فوریه 2023 فقط به نیمه راه رسیده است و پس از اعلامیه های دوگانه گوگل و مایکروسافت در مورد عملکرد جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، در حال حاضر یک ماه قرمز در سئو بوده است.

از آن زمان، سئوکاران سوالات زیادی را از مشتریانی که تلاش می کنند بفهمند اخبار برای برندهایشان چه معنایی دارد، مطرح کرده اند. در حالی که برای گفتن قطعی کمی زود است، چند موضوع ظاهر شده است.

این چگونه بر SERP ها تأثیر می گذارد؟

برای شروع، مشتریان همچنان به شرکای آژانس خود برای جذب و ترجمه اخباری مانند این اعتماد می کنند.

که با توجه به الک کولیک استراتژیست سئو در آژانس بازاریابی عملکرد Amsive Digital، که پیش‌بینی می‌کند Google Bard «تغییر چشمگیری در این مکالمات ایجاد کند» زیرا سؤالات مشتری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

“ما از “نظر شما در مورد این فناوری جدید چیست؟” وی افزود: “چگونه می‌خواهید استراتژی خود را برای مقابله با تغییراتی که در SERP ایجاد می‌کند تطبیق دهید؟”

با این اوصاف، او اشاره کرد که به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم گوگل و «هشدار آشکار در مورد محتوای هوش مصنوعی» چندین ماه پیش سؤالات اولیه را برانگیخت، بنابراین گفتگوها همچنان ادامه دارد.

مشاور سئو سارا طاهر موافق است که مشتریان بیشتر در این مرحله علاقه مند به یادگیری بیشتر هستند.

او افزود: “آنها سوالات زیادی در مورد ChatGPT می پرسند و اینکه چگونه می توانند آن را در گردش کار خود بگنجانند و چگونه می توانیم از همه این ابزارهای جدید برای SEO و بازاریابی استفاده کنیم.” مشتریان کمتر از سئوکاران نگران هستند و این احتمالاً به این دلیل است که سئوکاران دانش عمیق تری از وضعیت دارند.

آیا محتوا همچنان پادشاه است؟

در حالی که برندها به خودی خود نگران اعلامیه های مایکروسافت و گوگل نیستند، آنها نگران پیامدهای آن برای محتوا هستند. به طور خاص، آنها نگران هستند که کیفیت محتوا کاهش یابد – و باید با محتوای بدتر رقابت کنند.

مایکل بونفیس، مدیر عامل جهانی آژانس بازاریابی دیجیتال SEM International گفت: «ما به آنها پاسخ داده‌ایم تا بدانند چندین فیلتر در گوگل وجود دارد که تا جایی که می‌توانند به جلوگیری از آن کمک کنند. “برای تمرکز بر محتوای عالی و مرتبط و اطمینان از اینکه ما مراقب هرگونه تأثیر طولانی مدت خواهیم بود.”


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


آیا این همه چیز را تغییر می دهد؟ و اگر چنین است، اکنون باید چه کار کنم؟

و البته، همه می‌خواهند بدانند که آیا هوش مصنوعی عامل بزرگ بعدی خواهد بود که جستجو را مختل می‌کند.

بری رولاپبا این حال، یک استراتژیست ارشد SEO در Amsive Digital گفت که هنوز زود است که بگوییم.

او افزود: “ابزار “توهم” بیشتر از آنچه که من در حال حاضر با آن راحت هستم برای استفاده در ظرفیت طولانی تر.” پتانسیل زیادی برای اختلال در جستجو وجود دارد، اما ما در گذشته گفته‌ایم که تغییر کمی در استراتژی‌های سئوی کلی خود دیده‌ایم (Mobilegeddon کسی؟).

کول گفت که علاوه بر اطلاع از اخبار، احتمالاً در حال حاضر سئوکارها نمی توانند کارهای بیشتری انجام دهند زیرا “بهینه سازی برای Bard احتمالاً فرآیندی مشابه “بهینه سازی” برای BERT خواهد بود: دستورالعمل های جستجو را دنبال کنید، وب سایت های عالی ایجاد کنید و متقاطع شوید. انگشتان شما.”

در همین حال، Rolapp مشتریانی را که می‌خواهند فعال‌تر باشند تشویق می‌کند تا عمیق‌تر در schema.org جستجو کنند و شروع به علامت‌گذاری نهادها و موضوعات کنند.

با توجه به اینکه بینگ و گوگل چقدر در schema.org یکپارچه هستند و برای ویژگی‌های SERP به آن تکیه می‌کنند، فقط می‌توانم تصور کنم که در کوتاه‌مدت برای کمک به آموزش مدل‌های مربوطه خود بیشتر به آن تکیه خواهند کرد، زیرا اکثر ناشران وب‌سایت تعداد کمی دارند. محدودیت‌هایی برای گنجاندن نشانه‌گذاری،” او افزود.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *