چگونه بلندگوهای آیفون خود را تمیز کنیم


اگر آیفون شما صدای خفه یا کاهش یافته تولید می کند، ممکن است نیاز به تمیز کردن خوب داشته باشد. با استفاده از این راهنما، نحوه تمیز کردن ایمن بلندگوهای آیفون خود را بیاموزید.

اگر از آیفون خود برای گوش دادن به موسیقی بدون AirPods استفاده می کنید یا از ویژگی تماس با بلندگو استفاده می کنید، می خواهید صدای آن تا حد امکان خوب باشد. با این حال، ممکن است صدای بلندگوهای آیفون شما مثل قبل خفه شود یا صدای بلندی نداشته باشد.

مانند تمیز کردن AirPods، می توانید بلندگوهای داخلی آیفون خود را نیز در پایین تمیز کنید. چندین دلیل که بلندگوهای آیفون شما صدای خوبی ندارند عبارتند از مسدود شدن توسط گرد و غبار و زباله در طول زمان.

اگر می‌خواهید صدای گوشی خود را بهبود ببخشید، نحوه تمیز کردن بلندگوهای آیفون را در زیر به شما نشان می‌دهیم.

بلندگوهای آیفون خود را با برس برس تمیز کنید

یکی از روش‌های ساده برای تمیز کردن بلندگوهای آیفون، استفاده از یک برس رنگ با موهای نرم جدید برای تمیز کردن گرد و غبار، کثیفی و زباله است. این گزینه های تمیز کردن بلندگو برای iPad شما نیز کار می کند.

اطمینان حاصل کنید که برس تمیز و خشک است تا آسیبی به آن وارد نشود – می توانید از یک قلم مو تمیز یا حتی یک برس آرایشی اگر نو است استفاده کنید.

اگر قاب محافظ را نصب کرده اید، با برداشتن قاب محافظ شروع کنید. سپس روی بلندگوهای پایین گوشی انگشت خود را به جلو و عقب بکشید. برس را زاویه دهید تا گرد و غبار حذف شود و بیشتر به بلندگوها فشار نیاورد. قلم مو را در امتداد محور بلندگو نکشید. روی گرد و غبار اضافی برس بین دو ضربه بزنید.

بلندگوهای آیفون خود را تمیز کنید

علاوه بر استفاده از یک قلم مو تمیز، می توانید یک مجموعه برس تمیز کننده تلفن با قیمت 5.99 دلار در آمازون خریداری کنید. همچنین همراه با این کیت شمع های گرد و غبار، برس های نایلونی و برس های تمیز کننده بلندگو نیز موجود است. برس های تمیز کننده بلندگو به گونه ای طراحی شده اند که در سوراخ های بلندگو قرار می گیرند. همچنین می توانید در حین پاک کردن زباله ها از بلندگوها، دوشاخه های گرد و غبار را در پورت برق قرار دهید.

بلندگوهای آیفون خود را تمیز کنید

قیمت Amazon.com در 05/12/2022 به‌روزرسانی شد – ممکن است برای خرید با استفاده از پیوندهای خود کمیسیون دریافت کنیم: اطلاعات بیشتر

برای تمیز کردن بلندگوهای آیفون خود از خلال دندان استفاده کنید

اگر بلندگوهای آیفون کثیف و آغشته به زباله هستند و برس یا کیت تمیزکننده ندارید، از یک خلال دندان چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید. یک خلال دندان به اندازه کافی کار می کند اما باید فقط برای تمیز کردن درگاه بلندگو در پایین تلفن استفاده شود.

توجه داشته باشید: هنگام استفاده از این گزینه دقت کنید. اگر سعی کنید خلال دندان را به داخل فشار دهید، احتمال آسیب رساندن به بلندگو وجود دارد، پس مراقب باشید.

اگر یک قاب را نصب کرده‌اید، آن را بردارید و یک چراغ قوه بگیرید تا روی بلندگوها بتابد تا به دید شما کمک کند.

بلندگوهای آیفون خود را تمیز کنید

انتهای تیز خلال دندان را به آرامی در درگاه اسپیکر قرار دهید. مطمئن شوید که فشار زیادی وارد نمی کنید. وقتی مقاومت را تجربه می کنید، متوقف کردن و بیشتر از این فشار نیاورید

خلال دندان را در زوایای مختلف کج کنید تا همه کثیفی ها و زباله ها از درگاه های بلندگو خارج شوند. تمام نیروها باید به طرفین و بالا و نه پایین به سمت تلفن هدایت شوند.

از نوار ماسک یا Painters Tape استفاده کنید

علاوه بر بلندگوهای پایینی، می خواهید گرد و غبار، خاک و سایر مواد زائد را از بلندگوی گیرنده دریافت کنید.

نوار ماسک انتخاب مناسبی است، زیرا به اندازه نوارهای دیگر چسبناک نیست که می تواند باقیمانده چسبنده از خود باقی بگذارد.

بلندگوهای آیفون خود را تمیز کنید

اگر قاب گوشی خود را نصب کرده اید، قاب را از گوشی خود خارج کنید. انگشت خود را روی نوار قرار دهید و آن را از یک طرف به طرف دیگر بچرخانید تا گرد و غبار و زباله ها جمع شود.

همچنین می توانید نوار را تا یک نقطه دور انگشت خود بپیچید و سوراخ های کوچکتر بلندگوی پایین گوشی را تمیز کنید.

از دمنده هوا برای تمیز کردن بلندگوهای آیفون خود استفاده کنید

برای خارج کردن گرد و غبار از سوراخ های بلندگو می توانید از یک دمنده هوا برای تمیز کردن گرد و غبار از سوراخ های بلندگو استفاده کنید.

از هوای فشرده استفاده نکنید. هوای کنسرو شده شامل مواد شیمیایی است که می تواند از قوطی خارج شود و به صفحه نمایش و سایر اجزای آن آسیب برساند. یک دمنده هوا هوای تمیز را به سوراخ های بلندگو پمپ می کند و آنها را تمیز می کند.

دمنده هوا را جلوی بلندگوها نگه دارید و از انفجارهای کوتاه برای حذف گرد و غبار و زباله استفاده کنید. بلندگوها را با چراغ قوه بررسی کنید تا مطمئن شوید که بلندگوها تمیز شده اند.

این روند را تکرار کنید تا بلندگو تا جایی که می توانید تمیز شود.

قیمت Amazon.com در 05/12/2022 به‌روزرسانی شد – ممکن است برای خرید با استفاده از پیوندهای خود کمیسیون دریافت کنیم: اطلاعات بیشتر

تمیز نگه داشتن آیفون

می توانید بلندگوهای آیفون خود را تمیز کنید تا به کاهش مشکلات کیفیت صدا کمک کنید. هنگام تمیز کردن، از یک چراغ قوه برای تابش در ناحیه تلفنی که در حال تمیز کردن آن هستید استفاده کنید تا مطمئن شوید که سوراخ های بلندگو از گرد و غبار و زباله پاک نشده است.

اگر صدای آیفون شما همچنان به اندازه کافی بلند نیست یا اعوجاج دارد، ممکن است مشکل نرم افزاری باشد. آیفون خود را ریستارت کنید و ببینید که آیا با این کار مشکل برطرف می شود یا خیر.

علاوه بر بلندگوهای آیفون، باید از تمیز بودن همه دستگاه‌هایتان مطمئن شوید. به عنوان مثال، شما می خواهید بدانید که چگونه AirPods را تمیز کنید و اگر یک جفت دارید، کیس را تمیز کنید. یا برای سایر دستگاه های اپل، نحوه تمیز کردن هوم پاد یا هوم پاد مینی را بیاموزید.

تمیز کردن سایر دستگاه های فنی شما ضروری است. به عنوان مثال، نحوه تمیز کردن صحیح گوشی خود را در صورت داشتن دستگاه آیفون یا اندروید بررسی کنید.

دستگاه دیگری که ممکن است به آن فکر نکنید اما به همان اندازه مهم است تمیز کردن صفحه نمایش Chromebook است. و برای سایر دستگاه‌ها، راهنمای ما را برای تمیز کردن سایر دستگاه‌های فنی خود بررسی کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *