سیب

امروز روز اپل است. این شرکت در رویداد سالانه WWDC 2023 زمان خود را تلف نکرد و انواع محصولات جدید هیجان انگیز، تجربیات نرم افزاری و هدست واقعیت افزوده مورد انتظار خود را اعلام کرد.

همانطور که انتظار می رفت، اپل مراحل مختلفی را در محوطه خود طی کرد و iOS 17، watchOS 10، macOS Sonoma، Macbook Air 15 اینچی جدید، قدرتمندترین Mac Pro، چیپست جدید M2 Ultra و موارد دیگر را معرفی کرد. سپس، نزدیک به پایان، یک اعلامیه دیگر داشت. این همان چیزی است که همه ما منتظرش بودیم: هدست جدید Vision Pro (واقعیت توسعه یافته) بسیار گران قیمت.

سخنرانی اصلی با اعلان‌ها پر شد و بیش از دو ساعت ادامه داشت، و در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید، با Vision Pro وجود دارد.

هدست اپل ویژن پرو

هدست اپل ویژن پرو XR
سیب

راستش را بخواهید، تقریباً نمی‌دانم هدست جدید اپل را از کجا شروع کنم، که ترکیبی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است که بسیاری آن را «واقعیت ترکیبی» می‌نامند. این اپل ویژن پرو نام دارد و در اینجا تریلر معرفی آن برای علاقه مندان است.

این هدست برخلاف هر هدست واقعیت مجازی است که دیده‌ایم و کاملاً آن چیزی نیست که کسی انتظارش را داشت. این فقط برای VR نیست، بلکه هدف آن این است که روزی جایگزین لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و شاید تلفن‌های ما به عنوان یک «تجربه محاسبات فضایی» همه‌جانبه شود. پیکسل های بیشتری برای هر چشم نسبت به نمایشگر 4K، بلندگوهای داخلی، هدبند راحت و بسیار قابل تنظیم و موارد دیگر وجود دارد.

این هدست با سیستم عامل Vision OS کار می کند و از چیپست Apple M2 انرژی می گیرد، مجموعه ای از دوربین ها و سنسورها را در خود جای داده است و هیچ کنترلی وجود ندارد. در عوض، شما کل سیستم عامل را با ردیابی چشم و حرکات دستی که توسط دوربین های داخل و خارج ضبط می شود، کنترل می کنید. این یک مفهوم وحشی است، و ما نمی توانیم صبر کنیم تا آن را امتحان کنیم.

قبل از اینکه چیز بیشتری بگویم، Vision Pro قیمت چشمگیری 3499 دلار خواهد داشت و سال آینده در دسترس خواهد بود. اپل با توضیح اینکه اگر یک تلویزیون 4K 100 اینچی جدید، صدای فراگیر، سخت‌افزار کامپیوتر، سینمای خانگی، مک‌بوک پرو و ​​دستگاه‌های دیگر بخرید، همه آن‌ها یک پنی هزینه خواهند داشت. Vision Pro آن را در یک دستگاه پوشیدنی ترکیب می کند فقط 3499 دلار

اوه بله، در مورد “یک چیز دیگر” صحبت می کنیم، با استفاده از بسته باتری سیمی موجود در جیب یا میز شما، فقط دو ساعت در هر بار دوام می آورد. باتری داخلی وجود ندارد. Vision Pro مطمئنا خیره کننده به نظر می رسد، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم.

مک بوک ایر 15 اینچی

مک بوک ایر جدید 15 اینچی در چهار رنگ
سیب

اکنون که Vision Pro را از سر راه داریم، اولین معرفی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی کاملاً جدید بود.

مک بوک ایر 15 جدید تنها 11.5 میلی متر ضخامت، 3.3 پوند وزن دارد و به گفته اپل، “بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ 15 اینچی جهان” است. آخرین پردازنده Apple M2 آن را تامین می کند، صفحه نمایش 15.3 اینچی شبکیه چشم دارد و حداکثر 24 گیگابایت رم و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی را پشتیبانی می کند. Air 15 اینچی دارای شش بلندگو، سه میکروفون، دوربین 1080p FaceTime، TouchID است و 18 ساعت عمر باتری را ارائه می دهد.

مهمتر از آن، مک بوک ایر جدید 15 اینچی با ظاهری چشمگیر در چهار رنگ عرضه می شود و تنها 1299 دلار قیمت دارد. امروز با ارسال از 15 ژوئن، کالای خود را پیش‌سفارش کنید.

Apple MacBook Air 15 اینچی (M2)

مک بوک ایر کاملاً جدید اکنون در اندازه بزرگتر 15 اینچی عرضه می شود. ارائه قدرت بیشتر در یک بسته نازک و سبک. مال خود را از 1299 دلار شروع کنید.

Mac Studio و Mac Pro (اکنون با M2 Max و Ultra)

Apple Mac Pro با رندر و مشخصات Apple Silicon.
سیب

حرفه‌ای‌هایی که به دنبال انجام کارهای بیشتر هستند، به‌روزرسانی‌های اپل برای مک استودیوی توانمند و حتی مک پرو قابل تنظیم‌تر را دوست خواهند داشت. و بله، مک پرو بالاخره با سیلیکون اپل، از جمله چیپست جدید فوق العاده قدرتمند M2 Ultra عرضه شد.

اکنون یک نسخه M2 Max و M2 Pro از مک استودیو وجود دارد و کسانی که می خواهند حتی بیشتر هزینه کنند می توانند به M2 Ultra ارتقا دهند. پس M2 Ultra چیست؟ این در اصل دو پردازنده Max است که با هم ترکیب شده اند، یک CPU 24 هسته ای، تا 76 هسته GPU و قادر به 192 گیگابایت حافظه یکپارچه را ارائه می دهند. در اینجا یک اینفوگرافیک برای علاقه مندان است.

مشخصات چیپست جدید Apple M2 Ultra
سیب

M2 Ultra جدید، کامپیوتر مک استودیو یا مک پرو را به سطح بعدی می برد. علاوه بر این، Mac Pro به روز شده اکنون از شش اسلات توسعه برای سفارشی سازی بیشتر پشتیبانی می کند و آن را به کامپیوتری نهایی برای حرفه ای ها تبدیل می کند. دارای هشت پورت تندربولت، گزینه‌های محفظه برج یا قفسه و برچسب قیمت بالایی است.

همانطور که انتظار می رود، آنها ارزان نیستند. مک استودیو ارتقا یافته با M2 از 1999 دلار شروع می شود و به سرعت با رم یا فضای ذخیره سازی بیشتر افزایش می یابد، در حالی که M2 Ultra از 7000 دلار شروع می شود. مانند Air 15 اینچی جدید، هر دو دستگاه جدید امروز برای سفارش در دسترس هستند و هفته آینده عرضه می شوند.

iOS 17، macOS Sonoma، iPadOS 17، watchOS 10

بنر macOS Sonoma.
سیب

اپل امروز سخت افزار جدید خود را معرفی نکرد. این شرکت همچنین لحظاتی را روی صحنه گذاشت تا از تغییرات قابل توجه و ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز در macOS 14 Sonoma، همراه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید برای iOS 17 و watchOS 10 رونمایی کند.

اول از همه، نسخه بعدی macOS با نام Sonoma شناخته می شود. درست مانند گوشی‌های هوشمند ما و اکنون iPad، ویجت‌ها در حال تغییر اساسی هستند. در نهایت، با Sonoma، می‌توانیم ویجت‌ها را از سینی به صفحه اصلی خود منتقل کنیم. مهمتر از آن، آنها قابل تنظیم هستند.

ویجت ها به طور هوشمند با هر کاری، از جمله تطبیق رنگ ها با پنجره ها یا پس زمینه های پس زمینه، سازگار می شوند و بسیار تند به نظر می رسند. اگر آیفون شما نزدیک است یا در همان شبکه وای فای است (و iOS 17 را اجرا می کند)، حتی می توانید ویجت ها را از تلفن خود مستقیماً در Mac مشاهده کنید که بسیار مفید به نظر می رسد.

لیست ویژگی های macOS Sonoma
سیب

ما همچنین شاهد این هستیم که اپل فشار زیادی را به سمت بازی ها انجام می دهد، به خصوص با این همه پردازنده های جدید قدرتمند. Sonoma یک “حالت بازی” جدید برای عملکرد بهتر و بهبود تاخیر کنترلر تا 2 برابر دارد، و توسعه دهندگان می توانند از کیت انتقال بازی در Metal استفاده کنند تا بازی ها را به راحتی به مک وارد کنند. اپل این بازی محبوب را تایید کرد Death Stranding: Directors Cut به مک می آید که طرفداران باید از آن خوشحال باشند.

هنگامی که macOS Sonoma از نسخه بتا خارج شد، بهتر متوجه خواهیم شد که چه انتظاری داریم. با این حال، اپل از کنفرانس ویدیویی بسیار بهبود یافته با ویژگی جدید و منظم پوشش ارائه دهنده، واکنش‌های ویدیویی، سافاری سریع‌تر و پاسخ‌گوتر، و راهی برای قفل کردن سریع برگه‌های مرور خصوصی فردی یاد کرد. macOS Sonoma همچنین نمایه‌ها را به Safari، کلیدهای عبور مشترک و اصلاحات را در سرتاسر آن می‌آورد. نسخه بتا عمومی Sonoma در ماه آینده در دسترس خواهد بود.

ویجت های Smart Stack در WatchOS 10.
سیب

WatchOS 10 دارای ساعت‌های بهتری است که می‌توانید آن‌ها را به دلخواه شخصی‌سازی کنید. همچنین دسترسی به ویجت‌ها، یک برنامه دوچرخه‌سواری جدید و پشتیبانی از سنسورهای دوچرخه و رایانه‌ها نیز وجود دارد. اپل روی به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌های Maps و Compass برای پیاده‌روی، ایستگاه‌های بین راه، و توضیحات مسیرهای پیاده‌روی کار کرد. روش جدیدی برای استفاده از تمام حسگرهای آنبورد برای کمک به هنگام تمرین و بهبود تاب گلف یا تنیس وجود دارد.

آی‌پد مانند گوشی‌ها و مک‌های ما عشق می‌ورزد، و منظورم این است که در همه جا ابزارک‌هایی خواهد داشت. iPadOS 17 ویجت‌های قابل تنظیم را برای صفحه اصلی یا صفحه قفل شما معرفی می‌کند. همچنین ویجت‌های جدید فعالیت‌های زنده، هشدارهای بهتر، بهبودهایی در استفاده از فایل‌های PDF در iPad و موارد دیگر وجود دارد.

ویجت های تعاملی iPad در iPadOS 17
سیب

استفاده از پر کردن خودکار در فایل‌های PDF افزوده جدید خوبی است و یک برنامه یادداشت‌های جدید در داخل فایل‌های PDF برای یادداشت‌برداری، اضافه کردن حاشیه‌نویسی یا حتی همکاری زنده کار می‌کند. اپل همچنین بهبودهایی را در AirDrop، استیکرهای زنده در پیام‌ها، بارگیری نقشه‌های آفلاین و یک برنامه سلامت بهبودیافته با چندین ویژگی جدید معرفی کرد.

و در نهایت، در حالی که می‌توانید در اینجا اطلاعات بیشتری درباره iOS 17 بخوانید، می‌خواهیم به چند تغییر مهم در گوشی‌ها اشاره کنیم. با انتشار iOS 17 در اواخر امسال، پوسترهای تماس جدیدی را دریافت خواهیم کرد که بسیار قابل تنظیم هستند، همانطور که در تصاویر بالا نشان داده شده است، مشابه گزینه های صفحه قفل قابل تنظیم. اپل یک ویژگی جدید رونویسی پست صوتی زنده، پیام‌های ویدیویی FaceTime وقتی کسی به تماس پاسخ نمی‌دهد، ویژگی‌های جدید جستجوی پیام و بسیاری موارد دیگر را معرفی کرد.

کنترل‌های اشتراک‌گذاری مکان جدید و راهی برای «اعلام حضور» با دوستان و خانواده مستقیماً از iPhone خود پیدا خواهید کرد. اعلام حضور به‌طور خودکار به کسانی که اجازه می‌دهید وقتی به خانه می‌روید یا زمانی که گفته‌اید برگشته‌اید، می‌گوید. ویژگی های فیس بوک را در نظر بگیرید که در گوشی شما یکپارچه شده اند.

حالت آماده به کار آیفون در iOS 17.
سیب

شخصاً، ویژگی جدید مورد علاقه من در iOS 17 حالت “Stand-by” است. هنگامی که از تلفن خود استفاده نمی کنید یا روی پایه و افقی قرار دارد، اساساً به یک هاب خانه هوشمند تبدیل می شود. مانند هر چیز دیگری که امروز اعلام شد، با گزینه‌ها، حسگرهای نور بسیار قابل تنظیم است و می‌تواند به عنوان یک قاب عکس دیجیتال، کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند و موارد دیگر عمل کند.

چیزهای جدید زیادی وجود دارد، و اگر مایل باشید، می توانید نسخه بتا را همین امروز دانلود کنید.

سلامت روانی و جسمی

اپلیکیشن جدید اپل ژورنال
سیب

همه ما آن «خاطرات» را دوست داریم که iOS با عکس‌ها، ویدیوها و موسیقی ایجاد می‌کند، درست است؟ خوب، تصور کنید که این ایده در یک مجله ساخته شده توسط اپل ترکیب شود. این چیزی است که با برنامه جدید Journal برای iOS دریافت خواهید کرد. کاربران می‌توانند یادداشت‌ها یا احساسات خود را یادداشت کنند، یادآوری‌هایی را برای ثبت روزانه روزانه تنظیم کنند، سپس به iOS اجازه دهند تصاویر و چیزهای دیگر را از آن روز ترکیب کند تا ورودی مجله را تکمیل کند.

البته، همه اینها خصوصی، روی دستگاه و رمزگذاری شده سرتاسر هستند. حتی اپل هم نمی تواند نوشته های مجله شما را بخواند. با این حال، بسیاری از مردم این درخواست را داشته‌اند، و بالاخره در راه است.

امروز اپل دو ویژگی جدید در مورد سلامت و تندرستی را برای WatchOS 10 و iOS 17 معرفی کرد. اینها راههای جدیدی برای ردیابی سلامت روانی و جسمی، از جمله بینایی شما هستند. اساساً، کاربران می‌توانند اطلاعاتی را به برنامه سلامت اضافه کنند تا به ردیابی حالات یا محرک‌های سلامت روان یا افسردگی کمک کند، و حتی سؤالاتی وجود دارد که می‌توانید جستجو کنید و به آنها پاسخ دهید تا یک نوع تشخیص را دریافت کنید. سپس، اپل منابع اطلاعات مفید یا حتی مراقبین را جمع آوری کرده است.

اپلیکیشن سلامت اکنون می تواند به ردیابی سلامت بینایی فیزیکی شما نیز کمک کند. نزدیک بینی (کوته بینی) چیزی است که اپل قبلاً به آن اشاره کرده است، و اکنون watchOS 10 می تواند زمان سپری شده در فضای باز را ردیابی کند و در صورت حضور بیش از حد در داخل به کاربران هشدار دهد. ابزارهای بینایی میزان فاصله شما از آی‌پد یا آیفون را اندازه‌گیری می‌کنند تا به کاربران در صورت مشاهده‌ی بیش از حد از نزدیک صفحه‌نمایش را هشدار دهند و پیشنهاد کنند برای نور آفتاب تازه به بیرون بروید. همه در تلاش برای کمک به کاهش خطر نزدیک بینی.


در پایان، اپل چند اطلاعیه کوچک در مورد Apple TV داشت که در آن تلفن ها یا تبلت ها می توانند به عنوان دوربین فیس تایم روی تلویزیون عمل کنند. Airpods یک ویژگی جدید Adaptive Audio دریافت می‌کنند که حذف فعال نویز، حالت‌های شفافیت و موارد دیگر را با هم ترکیب می‌کند. هفته هیجان انگیزی خواهد بود و با اعلام همه چیز، موارد بیشتری را به این لیست اضافه خواهیم کرد.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *