نرم افزار فعال سازی فروش: آیا شرکت شما به آن نیاز دارد؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

فروش شاید قدیمی ترین و حیاتی ترین بخش اداره یک تجارت باشد. با این حال، فروش در فضای رقابتی امروزی هرگز سخت نبوده است. کوتاه شدن دامنه توجه، انبوهی از چشم‌اندازها و فرصت‌های تجاری دیگر، و روابط و پویایی دائمی در حال تغییر با مشتری، شناخت روند فروش بزرگ بعدی را عملاً غیرممکن کرده است.

خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارد که فروشندگان می توانند از آنها برای کمک به معامله با مشتریان احتمالی استفاده کنند. یکی از بهترین ابزارهایی که امروزه می توان از آن استفاده کرد، نرم افزار فعال سازی فروش است. اما آیا ابزارهای فعال‌سازی فروش واقعاً ارزش این هزینه را دارند؟ آیا آنها واقعاً بینش های ارزشمندی ارائه می دهند یا فقط یک مد تجاری دیگر هستند که با گذشت زمان از بین می روند؟

اکثر کارشناسان فروش توافق دارند که نرم افزار فعال کننده فروش می تواند به ایجاد تفاوت در افزایش فروش، جذب مشتریان وفادار، و کمک به تیم های فروش کمک کند تا اطمینان لازم را داشته باشند تا فروش روزانه خود را تعطیل کنند.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

فعال سازی فروش چیست؟

برای درک اینکه نرم‌افزار فعال‌سازی فروش چیست، ابتدا باید بدانید که چگونه فعال‌سازی فروش کار می‌کند و چگونه برای موفقیت شرکت شما حیاتی است.

نمایندگان فروش با اطلاعاتی در مورد مشتریان خود بمباران می شوند، خواه این که مشتریان آنها چه چیزهایی را دوست دارند یا دوست ندارند، چند وقت یکبار خرید می کنند، چه چیزی می خواهند متفاوت باشند و کدام تکنیک های فروش برای آنها کارآمد است. درک چگونگی محدود کردن و جمع‌آوری این اطلاعات به روشی که استفاده از آن برای فروش آسان باشد، می‌تواند دشوار باشد.

اینجاست که قابلیت فروش وارد می شود. همانطور که از اصطلاح نشان می دهد، فعال سازی فروش، نمایندگان فروش را قادر می سازد تا با ابزار، محتوا، بازاریابی و سایر جنبه های فرآیند فروش مناسب، فروش انجام دهند.

این به شرکت شما و مدیریت سطح بالاتر بستگی دارد که نمایندگان فروش را در بهترین تکنیک ها برای فروش و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان آموزش دهند.

برخی از نمونه های فعال سازی فروش می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مواد آموزشی
  • کتابخانه های محتوا
  • ابزار تولید سرب
  • بینش در مورد سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، که در ارتباط با نرم افزار فعال سازی فروش استفاده می شود
  • تجزیه و تحلیل داده ها و بینش
  • ابزارهای اتوماسیون برای ساده کردن فرآیندها
  • محتوای بازاریابی فعلی

نرم افزار فعال سازی فروش: یک شکست

اکنون که ایده ای در مورد اینکه فعال سازی فروش چیست، می توانید بفهمید که نرم افزار فعال سازی فروش چیست و چگونه می تواند به نمایندگان و مشتریان شما کمک کند. به طور کلی، سه ویژگی نرم افزار فعال کننده فروش وجود دارد که عبارتند از:

محتوای بازاریابی مفید را ذخیره می کند

محتوای بازاریابی برای کمک به جذب مشتریان، جذب خریداران و ارائه ایده به مشتریان از آنچه ارائه می‌دهید حیاتی است. بیش از محتوای تبلیغاتی و بازاریابی، به تقویت برند شما کمک می کند و به مشتریان کمک می کند تا کسب و کار شما را به عنوان یک شخصیت معتبر ببینند. توجه به این نکته مهم است که محتوای بازاریابی بسیار متفاوت است و باید راه های متفاوتی برای بیان داشته باشد. برخی از نمونه های امروزی عبارتند از:

  • محتوای بازاریابی تعاملی: محتوای بازاریابی تعاملی به مشتریان اجازه می دهد تا با محصول یا خدمات شما تعامل داشته باشند. هدف این نوع محتوا کمک به ایجاد شخصیت خریدار، ارائه یک تجربه شخصی و پر کردن شکاف بین مشتری و محصول شما است. محتوای تعاملی به اشکال مختلفی وجود دارد، از نظرسنجی گرفته تا آزمون‌ها، جعبه‌های گفتگو و موارد دیگر.
  • ویدئوها و سایر محتوای بصری: ویدئوها می توانند در جذب خریدارانی که در مورد محصول یا کسب و کار شما سوالی دارند بسیار موثر باشد. امروزه، ویدیوهای بازاریابی می‌توانند به‌اندازه یک ویدیو تجاری یا به کوتاهی یک ویدیوی TikTok یا حلقه اینستاگرام طولانی باشند.
  • پست های شبکه های اجتماعی: رسانه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها هستند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند و به آن‌ها کمک کنند محصول و تجارت شما را بهتر درک کنند. شرکت شما باید یک استراتژی کاملاً تعریف‌شده در مورد اینکه چگونه تیم فروش شما می‌تواند از رسانه‌های اجتماعی برای جذب خریداران استفاده کند، خواه اینفلوئنسر استخدام کند یا یک تیم رسانه اجتماعی داخلی داشته باشد. آیا از نظرسنجی ها، پست های مهمان یا داستان ها استفاده خواهید کرد؟ با راه های بسیار زیادی برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی، داشتن استراتژی و برنامه بازاریابی محتوا بسیار مهم است.
  • مطالعات موردی: مطالعات موردی روشی عالی برای نشان دادن مشتریان بالقوه است که چگونه محصول شما می تواند در سناریوهای زندگی واقعی برای آنها سودمند باشد. آنها بهترین راه برای ایجاد اعتماد، برجسته کردن موفقیت های شما و تبدیل مشتریان بالقوه و سرنخ ها به فروش هستند.

این لیست حتی شامل وبلاگ ها و مقالاتی که برای اهداف سئو نوشته شده اند نیز نمی شود. با این همه محتوا، داشتن مکانی که در آن مواد بازاریابی شما به راحتی در دسترس نمایندگان فروش باشد، حیاتی است. سازماندهی برای کمک به ساده کردن استراتژی بازاریابی شما و به نوبه خود فروش بسیار مهم است.

محتوای فروش را به صورت مشترک بسازید

داشتن مکانی برای ذخیره محتوای بازاریابی شرکت شما کافی نیست. بدون راهی برای ایجاد مشارکتی و اصلاح محتوای خود، تیم فروش شما در تاریکی آخرین تکنیک‌هایی که هنگام بستن معاملات استفاده می‌کنند، رها می‌شوند.

به همین دلیل است که داشتن یک مدیر توانمند فروش که به نمایندگان فروش اجازه می دهد بر اساس محتوای فروش بسازند بسیار مهم است. در حالی که ممکن است برای کارهای ساده به سیستم‌های دیگری مانند Google Drive اعتماد کنید، تصور کنید اگر تیم شما تصمیم بگیرد استراتژی بازاریابی فعلی خود را به طور کامل بازبینی کند، چگونه کار می‌کند.

همیشه بهترین کار این است که نرم‌افزار فعال‌سازی فروش سازمان‌یافته‌تری را انتخاب کنید که به تیم شما اجازه می‌دهد به طور منسجم برای توسعه تکنیک‌ها و محتوای بازاریابی سطح بالا کار کند.

ابزارهای ردیابی برای تعامل با مشتری

در نهایت، نرم افزار فعال کننده فروش خوب شامل ابزارهایی برای ردیابی تعامل مشتری است. این ابزار به نمایندگان فروش کمک می کند:

  • بدانید که چگونه استراتژی فعال سازی فروش فعلی خود را برای بهتر کردن اصلاح کنید
  • درک بخش های مختلف مشتری و نحوه هدف گذاری پیام و تکنیک های فروش آنها برای هر بخش
  • تجزیه و تحلیل داده های کلیدی داشته باشید که می تواند به بهینه سازی بهتر محتوا کمک کند

این ابزارهای ردیابی داده ها و بازخورد در زمان واقعی را در مورد تعامل با مشتری ارائه می دهند و همچنین سابقه ای تاریخی از تعاملات را ارائه می دهند. این به تیم فروش شما کمک می‌کند تا به تیم فروش خود اطلاع دهید که چه کار می‌کند، چه روش‌هایی ممکن است نیاز به تعدیل یا بهبود داشته باشند، و آنها باید روی کدام بخش‌های مشتری تمرکز کنند هنگام تنظیم سطح فروش خود.

مزایای ابزارهای فعال سازی فروش

برخی از صاحبان کسب‌وکار ممکن است هنوز در سرمایه‌گذاری روی ابزارهای فعال‌سازی فروش مردد باشند، به‌خصوص اگر روش فعلی توزیع محتوای بازاریابی آنها تا حدودی مؤثر باشد. با این حال، ارتقاء یا پیاده سازی نرم افزارهای فعال کننده فروش جدید مزایای زیادی دارد، از جمله:

فروش و ارتباطات معنادار ایجاد کنید

نرم‌افزار فعال‌سازی فروش ابزار قدرتمندی است که به نمایندگان فروش کمک می‌کند تا ارتباطات معنادارتری با مشتریان خود برقرار کنند و در عین حال اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی افزایش فروش داشته باشند. با نرم‌افزار فعال‌کننده فروش مناسبی که در اختیار دارید، می‌توانید با تجزیه و تحلیل سریع داده‌ها در زمان و هزینه در جذب مشتری صرفه‌جویی کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای یک بخش مشتری خاص کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست.

برای مثال، فرض کنید یکی از مشتریان شما ارتباط نزدیک و شخصی‌سازی را ترجیح می‌دهد، در حالی که یکی دیگر از تماس‌های تلفنی کوتاه و حداقل بررسی‌ها پس از خرید استقبال می‌کند.

نمایندگان فروش شما چگونه می دانند که کدام محصولات و استراتژی ها برای کدام مشتری کار می کنند؟ با داشتن ابزارهای فعال‌سازی فروش در کنار خود، نمایندگان شما می‌توانند بدانند از چه روش‌هایی استفاده کنند و چگونه استراتژی‌ها را برای مخاطبان مختلف تنظیم کنند.

تغییرات به روز شده در تکنیک های فروش را پیگیری کنید

تیم فروش شما مشغول انجام وظایف کاری مختلف است، از نهایی کردن فروش گرفته تا بررسی مشتریان و ادامه یافتن سرنخ. نرم‌افزار فعال‌سازی فروش می‌تواند نجات‌دهنده‌ای برای تیم‌های فروش باشد که به نظر می‌رسد تخلیه شده‌اند یا به‌طور دیگری برای مدیریت حجم کاری خود به کمک نیاز دارند.

به عنوان مثال، تیم شما به‌جای اینکه دائماً ایمیل‌های خود را چک کند یا در جلسات فروش برای بررسی محتوا و استراتژی‌های فروش اتلاف کند، می‌تواند به سادگی از نرم‌افزاری برای به‌روزرسانی آخرین روندهای بازاریابی استفاده کند. سپس شرکت شما می‌تواند به جای بحث در مورد تدارکات و جزئیات استراتژی‌های بازاریابی همیشه در حال تغییر، بر تولید سرنخ‌های بیشتر تمرکز کند.

پل شکاف بین بازاریابی و فروش

در نهایت، به عنوان یک شرکت، تشویق انسجام و کار تیمی بین بخش‌های مختلف حیاتی است. بخش فروش شما ممکن است تفاوت زیادی با بخش بازاریابی شما داشته باشد و تنها پس از بررسی داده های CRM ممکن است تغییرات را با آنها در میان بگذارد. ولی نباید اینجوری باشه یک شرکت موفق می‌تواند از نرم‌افزار فعال‌سازی فروش برای پر کردن شکاف بین فروش و بازاریابی استفاده کند و محیطی از همکاری و نوآوری را تقویت کند.

تیم فروش شما می‌تواند بینش‌های خود را با تیم بازاریابی به اشتراک بگذارد و به آن‌ها اجازه دهد ورودی‌های ارزشمندی برای اصلاح استراتژی‌های بازاریابی خود دریافت کنند. تیم های بازاریابی همچنین می توانند به تیم های فروش در مورد نقش آنها در فرآیند ارائه یادآوری کنند، به سؤالات پاسخ دهند یا در مورد عملکرد خود بازخورد ارائه دهند. در هر صورت، نرم افزار فعال کننده فروش برای پر کردن شکاف و تقویت ارتباط بین این دو بخش حیاتی کار می کند.

از نرم افزار فعال سازی فروش برای کمپین بعدی خود استفاده کنید

اگر در حال برنامه ریزی کمپین دیگری برای شرکت خود هستید، داشتن نرم افزار فعال کننده فروش در کنار شما می تواند به بهبود شانس موفقیت کسب و کار شما کمک کند. با نرم‌افزار فعال‌سازی فروش، می‌توانید مطمئن شوید که تیم شما آماده فروش بیشتر است، روابط با مشتریان را تقویت می‌کند، و در نهایت یک استراتژی بازاریابی مستحکم دارد که کارآمد است.

با تغییرات زیادی که در دنیای بازاریابی و فروش رخ می دهد، داشتن نرم افزار فعال کننده فروش می تواند به تیم شما آرامش خاطر و مکانی برای سازماندهی، طوفان فکری و ایجاد استراتژی های موفق بدهد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *