گزارش یافته ها، بازاریابان قصد دارند امسال سرمایه گذاری در سئو را افزایش دهند



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

تقریباً غیرممکن است که در مورد بازاریابی دیجیتال و/یا بازاریابی محتوا بدون اشاره به اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) صحبت کنیم.

بنابراین در این مقاله من این موضوع را با آوردن داده ها و بینش از آن پوشش خواهم داد گزارش وضعیت بازاریابی 2023. این گزارش که توسط HubSpot، Litmus، محتوا مارکتینگ و Wistia منتشر شده است، با هدف کمک به بازاریابان در اولویت بندی استراتژی های خود و عملکرد بهتر از اهدافشان است.

یکی از یافته های اصلی مطالعه این است که 88 درصد از بازاریابان که قبلاً کارهای سئو را انجام می دهند، قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال جاری افزایش یا حفظ کنند.

می توان گفت که سئو چیزی است که به افراد کمک می کند آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستند پیدا کنند، در حالی که به برندها کمک می کند راه حل خود را در مکان مناسب در معرض مخاطبان مناسب قرار دهند. در پایان، سئو مسئول کمک به افراد برای حل مشکلات خود است و در عین حال نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال و نتایج فروش کسب و کارها ایفا می کند.

سئو را نمی توان یک تاکتیک یا اقدام واحد در نظر گرفت. این پیچیده است و نیاز به برنامه ریزی و زمان دارد، به خصوص وقتی در مورد نتایج ارگانیک صحبت می کنیم.

بنابراین، اگر در مرحله یادگیری در مورد این موضوع هستید، به خاطر داشته باشید که نتایج حاصل از رتبه بندی در موتورهای جستجو احتمالا به ماه ها یا حتی سال ها تلاش نیاز دارد.

قبل از پرداختن به داده‌ها و بینش‌هایی که این گزارش برای ما به ارمغان می‌آورد، اجازه دهید در مورد چند نکته مهم در مورد موضوع تجدید نظر کنیم.

5 رکن سئو

تحقیق کلمات کلیدی

اگر می خواهید در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید، باید بدانید که مخاطبان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند و رقبای شما چه چیزی را ارائه می دهند.

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل این اهداف استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید درک بهتری در مورد حجم جستجو، رقابت و هدف کاربر کسب کنید. پس از آن، بهترین راه را برای ترکیب استراتژیک این کلمات کلیدی در محتوای وب سایت خود بیابید.

اگر می‌خواهید راه آسان‌تری برای انجام آن پیدا کنید و پیشنهاداتی در مورد نحوه بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی محتوایی که هدف قرار می‌دهید دریافت کنید، باید این را امتحان کنید. جادوگر محتوای هوش مصنوعی.

محتوای با کیفیت بالا

محتوای با کیفیت و غنی ایجاد کنید که به سوالاتی که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند پاسخ دهد. اطلاعات ارزشمند و واضحی را در یک محتوای ساختار یافته و آسان برای خواندن ارائه دهید که به طور طبیعی کلمات کلیدی مورد نظر شما را ارائه می دهد. فراموش نکنید که محتوا را به روز کنید تا موتورهای جستجو بدانند که محتوای شما می تواند گزینه خوبی برای مخاطب باشد.

بهینه سازی روی صفحه

اطمینان حاصل کنید که عناصر موجود در صفحات شما نه تنها برای مخاطبانی که آن را می خوانند، بلکه برای موتورهای جستجو نیز هنگام رتبه بندی واضح هستند. تگ‌های عنوان، توضیحات متا، تگ‌های هدر، آدرس‌های اینترنتی و تگ‌های جایگزین تصویر نقش مهمی در رتبه‌بندی دارند، درست مانند سرعت بارگذاری صفحه و سازگاری با موبایل.

لینک بیلدینگ

با ایجاد استراتژی که صفحات شما را به کانال ها و وب سایت های دیگر بک لینک می دهد، ترافیک را از منابع مختلف دریافت کنید. می توانید این کار را با وبلاگ نویسی مهمان، مشارکت تأثیرگذار و همکاری محتوا با وب سایت های معتبر در صنعت خود انجام دهید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا اعتبار و اعتبار وب سایت شما را ارزیابی کنند.

سئو فنی

جنبه های فنی سئوی خود را به روز نگه دارید. بهینه سازی URL ها، اصلاح لینک های شکسته، استفاده از کلمات کلیدی و برچسب های مناسب و اطمینان از اینکه قابلیت خزیدن و فهرست بندی شما به درستی کار می کند، شهرت خوبی در موتورهای جستجو برای شما به ارمغان می آورد.

با همه چیزهایی که در ذهن ما تازه شده است، بیایید به روندهای اخیر بپردازیم.

چه روندی دارد؟

طبق گزارش وضعیت بازاریابی 2023، 52 درصد از متخصصان انتظار ندارند که بودجه بازاریابی بالاتری در سال جاری داشته باشند. وقتی به سناریوهای فعلی بازار نگاه می کنیم، به راحتی قابل درک است، درست است؟

این گزارش اشاره می کند که انتظار می رود رویدادهای حضوری، تبلیغات چاپی و فیزیکی در سال جاری با کاهش هایی روبرو شود. در همین حال، محتوای سئو ممکن است برای بازاریابان با برنامه بودجه کمتر مفید باشد، زیرا می تواند نتایج خوبی ارائه دهد.

سئو در فهرستی که روندهای بازاریابی با بالاترین ROI را در نظر می گیرد، رتبه چهارم را دارد. 6 درصد از پاسخ دهندگان این منبع را به عنوان منبع با بهترین بازگشت سرمایه انتخاب کردند. در عین حال، 10 درصد از آنها اظهار داشتند که محتوای ویدئویی فرم کوتاه (TikTok، Reels، YouTube Shorts و …) دارای بهترین بازگشت سرمایه هستند و در اینجا ما یک فرصت خوب دیگر برای استراتژی های سئو داریم.

امکانات جدید سئو را بررسی کنید

این گزارش به این کانال‌ها اشاره می‌کند و بینش‌هایی را ارائه می‌کند، اما عمیق‌تر به احتمالات نمی‌پردازد. رتبه بندی ویدیو ویدئوهای کوتاه یک روند هستند، اما اگر با استراتژی های سئو ترکیب شوند، می توانند نتایج بهتری ارائه دهند.

پلتفرم های ویدئویی مانند یوتیوب و تیک تاک به منبع عظیمی از اطلاعات و همچنین یک موتور جستجو تبدیل شده اند. به گفته گوگل، تقریباً 40٪ از Gen Z جستجو در TikTok و Instagram را به جستجوی Google و Maps ترجیح می دهند. مردم از این پلتفرم‌ها برای یافتن پاسخ سؤالات خود استفاده می‌کنند و الگوریتم‌ها برای ارائه محتوای مورد نظر کاربر تخصصی می‌شوند.

با این اوصاف، چرا از دو کانال تولید نتیجه برای عملکرد بهتر استفاده نکنید؟ اگر می خواهید در مورد این تاکتیک ها بیشتر بدانید، این دو مقاله را توصیه می کنم:

همانطور که در گزارش وضعیت بازاریابی ذکر شد، اکثر بازاریاب هایی که قبلاً از SEO به عنوان یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند، قصد دارند سرمایه گذاری خود را در این کانال در سال جاری حفظ یا افزایش دهند. این بدان معنی است که رقابت برای کسب بالاترین موقعیت در موتورهای جستجو سخت تر خواهد شد، بنابراین بهتر است این کار را انجام دهید!

سئو یکی از بهترین ROI را دارد زیرا در مقایسه با تبلیغات یا رویدادهای پولی به سرمایه گذاری کم نیاز دارد، اما فراموش نکنید که انجام آن به زمان نیاز دارد. با هم یک برنامه تهیه کنید و از قبل شروع به اقدام کنید تا شانس قرار گرفتن نام تجاری خود را در صفحات اول افزایش دهید.

متمایز شدن از جمعیت

متمایز کردن محتوای شما کلید برجسته شدن در میان رقبا است. با سرمایه‌گذاری کمتر در طرح‌های پولی، تاکتیک‌های ارگانیک باید جواب دهند. بنابراین، به اینجا بروید: دو پیشنهاد برای جدا کردن محتوای خود از تعداد زیادی که کاربر در اینترنت پیدا می کند:

نویسنده ای متخصص باشید

اگر می خواهید در صدر جستجوها باشید، محتوای شما باید بهترین محتوای آنلاین موجود باشد. اقتدار در مورد سئو بسیار مهم است، بنابراین شما واقعاً باید آن را با ارائه محتوای با کیفیت بالا بسازید.

اگر تیم شما نویسندگان متخصص ندارد یا اگر زمان یا نیروی کار مورد نیاز برای تولید مقالات تخصصی در مقیاس را ندارید، می‌توانید تولید را با کارشناسان صنعت برون سپاری کنید. WriterAccess را ملاقات کنید! نویسندگان متخصص از صنایع مختلف را پیدا کنید تا از تولید محتوای خود استفاده کنید.

قفل آزمایشی 14 روزه را باز کنید و سفارش دهید!

تجربیات جذاب ایجاد کنید

کتاب های الکترونیکی طولانی می توانند کاملا خسته کننده باشند و توجه خوانندگان را از مصرف محتوا منحرف کنند. همین امر در مورد اینفوگرافیک‌ها نیز اتفاق می‌افتد، زیرا تصاویر استاتیک می‌توانند هضم آن را سخت‌تر کنند و چندان مناسب سئو نیستند.

تجربیات تعاملی را می توان برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و تعامل با کاربران در حین جمع آوری داده های شخص اول بهینه کرد. این منجر به افزایش تبدیل می شود، بنابراین نتایج بهتری را در مقایسه با تجربیات استاتیک ایجاد می کند.

آیا می خواهید ببینید که چگونه این مورد را در برند خود اعمال کنید؟ یک نسخه ی نمایشی رایگان دریافت کنید!

می بینیم که سئو برای کسب و کارهایی که به دنبال تسخیر جایگاه خود در محیط دیجیتال هستند، کلیدی است. همانطور که در بالا ذکر شد، ROI عالی و نتایج خوبی برای سرمایه گذاری های مالی کم مورد نیاز ارائه می دهد. این نیاز به تحقیق، برنامه ریزی دارد و زمان می برد، اما نتایج ارزش آن را دارد.

اگر می‌خواهید بینش‌های تخصصی بیشتری از شرکت‌های پیشرو جهان بیابید، گزارش وضعیت بازاریابی 2023 را دانلود کنید و آخرین روندهای بازاریابی محتوا را دریافت کنید!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *