی بازاریابی 2023 به شما امکان دسترسی به 3 دسته از منابع بازاریابی و فروش را می دهد تا در موارد زیر به شما کمک کند:

  • تجزیه و تحلیل نتایج و تنظیمات هدف
  • ایجاد یک برنامه اقدام
  • اجرا و بهبود

وقتی با متخصصان محتوا مارکتینگ کار می‌کنید، نه تنها توصیه‌های عالی برای توسعه محتوا دریافت می‌کنید، بلکه با برخی از بهترین بازاریابان در این تجارت نیز شریک می‌شوید.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *