جاستین دوینو / How-To Geek

فیسبوک مارکت به آرامی به محل اصلی خرید و فروش اقلام مستعمل آنلاین تبدیل شده است. اگر علاقه مند به استفاده از Marketplace هستید، نکات مفیدی وجود دارد که باید تجربه شما را بهتر کند. بریم خرید کنیم

هشدارها را تنظیم کنید و روزانه بررسی کنید

را "به من اطلاع بده" دکمه در بازار فیس بوک.

هنگامی که در جستجوی چیزی خاص در بازار فیس بوک هستید، بررسی مکرر لیست های جدید بسیار مهم است. برای آسان‌تر کردن آن، می‌توانید هشدارهایی را برای جستجوهای خود تنظیم کنید. به این ترتیب، لازم نیست هر بار به صورت دستی این کار را انجام دهید. فیس بوک از موارد جدیدی که با عبارات جستجوی شما مطابقت دارند به شما هشدار می دهد.

مربوط: نحوه تنظیم هشدارهای Facebook Marketplace

به یک گروه فیس بوک بپیوندید

گروه فیس بوک.

برای برخی موارد، ایده خوبی است که به یک گروه فیس بوک بپیوندید که به نوع موردی که می خواهید پیدا کنید اختصاص داده شده است. این به ویژه برای چیزهایی که به سختی پیدا می شوند مفید است. به عنوان مثال، مبلمان مدرن اواسط قرن یا اقلام IKEA که به طور مرتب موجودی ندارند. گروه‌هایی را در منطقه خود جستجو کنید و ممکن است معاملات عالی پیدا کنید.

از عبارات جستجوی گسترده استفاده کنید

جستجو در بازار فیس بوک

نگاه کنید، مردم همیشه در برچسب زدن و توصیف اقلامی که می خواهند بفروشند بهترین نیستند. ممکن است فکر کنید جستجوی «مجموعه کشتی دزدان دریایی» نتایج شما را محدود می‌کند، اما ممکن است نتایج را از افرادی که به سادگی آن را «خانه بازی» نامیده‌اند، از دست بدهید. ایده خوبی است که اصطلاحات گسترده و انواع نام های مختلف را امتحان کنید تا کالای مورد نظر خود را پیدا کنید.

منطقه جستجو را تنظیم کنید

منطقه جستجوی Facebook Marketplace.

یک راه خوب دیگر برای اصلاح نتایج، استفاده از فیلتر مکان است. این به شما امکان می دهد یک شعاع جستجو برای مورد مورد نظر خود ایجاد کنید. اگر موارد خاص زیادی وجود دارد که به دنبال آن هستید، ممکن است بخواهید آن را به 10 مایل محدود کنید. اما اگر پیدا کردن آن مشکل تر است، ممکن است لازم باشد منطقه را تا 20 تا 40 مایل گسترش دهید.

در مورد قیمت قبل از تحویل به توافق برسید

چانه زنی روی قیمت بخش بزرگی از خرید اجناس دست دوم است. در حالی که قطعا اینطور نیست اشتباه برای چانه زنی حضوری، عموماً بهتر است قبل از اینکه برای خرید کالا حاضر شوید این کار را انجام دهید. به این ترتیب، هر دو طرف می‌دانند که چه انتظاری دارند. اگر آن چیزی که انتظار داشتید نیست، می‌توانید پس از دیدن مورد، پیشنهاد خود را تنظیم کنید.

درباره گزینه های پرداخت بپرسید

یکی دیگر از کارهای خوب قبل از ملاقات حضوری با فروشنده این است که در مورد گزینه های پرداخت بپرسید. شما نمی خواهید ظاهر شوید که انتظار دارید بتوانید از Venmo استفاده کنید، سپس متوجه شوید که آنها فقط پول نقد می پذیرند – که شما ندارید. فقط یک سوال ساده مانند “چه گزینه های پرداخت را انتخاب می کنید؟” می تواند هر دو طرف را از دردسر زیادی نجات دهد.

بدون حساب مرور کنید

فیسبوک مارکت بدون حساب.

یکی از چیزهایی که ممکن است از یادگیری آن متعجب شوید این است که می توانید بدون حساب فیس بوک در Facebook Marketplace بگردید. در واقع انجام آن واقعاً آسان است. فقط به facebook.com/marketplace بروید و از آن مانند معمول استفاده کنید. البته، اگر می‌خواهید واقعاً چیزی را بخرید یا بفروشید، باید وارد شوید.

مربوط: می توانید بدون حساب کاربری در فیسبوک مارکت بگردید

مواردی را که می فروشید از دوستان پنهان کنید

موارد را از دوستان مخفی کنید

فروش چیزهایی به افرادی که می شناسید ممکن است ناخوشایند باشد. آنها ممکن است از شما انتظار داشته باشند که قیمت کمتری به آنها بدهید، و اگر مشکلی در مورد کالا وجود داشته باشد، در مورد آن خواهید شنید. اگر می‌خواهید از همه این موارد اجتناب کنید، به سادگی گزینه “Hide From Friends” را هنگام فهرست کردن مورد انتخاب کنید.

اقلامی را که می فروشید به درستی برچسب بزنید و توصیف کنید

همانطور که در نکته “استفاده از اصطلاحات جستجوی گسترده” ذکر شد، به راحتی می توان لیست هایی را که به اندازه کافی خوب توصیف نشده اند از دست داد. شما نمی‌خواهید افراد فهرست شما را نادیده بگیرند زیرا عباراتی را که مردم برای جستجو استفاده می‌کنند درج نکرده‌اید. همیشه بهتر است جزئیات بیشتری از آنچه فکر می کنید نیاز دارید ارائه دهید. همچنین از سوالات بیشتر خریداران بالقوه جلوگیری خواهید کرد.

مراقب کلاهبرداری ها باشید

در نهایت، فیسبوک به عنوان یک بازار آنلاین از کلاهبرداری مصون نیست. چندین کلاهبرداری رایج وجود دارد که افراد را به بازار فیس بوک می کشاند. به طور کلی، شما باید نسبت به هر چیزی که شامل ارائه اطلاعات شخصی یا استفاده از خدمات خارج از فیس بوک باشد، شک دارید. فقط به خاطر داشتن پروفایل فیس بوک به کسی خیلی اعتماد نکنید.

مربوط: 10 کلاهبرداری در بازار فیس بوک که باید مراقب آنها باشید


دوست داشته باشید یا نخواهید، بازار فیس بوک جایی است که بیشتر خرید و فروش شخصی به صورت آنلاین انجام می شود. اگر می خواهید از بازار کالاهای مستعمل در منطقه خود استفاده کنید، حتما این نکات را در نظر داشته باشید!





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *