how to enable HDR on windows 11


اگر مانیتور HDR دارید، می‌توانید رنگ، روشنایی و کنتراست بهتری را در صفحه نمایش خود دریافت کنید. نحوه فعال کردن HDR در ویندوز 11 را در این راهنما بیاموزید.

مانیتورهای اولیه کامپیوتر می توانستند فقط دو رنگ را نمایش دهند – سیاه و سفید (یا گاهی اوقات سیاه و سبز). در مقابل، یک مانیتور کامپیوتر مدرن می تواند حدود 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. اگر زیاد به نظر می رسد، در مقایسه با مانیتور HDR که می تواند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف را نمایش دهد، چیزی نیست.

اگر یک مانیتور HDR دارید، باید بتوانید از آن بهره کامل ببرید. ممکن است HDR در رایانه شما غیرفعال باشد، بنابراین از مزایای کاملی که مانیتور می تواند انجام دهد بهره مند نمی شوید.

اگر می‌خواهید مانیتور خود را با شکوه کامل ببینید، نحوه فعال کردن HDR در ویندوز 11 را در زیر بیاموزید.

HDR چیست؟

HDR مخفف محدوده دینامیکی بالا. از نظر مانیتور کامپیوتر، به محدوده ای اطلاق می شود که مانیتور شما می تواند در دو قسمت کلیدی نمایش دهد.
تصویر hdr

اولین مورد رنگی است – یک مانیتور HDR می تواند طیف وسیع تری از رنگ ها را نسبت به مانیتورهای محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) نمایش دهد. این بدان معناست که یک مانیتور HDR می تواند رنگ هایی تولید کند که یک مانیتور استاندارد قادر به تولید آن نیست، بنابراین نتیجه بهتر می تواند زندگی واقعی را تقلید کند.

دوم کنتراست است. این تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین تصاویری است که مانیتور می تواند تولید کند. یک مانیتور HDR نه تنها قادر به تولید تصاویر روشن تر است، بلکه در مقایسه با مانیتورهای SDR از کنتراست بسیار گسترده تری نیز برخوردار است.

مزایای مانیتور HDR چیست؟

از آنجایی که مانیتورهای HDR دارای طیف وسیع تری از رنگ ها هستند، مانیتور شما می تواند تصویری را که می خواهد نشان دهد را با دقت بیشتری نشان دهد.

از آنجایی که یک مانیتور SDR نمی تواند رنگ هایی را به نمایش بگذارد که یک مانیتور HDR می تواند نشان دهد، یک مانیتور SDR باید به نزدیک ترین رنگ موجود بسنده کند. این امر نمایش دقیق کمتری از تصویر ایجاد می کند. یک مانیتور HDR می تواند محتوا را با دقت بسیار بیشتری نمایش دهد.
بازی hdr

از آنجایی که مانیتورهای HDR محدوده کنتراست وسیع تری نیز دارند، می توانند سیاهی بسیار عمیق تری نسبت به مانیتورهای SDR تولید کنند که برای تولید سیاهی یا سایه دقیق مشکل دارند. محدوده کنتراست گسترده تر همچنین به این معنی است که می توانید جزئیات بیشتری را در تصاویر تیره تر ببینید. وقتی در حال بازی هستید، می‌توانید آن دشمنانی که در سایه‌ها پنهان شده‌اند را کمی راحت‌تر تشخیص دهید.

سطوح کنتراست گسترده تر همچنین به این معنی است که برای اینکه بتوانید به اندازه کافی واضح ببینید، نیازی به تغییر مداوم تنظیمات روشنایی خود ندارید.

آیا مانیتور من از HDR پشتیبانی می کند؟

از آنجایی که HDR نقطه فروش بزرگی برای مانیتورها است، به احتمال زیاد وقتی یک مانیتور HDR می‌خرید، HDR روی جعبه یا صفحه وب جایی که آن را می‌خرید، گچ کاری شده باشد. با این حال، همه چیز ممکن است کمی گیج کننده باشد، زیرا انواع مختلفی از فناوری HDR وجود دارد که نام های مختلفی دارند.

HDR10، دالبی ویژن، HDR10+، و HLG عباراتی هستند که باید به آنها توجه کنید که نشان می دهد مانیتور از HDR پشتیبانی می کند.
مانیتور hd

اگر قبلاً صاحب مانیتور هستید و می خواهید بدانید که آیا از HDR پشتیبانی می کند یا خیر، ساده ترین راه این است که مراحل بخش بعدی را دنبال کنید. برای یک مانیتور سازگار با HDR، سوئیچی را می بینید که به شما امکان می دهد HDR را روشن و خاموش کنید.

اگر مانیتور شما با HDR سازگار نیست، به آن گزینه دسترسی نخواهید داشت.

نحوه فعال کردن HDR در ویندوز 11

اگر مانیتور شما از HDR پشتیبانی می کند، می توانید آن را از طریق تنظیمات در ویندوز 11 فعال کنید. با فعال کردن HDR، رایانه شما می تواند از قابلیت های HDR مانیتور شما استفاده کند و تصاویر را با محدوده رنگ و کنتراست بیشتری نمایش دهد.

برای فعال کردن HDR در ویندوز 11:

  1. بر روی آن کلیک راست کنید شروع کنید آیکون.
    دکمه شروع ویندوز 11
  2. انتخاب کنید تنظیمات.
    تنظیمات ویندوز 11
  3. کلیک سیستم در منوی سمت چپ
    تنظیمات سیستم ویندوز 11
  4. انتخاب کنید نمایش دادن.
    تنظیمات نمایش ویندوز 11
  5. اگر مانیتور شما قابلیت HDR را دارد، زیر روشنایی و رنگ بخش، یک سوئیچ جابجایی را در کنار آن خواهید دید HDR. سوئیچ را روشن کنید تا HDR فعال شود.
    ضامن hdr ویندوز 11
  6. اگر این سوئیچ را نمی بینید به این معنی است که مانیتور شما مانیتور HDR نیست.

نحوه فعال کردن HDR روی باتری در ویندوز 11

اگر از یک لپ‌تاپ با قابلیت HDR استفاده می‌کنید، پخش HDR ممکن است به‌طور پیش‌فرض زمانی که با باتری کار می‌کنید غیرفعال شود، زیرا نمایش محتوای HDR نیاز به باتری بیشتری دارد.

اگر وقتی لپ تاپ شما به برق وصل نیست نمی توانید محتوای HDR را پخش کنید، باید گزینه های باتری HDR را تغییر دهید.

برای پخش محتوای HDR روی باتری در ویندوز 11:

  1. کلیک راست کنید شروع کنید آیکون.
    دکمه شروع ویندوز 11
  2. انتخاب کنید تنظیمات.
    تنظیمات ویندوز 11
  3. در منوی سمت چپ، را انتخاب کنید سیستم.
    تنظیمات سیستم ویندوز 11
  4. کلیک نمایش دادن.
    تنظیمات نمایش ویندوز 11
  5. زیر روشنایی و رنگ، کلیک HDR.
    ضامن hdr ویندوز 11
  6. زیر گزینه های باتری انتخاب کنید به بازی‌ها، ویدیوها و برنامه HDR روی باتری اجازه دهید یا امکان پخش جریانی ویدیوی HDR روی باتری.
  7. محتوای HDR شما اکنون باید حتی زمانی که لپ تاپ شما با باتری کار می کند پخش شود.

لذت بردن از HDR در ویندوز 11

آموزش فعال کردن HDR در ویندوز 11 به شما این امکان را می دهد که از قابلیت های مانیتور با قابلیت HDR خود استفاده کامل کنید و تصاویر را با رنگ و کنتراست باورنکردنی نمایش دهید. برای فیلم و بازی، می تواند تفاوت زیادی در محتوا ایجاد کند.

راه‌های زیادی برای استفاده حداکثری از رایانه ویندوز 11 شما وجود دارد. می توانید یاد بگیرید که چگونه نوار وظیفه را در ویندوز 11 شفاف کنید تا کمی شیک تر به نظر برسد. می‌توانید یاد بگیرید که چگونه Windows 11 را هنگام راه‌اندازی یادداشت‌های چسبنده باز کند، بنابراین یادداشت‌های شما همیشه در جلو و مرکز قرار می‌گیرند.

و اگر می‌خواهید چند کلیک صرفه‌جویی کنید، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه برنامه‌های ویندوز 11 را همیشه به‌عنوان سرپرست اجرا کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *