این مقاله توضیح میدهد که چگونه بازاریابان مشتاق جستجو میتوانند شغل خود را از طریق عملکرد سریع شغلی و اطلاعرسانی فعالانه پیش ببرند.
بهترین مسیر برای پیشرفت شغلی SEM شامل موارد زیر است:
- ارائه اجرای ستارگان و مدیریت وظایف.
- ارائه کمک های باورنکردنی به تیم شما.
- مالکیت پروژه ها در هر اندازه ای.
سعی کنید 9 ویژگی زیر را مثال بزنید، و در مسیر خود به سمت یک حرفه بازاریابی جستجوی پر رونق خواهید بود.
ارائه نتایج درخشان
افرادی که رویکردی فعالانه به نقش خود دارند سریعتر رشد می کنند.
در اکثر تیم های SEM، لیست بی پایانی از وظایف وجود دارد، و هرکسی که وارد تیم شود و شروع به فعالیت کند، مورد توجه و ارتقاء قرار می گیرد.
در اینجا نحوه رساندن بهترین خود به موقعیت روزانه و انجام کارهای برجسته آورده شده است.
1. بدون نقص در حساب ها اجرا کنید
SEM پیچیده است. در طول هر راه اندازی کمپین باید صدها تفاوت ظریف را در نظر بگیرید. کلیک نادرست روی دکمه رادیویی در Google Ads می تواند باعث خطای با تأثیرات منفی قابل توجهی شود.
اجرای بی عیب و نقص زمانی که در اولین نقش خود در SEM قرار می گیرید توجه تدریجی را به خود جلب می کند. اشتباهات فورا مورد توجه قرار می گیرند، که بهترین راه برای قرار گرفتن در رادار مدیر شما نیست.
SEM سریع است. هر روز وظایف متعددی برای تکمیل خواهید داشت. خود را از تحت فشار قرار دادن برای اجرای بیشتر از آنچه که راحت هستید، نگه دارید. وقتی احساس می کنید عجله دارید، بدون شک اشتباهات وارد کار شما می شوند.
2. وظایف و ضرب الاجل ها را بی امان مدیریت کنید
انجام کارهای روزانه و هفتگی بسیار مهم است. اعضای تیم و مشتریان برای تکمیل کار به موقع به شما وابسته هستند.
علاوه بر این، مسئولیت پذیری در قبال حجم کاری خود باعث ایجاد اعتماد به نفس در عملکرد کلی شما می شود.
هر روز را با مرور اولویت های اصلی خود شروع کنید. سپس، هر روز را با تعیین اولویت های خود برای صبح روز بعد به پایان برسانید. این فرآیند به طور قابل توجهی بر بهره وری، سلامت روان و استرس شما تأثیر می گذارد.
همچنین، هر روز زمان مناسبی را برای هر پروژه تعیین کنید. اولویت بندی کارها و اختصاص زمان کافی برای هر پروژه تضمین می کند که می توانید بدون نقص اجرا کنید.
3. اهداف و نقاط عطف بلند مدت را دنبال کنید
مالک توسعه خود باشید. برای تعیین اهداف و نقاط عطف برای سه یا شش ماه آینده با مدیر خود همکاری کنید. برای ایجاد اهداف برای حمایت از تیم خود، پیشبرد مسئولیت های خود و توسعه مهارت های خود با یکدیگر همکاری کنید.
برای حفظ اهداف بلند مدت خود به مدیر خود متکی نباشید. به راحتی به دلیل نیازهای فوری که هر روز ایجاد می شود، برنامه های بلندمدت خود را فراموش کنید.
در عوض، با ارائه بهروزرسانیهای منظم در مورد پیشرفت هدف خود، فعال باشید. مدیر شما زمانی از آن قدردانی خواهد کرد که توسعه خود را در دست بگیرید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
یک مشارکت کننده باورنکردنی بودن
یک عضو استثنایی تیم کسی است که فعالانه به تیم خود کمک می کند.
اعضای تیم عالی به همه افراد گروه خود کمک می کنند تا برنده شوند. به خاطر داشته باشید – وقتی تیم برنده می شود، شما هم برنده می شوید.
4. آموزش/مربی اعضای تیم جوان
اگر تجربه و در دسترس بودن برای راهنمایی اعضای تیم جوان را دارید، آن را دنبال کنید. از طرف دیگر، می توانید یک مربی در شرکت خود برای خود پیدا کنید.
منتورینگ میتواند بینشهای ارزشمندی را به منتی ارائه کند و به شما کمک کند تا مهارتهای خود را ارتقا دهید. ارائه راهنمایی و بینش شما را وادار می کند که افکار و دیدگاه خود را روشن کنید.
اگر به برنامه راهنمایی رسمی دسترسی ندارید، می توانید درخواست کنید که یکی را تشکیل دهید.
5. یک جریان ثابت از ایده های نوآورانه به ارمغان بیاورید
نوآوری کار همه است. شما می توانید ایده های جدید و خلاقانه را در هر مرحله شغلی به تیم خود بیاورید.
علاوه بر این، مدیر و تیم شما از کسی که به طور فعال مشکلات را حل می کند و فرآیندها را بهبود می بخشد قدردانی می کند.
اگر در نقطه متفاوتی از ارائه پیشنهادهای استراتژی جدید به مشتریان یا مدیران سطح C در سازمان خود هستید، باید آنچه را که در دسترس است هدف قرار دهید.
ایده های فرآیندی جدید را برای تیم خود مطرح کنید. استراتژی های جدید کمپین را به مدیر خود پیشنهاد دهید. به دنبال راه های جدید و بهتر برای کمک به تیم و ارائه راه حل باشید.
6. پیشنهاد بررسی حساب های تیم های دیگر
یادگیری یک خیابان دو طرفه است. اگر در یک آژانس کار می کنید، می توانید پیشنهاد دهید حساب های گروه های مختلف را بررسی کنید.
تیم های حساب از دیدگاه شخص ثالث سود می برند. می توانید زمینه های فرصت یا مشکلات احتمالی را در یک حساب کشف کنید. ارائه نظرات حساب کاربری کمکی عالی به ذهنیت متمرکز بر تیم است.
همچنین، احتمالاً در این فرآیند از تیم های دیگر یاد خواهید گرفت. میتوانید استراتژیها و تکنیکهایی را ببینید که قبلاً هنوز آنها را امتحان نکردهاید.
پیشنهاد بررسی حسابها میتواند به باز کردن دیدگاههای جدیدی کمک کند که میتوانید به تیم خود بازگردانید.
گرفتن مالکیت
وقتی اعضای تیم برای رهبری پروژه ها قدم بردارند، مدیران متوجه خواهند شد. هر زمانی که ممکن بود، تیمالکیت پروژه ها با هر اندازه
نشان دهید که میل به مالکیت و توانایی مدیریت دارید.
7. بخواهید یک پروژه جدید را رهبری کنید
مالکیت یک پروژه به اشکال مختلفی اتفاق می افتد.
به عنوان مثال، می توانید پیشنهاد دهید که مشکل گزارش یا ردیابی را حل کنید. علاوه بر این، میتوانید فرآیند جدیدی را برای سادهسازی یا بهبود همکاری پیشنهاد دهید.
این رفتار نشان می دهد که می خواهید مسائل را حل کنید. داشتن مالکیت در هر اندازه نشان می دهد که شما فعال هستید و نگرش مثبتی نسبت به یافتن راه های جدید کار دارید.
وقتی به حرفه خود فکر می کنید، قدرت پیشگامی و مالکیت را دست کم نگیرید.
8. درک جامعی از کسب و کار خود به دست آورید
اگر در داخل شرکت هستید، این بدان معناست که درباره استراتژی شرکت خود بیشتر بدانید.
این به این معنی است که اگر در آژانس هستید، به دنبال اطلاعات اضافی در مورد تجارت مشتری خود باشید.
شما بهتر میدانید کسبوکاری که تبلیغ میکنید و اینکه چگونه استراتژی بازاریابی دیجیتال باعث رشد میشود.
میتوانید Google Alerts را برای کسب و کار خود یا مشتری خود تنظیم کنید.
در صورت امکان، می توانید در تماس های درآمد سه ماهه شرکت کنید. همچنین می توانید در خبرنامه های بازاریابی مشتری یا سایر نشریات مشترک شوید.
9. ارائه استراتژی به اعضای ارشد تیم
ممکن است نتوانید به مشتریان، مشتریان احتمالی یا مدیران سطح C شرکت خود ارائه دهید. با این حال، هنوز هم می توانید تجربه ارائه ارزشمندی را در محیط موجود خود به دست آورید.
میتوانید پروژههایی را که مالک آن هستید (به نکته بالا نگاه کنید) بردارید و یافتههای خود را به اعضای ارشد تیم ارائه دهید.
در راستای موارد فوق، می توانید یافته های سطح بالا در مورد کسب و کار/مشتری خود را به تیم خود ارائه دهید. این ارائه ها می توانند کم استرس اما از نظر تجربه بازده بالایی داشته باشند.
مسیر رشد حرفه SEM شما
این ایده ها به ارتقای سطح مشارکت شما در نقش فعلی کمک می کند.
در نظر بگیرید که چگونه می توانید اجرای و مدیریت وظایف خیره کننده، کمک های باورنکردنی به تیم خود و مالکیت پروژه ها با هر اندازه ای را به ارمغان بیاورید.
مجموعه کتابهای راهنما شغلی SEM نکات و توصیههایی را که باید بدانید برای شروع و هدایت شغلی در بازاریابی جستجو را پوشش میدهد.
مقاله اول، «کتاب بازی شغلی SEM: مروری بر صنعت در حال رشد»، نقشهایی را در بازاریابی جستجو معرفی کرد. مورد دوم، «چگونه در نقشهای فعلی و آینده SEM خود برتر باشید»، راههایی را برای به دست آوردن فرصتهای یادگیری برای ایجاد حرفهتان مورد بحث قرار میدهد.
در آخرین قسمت از این مجموعه، مجموعه مهارتهای اصلی را برای پیشبرد حرفه SEM شما بررسی خواهیم کرد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در سرزمین موتورهای جستجو