با یک رکود قریب الوقوع، هر پنی که در بازاریابی سرمایه گذاری می شود باید ROI را ارائه دهد. هنگامی که بین دیدگاه یک مدیر ارشد مدیریت و SEO ناهماهنگی وجود دارد، خرید خرید آسان نخواهد بود. شما باید ارزش جستجوی ارگانیک را برای کسب و کار و در نهایت اهمیت شغل خود ثابت کنید.

آیا تا به حال گزارش سئو ارسال کرده اید و بلافاصله از شما خواسته شده است که “چیزی را در تقویم قرار دهید” تا آن را مرور کنید؟ به احتمال زیاد، گزارش برای خواندن خیلی طولانی بود، بنابراین از شما می خواهند که خلاصه ای را شخصاً ارائه دهید.

برای جلوگیری از این خطرات وقت گیر، بدانید چه اطلاعاتی برای C-suite مهم هستند و چه اطلاعاتی احتمالا نادیده گرفته می شوند.

چه چیزی یک گزارش SEO را برای C-suite ناکافی می کند؟

یک گزارش سئو ضعیف برای C-suite دارای یک یا چند ویژگی است.

عدم همسویی با استراتژی گسترده تر

بر اساس نظرسنجی HubSpot، 17 درصد از بازاریابان گزارش کردند که تیم آنها با استراتژی کلی شرکت هماهنگ نیست.

برای اطمینان از اینکه سئو به عنوان بخش مهمی از کسب و کار دیده می شود، بر ایجاد گزارش هایی تمرکز کنید که با استراتژی کلی کسب و کار هماهنگ هستند.

تاکید ضعیف بر درآمد

این شاید مهمترین عنصر هنگام ارسال گزارش SEO به مدیر ارشد مدیریت شما باشد. گزارش‌هایی که بر تأثیر SEO بر درآمد تأکید نمی‌کنند، می‌توانند باعث شوند که C-suite فکر کند کانال غیرمولد است.

به عنوان مثال، اگر ترافیک ارگانیک و تأثیر درآمد ردیابی نشود، گزارش در مورد تغییر وب سایت برای C-suite ناچیز است.

ارزش سئو را در گزارش های خود با درج معیارهایی مانند جذب مشتری، نرخ تبدیل و درآمد حاصل از ترافیک ارگانیک نشان دهید.

باورهای غلط در مورد پیش بینی

پیش‌بینی به برآوردهای مبتنی بر داده در مورد ترافیک، رفتار و فروش اشاره دارد.

پیش بینی آمار دقیق ترافیک و درآمد برای یک دوره مشخص می تواند در سئو با توجه به متغیرهای زیادی که بر جستجو تأثیر می گذارد مشکل ساز باشد.

اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد، چنین پیش بینی های رشد و سایر معیارها می توانند باعث سردرگمی شوند.

متن و اصطلاحات بیش از حد

C-suite یک گزارش SEO حاوی اصطلاحات تخصصی را مشاهده می کند. پرزهای شرکتی ممکن است آنها را به این درک برساند که هیچ چیزی اجرا نشده است.

به نظر می رسد که در تلاش برای سرمایه گذاری هستید و در نتیجه سئو جدی گرفته نمی شود.

از اصطلاحات تخصصی و اصطلاحات فنی که ممکن است درک آن برای افراد غیرمتخصص دشوار باشد اجتناب کنید.

  • ابتکارگرایی: CWV، CSS، JS، API، GA4، XML، CTR، CMS، CPC، DA، LSI.
  • اصطلاحات واژگان: سئو دوستانه، آب پیوند، رتبه صفحه، برنده های سریع سئو و غیره.
  • کرک شرکتی: چرخش به عقب، پایه لمسی، کار چابک، میوه کم آویزان، هشدارها، پهنای باند، آبشار به کسب و کار گسترده تر، چیزها را در هیئت مدیره، استفاده از تمام ابزار در جعبه، نتایج محور، اختراع مجدد چرخ و غیره.

به عنوان یک سئوی داخلی، من پیشنهادهایی را از افراد بزرگ دیده ام که به وضوح تلاش می کنند. با این حال، همبستگی اندک با درآمد، تصاویر/نمودارهای ناکافی و اصطلاحات تخصصی بیش از حد، پیام‌رسانی کلی را منحرف می‌کند.

گزارش های سئوی شما باید تا حد امکان کوتاه باشد و شامل کمک های بصری باشد تا به مردم کمک کند تا نکات کلیدی را به سرعت درک کنند. کمتر و ساده همیشه بیشتر است. از گزارش 32 صفحه ای قدیمی یا عرشه 60 اسلاید خودداری کنید.

عدم تمرکز بر ارتباط

گزارش‌های سئو ممکن است مستقیماً به مسئولیت‌های خاص C-suite مرتبط نباشد. وظیفه شما این است که نقاط را به هم وصل کنید و گزارش خود را به گونه ای ارائه کنید که بر معیارهای مربوط به حوزه مسئولیت هر ذینفع تمرکز کند (یعنی عملکرد مالی برای مدیران عامل، نتایج بازاریابی برای CMOها و غیره).

از هر تغییری که به کار گرفته شده، کمپین های جدید راه اندازی شده، صفحات فرود جدید اجرا شده و موارد دیگر، حاشیه نویسی روزانه داشته باشید. یافته های خود را تثبیت کنید و برجسته کنید که چگونه ابتکارات سئو باعث افزایش ترافیک و نتایج درآمد می شود.

این همان اطلاعاتی است که C-suite می خواهد ببیند. مثبت یا نه چندان مثبت، آنها ترجیح می دهند تاثیر استراتژی را بر اهداف درآمدی ببینند و اینکه چگونه کار شما به عنوان یک آژانس/مشاور سئو به اهداف آنها کمک می کند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چگونه بهترین در کلاس با C-suite ارتباط برقرار می کند

برای غلبه بر این چالش ها و اطمینان از جذاب بودن گزارش های سئو برای تصمیم گیرندگان کلیدی، موارد زیر را تضمین کنید.

نمایش ارزش

مدیران C-suite همیشه می خواهند هزینه ها را کاهش دهند و کارایی را بهبود بخشند و SEO را به یک مورد حیاتی در اتاق هیئت مدیره تبدیل کنند. (در اینجا یک مقاله عالی در مورد ارتباط موثر SEO با C-suite است.)

سئوکاران باید به وضوح:

  • ارتباط برقرار کنید و ارزش کانال را به C-suite و مدیریت ارشد ثابت کنید.
  • تأثیر سئو را بر معیارهای کلیدی کسب و کار، مانند ترافیک وب سایت، درآمد، و جذب مشتری برجسته کنید.
  • زمانی را که بازدهی مثبتی از مبلغی که در کمپین‌های پولی خرج شده است، ارائه کرده‌اید، ذکر کنید.

علاوه بر این، سئوکاران می‌توانند با CMOها و سایر مدیران ارشد کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که گزارش‌ها را به شیوه‌ای آسان برای هضم و مرتبط ارائه می‌کنند.

همسویی با استراتژی تجاری گسترده تر

بر ایجاد یک استراتژی مستند که نزدیک به استراتژی کلی کسب و کار باشد تمرکز کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که:

  • سئو به‌عنوان بخش مهمی از کسب‌وکار دیده می‌شود تا یک فکر فنی.
  • معیارها و داده های موجود در گزارش های سئو برای مدیریت ارشد مرتبط و معنادار هستند.

روابط و آموزش

آیا در شرکت یا آژانس خود در سئو جایگاه بالایی دارید؟ عالی است، اگر چنین است، آیا کسی در C-suite نام شما را می داند؟ اگر نه، پس زمان بسیار خوبی برای شروع کار بر روی ایجاد یک رابطه سالم با سهامداران کلیدی است.

شناخته شده بودن به این معنی نیست که باید در توییتر یا کانال های اجتماعی شرکت خود به دنبال جلب توجه باشید. در عوض، هنگامی که رویدادهای اجتماعی وجود دارد (به عنوان مثال، تالارهای شهر شرکت، سخنرانی ها یا کنفرانس ها)، منطقه راحتی خود را ترک کنید، سندرم شیاد را رها کنید و با آنها چت کنید.

ساختار گزارش برای C-suite

یک گزارش سئوی موثر برای C-suite باید از ساختاری ثابت پیروی کند و حاوی پاسخ‌های کامل و سنجیده به سؤالات مشتری باشد.

مهم: آن را با نمودارها و نمودارها تا حد امکان بصری کنید. یک گزارش پر از متن باعث می‌شود افراد فوراً خاموش شوند و به جای آن از شما برای “گذراندن آن” جلسه بخواهند (که همانطور که قبلاً ذکر شد به معنی TL;DR است!).

در اینجا یک الگوی عالی (پرداخت شده) است: الگوی پاورپوینت عناصر داشبورد.

باربارا مینتو، متخصص در ارتباطات موثر، یکی از اولین مشاوران زن در مک کینزی است. او اصل هرم را بر اساس این ایده ایجاد کرد که دو چیز نمی توانند متقابلاً انحصاری و مجموعاً خسته کننده باشند (MECE).

ساختار گزارش دهی اصل هرم

ساختار MECE تضمین می کند که در هر سطل داده (مانند یک کشف واحد) همه اطلاعات عبارتند از:

  • متقابل انحصاری (ME) – به این معنی که هر یک از مجموعه ها با مجموعه دیگر همپوشانی ندارند.
  • هیچ یک از گروه ها اطلاعات مهمی را از دست نمی دهند یا شکاف اطلاعاتی واضحی ندارند.

برای ارائه توصیه های مفید به مشتری، توصیه ها باید واضح و دقیق باشند. آنها را به عنوان نکات اصلی گزارش در نظر بگیرید که به راحتی قابل یادآوری و اشتراک گذاری با دیگران است.

در یک گزارش مشاوره مدیریت، می توانید به یکی از روش های زیر توصیه هایی ارائه دهید:

  • “برای پرداختن به X، توصیه می کنیم Y را به دلیل Z معرفی کنید.”
  • نتایج مطالعه داده‌های ما نشان داد که استفاده از Z می‌تواند مشکل X را حل کند، که از دستیابی به Y جلوگیری می‌کند.
  • ما با استفاده از [the tool/method/technology] X برای بررسی مشکل Y و توصیه Z به عنوان بهترین راه حل.

خلاصه اجرایی باید در آخر تکمیل شود. با نوشتن این کار می توانید مهم ترین نتایج و ایده ها را انتخاب کرده و در ابتدای گزارش قرار دهید.

جری وایت، از ریورساید اف ام، که برای BBC و Just Eat کار کرده است، رهبری تحقیقات گسترده در زمینه گزارش سئو موفق برای سی سوئیت

در زیر نموداری که او پیشنهاد کرده است:

ساختار گزارش SEO - Gerry White

قانع کننده Aleyda Solis نقشه راه سئو را یاد بگیرید دارای بخش جامعی در مورد گزارش سئو می باشد. به منابع و نمونه ها نگاه کنید و آنها را با فرآیندی که در اینجا توضیح داده شده است، تطبیق دهید.

به یاد داشته باشید، همیشه آن را مبتنی بر درآمد و مرتبط با استراتژی گسترده تر کنید.

سئوهای داخلی در مورد گزارش برای C-suite

من از سئوکاران داخلی در مورد بینش خود در مورد گزارش دادن به C-suite سوال کردم. در اینجا چیزی است که برخی باید می گفتند:

خاکستر جدید، سئو پیشرو، ویرجین موبایل

  • “یک رهبر ارشد کسب و کار معمولاً به جزئیات دقیق عملکرد یک گروه کلیدواژه نسبت به دیگری اهمیت نمی دهد. آنها به سادگی می خواهند به جزئیات مهم مانند:
    • این کانال چگونه به ما در رسیدن به هدف کمک می کند؟
    • آیا عملکرد این کانال بهتر است یا بدتر از آنچه ما انتظار داشتیم و چرا؟
    • این کانال برای رسیدن به هدف چه کاری باید انجام دهد؟
  • اگر به آنها کمک کنید سر و صدا را کاهش دهند، علاقه بیشتری به صحبت های شما خواهند داشت. البته، در صورت وجود سؤالات بعدی در گزارش شما، جزئیات دقیق بسیار عالی است.

چندین سئوکار داخلی نیز به کمبود عناصر در گزارش های آژانس اشاره کردند.

دیکسون جونز، مدیر عامل، Inlinks

  • “…[L]اقدامات “بعدش چه باید کرد””” (با یک دلیل). صد اقدام/بینش کمکی نمی کند. سه “کار” بعدی که با اطمینان ارائه می شود (برای من) بهتر است.”

ایمن لوکیل، مدیرعامل، Speetals

  • “هنگام گزارش دادن به C-suites یا CMOs، مختصر باشید و به نکات اساسی بروید. همچنین، بردها و باخت ها را با یک برنامه اقدام کوتاه مدت برای رسیدگی به مسائل درج کنید.”

مارتین شیبلر، SVP Marketing، RVshare

  • “جزئیات بیش از حد. دوره.”

برایان سابینSEO, Razorfish

  • “داده بدون زمینه. مگر اینکه گزارشی حاوی…
    • چی این یعنی.
    • چرا مهم است.
    • چگونه شما / مشتری باید پاسخ دهید.
  • … پس احتمالاً نباید وجود داشته باشد.”

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *