آیا می خواهید بدانید مشتریان شما از محتوای شما چه نیاز دارند و چه می خواهند؟
از آنها بخواهید. سپس از آن اطلاعات برای ایجاد استفاده کنید.
اما فقط از یک نفر نپرسید. پرسیدن زیاد. از قدرت جمعیت بیرون بکش.
برای انجام این کار، ایجاد نظرسنجی و نظرسنجی را در نظر بگیرید – و سپس از اطلاعاتی که از آنها به دست می آورید برای ایجاد محتوای عالی استفاده کنید.
در اینجا چرا و چگونه.
چرا نظرسنجی ها و نظرسنجی ها منابع اطلاعاتی ارزشمندی برای بازاریابی محتوا هستند
اول، چرا باید نظرسنجی و نظرسنجی انجام دهید؟ تنظیم کردن آنها کمی برنامه ریزی و کار می کند – پس چرا وقتی می توانید فقط به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید یا آمار را از منابع دیگر جمع آوری کنید، باید زحمت بکشید؟
زیرا چیزهایی وجود دارد که فقط با این نوع تحقیقات می توانید یاد بگیرید.
بینش عمیق تری از مخاطب دریافت کنید
در اصل، بازاریابی محتوای شما به اندازه دانش شما از مخاطبان است.
اگر آنها را بشناسید، آنها را درک کنید و بتوانید دردها، چالش ها و رویاهای عمیق آنها را ریشه کن کنید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که شخصاً با آنها صحبت کند و به قلب آنها ضربه بزند.
شما قادر خواهید بود به آنها ارزش بی نظیری در محتوا بدهید زیرا محتوای شما برای آنها طراحی شده است.
سوال این است که چگونه می توانید این نوع بینش ها را در مورد مخاطبان خود کشف کنید؟ چگونه می توانید آنها را عمیقاً درک کنید؟
هیچ راهی بهتر از این نیست که مستقیماً از آنها بپرسید. و نظرسنجیها و نظرسنجیها به شما امکان میدهند این کار را در مقیاسی با 100، 1000 یا حتی 10000 بزرگنمایی کنید، بسته به اندازه مخاطب و دامنه برند شما.
فرا گرفتن چرا به جای فقط چی
شما می توانید اطلاعات زیادی در مورد چی مخاطبان شما با مشاهده تجزیه و تحلیل سایت، نرخ تبدیل و ترافیک وب سایت شما این کار را انجام می دهند.
اما اغلب، آنچه مهمتر است درک این است چرا آنها رفتار خاصی دارند و آمار نمی تواند این را به شما بگوید. برای مثال:
- چرا مخاطبان ما با این موضوع طنین انداز می شوند اما آن موضوع نه؟
- چه دردهایی را برای آنها حل نمی کنیم؟
- آنها برای ارائه چه نوع اطلاعاتی به ما متکی هستند – و چه چیزی باعث می شود در جای دیگری نگاه کنند؟
- بزرگترین چالش آنها در صنعت ما چیست؟
- مخاطبان ما می خواهند به چه اهداف نهایی برسند؟
نظرسنجی ها و نظرسنجی ها می توانند شما را در مورد همه این موارد به روشی مقیاس پذیر روشن کنند.
بینش منحصر به فرد کسب و کار و مخاطبان خود را دریافت کنید
هیچ دو مخاطب برندی دقیقاً شبیه هم نیستند.
مطمئناً، آنها می توانند مشابه یا همپوشانی داشته باشند. اما در نهایت، مخاطبان شما منحصر به کسب و کار شما هستند زیرا (امیدوارم) کسب و کار شما راه حل منحصر به فردی در بازار شما ارائه می دهد که افراد خاصی را جذب می کند.
این بدان معناست که اگر برای جمعآوری دادهها و بینش در مورد مخاطبان خود به منابع دیگری تکیه کنید، این بینش کاملاً دقیق یا معتبر نخواهد بود.
اگر می خواهید واقعا درک کنید شما مخاطب، باید ارتباط خود را با آنها باز کنید و مستقیماً از آنها در مورد اینکه چه کسی هستند و چه می خواهند یاد بگیرید.
نظرسنجی ها و نظرسنجی ها به شما در انجام این کار کمک می کنند.
4 نکته برای ایجاد نظرسنجی و نظرسنجی که داده های مفیدی به دست می دهد
همه نظرسنجی ها و نظرسنجی ها روشنگر نیستند. برای به دست آوردن اطلاعات خوب، به یک ساز خوش ساخت نیاز دارید.
1. تفاوت بین نظرسنجی ها و نظرسنجی ها و زمان مناسب برای استفاده از هر یک را بدانید
نظرسنجیها و نظرسنجیها اساساً متفاوت هستند و استفاده از یکی بر دیگری بینش بسیار متفاوتی به شما میدهد.
نظرسنجی ها سریع هستند، شامل یک سوال واحد هستند و شامل مجموعه ای منتخب از پاسخ های از پیش نوشته شده هستند. تنها کاری که شرکت کننده در نظرسنجی باید انجام دهد این است که پاسخی را که بیشتر با آن موافق است، که بیشتر شبیه آن ها به نظر می رسد، یا با ترجیحاتش مطابقت دارد، انتخاب کند.
به این ترتیب، نظرسنجی ها برای درک احساسات عمومی مخاطبان عالی هستند. با یک نظرسنجی خوب، نظر اکثریت را به خوبی دریافت خواهید کرد.
در اینجا نمونه ای از ساده ترین نظرسنجی قابل تصور است. در انتهای یک پست وبلاگ ظاهر می شود و از خواننده می پرسد که آیا مطالبی که اخیرا خوانده اند مفید بوده است یا خیر:
متقابلا، نظرسنجی ها جزئی تر و بازتر هستند. آنها ممکن است شامل یک یا ده ها سوال در مورد یک یا چند موضوع باشند.
نظرسنجی ها اغلب شامل چندین نوع سوال هستند: بله/خیر، پاسخ کوتاه، چند گزینه ای، رتبه بندی و غیره.
این باعث میشود نظرسنجیها برای دریافت نظرات، جمعآوری بینش، اندازهگیری ترجیحات مخاطبان و درک انگیزههای اساسی آنها عالی باشد.
در اینجا مثال دیگری از Nextdoor آمده است که با یک نظرسنجی کوتاه و چهار سؤالی، در مورد تجربه مرکز راهنمایی خود بازخورد می خواهد:
توجه داشته باشید که سوال اول بسیار شبیه یک نظرسنجی است. با این حال، از آنجایی که چندین سؤال و انواع سؤال وجود دارد، از جمله یک سؤال باز، این قطعاً یک نظرسنجی است.
برای جمع بندی:
- استفاده کنید نظرسنجی ها برای دریافت درک سریع از احساسات کلی مخاطبان خود در مورد یک سوال یا موضوع خاص.
- استفاده کنید نظرسنجی ها برای کاوش عمیق تر در انگیزه ها، ترجیحات و نظرات خود.
2. از نظرسنجی ها و نظرسنجی ها به طور رسمی استفاده کنید یا غیر رسمی
برای ایجاد نظرسنجی یا نظرسنجی نیازی به استفاده از ابزار خاصی نیست.
اگر به بینش عمیق در مورد یک موضوع عمیق نیاز دارید، قطعا از یک ابزار استفاده کنید و یک نظرسنجی رسمی ایجاد کنید.
با این حال، اگر فقط میخواهید یک ایده کلی از احساس مردم در مورد چیزی داشته باشید، یک نظرسنجی یا نظرسنجی غیررسمی و فوری ایجاد کنید. برای این کار لازم نیست از ابزاری استفاده کنید:
- از فالوورهای خود در رسانه های اجتماعی سوالی بدون پایان بپرسید یا موضوعی را برای بحث در نظرات باز کنید. پاسخ ها را تجزیه و تحلیل کنید.
- یک نظرسنجی سریع رسانه های اجتماعی در فیس بوک یا توییتر ایجاد کنید.
- در پایان خبرنامه ایمیل خود، برای یک سوال خاص پاسخ و بازخورد بخواهید.
فراموش نکنید، شما همچنین می توانید نظرسنجی های سریع را فقط برای تعامل با مخاطبان خود و بدون هیچ دلیل دیگری ایجاد کنید. این یک راه آسان اما سرگرم کننده برای اضافه کردن به تقویم رسانه های اجتماعی شما است.
3. برای نظرسنجی/نظرسنجی خود هدف تعیین کنید
در نهایت امیدوارید از نظرسنجی/نظرسنجی خود چه چیزی بیاموزید؟ ذره ای از دانش در دل همه چیزهایی که شما در تلاش برای یافتن آن هستید چیست؟
به طور مشابه، فرض اصلی که میخواهید صحت را ثابت کنید – یا رد کنید چیست؟
این هدف شماست. به خصوص برای نظرسنجی ها، اگر قبل از ایجاد هدف مشخصی دارید، مطمئناً نتایج بهتر و بینش قوی تری خواهید داشت.
4. سوالات درست بپرسید
نوشتن و فرموله کردن سؤالات نظرسنجی هنری است.
روشی که یک سوال را بیان می کنید می تواند نوع پاسخ هایی را که می گیرید کاملاً تغییر دهد.
برای مثال این دو سوال را مطرح کنید. هر دوی آنها اساساً در مورد یک موضوع نظر می خواهند، اما پاسخ های کاملاً متفاوتی را به دنبال خواهند داشت:
- سوال باز (به معنای واقعی کلمه هر پاسخی ممکن است): نظر شما در مورد محتوای ما چیست؟
- سوال بسته (پاسخهای احتمالی محدود شدهاند): به طور کلی، محتوای وبلاگ ما را چقدر مفید میدانید؟ امتیاز از 1 تا 10
اکنون، زمان و مکانی برای سوالات باز وجود دارد. پاسخ ها و نظرات مختلف می توانند روشنگر باشند – تا زمانی که زمان و منابع لازم برای بررسی همه آنها را داشته باشید.
به طور کلی، اگر می خواهید چیزها را ساده و آسان برای مرتب سازی/تحلیل نگه دارید، سؤالات بسته را فقط با تعداد معینی از پاسخ های ممکن بپرسید.
در اینجا یک راهنمای عالی برای نوشتن سؤالات نظرسنجی مفید است که به شما پاسخ های روشن و بی طرفانه می دهد.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
چگونه از اطلاعات جمع آوری شده از نظرسنجی ها و نظرسنجی ها برای ایجاد محتوای عالی استفاده کنیم
حال، چگونه از نظرسنجی ها و نظرسنجی ها برای اطلاع رسانی تولید محتوا استفاده می کنید؟
به طور خلاصه: از نظرسنجی ها و نظرسنجی ها استفاده کنید تا مستقیماً از بخش بزرگی از مخاطبان خود بپرسید که از محتوای شما چه می خواهند. انجام این کار به روش های مختلف، ایده های زیادی برای موضوع به همراه خواهد داشت.
در نهایت، فراموش نکنید که نظرسنجی شما خود می تواند ستاره محتوای بعدی شما باشد.
بیایید همه چیز را بشکنیم.
ببینید چه موضوعی از همه جالب تر است
این یکی از سریع ترین و ساده ترین راه ها برای استفاده از نظرسنجی برای ایجاد محتوا است.
فرض کنید در تصمیم گیری بین سه موضوع مختلف برای پست بعدی وبلاگ خود گیر کرده اید. شما مطمئن نیستید که مخاطب شما به کدام یک بیشتر علاقه مند باشد.
بنابراین، از آنها بپرسید! یک نظرسنجی سریع ترتیب دهید و به مخاطبان خود اجازه دهید در مورد موضوعی که بیشتر به آن علاقه دارند رأی دهند. برنده کسی است که در ادامه درباره آن می نویسید.
به علاوه، میتوانید از این دانش برای اطلاعرسانی موضوعات محتوای بیشتر در آینده استفاده کنید. آیا موضوعات مرتبطی برای پرداختن وجود دارد؟ احتمالاً مخاطب شما نیز این موارد را جالب خواهد یافت.
چالش های مهم مخاطبان خود را کشف کنید و آنها را در محتوای خود حل کنید
بینش عمیق مخاطب در مورد سخت ترین موانع آنها می تواند خوراک خوبی برای محتوا باشد.
برای مثال، یک نظرسنجی میتواند به شما کمک کند تا بزرگترین چالشهایی را که آنها با آنها روبرو هستند و مربوط به کسبوکار شما یا آنچه میفروشید، مشخص کنید. این چالش ها را می توان به تکه های کوچکتر تقسیم کرد و با محتوا برطرف کرد.
تصور کنید که یک مشاور کسب و کار هستید و تشخیص دهید که مخاطبان شما با برنامه ریزی تجاری مشکل دارند. میتوانید آن موضوع را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید، هر کدام موضوعی برای یک پست وبلاگ (هزینههای راهاندازی، تحقیق در مورد بازار، کشف مجوزها و ثبتنام، تنظیم حسابداری و غیره).
همچنین میتوانید یک راهنمای نهایی برای برنامهریزی کسبوکار ایجاد کنید و در حین پیوند دادن به موضوعات فرعی خود، تمام جزئیات را بررسی کنید.
نقاط دردناک مخاطبان شما یک نقطه شروع عالی برای طوفان فکری موضوعات محتوایی است. نظرسنجی ها پاسخی برای یافتن آن دردها و شنیدن آن ها از زبان خود مخاطبان هستند.
از پاسخ های آنها کلمات کلیدی را برای محتوا جمع آوری کنید
این یکی از مزایای گنجاندن سؤالات باز در نظرسنجی های شما (و به طور کلی درخواست بازخورد) است:
پاسخهای کتبی را به زبان مخاطبان خود دریافت خواهید کرد، با اصطلاحات و عبارات کلیدی که آنها به طور مرتب در فرهنگ لغات خود هنگام بحث در مورد صنعت خود استفاده میکنند.
اینها معادن طلا برای کلمات کلیدی هستند.
- به دنبال عبارات تکراری باشید که برای موضوع بزرگتر اهمیت دارند.
- به دنبال چرخش های منحصر به فرد عبارات یا روش های جایگزین برای عبارت عبارات رایج باشید.
- به دنبال روندهایی باشید که چگونه مخاطبان شما عبارات موضوعی را بیان می کنند – آیا همه آنها به چیزی به یک روش اشاره می کنند یا از کلمات مشابه استفاده می کنند؟
تجزیه و تحلیل خود را در یک لیست برای تحقیقات بعدی و درج در محتوای خود ثبت کنید.
یک گزارش تحقیقی اصلی ایجاد کنید
بسته به عمق، دقت و حجم نمونه نظرسنجی، میتوانید نتایج را به یک گزارش تحقیقاتی قانعکننده در مورد یک موضوع خاص تبدیل کنید.
اگر هدف شما از همان ابتدا این است (استفاده از نتایج نظرسنجی برای ایجاد محتوا)، مطمئن شوید که درک خوبی از برنامه ریزی، طراحی و تجزیه و تحلیل نظرسنجی دارید.
به یاد داشته باشید که تعداد کمی از برندها تحقیقات اصلی را انجام می دهند زیرا این یک فرآیند زمان بر است که برای اجرای خوب نیاز به مهارت دارد. اما وقتی به درستی انجام شود، میتوانید انتظار نتایج باورنکردنی را داشته باشید (گزارشهای تحقیقاتی اصلی، آهنرباهای پیوند هستند!).
اگر به این مسیر علاقه دارید، این راهنمای Orbit Media را برای استفاده از تحقیقات اصلی در محتوای خود بخوانید.
ایده های موضوع محتوای جدید را جمع آوری کنید
گاهی اوقات، ساده ترین نظرسنجی مفیدترین نتایج را ایجاد می کند. از این رو: از مخاطبان خود بپرسید که چه نوع پست هایی را می خواهند در وبلاگ شما ببینند.
میتوانید این نظرسنجی را در یک پست ساده در رسانههای اجتماعی با یک سؤال باز انجام دهید (“دوست دارید چه نوع موضوعات محتوایی را در وبلاگ ما ببینید؟”). نظرات و پیشنهادات خود را در نظرات بپرسید.
شما همچنین می توانید این سوال را در انتهای پست های وبلاگ و ایمیل ها مطرح کنید. این ساده و سریع است و احتمالاً پاسخ های متنوعی دریافت خواهید کرد که الهام بخش بسیاری از ایده های جدید است.
نظرسنجی ها و نظرسنجی ها: قهرمانان گمنام تولید محتوا
اکنون که میدانید در یک نظرسنجی یا نظرسنجی چقدر پتانسیل وجود دارد، نادیده گرفتن آنها به عنوان ابزاری در بازاریابی محتوا احمقانه است.
یک نظرسنجی یا نظرسنجی خوش ساخت می تواند نتایج شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد، از جمله یک خط مستقیم به افکار مشتری ایده آل شما در مورد جایگاه و برند شما.
یک نظرسنجی به تنهایی – یا یک نظرسنجی به موقع و با کلمه بندی مناسب – می تواند به شما کمک کند تا حجم عظیمی از محتوا را به دست آورید. پس برای چی منتظری؟
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.