signal vs telegram vs whatsapp


شما برای برنامه‌های پیام‌رسانی ناامید شده‌اید، پس کدام را باید استفاده کنید؟ ما در این بررسی با سیگنال در مقابل واتس اپ در مقابل تلگرام روبرو می شویم.

منصفانه است که بگوییم پیام‌های متنی نحوه ارتباط ما را تغییر داد. پیام کوتاه اصلی روی تلفن ها تنها به عنوان یک حقه معرفی شد اما به سرعت به یکی از پرکاربردترین ویژگی ها تبدیل شد. ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مبتنی بر اینترنت به مردم اجازه داد که به صورت رایگان پیام ارسال کنند و ما هرگز به گذشته نگاه نکرده‌ایم.

با این حال، از کدام برنامه پیام رسانی باید استفاده کنید؟ واتس اپ برنامه انتخابی برای بسیاری بود، اما نگرانی ها در مورد حفظ حریم خصوصی باعث شده است که مردم در سال های اخیر از کشتی پرش کنند. دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها سیگنال و تلگرام هستند، اما کدام یک از این سه برنامه بهتر است؟

در این بررسی با سیگنال در مقابل واتس اپ در مقابل تلگرام رو به رو هستیم، ادامه دهید.

پیام رسانی

برخی از بزرگترین مسائلی که بر تصمیم شما در هنگام انتخاب برنامه پیام‌رسانی مناسب برای نیازهای شما تأثیر می‌گذارد، امنیت و حریم خصوصی است، بنابراین به راحتی می‌توان از میزان عملکرد هر برنامه به‌عنوان یک برنامه پیام‌رسان به تنهایی چشم پوشی کرد.

ما با نگاهی به چگونگی عملکرد هر یک از ویژگی‌های اصلی که هر برنامه پیام‌رسانی باید ارائه دهد، شروع می‌کنیم.

علامت

سیگنال به شما این امکان را می دهد که چت های یک به یک با سایر کاربران سیگنال برای ارسال پیام های متنی یا صوتی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها، GIF و کارت‌های تماس اضافه کنید و موقعیت مکانی خود را در چت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید اسنادی را تا حداکثر حجم فایل 100 مگابایت ارسال کنید یا به پیام های خود برچسب اضافه کنید.
پیام های ناپدید شدن سیگنال

سیگنال این گزینه را دارد که از پیام های ناپدید شده استفاده کند که پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار حذف می شوند. گزینه‌های پیش‌فرض تا 30 ثانیه کم می‌شوند، یا می‌توانید زمان سفارشی را از یک ثانیه تا چهار هفته تنظیم کنید.

واتس اپ

واتس‌اپ ویژگی‌های بسیار مشابه سیگنال را ارائه می‌کند، با پیام‌های صوتی و متنی، امکان ارسال عکس و ویدیو، اطلاعات تماس و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در پیام‌ها و همچنین استیکرها. می‌توانید GIF ارسال کنید، اما دسترسی به آنها کمی سخت‌تر از سیگنال است.

حداکثر اندازه فایل برای اسناد 2 گیگابایت است که به طور قابل توجهی بیشتر از سیگنال است. ویژگی دیگری که در سیگنال گنجانده نشده است، امکان ایجاد نظرسنجی در هر چت است.
نظرسنجی واتساپ

واتس اپ کمترین گزینه ها را برای ناپدید شدن پیام ها ارائه می دهد. تنها تنظیمات 24 ساعت، 7 روز یا 90 روز است و هیچ راهی برای تنظیم زمان سفارشی وجود ندارد.

تلگرام

تلگرام نیز ویژگی‌های مشابهی با پیام‌های صوتی و متنی ارائه می‌کند. می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را اضافه کنید و اطلاعات تماس و موقعیت مکانی خود را در پیام‌ها ارسال کنید. نظرسنجی‌ها در دسترس هستند، اگرچه فقط در چت‌های گروهی، و می‌توانید فایل‌های GIF را اضافه کنید، اگرچه دسترسی به آنها دوباره سخت‌تر از Signal است.

تلگرام پیام های ناپدید شدنی را نیز ارائه می دهد، اما کوتاه ترین زمان خود تخریبی یک روزه است. می توانید زمان سفارشی را از یک روز تا یک سال کامل تنظیم کنید.

تلگرام نیز مانند واتس اپ به شما اجازه می دهد تا فایل هایی تا حجم 2 گیگابایت را به اشتراک بگذارید. این یک قدم جلوتر می رود و در صورت اشتراک در تلگرام پریمیوم تا 4 گیگابایت را ارائه می دهد. اگر به دنبال اشتراک گذاری فایل های حجیم هستید، تلگرام را به بهترین انتخاب تبدیل می کند.

برنده: تلگرام

چت های گروهی

علاوه بر پیام‌رسانی یک به یک، هر برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد با چند نفر به طور همزمان ارتباط برقرار کنید.

علامت

Signal به شما امکان می دهد با حداکثر 1000 شرکت کننده چت گروهی ایجاد کنید. برای تماس های صوتی یا تصویری گروهی، این محدودیت به 40 کاهش می یابد.

واتس اپ

واتس اپ دارای محدودیت چت گروهی 1024 شرکت کننده است که بسیار شبیه به آنچه سیگنال ارائه می دهد. برای تماس های صوتی و تصویری گروهی، محدودیت 32 است.

تلگرام

تلگرام به گروه هایی با حداکثر 20000 عضو اجازه می دهد. بله درست خواندید شما حتی می توانید گروه های پخش ایجاد کنید که در آن فقط ادمین ها بتوانند پیام ارسال کنند، اما می توانید تعداد نامحدودی عضو داشته باشید. برای تماس های صوتی و تصویری گروهی، حداکثر 30 شرکت کننده وجود دارد، اگرچه حداکثر 1000 نفر می توانند تماس را مشاهده کنند.

برنده: تلگرام

امنیت

اگر از یک برنامه چت استفاده می کنید، می خواهید مطمئن شوید که پیام های شما فقط برای افرادی قابل مشاهده است که می خواهید آنها را بخوانند. به همین دلیل است که هنگام انتخاب یک برنامه پیام رسانی، امنیت یک عامل کلیدی است.

علامت

سیگنال به طور پیش‌فرض رمزگذاری سرتاسر چت‌ها، تماس‌های صوتی و ویدیویی شما را ارائه می‌کند. این بدان معناست که تنها افرادی که می توانند پیام های شما را ببینند افرادی هستند که آنها را دریافت می کنند. حتی سیگنال نمی تواند به آنها دسترسی داشته باشد. سیگنال برای رمزگذاری از پروتکل سیگنال استفاده می کند که همانطور که از نام آن پیداست توسط همین شرکت توسعه یافته است.

این یک پروتکل منبع باز است که برای رمزگذاری ایمن شهرت بسیار خوبی دارد.
سیگنال فرستنده مهر و موم شده

علاوه بر این، سیگنال همچنین از ویژگی به نام ارسال کننده مهر و موم شده استفاده می کند. این بدان معنی است که نه تنها خود پیام رمزگذاری می شود، بلکه ابرداده فرستنده نیز رمزگذاری می شود. تنها کسی که می تواند ببیند پیام از چه کسی ارسال می شود، گیرنده است. یک بار دیگر، حتی سیگنال نمی تواند ببیند فرستنده کیست.

واتس اپ

واتس اپ همچنین به صورت پیش فرض رمزگذاری انتها به انتها را ارائه می دهد. در واقع، واتس‌اپ از همان پروتکل سیگنالی استفاده می‌کند که اپلیکیشن سیگنال از آن استفاده می‌کند. با این حال، هیچ معادلی از ویژگی Seed Sender در سیگنال وجود ندارد. ابرداده های پیوست شده به پیام های شما رمزگذاری نشده اند، بنابراین امنیت بسیار کمتری دارند.

تلگرام

تلگرام در این زمینه بدترین وضعیت را دارد. پیام ها رمزگذاری می شوند، اما فقط بین شما و سرور، و سپس از سرور به گیرنده. این بدان معناست که پیام های خصوصی شما بدون رمز در سرورهای تلگرام قرار می گیرند. ممکن است خود تلگرام بتواند پیام‌های شما را به همراه هر کسی که می‌تواند به سرورهای خود دسترسی پیدا کند، از جمله سازمان‌های مجری قانون، ببیند.

شما می توانید از رمزگذاری سرتاسر برای پیام های تلگرام خود استفاده کنید، اما این به طور پیش فرض فعال نیست. برای داشتن این سطح از محافظت، باید یک «چت مخفی» را شروع کنید.
چت مخفی تلگرام

تلگرام همچنین به جای پروتکل سیگنالی که توسط سیگنال و واتس اپ استفاده می شود، از پروتکل رمزگذاری خود به نام MTProto استفاده می کند. نسخه‌های قبلی این پروتکل دارای برخی نقص‌های امنیتی بودند، اما به نظر می‌رسد این موارد در MTProto 2.0 برطرف شده است.

برنده: سیگنال

حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد واتس‌اپ را دسته‌جمعی ترک می‌کنند تا به جایگزین‌هایی مانند سیگنال و تلگرام بروند. هنگامی که واتس اپ سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرد، وحشتی به وجود آمد که این برنامه قصد داشت داده ها را با شرکت مادر خود Meta (شرکت پشت فیس بوک) به اشتراک بگذارد.

اگرچه متا ادعا کرد که هیچ چیز از نظر داده‌های به اشتراک گذاشته شده تغییر نکرده است، اما تا آن زمان میلیون‌ها نفر در سیگنال و تلگرام ثبت‌نام کرده‌اند. مقایسه سیگنال در مقابل WhatsApp و تلگرام در مورد حریم خصوصی چیست؟

علامت

سیگنال خود را به عنوان تمرکز بر حریم خصوصی معرفی می کند و مطمئناً با این تمرکز مطابقت دارد. همانطور که قبلاً آموختیم، رمزگذاری سیگنال تضمین می‌کند که حتی فراداده فرستنده رمزگذاری شده و غیرقابل دسترسی است – حتی توسط خود شرکت.

در یک گزارش FBI در سال 2021، سرویس امنیتی تأیید کرد که حتی با احضاریه و دستورات دادگاه، تنها اطلاعاتی که از سیگنال می‌توانستند به آن دسترسی داشته باشند، تاریخ ثبت حساب و آخرین باری است که از آن استفاده شده است.

هیچ اطلاعات دیگری به این دلیل ساده در دسترس نبود که به لطف رمزگذاری، سیگنال به سادگی آن را نداشت.
سیگنال اطلاعات به اشتراک گذاشته شده

یکی دیگر از معیارهای مفید برای حفظ حریم خصوصی، اطلاعات موجود در فروشگاه App Apple در مورد داده هایی است که هر برنامه جمع آوری می کند. برای برنامه سیگنال، تنها اطلاعات جمع‌آوری‌شده اطلاعات تماس بود و این اطلاعات به هویت شما مرتبط نیست.

واتس اپ

واتس‌اپ از رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کند، اما ابرداده رمزگذاری نشده است.

گزارش FBI فاش کرد که سرویس امنیتی به انواع مختلفی از اطلاعات دسترسی پیدا کرده است. این شامل سوابق اولیه مشترکین، مخاطبین دفترچه آدرس، جزئیات مربوط به کاربران مسدود شده و کاربرانی بود که هدف را در مخاطبین خود داشتند.

علاوه بر این، این گزارش اشاره کرد که این سرویس اطلاعاتی را در مورد منبع و مقصد هر پیام و همچنین محتوای پیام محدود به دست آورده است.

داده های واتساپ به شما پیوند داده شده است

اپلیکیشن واتس اپ می تواند حجم عظیمی از اطلاعات را جمع آوری کند که همه آنها ممکن است به هویت شما مرتبط باشند. این شامل خریدها، اطلاعات مکان، مخاطبین، شناسه‌ها، تشخیص، اطلاعات مالی، اطلاعات تماس، محتوای کاربر و داده‌های استفاده است.

تلگرام

تلگرام در گزارش FBI جایی بین این دو قرار گرفت و به محتوای پیام دسترسی نداشت، اما اعلام کرد که ممکن است تلگرام آدرس IP و شماره تلفن را به عنوان بخشی از تحقیقات تروریستی تایید شده به مقامات مربوطه فاش کند.

از آنجایی که تلگرام از رمزگذاری سرتاسر استفاده نمی‌کند، مقادیر قابل توجهی از اطلاعات را نیز در اختیار دارد که در صورت نقض داده‌ها، می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد.
اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در تلگرام

تلگرام همچنین از نظر داده‌هایی که این اپلیکیشن جمع‌آوری می‌کند در وسط قرار گرفت. این داده ها ممکن است به هویت شما مرتبط باشد و شامل خرید، موقعیت مکانی، مخاطبین، شناسه ها، اطلاعات مالی، اطلاعات تماس و محتوای کاربر باشد.

برنده: سیگنال

سیگنال در مقابل واتس اپ در مقابل تلگرام: حکم

مواردی وجود دارد که بر تصمیم شما در هنگام انتخاب یک برنامه پیام رسان تأثیر می گذارد. حریم خصوصی و امنیت تصمیمات کلیدی هستند، اما اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که بتواند کارهای خاصی را انجام دهد، ویژگی‌های اضافی نیز وارد عمل می‌شوند. یکی دیگر از عوامل کلیدی برنامه‌هایی است که دوستان شما از آن‌ها استفاده می‌کنند، زیرا استفاده از برنامه‌ای که کسی که می‌شناسید در آن وجود ندارد، هیچ اشاره‌ای ندارد.

بنابراین، انتخاب نهایی شما ممکن است با ما متفاوت باشد، اما رتبه ما به شرح زیر است:

برنده: سیگنال

سیگنال شاهد پیوستن میلیون‌ها نفر در پی به‌روزرسانی حریم خصوصی واتس‌اپ و با دلایل موجه بود. این برنامه ای است که واقعاً به خصوصی نگه داشتن پیام های خصوصی شما اهمیت می دهد. نه تنها رمزگذاری سرتاسر را ارائه می دهد، بلکه حتی ابرداده شما را رمزگذاری می کند.

تنها اطلاعاتی که شرکت می تواند به آن دسترسی داشته باشد، تاریخ ایجاد حساب کاربری و تاریخ آخرین استفاده است. با تمام ویژگی های کلیدی که از یک برنامه پیام رسانی خوب انتظار دارید، اگر می خواهید اطلاعات خود را ایمن و ایمن نگه دارید، سیگنال قوی ترین انتخاب است.

رتبه دوم: تلگرام

تلگرام در جایی نزدیک به سطوح امنیتی و حریم خصوصی که سیگنال ارائه می دهد، ارائه نمی دهد. حتی به طور پیش فرض رمزگذاری سرتاسری را ارائه نمی دهد. با این حال، این به آن اجازه می دهد تا ویژگی های قابل توجهی را ارائه دهد که سایر برنامه ها نمی توانند با آنها مطابقت داشته باشند.

تلگرام امکان چت های گروهی بزرگ، کانال های پخش با اعضای نامحدود و سایر ویژگی های مفید مانند ادغام ربات ها و اتاق های چت صوتی را فراهم می کند.

اگر مایلید امنیت قوی ارائه شده توسط سیگنال را فدا کنید، تلگرام می تواند چیزهایی را ارائه دهد که سایر برنامه های پیام رسان نمی توانند.

رتبه سوم: واتس اپ

ممکن است سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده به واتس اپ قدرت جدیدی برای اشتراک گذاری داده های شما با متا اعطا نکرده باشد. با این حال، این برنامه هنوز هم برنامه این سه است که بیشترین اطلاعات را در مورد شما جمع آوری می کند. همچنین می توان آن را وادار کرد که مقدار قابل توجهی از آن را با مجریان قانون به اشتراک بگذارد.

خط مشی رازداری واتس اپ تأیید می کند که می تواند اطلاعات زیادی را درباره شما جمع آوری کند، از جمله آدرس IP، شناسه های دستگاه، اطلاعات مرورگر، اطلاعات شبکه تلفن همراه، گروه هایی که در آنها حضور دارید و حتی میزان باتری شما.

واتس اپ ویژگی های پیام رسانی عالی را ارائه می دهد، اما اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، گزینه های بهتری وجود دارد.

پیدا کردن برنامه پیام رسانی مناسب برای شما

امیدواریم این خلاصه از سیگنال در مقابل WhatsApp در مقابل تلگرام به شما کمک کرده باشد که تصمیم بگیرید کدام برنامه برای شما مناسب است. هر کدام را که انتخاب کنید، نکات مفیدی وجود دارد که باید بدانید. می‌توانید نحوه مسدود کردن یک گروه در واتس‌اپ یا غیرفعال کردن استوری‌ها در سیگنال را بیاموزید. و اگر مشکلات امنیتی شما را نگران می کند، می توانید یاد بگیرید که چگونه اکانت تلگرام خود را حذف کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *