نحوه شستشوی کش DNS در ویندوز 11


اگر نمی‌توانید وب‌سایت یا برنامه خاصی را بارگیری کنید، یک مکان خوب برای شروع، پاک کردن حافظه پنهان DNS در ویندوز 11 است. این راهنما نحوه انجام آن را توضیح می‌دهد.

این سیستم نام دامنه (یا DNS) اغلب “دفتر تلفن اینترنت” نامیده می شود. نام های دامنه ای که به راحتی به خاطر می آیند را به یک آدرس IP خاص، معمولاً یک سرور وب، که اطلاعات را در مرورگر وب شما بارگذاری می کند، اشاره می کند.

با این حال، اگر در بارگذاری یک سایت یا پینگ کردن یک سرویس آنلاین از طریق نام دامنه آن مشکل دارید، ممکن است لازم باشد کش DNS را در ویندوز 11 پاک کنید. اگر سایتی بارگیری نمی‌شود یا برنامه‌ای وصل نمی‌شود، ممکن است داده‌های ترجمه آدرس IP بیش از حد وجود داشته باشد.

اگر نیاز به شستشوی حافظه نهان محلی DNS روی سیستم خود دارید، این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

چرا باید کش DNS را در ویندوز شستشو دهید؟

ایده فلاش کردن کش DNS محلی شبیه به حذف تاریخچه مرورگر است که بسیاری از مشکلات بارگذاری سایت را حل می کند. با گذشت زمان، پشته شبکه ویندوز یک کپی از نام دامنه را در ترجمه IP ذخیره می کند تا به سرعت بخشیدن به تجربه کمک کند.

اما، مانند تاریخچه مرور، حافظه پنهان حل کننده محلی می تواند بسیار بزرگ یا خراب شود. با این کار برنامه ها و وب سایت های مورد نیاز اینترنت به درستی کار نکنند. بنابراین هنگامی که سوابق کش را پاک می‌کنید، با یک پایگاه داده جدید شروع خوبی خواهید داشت.

چند راه برای شستشوی کش DNS وجود دارد. یکی از گزینه ها از طریق خط فرمان است و دیگری انجام آن از یک مرورگر وب است.

توجه داشته باشید: این مقاله بر روی ویندوز 11 تمرکز دارد، اما گزینه های خط فرمان و مرورگر روی ویندوز 10 نیز کار می کنند.

نحوه شستشوی کش DNS در ویندوز 11 با استفاده از PowerShell

اگر نیاز به شستشوی کش DNS در ویندوز 11 دارید، یک روش ساده اجرای چند دستور از خط فرمان است. برای مرجع، این مراحل در جدیدتر کار خواهند کرد ترمینال ویندوز کاربرد، و همچنین Windows PowerShell و بزرگتر خط فرمان (cmd) ابزار.

نحوه استفاده از Windows PowerShell را در زیر توضیح خواهیم داد، اما مراحل در ترمینال ویندوز یا cmd نیز کار خواهند کرد.

برای شستشوی DNS با استفاده از PowerShell در ویندوز 11:

  1. را فشار دهید کلید ویندوز برای باز کردن منوی استارت
  2. تایپ کنید پاورشل، ماوس را روی آن نگه دارید و سپس انتخاب کنید به عنوان Administrator اجرا شود از منوی سمت راستاسکن های DISM و SFC را اجرا کنید
  3. هنگامی که ترمینال باز شد، دستور زیر را وارد کرده و فشار دهید وارد:
    Clear-DnsClientCache

    کش DNS را شستشو دهید

پس از تکمیل، اعلان تحت فرمان نمایش داده می شود. پیام تأیید یا نوار پیشرفت را نشان نمی دهد که نشان دهد فرآیند کامل شده است. PowerShell را ببندید و ببینید آیا می‌توانید به وب‌سایت دسترسی داشته باشید یا برنامه مشکل‌ساز کار می‌کند.

نحوه شستشوی DNS در ویندوز 11 با استفاده از Run

راه دیگری که می توانید DNS را در ویندوز 11 پاک کنید، استفاده از آن است اجرا کن کادر محاوره ای، که دستور را بدون راه اندازی ترمینال ابتدا اجرا می کند.

برای شستشوی DNS با استفاده از Run:

  1. مطبوعات کلید ویندوز + R برای مطرح کردن اجرا کن پنجره محاوره ای
  2. دستور زیر را تایپ کرده و کلیک کنید خوب یا فشار دهید وارد:
    ipconfig /flushdns

DNS flush اجرا می شود و توجه داشته باشید که ممکن است به طور خلاصه خط فرمان را در حین تکمیل عمل مشاهده کنید.

نحوه شستشوی کش DNS از مرورگر وب

علاوه بر استفاده از خط فرمان برای پاک کردن کش DNS، می توانید این کار را از یکی از سه مرورگر بزرگ نیز انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید از مرورگرهای مبتنی بر Chromium مانند Edge یا Chrome و Firefox (با استفاده از دستورات مختلف) استفاده کنید.

برای پاک کردن DNS از Chrome یا Edge:

  1. مرورگر Edge یا Chrome را راه اندازی کنید.
  2. یکی را تایپ کنید chrome:// یا حاشیه، غیرمتمرکز:// URL های زیر را در نوار آدرس (بسته به مرورگر شما) وارد کرده و فشار دهید وارد:
    chrome://net-internals/#dns
    edge://net-internals/#dns
  3. کلیک کنید بر روی کش میزبان را پاک کنید دکمه کنار حافظه پنهان حل کننده میزبان گزینه.
  4. اگر از فایرفاکس استفاده می کنید، عبارت زیر را در نوار آدرس تایپ کرده و فشار دهید وارد بجای:
    about:networking#dns
  5. در صفحه DNS، روی کش DNS را پاک کنید دکمه.کش DNS را شستشو دهید

وقتی روی دکمه پاک کردن کش از هر یک از مرورگرها کلیک کنید، هیچ اتفاقی نمی افتد، یعنی نوار پیشرفت یا تأیید وجود ندارد. کلیک کردن روی دکمه همان اثر پاک کردن کش DNS از خط فرمان را دارد. پس از تکمیل، وب سایت ها و سایر خدمات باید دوباره به درستی کار کنند.

رفع مشکلات اینترنت در ویندوز 11

اگر برای رسیدن به سایتی مشکل دارید یا برنامه‌ای به مقصد نمی‌رسد، شستشوی حافظه پنهان DNS با استفاده از یکی از مراحل بالا باعث می‌شود کارها کار کند. با این حال، از آنجایی که حافظه پنهان حل‌کننده DNS محلی می‌تواند قدیمی یا فاسد شود، شروع جدید شما را به تجارت باز می‌گرداند.

اگر نمی‌توانید به PowerShell دسترسی پیدا کنید، نحوه رفع نشدن PowerShell را بررسی کنید. یا، اگر ویندوز ناپایدار است و به درستی کار نمی کند، بررسی کنید که چگونه ویندوز 11 را هنگامی که مدام خراب می شود، تعمیر کنید.

همچنین، Windows Update رفع اشکال، امنیت و مجموعه ویژگی ها را فراهم می کند. با این حال، بدون مشکل نیست. بنابراین، بررسی کنید که چگونه ویندوز 11 را پس از به روز رسانی تعمیر کنید. و اگر گیمر هستید، ممکن است بخواهید درباره رفع تاخیر بازی در ویندوز 11 مطالعه کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *