نحوه حذف استوری از فیس بوک


محتوای پیشنهادی فیس بوک ممکن است همیشه آن چیزی نباشد که شما می خواهید ببینید. درباره نحوه خاموش کردن پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» در فیس‌بوک بیشتر بدانید.

فیس بوک چیزی جز یک پدیده نیست. حدود سه میلیارد نفر از ما به طور منظم از این برنامه استفاده می کنیم. با این حال، محبوبیت آن اتفاقی نیست. فیس‌بوک سخت کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مردم همچنان به برنامه باز می‌گردند و هدفشان این است که چیزهایی را که دوست داریم به ما بدهد. الگوریتم‌های فیس‌بوک بر اساس تعاملات قبلی ما با پست‌های مشابه، محتوایی را که ممکن است دوست داشته باشیم، پیشنهاد می‌کند.

این پست‌ها را در فید خود تحت عنوان «پیشنهاد شده برای شما» خواهید دید. با این حال، گاهی اوقات، این پست‌ها چیزهایی هستند که ترجیح می‌دهید نبینید. اگر اینطور است، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» را در فیسبوک غیرفعال کنید.

پست های “پیشنهاد شده برای شما” در فیس بوک چیست؟

فیس بوک از شما می خواهد تا زمانی که ممکن است از برنامه آنها استفاده کنید. هرچه بیشتر در فیس بوک هزینه کنید، تبلیغات بیشتری خواهید دید و فیس بوک می تواند درآمد بیشتری کسب کند.

برای حفظ علاقه شما، فیس بوک سعی می کند محتوای بیشتری را به شما نشان دهد که الگوریتم هایش فکر می کنند شما دوست دارید. اگر محتوای بیشتری را مشاهده می‌کنید که دوست دارید، احتمالاً برای مدت طولانی‌تری در اطراف خود بمانید.

فیس‌بوک محتوایی را که به شما پیشنهاد می‌کند از سایر محتوای موجود در فید شما با برچسب‌گذاری «پیشنهاد شده برای شما» متمایز می‌کند.

وقتی این پست ها را می بینید، می دانید که این محتوای پست شده توسط دوستان شما یا محتوای حمایت شده نیست. این محتوایی است که فیس بوک انتخاب می کند تا شما را در استفاده از برنامه نگه دارد.

آیا می توانید پست های «پیشنهاد شده برای شما» را خاموش کنید؟

متأسفانه، اگر محتوایی را که فیس‌بوک برای شما پیشنهاد می‌کند دوست ندارید، هیچ راهی برای جلوگیری از نمایش پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» وجود ندارد. به دلایل واضح، فیس بوک نمی خواهد شما بتوانید ویژگی طراحی شده برای استفاده بیشتر و طولانی تر از برنامه را غیرفعال کنید. شما همیشه پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» را در فید خود خواهید دید.

با این حال، این همه خبر بد نیست. این امکان وجود دارد که روی انواع پست هایی که در فید خود می بینید کنترل داشته باشید و یاد بگیرید که چگونه بر نوع محتوایی که می بینید تأثیر بگذارید.

چگونه روی پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» کنترل داشته باشید

در حالی که نمی‌توانید از نمایش پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» در فید خود جلوگیری کنید، می‌توانید انواع خاصی از پست‌ها را نمایش ندهند یا پست‌های سایت‌های خاصی را که نمی‌خواهید ببینید مسدود کنید. اما برای انجام این کار، باید منتظر بمانید تا پست «پیشنهاد شده برای شما» را در فید خود ببینید که دوست ندارید.

موثرترین راه برای جلوگیری از مشاهده پست های ناخواسته «پیشنهاد شده برای شما» استفاده از آن است پنهان شدن گزینه. این باعث می‌شود که نه تنها پست‌هایی را از حساب خاصی که آن را ارسال کرده است ببینید، بلکه پست‌های مشابه را نیز مسدود می‌کند. در حالی که این همیشه 100٪ موثر نیست، اما رویکردی گسترده تر از مسدود کردن حساب های فردی است.

برای کنترل پست های پیشنهادی برای شما:

  1. یک پست “پیشنهاد شده برای شما” را در فید خود پیدا کنید که ترجیح می دهید آن را نبینید.
  2. در گوشه سمت راست بالای پست، روی آن کلیک کنید سه نقطه آیکون.
    نماد سه نقطه فیس بوک
  3. برای توقف مشاهده پست های مشابه این پست پیشنهادی، کلیک کنید مخفی کردن پست.
    فیس بوک پست های پیشنهادی را مخفی کند
  4. برای توقف موقت مشاهده پست‌ها از حساب خاصی که پست از آن است، کلیک کنید به تعویق انداختن [Account Name] به مدت 30 روز.
    فیس بوک به تعویق انداختن پست های پیشنهادی
  5. اگر می‌خواهید برای همیشه پست‌ها را از حساب خاصی که پست از آن است مسدود کنید، کلیک کنید همه را پنهان کن از [Account Name].
    فیس بوک همه پست های پیشنهادی را مخفی می کند
  6. اگر فکر می کنید دلیلی وجود دارد که پست توهین آمیز یا ناراحت کننده است، می توانید کلیک کنید گزارش پست برای ثبت نگرانی های خود
    پست گزارش فیسبوک

چگونه بر پست های پیشنهادی در فید خود تأثیر بگذارید

پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» بر اساس نوع محتوایی است که در فیس‌بوک مشاهده می‌کنید تا سعی کنید موارد مشابه را به شما ارائه دهد. این به شما امکان می دهد تا روی انواع پست های «پیشنهاد شده برای شما» که می بینید، تأثیر کمی داشته باشید.

الگوریتم‌ها لزوماً به نشان دادن محتوایی که دوست دارید را به شما نشان نمی‌دهند، فقط با نمایش محتوایی که شما را در تعامل نگه می‌دارد. بنابراین، اگر یک ساعت برای نوشتن یک نظر عصبانی در مورد پستی که شما را آزار می‌دهد وقت گذاشته‌اید، ممکن است پست‌های مشابه «پیشنهاد شده برای شما» را در فید خود پیدا کنید. بهترین راه برای جلوگیری از دیدن محتوایی که دوست ندارید، اجتناب از تعامل با محتوایی است که نمی خواهید دوباره ببینید.

برخی از نکات مفید برای تأثیرگذاری بر انواع پست‌های پیشنهادی برای شما که در فید خود می‌بینید عبارتند از:

  • از هرگونه تعامل با محتوایی که نمی‌خواهید بیشتر آن را ببینید اجتناب کنید. حتی با افزودن نظری که بیانگر دیدگاه های منفی شما نسبت به آن محتوا باشد، می توانید محتوای مشابهی را مشاهده کنید.
  • از تعامل با پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» با لایک کردن، نظر دادن یا اشتراک‌گذاری خودداری کنید. این فقط الگوریتم‌ها را تشویق می‌کند تا بیشتر از آن نوع محتوا را پست کنند.
  • از دنبال کردن گروه‌ها یا صفحاتی که مرتباً محتوایی را که ترجیح می‌دهید نبینید ارسال می‌کنند، خودداری کنید.
  • اگر با شخصی در فیس بوک دوست هستید که مرتباً با آن ارتباط برقرار می کند یا محتوایی را که دوست ندارید پست می کند، ممکن است باعث شود که پست ها در محتوای «پیشنهاد شده برای شما» ظاهر شوند.
  • از برنامه‌های شخص ثالث که ادعا می‌کنند محتوا را در فید شما نمایش نمی‌دهند، خودداری کنید. اینها ممکن است خطر قابل توجهی برای داده های شخصی شما داشته باشند.
  • گاهی اوقات «پیشنهاد شده برای شما» بر اساس مکان شما است. شما می توانید دسترسی فیس بوک به موقعیت مکانی خود را در گوشی هوشمند خود غیرفعال کنید تا این اتفاق نیفتد.

درباره فیس بوک بیشتر بدانید

دانستن اینکه چگونه پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» را در فیس‌بوک غیرفعال کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا فید فیس‌بوک خود را از محتوایی که نمی‌خواهید ببینید، دور نگه دارید. شما نمی توانید این ویژگی را به طور کامل خاموش کنید. با این حال، می‌توانید روی کارهایی که در این پست‌ها انجام می‌دهید و نمی‌بینید کنترل داشته باشید.

نکات و ترفندهای مفید دیگری در فیس بوک وجود دارد که دانستن آنها مفید است. اگر نگران هستید که لایک‌های قبلی‌تان بر آنچه در پست‌های «پیشنهاد شده برای شما» ظاهر می‌شود تأثیر بگذارد، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه پست‌های دوست‌داشتنی خود را در فیس‌بوک مشاهده کنید. اگر متوجه شدید که پست‌های زیادی را لایک کرده‌اید که دوست ندارید همه درباره آن‌ها بدانند، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه لایک‌ها را در فیس‌بوک پنهان کنید. و اگر از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود با شرکتی که شهرت زیادی برای حفظ حریم خصوصی ندارد خسته شده اید، می توانید یاد بگیرید که چگونه حساب خود را در فیس بوک حذف کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *