گوگل بارد، چت ربات هوش مصنوعی خود را معرفی کرد.  چه تاثیری بر سئو و بازاریابی دیجیتال خواهد داشت؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

ChatGPT یک حس غیرقابل انکار بوده است، بنابراین جای تعجب نیست که شرکت های فناوری در همه جا برای پاسخ دادن کمی دیوانه هستند. چت ربات هوش مصنوعی گوگل، شناخته شده به عنوان بارد، اخیراً به عنوان رقیب ChatGPT معرفی شد.

ما به آنچه در مورد آن می دانیم، معنای آن برای صنعت فناوری بزرگتر و اینکه چگونه بر بازاریابان، برندها و سئو تأثیر می گذارد نگاه می کنیم.

تلفن همراه در حال نمایش عبارت جستجو برای "آیا یادگیری پیانو یا گیتار آسان تر است و هر کدام چقدر تمرین نیاز دارند؟" صفحه نتیجه جستجو پاسخی به سوال را نشان می دهد که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است

در مرحله تست

در حال حاضر، Bard برای افراد خاصی در دسترس است، که توسط مدیر عامل شرکت Sundar Pichai به عنوان آزمایش کنندگان قابل اعتماد از آنها یاد می شود، اما تاریخ دقیقی برای عرضه وجود ندارد. مزایای واقعی Bard مشابه ChatGPT است. این ابزار اطلاعات را از وب بیرون می کشد، سپس آن را تنظیم می کند تا پاسخ های بهتری به دستورات بی شمار ارائه دهد.

مدل زبان AI مورد استفاده برای Bard به عنوان LaMDA شناخته می شود. این فناوری جدید نیست، اما تیم گوگل آن را اصلاح کرده است. Pichai با تنظیم نحوه عملکرد آن گفت که اکنون به اندازه کافی ساده شده است تا پاسخ های سریع تری ارائه دهد – بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازد.

از آنجایی که نسبت به همتای اصلی خود به انرژی کمتری نیاز دارد، می‌تواند برای مدیریت حجم‌های بالا به طور کارآمدتر مقیاس شود. گوگل به تطبیق پذیری این فناوری افتخار می کند که به راحتی در اتاق های گفتگو و موتورهای جستجو به طور یکسان پیاده سازی می شود. بر اساس درخواست‌های آتش سریع ChatGPT از زمان آغاز به کار، Google می‌خواهد زمانی که عموم مردم Bard را به‌محض عرضه به بازار آماده کنند، آماده باشد.

خیلی خوب شروع نشد

با وجود ابهامات پیرامون این اعلامیه، گوگل در واقع 100 میلیارد دلار ارزش بازار را در روز چهارشنبه از دست داد پس از اینکه بارد به یک پرسش به روشی ذاتی پاسخ داد. این ربات گزارش داد که تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین تلسکوپ فضایی بود که از سیاره ای خارج از منظومه شمسی عکس گرفت، اما این شاهکار از تلسکوپ بسیار بزرگ اروپایی در سال 2004 است. شما می توانید این خطا را در آگهی زیر مشاهده کنید.

این به ما نشان می‌دهد که عجله برای راه‌اندازی فناوری‌ها احتمال خطا و نتایج تحریف شده را افزایش می‌دهد. سرمایه گذاران مشتاق هستند که به روند هوش مصنوعی بپیوندند، اما قبل از اینکه این فناوری تا حد زیادی پیاده سازی شود، باید تحقیقات زیادی انجام شود. بارد هنوز یک ربات چت هوش مصنوعی بسیار جدید است و گوگل کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

تنظیم دقیق الگوریتم ها

در مرحله آزمایش، گوگل تمام بازخوردهای مربوط به برنامه را در نظر می گیرد. آن‌ها راه‌حل‌هایی را برای هرگونه سکسکه برای مطابقت با استانداردهای آن برای اطلاعات با کیفیت در تنظیمات دنیای واقعی ترکیب می‌کنند. این تیم درخواست‌هایی را پیش‌بینی کرده است که سعی می‌کنند موتور جستجو را طعمه بگذارند تا بتواند پاسخ‌های نادرست یا مغرضانه‌ای بدهد.

گوگل قول داده است که نحوه کاوش و تعامل مردم با اطلاعات موجود در وب را مجدداً تصور کند، خواه آنها در حال درخواست مسیر یا تحقیق در مورد داده های بازار برای ارائه باشند. در حالی که این بیانیه ای است که به پلتفرم کلی آن اشاره می کند، واضح است که Bard بخش عمده ای از این محور خواهد بود.

تاثیر بارد

علیرغم گسترش هوش مصنوعی، بسیاری از شرکت ها هنوز با نحوه استفاده بهینه از آن دست و پنجه نرم می کنند. بازاریابان، برندها و متخصصان سئو با داده‌ها سرکوب می‌شوند، اما کیفیت داده‌ها ممکن است در بهترین حالت مشکوک یا در بدترین حالت کاملا گمراه‌کننده باشد.

بارد این پتانسیل را دارد که نوار قرمز بی پایان را کاهش دهد و به حرفه ای ها پاسخ های تمیز و درستی در مورد اینکه مشتریان احتمالی به دنبال چه چیزی و چرا هستند بدهد.

به عنوان مثال، یک تولیدکننده محتوا برای یک شرکت خودروسازی ممکن است از Bard برای به دست آوردن درک عمیق‌تری از جمعیت هدف خود استفاده کند. دانستن محبوب ترین کلمات کلیدی مطمئناً می تواند به آنها بینشی در مورد آنچه برای مخاطبان مهم است بدهد، اما ممکن است داستان کامل را به آنها نگوید.

بنابراین، اگر مردم دائماً در یک منطقه خاص به دنبال «خودروهای کارآمد انرژی» هستند، آیا به این دلیل است که می‌خواهند محیط‌زیست را نجات دهند یا قیمت بنزین دوباره افزایش یافته است؟ اگر شارژرهای بیشتری در منطقه آنها وجود داشته باشد، آیا آنها یک ماشین الکتریکی می‌خرند یا فقط به دنبال این هستند که از 20 مایل در هر گالن به 30 برسند؟

بارد به طور بالقوه می‌تواند مجموعه سوالاتی را که پرسیده می‌شود بپذیرد و به بازاریابان نشان دهد که چگونه می‌توانند پیام‌های خود را تغییر دهند، بنابراین مستقیماً برای مشتری جذاب است که بنشیند و به آن توجه کند.

این فرصتی است که خطراتی نیز به همراه دارد. انتظار می رود هوش مصنوعی همچنان به نظارت زیادی توسط انسان ها نیاز داشته باشد. سرپرستی، ویرایش و سازماندهی ممکن است به طور بالقوه زمان بیشتری را نسبت به زمانی که بخواهید از ابتدا شروع کنید طول بکشد.

در حال حاضر، کیفیت محتوا همچنان پایین‌تر از محتوای دست‌ساز است و بنابراین، کمتر توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. اگر شرکت ها به طور انبوه از آن استفاده کنند، که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، به طور بالقوه می تواند اثربخشی کلی اینترنت را کاهش دهد.

همانطور که صحبت ها در زندگی واقعی و آنلاین در اطراف ما می چرخد، بسیاری از مقاله ها همان خط حزبی را دنبال می کنند: هوش مصنوعی برای کمک به حرفه ای ها و کمک به آنها برای انجام کارشان به طور موثرتر است، نه جایگزینی کامل آنها.

آیا این به نظر کمی شبیه آژانس‌های مسافرتی است که در اوایل به خود می‌گفتند سایت‌هایی مانند Priceline و Expedia هرگز نمی‌توانستند شغلشان را بگیرند؟ چنگال. (البته، آژانس های مسافرتی هنوز هم وجود دارند، اما تعداد آنها به هیچ وجه به چیزی که قبلا بود نیست.)

در نهایت، پیش‌بینی دقیق نحوه استفاده از هوش مصنوعی در دنیای واقعی دشوار است. با این حال، پتانسیل کاهش ضایعات و افزایش کیفیت محتوا وجود دارد. قابلیت‌های ChatGPT غیرقابل انکار ارزشمند هستند، چه برای نوشتن کد یا تجزیه ایده‌های پیچیده به توضیحات قابل هضم.

با Bard، Google آماده است تا تأثیر ChatGPT را با نسخه خود مختل کند و به متخصصان و مصرف کنندگان گزینه های بیشتری برای دریافت پاسخ بدهد. از خلاقیت گرفته تا هدف، برندها می توانند از همه این داده ها برای افزایش حضور (و سود) خود استفاده کنند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *