آیا به دنبال فروش وب سایت یا کسب و کار آنلاین خود هستید؟

فروش یک کسب و کار یا وب سایت مانند فروش یک خانه است. این می تواند استرس زا باشد و شامل آماده سازی و کارهای کاغذی زیادی است. بسیاری از مبتدیان مطمئن نیستند که چگونه شروع کنند.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه وب سایت یا کسب و کار آنلاین خود را با بالاترین قیمت بفروشید.

چگونه وب سایت یا تجارت آنلاین خود را بفروشیم

چرا وب سایت یا کسب و کار آنلاین خود را بفروشید؟

بنابراین شما برای ایجاد یک وب سایت موفق و ایجاد یک کسب و کار آنلاین حول آن زمان صرف کرده اید.

اما وقتی زمان حرکت به سمت چیز جدید است، چه کار می کنید؟

شاید شرایط شما تغییر کرده باشد یا بخواهید برای سفر مرخصی بگیرید. شاید شما فقط به پول نیاز داشته باشید یا برای یک ماجراجویی تجاری جدید آماده باشید.

بهترین راه برای فروش وب سایت یا کسب و کار آنلاین و به دست آوردن ارزش آن چیست؟ برای این موضوع، چگونه متوجه می شوید که ارزش سایت شما برای شروع چقدر است؟

فروش یک وب سایت می تواند بسیار زیاد باشد. با این حال، مطمئناً این امکان وجود دارد که سایت خود را به قیمتی که ارزش دارد بفروشید. در واقع، بسیاری از مردم با ورق زدن وب سایت ها به صورت آنلاین درآمد کسب می کنند.

با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه فروش وب سایت یا کسب و کار آنلاین خود با ارزش آن بیندازیم. در اینجا موضوعاتی هستند که به آنها خواهیم پرداخت:

  1. ارزش وبسایت شما چقدر است؟
  2. چگونه وب سایت خود را با ارزش تر کنید
  3. چگونه مطمئن شوید که تجارت شما قابل انتقال است؟
  4. آماده سازی نهایی قبل از فروش
  5. کجا می توانید وب سایت یا تجارت آنلاین خود را با خیال راحت بفروشید؟

ارزش وبسایت شما چقدر است؟

ممکن است از خود بپرسید که چقدر می توانید وب سایت خود را به قیمت واقعی بفروشید. به دست آوردن یک رقم دقیق غیرممکن است، اما ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک محدوده قابل اجرا را بدست آورید.

یک قانون سرانگشتی این است که شما به طور کلی می توانید یک وب سایت را پس از هزینه ها، 2 تا 3 برابر سود سالانه خود بفروشید. این بدان معنی است که شخصی که وب سایت شما را خریداری می کند می تواند انتظار داشته باشد که پول خود را تنها در دو تا سه سال پس بگیرد.

این به شما یک محدوده پارک توپ برای شروع می دهد. با این حال، در برخی موارد، می توانید حتی درآمد بیشتری کسب کنید. برای مثال، وب‌سایت‌های مبتنی بر اشتراک و کسب‌وکارهایی که به یک جایگاه خاص مانند سلامت یا امور مالی شخصی خدمات می‌دهند، اغلب ارزش بیشتری دارند.

با استفاده از ماشین حساب های ارزش وب سایت آنلاین می توانید تخمین بهتری از ارزش سایت خود داشته باشید.

ابزار ارزشیابی کسب و کار آنلاین رایگان Flippa به شما نشان می دهد که ارزش وب سایت شما پس از پاسخ دادن به شش سوال چقدر است. تکمیل این کار فقط چند دقیقه طول می کشد.

Flippa رایگان آنلاین ابزار ارزیابی وب سایت

ابزار ارزش گذاری Empire Flippers نیز پس از پاسخ به چند سوال، ارزش گذاری وب سایت شما را محاسبه می کند.

با این حال، برای دریافت ارزش گذاری ابتدا باید آدرس ایمیل و در صورت تمایل شماره تلفن خود را ارائه دهید.

ابزار ارزش گذاری Empire Flippers

ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که تنها بر اساس URL وب سایت شما یک ارزیابی تقریبی را به شما ارائه می دهند. خریداران بالقوه ممکن است از آنها برای دریافت ایده ای در مورد ارزش سایت شما استفاده کنند، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را نیز بررسی کنید.

  • Worth of Website Value Calculator
  • SiteWorthTraffic

در نهایت، می‌توانید نگاهی به وب‌سایت‌های مشابه شما داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار جستجو در وب سایت Flippa و علامت زدن کادر “به تازگی فروخته شده” در پایین ستون سمت چپ است.

همچنین ممکن است بخواهید با یک کارگزار وب سایت صحبت کنید زیرا آنها در ارزش گذاری و فروش وب سایت ها تجربه دارند. بیشتر در مورد آن بعدا.

چگونه وب سایت خود را با ارزش تر کنید

اگر برای فروش سایت خود عجله ندارید، می توانید با صبر کردن تا رسیدن به اوج آن، درآمد بیشتری کسب کنید. این بدان معناست که ابتدا باید مقداری کار انجام دهید و هر چه تلاش بیشتری انجام دهید، فروش آن آسان تر خواهد بود.

به طور خاص، شما باید قبل از فروش روی به حداکثر رساندن ترافیک و سود خود تمرکز کنید. این کار باعث افزایش ارزش سایت و کسب و کار شما می شود. اکثر خریداران با دقت به آخرین سال فروش شما نگاه می کنند، بنابراین باید اعداد را تا جایی که می توانید خوب بنویسید.

ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید

هر چه وب سایت شما بازدید کننده بیشتری داشته باشد، ارزش آن بیشتر خواهد بود.

از آنجایی که بیشتر ترافیک ارگانیک شما از موتورهای جستجو می آید، باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را بهبود بخشید تا سایت شما در رتبه بالاتری در گوگل قرار گیرد.

شما می توانید با بررسی فهرست 13 نقطه ای سئوی وردپرس برای مبتدیان شروع کنید.

عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید

یک وب سایت سریع ارزش بیشتری نسبت به یک وب سایت کند دارد. صفحات با بارگذاری سریع تجربه کاربر را بهبود می بخشند، بازدید از صفحه شما را افزایش می دهند و به سئوی وردپرس شما کمک می کنند.

راهنمای نهایی ما برای افزایش سرعت و عملکرد وردپرس پر از گام های عملی است که می توانید برای بهبود سریع سرعت وردپرس خود بردارید.

برای فروشگاه های آنلاین، می توانید راهنمای ما را در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به عملکرد WooCommerce دنبال کنید.

فالوورهای رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید

خریداران بالقوه نیز به دسترسی شما در رسانه های اجتماعی علاقه مند خواهند شد. می توانید با استفاده از برگه تقلب کامل رسانه های اجتماعی ما شروع به ایجاد دنبال کنندگان اجتماعی خود کنید.

یک لیست ایمیل ایجاد کنید

در تجارت ما، یک لیست ایمیل 10 برابر بیشتر از کمپین های رسانه های اجتماعی تبدیل می شود.

ایجاد یک لیست ایمیل باعث افزایش تبدیل و افزایش سود شما می شود و منبع ارزشمندی برای خریدار کسب و کار شما خواهد بود.

راهنمای ما در مورد راه درست ایجاد یک خبرنامه ایمیلی را ببینید تا نحوه شروع کار را بیاموزید.

سود خود را بهبود بخشید

همچنین می توانید به دنبال راه های جدیدی برای کسب درآمد و بهبود سود باشید. سودی که در سال گذشته به دست آورده اید، شاخص مهمی از ارزش وب سایت شما است.

اگر وبلاگ دارید، راه‌های زیادی برای افزایش سود در راهنمای ما در مورد روش‌های اثبات شده برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی آنلاین با وردپرس پیدا خواهید کرد.

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید با MonsterInsights تبدیل‌های WooCommerce خود را ردیابی کنید تا بدانید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیاز به توجه بیشتری دارد.

جادوگر راه اندازی را راه اندازی کنید

چگونه مطمئن شوید که تجارت شما قابل انتقال است؟

پس از فروش وب سایت شما، انتقال آن به صاحبان جدید چقدر آسان خواهد بود؟ خریداران بالقوه می خواهند بدانند که وب سایت پس از فروش با موفقیت به کار خود ادامه خواهد داد.

اکنون زمان آن است که همه را برای تغییر مالکیت و از بین بردن موانع احتمالی برای انتقال آرام آماده کنیم.

مطمئن شوید که کسب و کار شما به شخص شما متکی نیست

اطمینان حاصل کنید که وب سایت یا کسب و کار شما پس از اینکه دیگر درگیر آن نباشید به کار خود ادامه خواهد داد. اکثر خریداران به دنبال سرمایه گذاری هستند، نه یک شغل تمام وقت که بخواهند جایگزین شما شوند.

این بدان معناست که شما باید یک تیم یا دستیار مجازی آموزش دهید تا کسب و کار را اداره کنید، از جمله پشتیبانی مشتری، عملیات و موارد دیگر.

به عنوان مثال، اگر افزونه های وردپرس را می فروشید، مطمئن شوید که تیم شما شامل توسعه دهندگانی است که نرم افزار را درک می کنند و می توانند پس از فروش آن را حفظ کنند.

همچنین می‌توانید از اتوماسیون و هوش مصنوعی استفاده کنید تا مطمئن شوید که وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین شما بدون زحمت و با حداقل تلاش کار می‌کند.

از طرف دیگر، می‌توانید به میزبانی مدیریت شده وردپرس بروید، جایی که پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی‌ها و بسیاری از کارهای تعمیر و نگهداری دیگر برای شما انجام می‌شود.

هر شخص ثالثی را برای تغییر مالکیت آماده کنید

اگر کسب و کار شما متکی به مشاغل شخص ثالث است، پس باید مطمئن شوید که این روابط پس از تغییر ادامه خواهد داشت. این می تواند شامل شرکای شما، تامین کنندگان، اینفلوئنسرها، فریلنسرها و غیره باشد.

برای مثال، اگر یک معامله ویژه از یکی از تامین کنندگان خود دریافت می کنید که به شما کمک می کند سودآور بمانید، باید مطمئن شوید که معامله با صاحبان جدید ادامه خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید که منابع لازم قابل انتقال هستند

اگر چندین وب سایت یا کسب و کار را اداره می کنید، ممکن است منابعی مانند شماره تلفن، کارکنان پشتیبانی مشتری یا حساب میزبانی وب سایت خود را بین آنها به اشتراک بگذارید.

اگر اینطور است، قبل از اینکه بتوانید بفروشید، باید آنها را جدا کنید. این به شما این امکان را می دهد که هر یک از این منابع را راحت تر به مالک جدید منتقل کنید.

اطمینان حاصل کنید که ارتباطات خود را در یک حساب ایمیل تجاری انجام می دهید که می توانید به جای حساب ایمیل شخصی خود به مالک جدید منتقل کنید.

و بررسی کنید که هر افزونه وردپرس ممتازی که سایت شما به آن تکیه دارد به نام کسب و کار ثبت شده باشد و از یک آدرس ایمیل تجاری استفاده کند.

همچنین، باید مطمئن شوید که هر ابزار مدیریت تیمی که استفاده می‌کنید می‌تواند به مالک جدید منتقل شود. به عنوان مثال، Slack انتقال مالکیت را آسان می کند.

ایجاد رویه های عملیاتی استاندارد

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، رویه‌های عملیاتی استانداردی را در مورد نحوه اداره کسب‌وکارتان و انجام وظایف خاص در نظر بگیرید. این به مالکان جدید کمک می کند تا با همان موفقیتی که شما دارید، آن را اجرا کنند.

این می تواند شامل نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، ایجاد کاتالوگ محصولات و موارد دیگر باشد.

آماده سازی نهایی قبل از فروش

هنگامی که وب سایت خود را برای فروش قرار دادید، خریداران بالقوه سعی می کنند بررسی کنند که آیا کسب و کار شما ارزش خرید دارد یا خیر. آنها سوالات مفصل زیادی از شما خواهند پرسید.

این بدان معنی است که شما باید اطلاعات دقیقی در مورد وب سایت و امور مالی خود جمع آوری کنید.

معیارهای دقیق وب سایت را جمع آوری کنید

خریداران بالقوه می خواهند گزارش های دقیقی در مورد وب سایت شما ببینند. امیدواریم قبلاً اطلاعاتی در مورد ترافیک، بازدیدکنندگان، نرخ تبدیل و موارد دیگر حفظ کرده باشید.

در غیر این صورت، می توانید راهنمای ما را در مورد ردیابی معیارهای مهم وب سایت مانند سرعت سایت، ترافیک، ارجاعات برتر و کشورها، جمعیت شناسی و پست ها و صفحات خود با بهترین عملکرد دنبال کنید.

توصیه می کنیم حداقل سه تا شش ماه از موارد زیر را مستند کنید:

  • Google Analytics گزارش می دهد که تعامل کاربر را نشان می دهد
  • کنسول جستجوی گوگل گزارش می دهد که کلمات کلیدی مورد استفاده برای یافتن سایت شما را نشان می دهد
  • گزارش‌های Google AdSense یا موارد مشابه برای اثبات ارقام سود و زیان شما (در صورت لزوم)

جمع آوری سوابق مالی دقیق

همچنین باید سوابق مالی خود را به روز کنید. وضعیت مالی نامرتب برای خریداران ناامید کننده است و آنها را مجبور می کند تا در تصمیم گیری خود کار بیشتری انجام دهند.

در اینجا چند گزارش مالی وجود دارد که خریداران بالقوه دوست دارند ببینند:

  • برگه سود و زیان
  • گواهی فروش (اگر فروشگاه آنلاین دارید)
  • هزینه تبلیغات PPC

شاید به نظر شما ارزش استخدام یک حسابدار را داشته باشد. آنها متوجه می شوند که چه کاری انجام می دهند، و می توانند سوابق شما را به شکلی برسانند که درک آن برای خریداران بالقوه آسان باشد.

از طرف دیگر، وب‌سایت‌هایی مانند Flippa خدمات تأیید و ارزیابی با دقت لازم را ارائه می‌کنند.

برای دارایی های تجاری خود ارزش دلاری قائل شوید

اطمینان حاصل کنید که برای تمام دارایی هایی که همراه با کسب و کار خود می فروشید ارزش قائل شده اید. اینها ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهد.

این می تواند شامل سرمایه در گردش، موجودی فروشگاه، تیم و سابقه کمپین Adwords شما باشد.

همچنین می‌توانید برای دارایی‌های کمتر ملموس مانند پایگاه داده مشتریان، فهرست ایمیل، تعامل با رسانه‌های اجتماعی، ترافیک وب‌سایت، و فرآیندها و رویه‌ها، قیمت تعیین کنید.

کجا می توانید وب سایت یا تجارت آنلاین خود را با خیال راحت بفروشید؟

هنگامی که آماده شدید، باید مکان مناسبی را برای فروش وب سایت خود انتخاب کنید. به طور معمول، این با یک بازار آنلاین یا یک کارگزار خواهد بود.

تلنگر

تلنگر

Flippa بهترین بازار آنلاین برای فروش سایت شما است. این یک سایت حراجی مشابه eBay است اما در کسب و کارهای آنلاین، وب سایت ها و نام های دامنه تخصص دارد.

آنها فهرستی از کارگزاران تجاری معتبر وابسته را که می توانند به شما در فروش کمک کنند، نگهداری می کنند.

کاربران می توانند حراج ها را دنبال کنند و در وب سایت یا کسب و کار شما پیشنهاد دهند. اگر پیشنهاد آنها را بپذیرید، آنها از دستورالعمل های پرداخت Flippa پیروی می کنند.

معمولاً فروشندگان برای پرداخت های ایمن و انتقال ثبت نام از سرویس امانی Flippa استفاده می کنند.

امپراتوری فلیپرز

امپراتوری فلیپرز

Empire Flippers یک کارگزار پیشرو است که به فروش کسب و کار یا تجارت آنلاین شما کمک می کند. آنها برای کسب و کار شما ارزش قائل می شوند، صفحه فروش را طراحی می کنند و تبلیغات را مدیریت می کنند.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، یا فقط زمان کمی دارید، یک کارگزار یک انتخاب عالی است. و از آنجایی که آنها کمیسیون دریافت می کنند، انگیزه دارند تا بهترین قیمتی را که می توانند دریافت کنند.

چه یک بازار یا دلال را انتخاب کنید، وقتی زمان انتقال وب‌سایت یا کسب‌وکار به مالک جدید فرا می‌رسد، آن‌ها تمام کمک‌های لازم را به شما می‌دهند.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که چگونه وب سایت یا کسب و کار آنلاین خود را بفروشید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد ایجاد یک سایت عضویت وردپرس یا انتخاب های متخصص ما در مورد بهترین سازندگان صفحه وردپرس را با کشیدن و رها کردن ببینید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک

پست چگونه وب سایت یا تجارت آنلاین خود را بفروشیم (راهنمای کامل) اولین بار در WPBeginner ظاهر شد.





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *