گوگل برای رفع برخی از نامهای نامناسب یا غیرمنتظره انتخابشده در نتایج جستجوی Google، راهحلی را ارائه کرده است. این چند روز پس از آن صورت میگیرد که Google یک فرم وب را ارسال کرد که در آن درخواست بازخورد کاربران در مورد نامهای سایتی که نادرست، نامناسب یا اشتباه بودند، همانطور که اوایل این هفته گزارش کردیم، میشود.
به عنوان یادآوری، گوگل نام سایت ها را ماه ها پیش روی دسکتاپ و سال گذشته در جستجوی موبایل اضافه کرد.
موضوع. گاهی اوقات گوگل می تواند نام سایت مشخص شده را نادیده بگیرد و آن را همان چیزی که فکر می کند نام سایت باید باشد جایگزین کند. مثلا وقتی نوبت به جستجو میرسد [salesforce]، گوگل فاصله ای بین «فروش» و «زور» نشان می داد و مدیر مدیر ارشد فروش Salesforce آن را «به شدت برای برند ما مضر» خواند.
رفع. رابط جستجوی گوگل، دنی سالیوان، بهروزرسانیای را در فرمهای پشتیبانی Google ارسال کرد که میگوید اصلاحی انجام شده است که برخی از مشکلات را حل میکند. او نوشت: «ما اخیراً تغییری را ارائه کردیم که به نظر میرسد به برخی از موارد گزارششده در اینجا و از طریق فرم ما (و احتمالاً برخی موارد دیگر که گزارش نشدهاند) کمک میکند.» سالیوان افزود: «پر شدن این تغییر ممکن است زمان ببرد تا صفحات داخلی نیز نام سایت های به روز شده را منعکس کنند.
همانطور که در تصویر زیر می بینید، مشکل Salesforce را حل کرد:
برای همه ثابت نیست با این حال، این همه مشکلات گزارش شده توسط همه کاربران را حل نکرد. گلن گیب نمونه هایی از نام های سایت را که با این اصلاح حل نشده اند به اشتراک گذاشت توییتر. در اینجا 3 نمونه از مشکلات نام سایت وجود دارد که با تغییراتی که دیروز توسط گوگل انجام شد برطرف نشدند. بدترین نرم افزار DNN است که می گوید “Weight Loss Forum”. بقیه اشتباه می کنند و یکی باعث مشکلات حقوقی می شود.
کنترل نام سایت ها گوگل در ماه اکتبر توضیح داد که جستجوی گوگل از چندین روش برای شناسایی نام سایت برای نتیجه جستجو استفاده می کند. اما اگر بخواهید، میتوانید از دادههای ساختاریافته در صفحه اصلی خود استفاده کنید تا به گوگل اطلاع دهید که نام سایت برای سایت شما چیست. Google مستندات خاصی در مورد این داده های ساختار یافته نام سایت جدید در اینجا در دسترس دارد.
ارتقاء فاویکون. Google همچنین توصیه میکند برای آخرین بهترین شیوهها، اسناد مربوط به فاویکونها را دوباره بازبینی کنید. اکنون گوگل همچنین به شما پیشنهاد میکند نمادی با حداقل 48 پیکسل و از دستورالعملهای فاویکون موجود پیروی کنید.
تبلیغات. این همچنین در تبلیغات جستجوی گوگل روی دسکتاپ نیز اجرا می شود، بنابراین اندازه نام سایت، فاویکون ها و همچنین برچسب تبلیغات در جستجوی موبایل برجسته تر خواهد بود. در واقع، گوگل در اکتبر گذشته و امروز در دسکتاپ، برچسب “Sponsored” را در جستجوی موبایل منتشر کرد و از ژانویه 2020 رسماً جایگزین برچسب “Ads” شد.
چرا ما اهمیت می دهیم. وقتی گوگل نام سایت شما را دریافت می کند، نه تنها می تواند ناراحت کننده و غیرحرفه ای باشد، بلکه می تواند باعث سردرگمی و مشکلات قانونی برای برخی مشاغل شود.
خوب است که Google در حال جمعآوری بازخورد درباره مشکلات است و برای رسیدگی به اکثر مشکلات گزارش شده، اگر نه، تلاش میکند.