(آخرین به روز رسانی در: 20 ژانویه 2023)
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، می دانید که میلیون ها کار برای انجام دادن وجود دارد و زمان کافی برای انجام آنها ندارید. صاحبان مشاغل کوچک برنامه های زیادی را در برنامه خود دارند. راه حل هایی مانند میزبانی مدیریت شده وردپرس تمام کارهای سنگین را به ما واگذار می کنند و زمان را از برنامه شما آزاد می کنند.
بررسی امور مالی، جمعآوری اطلاعات در مورد محصولات جدید آینده، و اجرای رسانههای اجتماعی – همه این وظایف به زمان و تلاش نیاز دارند، بهویژه برای مشاغل کوچک که معمولاً افراد کمتری نسبت به شرکتهای بزرگ استخدام میکنند. شما برای جلوتر از رقبا به هر مزیتی نیاز دارید و چت بات ها ممکن است برتری شما باشند.
به طور سنتی، خدمات مشتری شامل افراد واقعی می شود که به تمام سوالات مشتریان از طریق تلفن، ایمیل یا چت پاسخ می دهند. بسته به اندازه پایگاه مشتری، این کار ممکن است به افراد زیادی نیاز داشته باشد، بنابراین سرمایه گذاری عاقلانه به کسب و کار شما در شروع آن کمک زیادی می کند.
این وبلاگ محتوامارکتینگ همه چیز درباره رباتهای چت است، بنابراین ما یازده راه را جمعآوری کردیم که آنها میتوانند به کسب و کار کوچک شما کمک کنند تا تلاشهای بازاریابی و خدمات مشتری خود را توسعه دهد.
چت بات چیست و چگونه کار می کند؟
چت بات ها برنامه های کامپیوتری هستند که می توانند مکالمه انسان را تقلید کنند. می توانید از چت بات ها برای شبیه سازی ماهیت پرحرف انسان برای ارائه خدمات به مشتریان یا کمک به تلاش های بازاریابی استفاده کنید.
آنها با درک قوانین یا «اسکریپتهایی» کار میکنند که به آنها میگوید چگونه به سؤالات یا نظرات خاص پاسخ دهند. همچنین میتوان آنها را طوری برنامهریزی کرد که کلمات کلیدی یا عباراتی را که باعث واکنش خاصی میشوند، تشخیص دهند.
این باعث می شود ربات های چت راهی کارآمد و مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک برای ارائه خدمات به مشتریان باشند. از آنجایی که چت بات ها برنامه های کامپیوتری هستند، می توانند چندین مکالمه را به طور همزمان مدیریت کنند.
چتباتهای پیشرفته از الگوریتمهای یادگیری ماشینی (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای گوش دادن، درک و تشکیل جملات بسیار خوب و تقریبا غیرقابل تمایز از جملات نوشته شده توسط انسان استفاده میکنند.
چت ربات های مکالمه چیز بزرگ بعدی در چت ربات های هوش مصنوعی هستند و به مراتب بهتر از چت ربات های مبتنی بر قانون هستند که صرفاً با پیروی از مجموعه ای از قوانین یا پاسخ های از پیش تعریف شده بر اساس ورودی کاربران کار می کنند. این در حال حاضر ساده ترین شکل چت بات است و در بسیاری از وب سایت ها و رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک مسنجر یافت می شود.
اکنون باید به این فکر کنید که چگونه یک ربات ایجاد می کند؟
چندین پلتفرم چت بات موجود است و هر کدام مجموعه ای از ویژگی های خاص خود را دارند و همگی به شما کمک می کنند تا چت بات هایی را برای کسب و کار کوچک خود ایجاد کنید. اگر برنامه نویس ماهری هستید، می توانید با استفاده از زبان های برنامه نویسی برجسته مانند پایتون یک چت بات بسازید.
برای همه افراد دیگر، در اینجا لیستی از محبوب ترین پلتفرم های چت بات آمده است:
- چت سوخت
- Botsify
- پاندورابات ها
- Wit.ai (والدین متا)
- Dialogflow (طراحی شده توسط Google ML)
- اقدامات برای دستیار Google
- سرویس ربات Azure
- آی بی ام واتسون
حالا بیایید به سمت مزایای استفاده از چت بات ها در مشاغل کوچک برویم.
مزایای چت ربات برای مشاغل کوچک
منصفانه است که بگوییم رباتهای چت به شما کمک میکنند تا روابط قوی با مشتری را فرموله کنید. هرچه یک ربات “پرچت” تر باشد، می تواند با مخاطبان شما جذاب تر شود، بنابراین فرصت های بیشتری برای مشتریان بالقوه ای ایجاد می کند که کسب و کار شما را آنلاین می یابند.
همچنین باید توجه داشته باشیم که چت بات ها تجربه شخصی تری را برای مشتریان ارائه می دهند. چت بات ها در زمان واقعی پاسخ می دهند و باعث می شوند مشتریان احساس کنند که شنیده می شوند و نگرانی های آنها قابل توجه است. این برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین ضروری است و باید برای همه صاحبان مشاغل کوچک که اکنون شروع به کار کرده اند، اولویت باشد.
یک چت بات می تواند با داشتن ارتباط صمیمی با مشتری، توصیه ها و پیشنهادات شخصی را بر اساس سابقه خرید و علایق مشتری ارائه دهد. این یک راه عالی برای راضی نگه داشتن مشتریان است.
تحقیقات فیسبوک نشان داد که 60 درصد از مردم برای دریافت پیام های بازاریابی شرکتی باز هستند. یک ربات چت فیس بوک مسنجر شروع خوبی است اگر در حال حاضر در رسانه های اجتماعی حضور قوی دارید.
چت بات ها خدمات بهتری را به مشتریان ارائه می دهند
اگر آنقدر مشغول هستید که نمیتوانید به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، چت رباتها میتوانند این کار را برای شما انجام دهند. هوشمندانه فکر کردن و رها کردن چت بات خود برای پاسخ دادن به سؤالات ساده از صف می تواند به طور قابل توجهی بخش خدمات مشتری شما را تخلیه کند.
داشتن ماموران انسانی برای انجام وظایف خاص برای اکثر شرکتها توصیه میشود، و چتباتها فقط نقش مکمل اما حیاتی دارند و سؤالات متداول و سؤالاتی را که میتوان تنها در چند کلمه به آنها پاسخ داد را پوشش میدهد. چت رباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی با جزئیات بیشتری پاسخ میدهند زیرا تمام ورودیهای موجود کاربر را قبل از پاسخ ارزیابی میکنند.
آنها می توانند اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدمات شما ارائه دهند و همچنین می توانند به شکایات مشتریان رسیدگی کنند. این می تواند زمان شما را برای تمرکز روی سایر کارهای ضروری آزاد کند.
چت بات ها می توانند به بازاریابی کمک کنند
چت بات ها را می توان برای کارهای بازاریابی مختلف مانند تولید سرنخ، تحقیقات بازار و تقسیم بندی مشتریان استفاده کرد. بازاریابی چت بات زمانی می تواند مفید باشد که در کنار تمام ابزارهای سنتی مانند بازاریابی ایمیلی که ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه را ارائه می دهد، استفاده شود. به عنوان مثال، چت ربات های نسل پیشرو، می توانند مشتریان بالقوه را تشویق کنند که ایمیل خود را ترک کنند تا محصولات جدیدی را که فروشگاه شما ارائه می دهد از دست ندهند.
همچنین می توان از آنها برای ایجاد کمپین های بازاریابی هدفمند و ردیابی نتایج آن کمپین ها استفاده کرد. علاوه بر این، رباتهای گفتگو میتوانند برای ارسال مطالب تبلیغاتی، مانند کوپن یا تخفیف، برای کاربران شما استفاده شوند.
یکی از نمونههای عالی از چتباتها که برای بازاریابی استفاده میشوند، ربات مسنجر فیسبوک است که نحوه تعامل مشتریان با کسبوکار شما را بهطور اساسی تغییر داد. یک صفحه فیس بوک می تواند یک ربات مسنجر ایجاد کند که به طور خودکار و هر بار به سوالات ساده مشتری پاسخ می دهد.
آنها می توانند به افزایش فروش کمک کنند
بسیاری از مردم برای خرید آنلاین بدون صحبت با کسی مردد هستند. چت بات ها می توانند به سوالات فروش رسیدگی کنند، قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کنند و حتی به فرآیند فروش کمک کنند. آنها همچنین می توانند تعاملات مشتری و داده های فروش را پیگیری کنند، که می تواند به شما در بهبود استراتژی ها و ساده سازی فروش در هر دو انتهای فرآیند کمک کند.
هدف شما این است که مردم را از طریق قیف فروش هدایت کنید و آنها را به برند خود وفادار کنید، بنابراین رسانه های اجتماعی یک مکان عالی برای شروع است. از آنجایی که بیشتر مردم «عادیهای رسانههای اجتماعی» هستند، متعجب خواهید شد که چه تعداد از افراد حاضر به خرید مستقیم از طریق فیدهای فیسبوک یا اینستاگرام خود هستند.
هنگامی که کاربری در رسانه های اجتماعی به برند شما علاقه نشان می دهد، از فیس بوک مسنجر برای ارسال پیام شخصی استفاده کنید تا توجه او را جلب کنید و به او کمک کنید تا در قیف فروش شما حرکت کند.
چت بات ها می توانند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشند
موتورهای جستجو نیز در تعامل ایجاد شده توسط چت بات ها نقش دارند. افزودن محتوای چت بات به وب سایت شما به بهبود رتبه شما کمک می کند و ترافیک بیشتری را به سایت شما می آورد. یک معیار مفید که به افزایش سئوی شما کمک می کند، زمان صرف شده در صفحه وب است.
با یک چت بات پیشرفته و مبتنی بر هوش مصنوعی محاورهای، این احتمال وجود دارد که افراد مدت بیشتری بمانند زیرا چت بات میتواند سوالات بیشتری را نسبت به یک چت ربات ساده مبتنی بر قانون برطرف کند.
اگر رباتهای چت در وبسایت شما تعامل زیادی پیدا میکنند، این نشانه خوبی است. افزایش تعامل مشتری به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما مرتبط و ارزشمند است. این به بهبود رتبه شما حتی بیشتر کمک می کند.
می تواند مشتریان خود را بهتر درک کند
داده های چت بات می تواند به شما درک دقیقی از اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و از شما چه می خواهند به شما بدهد. از بازدیدکنندگان وب سایت شما، یک ربات چت می تواند داده های ارزشمندی را ثبت کند که می تواند به صورت ناشناس برای شناسایی عادات و علایق آنها استفاده شود.
این داده ها می تواند کمپین های بازاریابی موثرتری ایجاد کند و محصولات و خدمات شما را بهبود بخشد.
چت بات ها می توانند به شما در کاهش هزینه های خدمات مشتری کمک کنند
چت بات ها روشی مقرون به صرفه برای ارائه پشتیبانی خدمات مشتری هستند. برای یک تجارت کوچک، این می تواند نجات دهنده باشد. آنها نیازی به مداخله انسانی ندارند، بنابراین برای پاسخ به سؤالات مشتری نیازی به استخدام کارکنان اضافی ندارید.
چتباتها، بهویژه آنهایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، میتوانند از دادههای جمعآوریشده در موارد گذشته تجربه کسب کنند و دفعه بعد که مشکلی مشابه ظاهر میشود، مؤثرتر میشوند. از آنجایی که مکالمات ربات چت ضبط می شود، می توانید از آنها به عنوان یک ابزار آموزشی برای کارکنان خود و هر کارمند جدید در بخش خدمات مشتری خود استفاده کنید. تیم شما می تواند در زمان صرفه جویی کند و روی کارهای پیچیده دیگر تمرکز کند.
می تواند به شما کمک کند کارهای تکراری را خودکار کنید
اگر متوجه میشوید که کارهای مشابه را بارها و بارها انجام میدهید، رباتهای گفتگو میتوانند به شما در خودکارسازی آن وظایف کمک کنند. به عنوان مثال، رباتهای گفتگو میتوانند برای ارسال یادآورهای خودکار برای قرار ملاقاتها، رویدادها یا مهلتها استفاده شوند.
همچنین می توان از آنها برای پر کردن فرم هایی مانند اطلاعات تماس یا جزئیات سفارش استفاده کرد. خودکار کردن این وظایف زمان شما را برای تمرکز بر روی مسائل مهم تر آزاد می کند.
چت بات ها 24/7 در دسترس هستند
مشتریان شما فقط در ساعات کاری خرید نمی کنند. آنها همیشه خرید می کنند! رباتهای چت همیشه در دسترس هستند، بنابراین مشتریان شما میتوانند هر زمان که برایشان راحت بود، سؤال بپرسند یا خرید کنند – روز یا شب، روز هفته یا آخر هفته.
این یک مزیت بزرگ نسبت به کانالهای سنتی خدمات مشتری است که اغلب فقط در ساعات کاری در دسترس هستند و راهی فوقالعاده برای حفظ تعامل حتی برای مشتریان در مناطق زمانی مختلف است.
آنها می توانند برای رفع نیازهای شما مقیاس کنند
همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، چت بات ها را می توان برای مدیریت تعاملات بیشتر با مشتری بزرگ کرد. امروز شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، اما به زودی، شرکت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد تا جایی که افراد بیشتری برای اداره آن نیاز دارند.
با یک برنامه میزبانی وب قوی، چت ربات ها می توانند به سرعت تقاضای افزایش یافته شما را افزایش دهند. این به شما کمک می کند تا سطح خدمات مشتری عالی را حفظ کنید زیرا تجارت شما از همیشه مهمتر است.
یک راه عالی برای جلوتر ماندن از رقابت
کسبوکارهای بیشتری از چتباتها استفاده میکنند، بنابراین مهم است که جلوتر از منحنی باشید. چت بات ها راه بسیار خوبی برای بهبود خدمات مشتری، افزایش فروش و درک بهتر مشتریان ارائه می دهند. پیاده سازی چت بات ها در استراتژی کسب و کار شما یک راه عالی برای جلوتر از رقبا است.
آنها می توانند رضایت مشتری را بهبود بخشند
با استفاده از تمام موارد فوق، چت بات ها می توانند به بهبود رضایت مشتری کمک کنند. آنها می توانند دسترسی سریع و آسان به پشتیبانی مشتری را فراهم کنند، به سؤالات مشتری پاسخ دهند و تعاملات مشتری را پیگیری کنند.
همچنین میتوان از چتباتها برای جمعآوری بازخورد مشتریان استفاده کرد، که میتواند برای بهبود محصولات و خدمات شما استفاده شود. علاوه بر این، رباتهای گفتگو میتوانند مشتریان را از محصولات جدید و تبلیغات فروش مطلع کنند.
قبل از اینکه ببندیم
چت بات ها به طور فزاینده ای برای کسب و کارهای کوچک محبوب می شوند زیرا راهی عالی برای بهبود خدمات مشتری، افزایش فروش و درک بهتر مشتریان شما ارائه می دهند. چت بات ها می توانند بازخورد مشتری را جمع آوری کنند، که بعداً می تواند برای بهبود محصولات و خدمات شما استفاده شود.
اگرچه کلمه “ربات” همیشه معنای مثبتی ندارد، با چت بات هایی که تمام خدمات فوق را ارائه می دهند، کاملاً مشکلی ندارد، زیرا این یک برنامه کامپیوتری است و نه چیزی بیشتر. و مانند همه برنامه ها می توان از آن برای نیت خیر یا شر استفاده کرد.
این یازده نکته مورد بحث میتواند واقعاً به کسبوکار کوچک شما برتری دهد، و میتوانند با افزایش تقاضای شما کاملاً مقیاس شوند.
پیاده سازی چت بات ها در استراتژی کسب و کار شما یک راه عالی برای پیشی گرفتن از رقبا است و کار با آن ها می تواند نتایج استثنایی در دراز مدت داشته باشد.
از این پست لذت بردید؟ به وبلاگ محتوامارکتینگ بروید تا موضوعات هیجان انگیز بیشتری مانند این را بخوانید و آخرین نکات میزبانی وب را برای وب سایت خود دریافت کنید!