نظرسنجی نشان می دهد که کاربران از نتایج گوگل راضی نیستند.  چگونه بر تلاش های سئو تاثیر می گذارد؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

نظرسنجی جدید توسط SEMRush نشان داد که اکثر کاربرانی که در گوگل جستجو می‌کنند از نتایج جستجو راضی نیستند، و باید جستجوهای خود را بیشتر اصلاح کنند تا آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستند بیابند.

این تحقیق اشاره کرد که:

  • “…بسیاری از کاربران از نتایج اولین SERP راضی نیستند و باید پرس و جوهای خود را اصلاح کنند.”
  • “… 27.6٪ از جستجوها در نهایت از طریق نوعی اصلاح پرس و جو انجام می شوند…”
  • «…تقریبا 30 درصد از مردم به نوعی جستجوهای خود را گسترش می دهند. این کاربران طول عبارات جستجوی خود را تغییر نمی‌دهند، که می‌تواند به این معنی باشد که جستجوی بعدی خود را اصلاح نمی‌کنند، زیرا نتایج اولیه بسیار دور از انتظار بود.

این موضوع آخر دلیل اینکه چرا الف توییت ناراضی با نتایج جستجوی گوگل در ماه اکتبر در شبکه پرنده منتشر شد. در این توییت، کاربر امیلی ولاسکو جستجوی گوگل را با یک مرکز خرید در حال مرگ مقایسه می کند که بیش از 60000 لایک و صدها پاسخ در حمایت از اعتراض خود دارد.

بسیاری از کاربران توییتر نیز موافق هستند که موتور جستجوی گوگل تفسیر نادرستی از عبارت جستجو را وادار می کند و باعث می شود آنها مجبور شوند جستجوهای خود را در این پلتفرم بیش از یک بار اصلاح کنند. کاربر Emily در حساب توییتر خود می‌گوید: «نباید برای فریب یک موتور جستجو برای ارائه نتایج مفید به این سمت برویم.

گوگل برای بهبود تجربه جستجوی خود چه می کند؟

در پاسخ به این سری از شکایات، دنی سالیوان، یکی از مهندسین شاغل در جستجوی گوگل، نوشت که او مایل است مردم SERP های مفیدی را پیدا کنند و امیدوار است که با خیال راحت تحقیقاتی را که آنها را ناامید کرده است به اشتراک بگذارند تا تیم گوگل بتواند تجزیه و تحلیل و درک چگونگی بهبود جستجوی عمومی. علاوه بر این، سالیوان به اشتراک گذاشت مقالات با پیشرفت هایی که تیم او اخیراً در جستجوی گوگل ایجاد کرده است.

در این مقاله، دنی سالیوان پیشنهاد می‌کند که گوگل قبلاً از بازخورد منفی کاربران در مورد موتور جستجو آگاه بوده و نشان می‌دهد که این شرکت در حال حاضر روی بهبودهایی کار می‌کند تا یافتن محتوای مفید «ساخته‌شده توسط و برای افراد» را آسان‌تر کند. کلمات

سالیوان می‌افزاید که «این کار رتبه‌بندی به تلاشی مشابه مرتبط می‌پیوندد رتبه بندی محتوای بررسی محصول با کیفیت بهتر […] این راه‌اندازی‌ها با هم بخشی از یک تلاش گسترده‌تر و مداوم برای کاهش محتوای با کیفیت پایین و یافتن محتوایی است که در جستجوی معتبر و مفید باشد.

اما آیا این مشکل فقط تقصیر گوگل است یا متخصصان سئو نیز سهم خود را در این مسئولیت دارند؟

تصور رایج از سازندگان محتوا این است که گوگل تمایل دارد محتوا را رتبه بندی کند اما ایده های تولید شده توسط افراد واقعی را رتبه بندی نمی کند. مقاله SEJ روشن می کند.

بخشی از این سرزنش به دلیل تولید محتوای نوشته شده توسط نویسندگان عمومی و نه متخصصان، متوجه صنعت سئو می شود. همانطور که در مورد استراتژی Skyscraper وجود دارد که در آن جستجو برای موضوعات محتوای نوشته شده توسط رقبا برای بازنویسی محتوا به روشی “بهبود” انجام می شود.

این استراتژی‌ها افراد غیرمتخصص را تشویق می‌کنند تا محتوا بنویسند و فقط به فکر دستیابی به رتبه بهتر در سئو هستند، و باعث می‌شود مردم متوجه شوند که محتوا برای کمک به شک و تردیدهایشان ایجاد نشده است.

به عنوان کاربر مکرر جستجوی گوگل، اعتراف می کنم که برای یافتن نتیجه ای که می خواهم در طول جستجوهایم، کار بسیار بیشتری انجام شده است. اغلب برای یافتن نتیجه ایده آل بیش از 3 اصلاح نیاز است. حتی با توجه به مراقبت گوگل بر روی این مشکل و سرمایه گذاری برای بهبود عملکرد یکی از معروف ترین ویژگی های آن، انجام تحقیقات روی این پلتفرم بسیار دلسرد کننده بوده است.

بنابراین، برای متخصصان سئو و بازاریابی دیجیتال، افرادی که از جستجوی گوگل ناراضی هستند ممکن است نشان دهند که در آینده نزدیک کاربران شروع به جستجوی جاهای دیگر برای جستجوهای خود خواهند کرد، که به معنی موتورهای بیشتری برای بهینه سازی است.

در هر صورت گوگل یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین بازیگران این بازار است. ما به بهبودهایی که این پلتفرم در هفته‌های آینده روی آن‌ها عمل خواهد کرد، چشم‌انداز خواهیم داشت!

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *