داشتن یک پلاگین یا تم عالی تنها شروعی برای ورود به دنیای کسب و کارهای نرم افزاری مبتنی بر وردپرس است. در مرحله بعد، شما به استراتژیهای فروش خارجی موثر نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که مضامین و افزونههای شما به مجموعه مناسبی از مخاطبان برای ایجاد درآمد مورد نظر شما میرسند.
در واقع، استراتژیهای فروش خارجی بیشتر برای محصولات دیجیتال (موضوعات و افزونهها) قابل اجرا هستند. زیرا آنها چالش های منحصر به فردی را ارائه می کنند که با محصولات فیزیکی متفاوت است. در این مقاله، راهنمای دقیقی در مورد نحوه ساخت یک استراتژی فروش خروجی برای افزونه ها و تم های وردپرس را پوشش خواهیم داد.
مهم نیست که توسعه دهنده یا بازاریاب باشید، این پست برای شما بسیار مفید خواهد بود. شروع کن!
فروش افزونه | فروش قالب وردپرس چیست؟
فروش برون مرزی به روش فروش اشاره دارد که در آن نمایندگان با مشتریان بالقوه تماس می گیرند تا منتظر بمانند تا اولین ارتباط را آغاز کنند. این رویکرد معمولاً برای مشاغل با بازارهای باریک یا بخش های مشتری که فرصت های فروش با روش ورودی چالش برانگیز است ایده آل است.
تیم فروش به جای اینکه به یکباره به همه مخاطبان دسترسی پیدا کند، بر اساس تحقیقات خود به مخاطب خاصی دست پیدا می کند. سپس، آنها در مورد نکات دردناک خود با مخاطبان صحبت می کنند و توضیح می دهند که چگونه محصولات آنها این مشکلات را حل می کند. اندازه گیری نتایج فروش خارجی آسان است.
میتوانید تلاشهای خود را از طریق تعداد تماسهایی که برقرار کردهاید، ایمیلهای ارسال شده و نرخ تبدیل پیگیری کنید. امروزه اکثر مشاغل از CRM و ابزارهای تحلیلی برای ردیابی عملکرد فروش خارجی استفاده می کنند.
تفاوت بین فروش افزونه خروجی و ورودی
امیدواریم قبلاً متوجه شده باشید که تفاوت های قابل توجهی بین رویکردهای فروش خارجی و ورودی وجود دارد. برای روشن تر شدن موضوع، این تفاوت ها را در جدول زیر خلاصه کرده ایم. نگاهی گذرا به آنها بیندازید.
امتیاز | فروش برون مرزی | فروش ورودی |
شروع تماس | نمایندگان فروش به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می کنند و از طریق تماس سرد، ایمیل، یا پیام مستقیم، تماس را آغاز می کنند. | خود مشتریان پس از بازدید از وبسایت، محتوا یا تبلیغات با آن کسبوکار تماس میگیرند. |
آگاهی رهبری | رهبران ممکن است چیزی در مورد برند یا محصول ندانند. بنابراین، تیم فروش به آنها اطلاع می دهد. | سرنخ ها قبلاً در مورد برند و محصولات مطلع شده اند. |
سطح تعامل | ممکن است دسترسی به مشتریان در مراحل اولیه دشوار باشد زیرا آنها نسبت به محصولات/خدمات شما مشکوک هستند. | جلب مشارکت مشتریان آسان است زیرا آنها معمولاً مکالمه را آغاز می کنند. |
رویکرد فروش | با استفاده از روش های اطلاع رسانی و متقاعد کننده، به طور متعارفی به فروش می رسد. | بر رابطه، اعتماد و ارزش تمرکز می کند و از محتوا و ارتباطات فردی برای پرورش چشم انداز استفاده می کند. |
سنجش موفقیت | اندازه گیری شده با حجم تماس، دسترسی به ایمیل، و منجر به نرخ تبدیل مشتری. | با ترافیک وب سایت، تولید سرنخ محتوا و نرخ تبدیل هدفمند سرنخ اندازه گیری می شود. |
بهترین ابزارهای فروش خارجی را کاوش کنید.
انواع تکنیک های فروش خارجی افزونه و قالب
انواع مختلفی از تکنیک های فروش خارجی وجود دارد که توسط بازاریابان در سراسر جهان دنبال می شود. در این بخش به آنها توضیح داده ایم.
نوع 01: تماس سرد
این شامل برقراری تماس های تلفنی ناخواسته با مشتریان بالقوه ای است که به محصولات/خدمات شما نیاز دارند اما هنوز در مورد آنها چیزی نشنیده اند. هدف تماس سرد معرفی مردم با محصولات شما، ایجاد علاقه و ترتیب دادن جلسات فروش است. این رویکرد دشوار است زیرا ممکن است در اولین تماس رد شوید.
نوع 02: ارتباط با ایمیل
در این فرآیند، نمایندگان فروش پیام های سفارشی شده را به آدرس های ایمیل گیرندگان هدف ارسال می کنند. شما می توانید این کار را برای اولین بار ارتباط، پیگیری یا پرورش سرنخ ها انجام دهید. میتوانید موفقیت را با ردیابی میزان باز شدن ایمیل، پاسخ و نرخ تعامل اندازهگیری کنید.
نوع 03: شبکه
شبکه سازی شامل ارتباط با مشتریان بالقوه در رویدادها و کنفرانس ها یا از طریق رسانه های اجتماعی مانند لینکدین است. این استراتژی تاکید زیادی بر ارتباطات بین فردی و اعتماد در حین فروش دارد. این راهنمای نحوه ایجاد یک سایت شبکه اجتماعی را بررسی کنید.
نوع 04: تماس های پیگیری
اگر پس از تماس سرد و اطلاعرسانی ایمیل، پاسخ مثبت دریافت کردید، برقراری تماسهای تلفنی بعدی میتواند به ارتقای سطح تعامل شما کمک کند. با این حال، تماس های بعدی باید به موقع و با توجه به تحقیقاتی که در مورد مخاطبان انجام می دهید، شخصی سازی شوند.
نوع 05: فروش اجتماعی
فروشندگان باید محتوای مفید و جذاب را در تمام کانال های محبوب رسانه های اجتماعی ارسال کنند. این پنجره را برای افراد علاقه مند باز می کند تا به بحث بپیوندند و راهی را برای شما ایجاد کند تا به مشتریان بالقوه خود آموزش دهید و آنها را وادار به خرید محصولات کنید.
چگونه یک استراتژی فروش خارجی بسازیم: گام به گام
بنابراین اکنون، چگونه بر اساس تحقیقات بازار، یک استراتژی فروش خارجی برای محصولات/خدمات مربوطه خود بسازید. در این قسمت به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.
مرحله 01: مخاطب هدف خود را مشخص کنید
شناسایی مخاطبان هدف اولین گام در هر استراتژی بازاریابی، از جمله استراتژی برونگرا است. این شامل یافتن پایگاه مشتری دقیقی است که به احتمال زیاد به محصولات شما علاقه مند هستند. با جمعیت شناسی شروع می شود: سن، جنسیت، درآمد و موقعیت مکانی. همچنین می توانید عناصری مانند علایق روانشناختی، رفتار خرید و عادات را در نظر بگیرید.
اگر پرسونای خریدار بسازید بهتر است. این یک نمایش نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات بازار و اطلاعات در مورد مشتریان فعلی شما است. این کمک می کند تا بازار هدف را بر اساس ویژگی ها، الزامات و نقاط دردناک آن مشخص کنید تا بتوانید تلاش های بازاریابی و فروش خود را بهتر متمرکز کنید.
مرحله 02: یک ارزش پیشنهادی ایجاد کنید
یک پیشنهاد ارزش قوی دقیقاً توضیح می دهد که چرا مشتریان باید محصولات شما را به جای رقبای خود خریداری کنند. همچنین باید توضیح دهد که محصولات چه مشکلاتی را می توانند حل کنند. باید با شخصیت های خریدار شما مطابقت داشته باشد، روی نقاط دردناک آنها تمرکز کند، و اینکه راه حل شما چگونه می تواند تجربه آنها را بهتر یا کسب و کارشان را موفق تر کند.
به منظور ایجاد یک پیشنهاد ارزش، ابتدا یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا بفهمید چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند. روی ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد تم ها و افزونه های خود تمرکز کنید، مانند طراحی با کیفیت بالا، سهولت استفاده، خدمات مشتری یا ویژگی های خاص.
بیانیه ای مختصر بنویسید که این عوامل را در بر بگیرد و آن را قابل درک و همسو با خواسته ها و انگیزه های مخاطبانتان کند. این پست را در مورد نحوه ساخت حداقل محصول قابل دوام بررسی کنید.
مرحله 03: یک لیست جستجو ایجاد کنید
داشتن یک لیست جستجوگر می تواند به نمایه سازی و بخش بندی آن دسته از خریداران بالقوه کمک کند که برای مضامین و افزونه های وردپرس شما مناسب هستند. با استفاده از منابع متعدد برای اطلاعات سرنخ شروع کنید. برای مثال، لینکدین میتواند یک کانال مفید برای توسعهدهندگان افزونه باشد تا کسبوکارها و حرفهایها را هدف قرار دهند تا تلاشهای خود را آغاز کنند.
پس از جمعآوری دادههای اولیه، فهرست خود را با استفاده مجدد از مشتریان احتمالی بر اساس معیارهایی که با مخاطبان احتمالی شما مطابقت دارند، تنظیم کنید. اینها ممکن است شامل اندازه شرکت، صنعت، مکان و الزامات خاص مربوط به ارزش پیشنهادی شما باشد.
سوم، به طور مداوم به روز رسانی کنید و به حفظ لیست جستجوی خود ادامه دهید. این باید شامل پاکسازی مخاطبین قدیمی، افزودن سرنخ های جدید و مستندسازی تعاملات شما با مشتریان احتمالی باشد. با بهبود مستمر لیست جستجوی خود، می توانید دسترسی خود را بهبود بخشید و شانس خود را برای ایجاد روابط خوب با مشتری افزایش دهید.
مرحله 04: کانال های ارتباطی خود را انتخاب کنید
انتخاب کانال های اطلاع رسانی صحیح برای به حداکثر رساندن مخاطبان هدف و هدایت ترافیک به مضامین و افزونه های وردپرس مهم است. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما متخصصان فناوری باشند، لینکدین یا یک انجمن تخصصی می تواند بهتر از هر چیزی کار کند.
اطلاع رسانی ایمیل را می توان هدفمند و به راحتی ردیابی کرد و پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند از طریق تبلیغات ارگانیک و پولی به گروه های متنوع تری از افراد دسترسی پیدا کنند. اگر تماسها سادهتر هستند، ممکن است به کمی ظرافت بیشتری نیاز داشته باشند تا به شما نشان دهند که زمان و اولویتهای مشتری را در نظر میگیرید.
weMail یک افزونه بازاریابی ایمیلی عالی و غنی برای وردپرس است. این به شما امکان می دهد تا کمپین های ایمیلی را به طور مستقیم از یک داشبورد به تعداد زیادی از گیرندگان طراحی/ایجاد، مدیریت و ارسال کنید. میتوانید فهرستهای ایمیل را تقسیمبندی کنید، از قالبهای آماده استفاده کنید، و ایمیلها را به طور جداگانه برای هر بخش خودکار کنید. با استفاده از تجزیه و تحلیل داخلی آن، می توانید به راحتی نرخ بازگشت ایمیل، باز شدن و نرخ تبدیل را ردیابی کنید.
مرحله 05: پیامهای شخصی سازی شده را ایجاد کنید
ارسال پیام های سفارشی برای اطمینان از اینکه مشتریان احتمالی شما درگیر هستند و آنها با پاسخ های مثبت به شما پاسخ می دهند بسیار مهم است. شما می توانید این پیام ها را از طریق ایمیل، لینکدین و پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی ارسال کنید. طبق تحقیقات، پیام های شخصی سازی شده دارای نرخ باز شدن بیش از 60 درصد هستند.
برای انجام این کار، باید در مورد سرنخ های خود و اینکه چه نکات دردناک، علایق و نقاط دردناکی را تم ها و پلاگین های وردپرس شما می توانند برطرف کنند، تحقیق کنید. سپس، پیام های ارتباطی خود را برای هر مخاطب به صورت جداگانه بنویسید و نه در یک الگوی از پیش تعیین شده.
با معرفی مشتری با نام و اشاره به اطلاعات خاصی در مورد شرکت یا بخش مرتبط با محصول خود شروع کنید. در آخر، به آنها بگویید که چگونه محصولات شما می توانند به آنها کمک کنند یا کسب و کارشان را بهبود ببخشند، و برای شروع به آنها یک فراخوان بسیار خاص برای اقدام بدهید.
مرحله 06: یک استراتژی پیگیری را اجرا کنید
باید بدانید که معمولاً چندین نقطه تماس لازم است تا مردم در نهایت تصمیم به خرید چیزی بگیرند. به همین دلیل است که یک فرآیند پیگیری برنامه ریزی شده مناسب برای ادامه حرکت و بهبود شانس تبدیل سرنخ ها به مشتریان برای مضامین و افزونه های وردپرس شما ضروری است.
از طریق پیگیری فعال، می توانید این کار را با موفقیت انجام دهید. این می تواند به صورت چند ایمیل، تماس یا پست های رسانه های اجتماعی در طول هفته ها یا ماه ها باشد، بسته به اینکه محصولات شما چقدر پیچیده هستند و مخاطبان شما. اگر از یک پلاگین CRM برای پیگیری، ضبط و خودکارسازی پیگیری استفاده کنید، بهتر است.
در نهایت، اگر راهی برای تغییر برنامه پیگیری بسته به چشمانداز شما وجود دارد، همیشه آماده باشید. و برای این، باید از محیط اطراف خود آگاه باشید و روندهای اطراف را به دقت زیر نظر داشته باشید.
WP ERP یک افزونه مدیریت منابع سازمانی است. دارای سه پسوند اصلی است. CRM یکی از آنهاست. با استفاده از این افزونه CRM، میتوانید تعامل با مشتری را افزایش دهید، وظایف متعددی را خودکار کنید و فروش را افزایش دهید. می توانید این افزونه را برای استراتژی های فروش خارجی خود در نظر بگیرید.
مرحله 07: از ابزار و فناوری فروش استفاده کنید
مجموعه مناسبی از ابزارها و فناوریهای فروش برای به حداکثر رساندن فرآیند توسعه، بهرهوری و اثربخشی کلی قالب وردپرس و فرآیند فروش افزونه شما الزامی است. با آنها، می توانید وظایف را خودکار کنید، از داده ها بیاموزید و تجربه شخصی تر و بدون اصطکاک را به سرنخ های خود ارائه دهید.
اگر این ابزارها به درستی برنامه ریزی شوند، می توانند به طور بی عیب و نقص داده های مشتری را متمرکز و مدیریت کنند، بر تعاملات نظارت کنند و فعالیت های فروش را خودکار کنند. همچنین می توانید کمپین های ایمیل سفارشی شده را برنامه ریزی کنید و فعالیت های چند کاناله را از یک داشبورد واحد انجام دهید.
مرحله 08: تیم فروش خود را آموزش دهید
اطمینان حاصل کنید که تیم فروش شما تمام منابع لازم را در دسترس دارد و به آنها اطمینان دارد تا بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند و مضامین و افزونه های وردپرس شما را به خوبی تبلیغ کنند. برای این کار می توانید کارمندان خود را آموزش دهید و به آنها اجازه دسترسی به نسخه های پریمیوم ابزارهای لازم را بدهید.
با توضیح ویژگی های کلیدی، مزایا و نقاط فروش محصولات خود شروع کنید. همچنین به مشتریان خود شخصیت خریدار را بشناسید. این به تیم فروش شما کمک می کند تا مکالمات درستی با مشتریان داشته باشد و با نشان دادن اینکه محصولات شما چگونه می توانند برای آنها سودمند باشند، آنها را راضی کند.
بهتر است یک پایگاه دانش جامع که پستهای مستندات DIY تمها و افزونههای خود را پوشش میدهد، داشته باشید. این به اعضای تیم فروش جدید این امکان را می دهد تا جزئیاتی در مورد محصولات شما داشته باشند. شما مجبور نیستید زمان بیشتری را برای آنها سرمایه گذاری کنید.
weDocs یک افزونه مستند سازی فوق العاده است. با این کار، می توانید پست های مستند را به طور موثر ایجاد، مدیریت و سازماندهی کنید و یک پایگاه دانش قابل جستجو بسازید. شما می توانید آنها را با دسته بندی سازماندهی کنید تا افراد بتوانند به راحتی به موارد مورد نیاز خود پیمایش کنند. این شامل یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که فوراً به سؤالات کاربر بر اساس اطلاعاتی که شما در پایگاه دانش ذخیره کرده اید پاسخ می دهد.
پستهای مستندات ایجاد شده با افزونه weDocs به خوبی در انواع دستگاهها کار میکنند. weDevs شرکت سازنده این افزونه است که وعده می دهد انواع پشتیبانی هایی را که برای اجرای این افزونه نیاز دارید ارائه می دهد.
مرحله 09: نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد
نظارت و ارزیابی نتایج فرآیند فروش خارجی شما برای مضامین و افزونههای وردپرس بسیار مهم است تا ببینید چه چیزی کار میکند و چه چیزی خوب نیست. اگر به معیارهای کلیدی و داده های فروش توجه داشته باشید، می توانید تصمیمات بهتری بگیرید، استراتژی خود را تغییر دهید و حداکثر بازگشت سرمایه را از فروش خود به دست آورید.
ابتدا، KPIهای مربوط به کل اهداف فروش خود را تعریف کنید. به عنوان مثال، نقاط تماس، نرخ تبدیل سرنخ، میانگین اندازه معامله یا کل درآمد ایجاد شده. این دادهها را مرتباً مرور کنید تا بدانید پیامرسانی شما چقدر خوب کار میکند، مخاطبان شما درگیر هستند و تیم فروش شما چقدر خوب عمل میکند.
با داده ها، استراتژی فروش خود را تغییر دهید، استراتژی های خود را تنظیم کنید و منابع خود را بهتر تخصیص دهید. این ممکن است شامل بهینهسازی پیامرسانی، هدفگذاری مجدد جستجو یا آموزش و کمک به نمایندگان فروش باشد.
مرحله 10: استراتژی خود را بر اساس بازخورد اصلاح کنید
با توجه به بازخوردهایی که در مرحله بالا دریافت می کنید، ممکن است مجبور شوید استراتژی فروش خارجی خود را به روز کنید. این ممکن است شامل بهروزرسانی مخاطبان هدف، هدفگذاری مجدد جستجوگرها، پیامرسانی و پیشنهادات ارزشی، وثیقه فروش، یا حتی آموزش و مربیگری تیم فروش شما باشد.
با یکپارچهسازی بازخورد و تصمیمگیریهای مبتنی بر داده به طور منظم، میتوانید فرآیند فروش خارجی خود را سریع، کارآمد و به اندازه کافی انعطافپذیر نگه دارید تا نیازهای مشتریان قالب و افزونه وردپرس خود را برآورده کنید.
از Appsero برای مجوز و مدیریت محصولات وردپرس خود (افزونه ها و تم ها) استفاده کنید
Appsero یک راه حل امیدوار کننده مدیریت مجوز برای وردپرس است. این به شما امکان می دهد مجوزهایی برای تم ها و افزونه ها ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که فقط کاربران مجاز به محصولات دسترسی دارند. هر زمان که یک افزونه فروخته می شود، می توانید فوراً یک مجوز جدید ایجاد کنید و تمدید و انقضای آن را مدیریت کنید. این ویژگی ها برای محافظت از مالکیت معنوی شما اجباری هستند تا بتوانید با فروش آنها درآمد کسب کنید.
علاوه بر اینها، میتوانید به راحتی نسخههای جدید تمها و افزونهها را در GitHub و مخازن مربوطه که در آن میزبانی میکنید، مستقر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این افزونه، صفحه اصلی Appsero را کاوش کنید.
بسته شدن!
اگر واقعاً می خواهید موفقیت کسب و کار پلاگین و تم وردپرس خود را به دست آورید، توسعه یک استراتژی دقیق فروش خارجی اجتناب ناپذیر است. بدون برنامه ریزی و اجرای صحیح، هرگز نمی توانید به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید و آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
مراحل ذکر شده در این پست یک نقشه راه جامع برای ایجاد یک رویکرد فروش خارجی قوی و موثر ارائه می دهد. پذیرش این رویکرد کل نگر نه تنها به شما کمک می کند که برجسته شوید، بلکه به هدف فروش خود نیز دست یافته و درآمد را همانطور که انتظار می رود افزایش دهید.
اگر این مقاله را دوست دارید، لطفاً از طریق بخش نظرات در زیر به ما اطلاع دهید. این الهام بخش ما خواهد بود که در آینده مقالات مفیدتری برای شما بنویسیم.