How-to-Enable-Gzip-Compression-and-Boost-Your-Websites-Performance-Header


(آخرین به روز رسانی در: 8 فوریه 2023)

آیا می دانستید که اگر بارگذاری یک وب سایت پنج برابر بیشتر طول بکشد، احتمال اینکه کاربر آن را رها کند تا 90 درصد افزایش می یابد؟ گوگل اخیراً این آمار را در یک مقاله تحقیقاتی بسیار آموزنده در مورد بهترین شیوه های سئو به اشتراک گذاشته و به ما اطلاع داده است زمان بارگذاری صفحه مهم است، و بسیار زیاد.

همه وب سایت ها به طور یکسان بهینه سازی نشده اند و بیشتر آنها فضای زیادی برای بهبود دارند. اما حقیقت این است که سرعت وب سایت یک کار چالش برانگیز است. اگرچه قبلاً بهترین نکات خود را برای بهبود سرعت وب سایت شما ارائه کرده ایم، این مقاله شایسته یک پست وبلاگ جداگانه است.

اگر می خواهید وب سایت شما بهترین عملکرد را داشته باشد، شما باید فشرده سازی gzip را فعال کنید در طرح میزبانی وب شما این وبلاگ محتوامارکتینگ به شما نشان می دهد فشرده سازی gzip چیست و چگونه آن را در وب سایت خود فعال کنید. پیروی از این مراحل ساده عملکرد سایت شما را افزایش می دهد و به بازدیدکنندگان شما تجربه کلی بهتری می دهد. پس بیایید شروع کنیم!

فشرده سازی Gzip چیست؟

فشرده سازی Gzip برای کاهش اندازه فایل ها، به اشتراک گذاری و ذخیره سازی داده ها آسان تر است. به طور خلاصه، gzip یک فایل بزرگتر را می گیرد و آن را به یک نسخه کوچکتر فشرده می کند. این فایل(های) فشرده ممکن است متفاوت به نظر نرسند – هنوز هم همان فرمت فایل است و مانند همتای بزرگتر خود کار می کند – اما بسیار کوچکتر است.

Gzip با بسیاری از انواع فایل کار می کند. فایل های جاوا اسکریپت، فایل های CSS و فایل های HTML را می توان به اندازه های مینیاتوری کوچک کرد – فرآیندی که به عنوان کوچک سازی در قلمرو توسعه دهندگان وب و حوزه برنامه نویسان شناخته می شود. Minification چندین فایل را که به قسمت های مشابه وب سایت شما ارجاع می دهند ترکیب می کند و پهنای باند ارزشمندی را در هر درخواست HTTP ذخیره می کند.

اما چرا باید به فشرده سازی gzip اهمیت دهید؟ دلیل اصلی سرعت است: اندازه فایل های کوچکتر به کاهش زمان بارگذاری کمک می کند، به این معنی که صفحات و تصاویر شما می توانند سریعتر بارگذاری شوند، که تجربه کاربری در وب سایت شما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، می تواند به طور موثر بار سرور و سهمیه پهنای باند را به حداقل برساند زیرا بازدیدکنندگان اکنون مگابایت کمتری از داده را دانلود می کنند.

اکثر وب سایت های مدرن دارای تعداد زیادی کد چند رسانه ای، CSS و HTML هستند، بنابراین ارائه سرعت بارگذاری سریع تر می تواند به یک مشکل تبدیل شود. در این صورت فشرده‌سازی gzip می‌تواند منبع ارزشمندی برای ساده‌سازی فایل‌های وب‌سایت شما باشد و فعال کردن آن ضروری است.

فشرده سازی Gzip چگونه کار می کند؟

نحوه فعال کردن-Gzip-Compression-and-Boost-Your-Websites-Performance-Inner-02

حالا به موضوع سوزان تر. در این مرحله، شما از قبل می دانید فشرده سازی gzip چیست و برای چه کسی است، اما ممکن است تعجب کنید که چگونه در زیر هود کار می کند.

دو مرحله خاص فشرده سازی gzip را تعریف می کند:

  • فشرده سازی gzip فایل ها را تا کسری از اندازه اصلی کوچک می کند. این با اسکن فایل های سایت و یافتن توالی یا اطلاعات اضافی به دست می آید. سپس این بخش‌ها در بلوک‌های کوچک‌تری فشرده می‌شوند که فضای کمتری از سرور را اشغال می‌کنند و زمان بارگذاری صفحه بازدیدکننده را بهبود می‌بخشند.
  • این روش ارسال و رفع فشرده سازی است که در مرورگر بازدیدکننده اتفاق می افتد. پس از فشرده سازی فایل ها، یک نسخه gzip با یک هدر gzip خاص که به عنوان هدر پاسخ نیز شناخته می شود، به مرورگر بازدید کننده تحویل داده می شود: رمزگذاری محتوا: gzip. این به مرورگر سیگنال می دهد که فایل های اصلی را قبل از نمایش از حالت فشرده خارج کند. این فرآیند در کسری از ثانیه اتفاق می افتد و به طور کلی برای کاربر نامرئی است، در حالی که سود زیادی برای کاربر نهایی دارد.

به طور خلاصه، فشرده سازی gzip یک روش فشرده سازی اطلاعات است که با کاهش اندازه صفحات وب و تصاویر، عملکرد وب را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. این یک ویژگی ضروری برای بهینه سازی سرعت وب سایت است، زیرا زمان بارگذاری و منابع مورد استفاده توسط وب سرور شما را کاهش می دهد.

مدیریت فشرده سازی فایل ها در یک بسته ساده تر است و انتقال فایل را سریعتر می کند. کل فرآیند فشرده سازی gzip بسیار شبیه سایر روش های فشرده سازی داده ها است، مانند .zip در رایانه های ما. و هدف ثابت می ماند.

چگونه فشرده سازی Gzip را در وب سایت خود فعال کنید

چند راه برای فعال کردن فشرده سازی برای فایل های سایت شما وجود دارد. اکثر میزبان های وب قابل اعتماد این گزینه را در کنترل پنل خود دارند یا به طور پیش فرض آن را فعال می کنند و از شما می خواهند چند خط کد به وب سایت خود اضافه کنید. بسته به ارائه دهنده میزبانی وب و نوع کنترل پنل آنها، ممکن است چند گزینه داشته باشید.

یکی دیگر از راه های رایج برای فعال کردن فشرده سازی gzip این است که فایل htaccess. خود را ویرایش کنید. اگر با فایل htaccess. آشنا نیستید، این فایل اساساً یک فایل پیکربندی در سطح دایرکتوری است (به این معنی که در تمام پوشه های وب سایت شما وجود دارد) که توسط وب سرور آپاچی استفاده می شود.

فایل htaccess در بسیاری از پلتفرم‌های CMS و وب‌سایت‌های سفارشی وجود دارد، بنابراین می‌توانید آن را برای سایت وردپرس خود، در میان بسیاری دیگر از پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌هایی که از ابتدا ایجاد شده‌اند، فعال کنید. مهمترین کدی که باید در فایل htaccess. خود قرار دهید این است:

## فشرده سازی gzip را در محتوامارکتینگ فعال کنید ##

AddOutputFilterByType DEFLATE متن/ساده

AddOutputFilterByType DEFLATE text/html

AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE text/css

برنامه AddOutputFilterByType DEFLATE/xml

برنامه AddOutputFilterByType DEFLATE/xhtml+xml

برنامه AddOutputFilterByType DEFLATE/rss+xml

برنامه AddOutputFilterByType DEFLATE/javascript

برنامه AddOutputFilterByType DEFLATE/x-javascript

## پایان فشرده سازی gzip ##

در محتوامارکتینگ، ما یک راهنمای عمیق برای فعال کردن فشرده سازی gzip از طریق فایل htaccess در برنامه میزبانی وب شما داریم.

نحوه فعال کردن- فشرده سازی-Gzip-و-افزایش-عملکرد-وب سایت های شما-Inner-03

مزایای فعال کردن فشرده سازی Gzip در وب سایت شما

هنگامی که فشرده سازی gzip در وب سرور و وب سایت شما فعال شد، وقت آن است که در مورد مزایای آن صحبت کنید!

  • زمان بارگذاری سریعتر: واضح ترین زمان بارگذاری صفحه است. فشرده سازی Gzip حجم فایل را کاهش می دهد و فایل های کوچکتر سریعتر بارگذاری می شوند. این به ویژه در مورد فایل های وب سایت بزرگتر مانند کد HTML و فایل های CSS صادق است. برای فایل های رسانه ای مانند تصاویر، ما یک مقاله جداگانه داریم که در مورد نکات ساده بهینه سازی تصویر برای وب سایت شما بحث می کند.
  • پهنای باند و بار سرور وب کمتر: فشرده سازی فایل ها در بسته های کوچکتر پهنای باند کارآمدتری دارد، به این معنی که منابع کمتری هدر می رود. همچنین بار سرور را کاهش می دهد زیرا کاربران داده های کمتری را در دستگاه های خود دانلود می کنند.
  • تجربه کاربری بهبود یافته: زمان بارگذاری سریعتر به معنای یک تجربه کاربری بسیار بهبود یافته است. وب سایتی که سریع بارگذاری می شود، بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری درگیر می کند. هرچه ثانیه های کمتری برای بارگذاری وب سایت صرف شود، بهتر است!

چگونه آزمایش کنیم که فشرده سازی Gzip در وب سایت شما کار می کند یا خیر

بهترین راه برای بررسی فشرده سازی gzip استفاده از ابزار آنلاین است. این ابزارها برای بررسی اینکه آیا یک صفحه وب از فشرده‌سازی gzip پشتیبانی می‌کند، به علاوه اندازه صفحه چقدر کاهش یافته است، طراحی شده‌اند.

برخی از ابزارهای محبوب برای این منظور عبارتند از:

  • GTmetrix: یکی از محبوب ترین و قابل اعتمادترین ابزارهای تحلیل عملکرد وب.
  • CheckGZIPCompression: ابزاری ساده اما موثر با افزونه وردپرس که به شما کمک می کند فشرده سازی را از راحتی داشبورد خود فعال کنید.
  • PageSpeed ​​Insights: ابزار تست سرعت وب سایت گوگل به شما کمک می کند تا درک کنید که کاربران چگونه وب سایت شما را تجربه می کنند. این می تواند اطلاعات فنی مختلفی را به شما نشان دهد و از شما بخواهد که فشرده سازی متن را فعال کنید و در عین حال بینش های ارزشمند زیادی را ارائه دهید.
  • GiftOfSpeed: یک ابزار جامع تست سرعت وب سایت با تمرکز بر فشرده سازی gzip و سایر بهینه سازی ها برای فایل های رسانه ای، تست های کش و فشرده سازی CSS.
نحوه فعال کردن- فشرده سازی-Gzip-و-افزایش-عملکرد-وب سایت های شما-Inner-04

یک اسکرین شات از GTmetrix که در حال آزمایش در YouTube.com است. ابزارهای آنلاین می گویند که فشرده سازی Gzip در این وب سایت فعال است.

جمع بندی: سوالات متداول و حقایق در مورد فشرده سازی Gzip

پس از خواندن این وبلاگ، ممکن است فکر کنید که فشرده سازی gzip برای هر سایت جدید ضروری است. شما درست می گویید، اما همانطور که آمار نشان می دهد، فشرده سازی gzip فقط در نیمی از وب سایت های آنلاین فعال است.

البته، برخی از محبوب‌ترین سایت‌هایی که فشرده‌سازی gzip را فعال کرده‌اند، گوگل، نتفلیکس، توییتر، یاهو، ویکی‌پدیا و لینکدین هستند و این نشان می‌دهد که این موضوع نه تنها برای یک وب‌سایت کسب‌وکار کوچک، بلکه برای یک وب‌سایت سازمانی، مانند آنهایی که بالا هستند

حالا وقت آن است که برخی را ببینیم حقایقی در مورد فشرده سازی gzip.

  • Gzip در اوایل دهه 1990 ایجاد شد و به یک استاندارد در تمام سرورهای وب تبدیل شده است.
  • می تواند فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت را بین 70 تا 90 درصد فشرده کند.
  • همه مرورگرهای وب مدرن از آن پشتیبانی می کنند، اما برخی از نسخه های قدیمی تر، مانند اینترنت اکسپلورر 11، ناسازگار هستند.
  • فشرده سازی Brotli در حال تبدیل شدن به یک جایگزین محبوب برای فشرده سازی gzip است.
نحوه فعال کردن- فشرده سازی-Gzip-و-افزایش-عملکرد-وب سایت های شما-Inner-05

در نهایت، اجازه دهید وبلاگ خود را با این پایان دهیم سوالات متداول در مورد فشرده سازی gzip.

س: آیا اجرای فشرده سازی gzip دشوار است؟

پاسخ: نه، اما همه چیز به گزینه های ارائه شده توسط میزبان وب شما بستگی دارد. همانطور که در این پست وبلاگ مشاهده می شود، ویرایش فایل htaccess شما نیز یک راه آسان برای فعال کردن فشرده سازی gzip است.

س: آیا مشکلات احتمالی در مورد فشرده سازی gzip وجود دارد؟

ج: نه واقعا! با این حال، برخی از مرورگرهای وب قدیمی از فشرده سازی gzip پشتیبانی نمی کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد یک گزینه بازگشتی برای آن کاربران اضافه کنید. مکان عالی برای جستجوی سوالات سازگاری مشابه caniuse.com است.

س: آیا جایگزینی برای فشرده سازی gzip وجود دارد؟

ج: بله! بروتلی این روزها محبوب ترین جایگزین است. این یک الگوریتم فشرده سازی بالاتر است که توسط گوگل توسعه یافته و توسط برخی از محبوب ترین مرورگرهای وب پشتیبانی می شود. با مرورگرهای قدیمی مانند Internet Explorer 11 سازگار نیست.

فعال کردن فشرده سازی gzip یک مرحله ضروری برای هر وب سایتی است، زیرا به شما در صرفه جویی در پهنای باند، کاهش زمان بارگذاری صفحه و بهبود تجربه کلی کاربر کمک می کند.

با کمک ابزارهای مدرنی مانند GTmetrix یا PageInsights، می‌توانید بررسی کنید که فشرده‌سازی gzip واقعاً فعال است یا خیر، به شما این امکان را می‌دهد تا تمام جنبه‌های دیگر وب‌سایت خود مانند تصاویر، فایل‌های متنی، CSS و HTML را بهینه کنید. منصفانه است که بگوییم gzip یک جایگزین بسیار جذاب دارد، Brotli، که گوگل آن را حفظ می کند، بنابراین بعید نیست که Brotli در آینده به گزینه مطلوب تبدیل شود.

از این پست لذت بردید؟ به وبلاگ محتوامارکتینگ بروید تا موضوعات هیجان انگیز بیشتری مانند این را بخوانید و آخرین نکات میزبانی وب را برای وب سایت خود دریافت کنید!





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *