پیمایش مداوم از Google برای دسکتاپ درست در گوشه و کنار است



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

ناگفته نماند که در دنیای گسترده و شگفت انگیز بازاریابی دیجیتال، گوگل واقعاً پادشاه کوه است. بنابراین، وقتی گوگل چیزی را در مورد نحوه انجام کارها تغییر می‌دهد – چه تغییر الگوریتم باشد یا یک تغییر کوچک در طرح‌بندی کلی صفحاتش – بازاریابان هوشمند می‌نشینند و گوش می‌دهند تا بتوانند از بازی جلوتر بمانند.

در 5 دسامبر سال جاری، گوگل شروع به ارائه چیزی کرد که قطعاً می‌توان آن را یک تغییر بزرگ SERP در نظر گرفت – تغییر از صفحات مستقل منفرد به یک رابط پیمایش نیمه پیوسته. ایده این است که به جستجوگران اجازه داده شود تا نتایج SERP خود را به طور یکپارچه و شهودی مرور کنند.

این روش نمایش باید برای اکثر کاربران وب آشنا باشد، زیرا در حال حاضر استانداردی برای اکثر فیدهای رسانه های اجتماعی و همچنین بیش از تعداد انگشت شماری از وبلاگ ها و رسانه های خبری اصلی است. اما واقعاً چه معنایی برای دیجیتال مارکتینگ دارد و چه باید کرد شما قبل از اینکه تغییر زنده شود می دانید؟

گوگل دقیقا چه چیزی را تغییر می دهد؟

به جای طرح صفحه به صفحه SERP که گوگل برای سال‌ها از آن استفاده می‌کند، جویندگان اطلاعاتی که از موتور جستجو از طریق سیستم‌های دسکتاپ استفاده می‌کنند، هنگامی که نتایج خود را مرور می‌کنند، پس از ارائه به‌روزرسانی برای آنها، اثر پیمایش مداوم را تجربه خواهند کرد.

با این حال، مهم است که بدانیم این یک مورد نخواهد بود درست است، واقعی پیمایش پیوسته کاربران در واقع قبل از اینکه از آنها خواسته شود مجموعه بعدی نتایج را از طریق دکمه قابل کلیک «بیشتر ببینید» بارگیری کنند، در یک زمان به حداکثر شش صفحه از نتایج دسترسی خواهند داشت.

گوگل ابتدا این ویژگی جدید را برای جستجوگران انگلیسی در سراسر ایالات متحده عرضه کرده است. با این حال، اگر رویکرد Google به تنظیمات قبلی در طرح‌بندی‌های SERP قابل انجام باشد، جستجوگران در کشورهای دیگر و کسانی که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند می‌توانند به زودی به پیمایش مداوم دسترسی پیدا کنند.

نمونه موردی – تغییرات مشابهی که گوگل در اکتبر گذشته در رابط جستجوی موبایل خود ایجاد کرد. هدف پشت به‌روزرسانی‌ها، در درجه اول بهبود قابلیت استفاده بود. همچنین تغییرات جزئی در نمایشگرهای SERP برای برجسته کردن بهتر برندها، شناسایی نتایج حمایت شده و موارد دیگر انجام شد.

این برای بازاریابی SERP به چه معناست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ که مدت‌ها حول دستیابی به جایگاه دلخواه در صفحه اول گوگل می‌چرخد، چند چیز در حرکت رو به جلو تغییر خواهند کرد. در اینجا چند احتمال وجود دارد که باید مراقب حرکت رو به جلو باشید.

قرار دادن صفحه اول همچنان مهم خواهد بود (اما به روشی متفاوت)

با یا بدون پیمایش مداوم، کاربر معمولی موتور جستجو هنوز هم به احتمال زیاد روی ورودی‌هایی که نزدیک به بالای یک SERP مشخص هستند کلیک می‌کند، بنابراین نزدیک شدن سایت شما به بالاترین حد ممکن قطعاً همچنان یک چیز است. اما ساختن چیزی که از نظر فنی هنوز در همان صفحه اول است، اهمیت کمتری خواهد داشت.

با رفع موانع بین صفحات اول تا ششم، کاربران گوگل دیگر مجبور نخواهند بود تصمیم قطعی برای کلیک کردن از صفحه یک به صفحه دوم و فراتر از آن بگیرند. (طبق تحقیقات انجام شده توسط Chitika Insights، صرفا 4.8 درصد از کاربران در واقع این کار را انجام دهید.)

در عوض، جستجوگران قادر خواهند بود به سادگی در صفحه اول صفحه اول بسیار طولانی را مرور کنند. این بدان معناست که صفحاتی که ممکن است به سرزمین ترسناک صفحه دو و فراتر از آن تبعید شده باشند، شانس بیشتری برای دیده شدن و جذب بازدیدکنندگان دارند.

قابلیت استفاده همچنان یک عامل کلیدی رتبه بندی خواهد بود

همانطور که هر بازاریاب دیجیتالی که روندهای SERP را دنبال می کند، می داند، تجربه کاربر همین است عمده برای گوگل این روزها آنها در کسب و کار ارائه یک تجربه کاربری فوق‌العاده به کاربران خود هستند و به دنبال ارتقای سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا هستند که به انجام همین کار اختصاص دارند.

بالا بردن سطح زمانی که صحبت از تجربه کاربر در سایت شما می شود، شانس شما را برای صعود به بالای پشته SERP، با یا بدون پیمایش مداوم، افزایش می دهد. همچنین احتمالاً در ویژگی‌های کلیدی Google SERP مانند ریچ اسنیپت‌ها، بخش‌های «افراد نیز سؤال می‌کنند»، قطعه‌های برجسته و موارد دیگر ظاهر می‌شوید.

محتوای مفید هدفمند نیز بزرگ باقی خواهد ماند

معرفی پیمایش مداوم به ترکیب Google به این معنی است که کیفیت برای دستیابی به بهترین موقعیت‌های SERP اهمیت بیشتری خواهد داشت. بازاریابان دیجیتال، متخصصان سئو و تولیدکنندگان محتوا باید بر تولید محتوای مفید و شخصی‌شده تمرکز کنند که به‌اندازه کافی نیازهای خاص را برطرف کرده و جستجوها را هدایت کند.

و، البته، عواملی مانند استفاده عاقلانه از کلمه کلیدی و ابرداده به خوبی بهینه شده کلیدی هستند. کاربران گوگل در نهایت رتبه صفحه را به عنوان بزرگترین عاملی که تعیین می کند روی چه چیزی کلیک کنند و چه چیزی را تعیین می کند، نبینند شروع کنید با تکیه بیشتر به اینکه آیا یک پیوند با موفقیت توجه آنها را جلب می کند و “به نظر می رسد” چیزی است که آنچه آنها به دنبال آن هستند را ارائه می دهد.

مانند تمام تغییراتی که گوگل در نحوه تعیین، رتبه‌بندی و سازماندهی نتایج جستجو ایجاد می‌کند، اندازه‌گیری اثرات بلندمدت ویژگی جدید پیمایش مداوم زمان می‌برد. پس حتما مراقب باشید که چگونه تلاش‌های سئوی شما رتبه‌بندی شما را بهبود می‌بخشد (یا نه) همانطور که وضعیت تغییر می‌کند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *