How to setup WooCommerce conversion tracking


آیا می خواهید تبدیل ها را در فروشگاه WooCommerce خود ردیابی کنید؟

ردیابی تبدیل به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی در فروشگاه آنلاین شما کار می کند و چه چیزی نیاز به توجه بیشتری دارد. این به شما کمک می کند تا محصولات با بهترین عملکرد خود را پیگیری کنید و همچنین به شما این امکان را می دهد که ببینید چه چیزی مشتریان را از تکمیل خرید بازمی دارد.

در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی ردیابی تبدیل WooCommerce را به صورت گام به گام تنظیم کنید.

چرا ردیابی تبدیل ووکامرس را راه اندازی کنیم؟

WooCommerce فروش آنلاین هر چیزی را آسان می کند. با این حال، هنگامی که فروشگاه WooCommerce خود را راه اندازی کردید، باید بیاموزید که چه چیزی در وب سایت شما کار می کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید.

شما باید بیاموزید که کدام محصولات در بین کاربران شما محبوب هستند، چه چیزی را بیشتر مشاهده می کنند، چه تعداد کاربر در نهایت خرید می کنند، چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند و موارد دیگر.

برای به دست آوردن تمام این اطلاعات، باید ردیابی تبدیل را در فروشگاه آنلاین خود راه اندازی کنید. این به شما کمک می کند تا به اطلاعاتی که برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد رشد کسب و کار خود نیاز دارید، دسترسی داشته باشید.

ردیابی تبدیل به شما کمک می کند تا شاخص های کلیدی عملکرد از جمله نرخ تبدیل تجارت الکترونیک، میانگین ارزش سفارش، رها شدن سبد خرید، هزینه هر خرید، منابع ارجاع برتر و موارد دیگر را باز کنید.

جدا از آن شما همچنین می توانید در مورد موارد زیر یاد بگیرید:

  • رفتار خرید – به شما می گوید که کاربران چه محصولاتی را به سبد خرید اضافه می کنند، کدام محصولات را رها می کنند، چه صفحاتی کاربران را به خرید موفقی هدایت می کنند و موارد دیگر.
  • رفتار پرداخت – به شما کمک می کند مشاهده کنید که چگونه کاربران با موفقیت یک تسویه حساب را تکمیل می کنند.
  • عملکرد محصول – به شما می گوید کدام محصولات بیشترین فروش را برای شما به ارمغان می آورند.
  • عملکرد لیست محصولات – این به شما امکان می دهد محصولات را گروه بندی کنید و عملکرد آنها را به عنوان یک لیست ببینید. هنگامی که می خواهید ببینید دسته بندی های مختلف محصولات در فروشگاه آنلاین خود چگونه کار می کنند، این کار مفید است.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه باز کردن تمام این اطلاعات مفید با تنظیم ردیابی تبدیل در فروشگاه خود بیاندازیم.

راه اندازی ردیابی تبدیل WooCommerce در وردپرس

ساده ترین راه برای ردیابی تبدیل های WooCommerce استفاده از MonsterInsights است.

این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و با یک افزونه تجارت الکترونیک ارائه می شود که به معنای واقعی کلمه همه ردیابی ها را با چند کلیک فعال می کند.

افزونه MonsterInsights Google Analytics

چالش این است که راه اندازی Google Analytics با WooCommerce نیاز به کدنویسی سفارشی، ردیابی رویداد و موارد دیگر دارد.

خبر خوب این است که MonsterInsights راه اندازی ردیابی تجارت الکترونیک را بسیار آسان می کند و می توانید بدون نوشتن هیچ کدی این کار را انجام دهید. این یکپارچه با WooCommerce کار می کند و از سایر پلاگین های محبوب تجارت الکترونیک پشتیبانی می کند.

برای این آموزش، از نسخه MonsterInsights Pro استفاده خواهیم کرد زیرا شامل افزونه تجارت الکترونیک، ویژگی‌های ردیابی پیشرفته و گزارش داشبورد تجارت الکترونیک است. همچنین یک نسخه MonsterInsights Lite وجود دارد که می توانید برای شروع رایگان از آن استفاده کنید.

ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، می توانید صفحه خوش آمدگویی MonsterInsights را در قسمت مدیریت وردپرس خود مشاهده کنید. به سادگی روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید.

جادوگر راه اندازی را راه اندازی کنید

در مرحله بعد، می‌توانید دستورالعمل‌های روی صفحه را در جادوگر راه‌اندازی برای پیکربندی Google Analytics با وب‌سایت خود دنبال کنید. راهنمای ما در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس را برای دستورالعمل های نصب کامل ببینید.

با MonsterInsights، می‌توانید ردیابی دوگانه را نیز تنظیم کنید و یک ویژگی Google Analytics 4 (GA4) راه‌اندازی کنید. GA4 آخرین نسخه گوگل آنالیتیکس است و در تاریخ 1 ژوئیه 2023 جایگزین Universal Analytics خواهد شد.

MonsterInsights Dual Tracking GA v4

پس از این تاریخ، نمی‌توانید داده‌های فروشگاه آنلاین خود را در Google Analytics ردیابی کنید و باید از ابتدا شروع کنید. با این حال، ردیابی دوگانه به شما امکان می‌دهد داده‌ها را همزمان به GA4 و Universal Analytics ارسال کنید.

به این ترتیب، زمانی که زمان تعویض کامل نسخه جدید فرا می رسد، داده های تاریخی را در ویژگی GA4 خود خواهید داشت. برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه تغییر به Google Analytics 4 در وردپرس را ببینید.

هنگامی که Google Analytics را با استفاده از MonsterInsights نصب کردید، می توانید به نصب افزونه MonsterInsights تجارت الکترونیک بروید.

ابتدا باید از بینش » افزونه ها صفحه را از داشبورد وردپرس خود و به افزونه «تجارت الکترونیک» بروید.

افزونه تجارت الکترونیک را نصب کنید

ادامه دهید و روی دکمه “نصب” کلیک کنید. اکنون افزونه در سایت شما نصب و فعال می شود. باید تغییر “وضعیت” را از “نصب نشده” به “فعال” مشاهده کنید.

در مرحله بعد، باید تجارت الکترونیکی پیشرفته را در Google Analytics فعال کنید.

تجارت الکترونیک پیشرفته را در Google Analytics فعال کنید

ابتدا باید به حساب گوگل آنالیتیکس خود بروید و وب سایت خود را انتخاب کنید.

از اینجا، باید بر روی آن کلیک کنید مدیر دکمه واقع در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش.

روی تنظیمات مدیریت کلیک کنید

در مرحله بعد، باید روی گزینه “تنظیمات تجارت الکترونیک” کلیک کنید.

در زیر ستون “نما” قرار دارد.

تنظیمات تجارت الکترونیک

پس از آن، باید ضامن‌های گزینه‌های «فعال کردن تجارت الکترونیک» و «فعال کردن گزارش‌دهی پیشرفته تجارت الکترونیک» را روشن کنید.

Google Analytics اکنون ویژگی گزارش تجارت الکترونیک را برای حساب شما روشن می کند.

تجارت الکترونیک و گزارش تجارت الکترونیک پیشرفته را فعال کنید

بعد، می توانید به داشبورد وردپرس خود برگردید و به داشبورد وردپرس خود بروید Insights » تنظیمات صفحه

از اینجا به برگه تجارت الکترونیک بروید و مطمئن شوید که گزینه «استفاده از تجارت الکترونیک پیشرفته» را روشن کنید.

از گزینه تجارت الکترونیک پیشرفته استفاده کنید

MonsterInsights به طور خودکار نرم افزار تجارت الکترونیک شما را شناسایی می کند. در حال حاضر از WooCommerce، Easy Digital Downloads، LifterLMS و MemberPress پشتیبانی می کند.

این همه، شما با موفقیت ردیابی تبدیل WooCommerce را در فروشگاه آنلاین خود راه اندازی کرده اید.

مشاهده گزارش های تبدیل WooCommerce

اکنون که ردیابی تبدیل را در فروشگاه WooCommerce خود راه اندازی کرده اید، باید به گوگل آنالیتیکس زمان بدهید تا داده ها را جمع آوری کند.

پس از مدتی، می‌توانید گزارش‌های تجارت الکترونیک خود را در MonsterInsights و Google Analytics مشاهده کنید.

بیایید با گزارش های تجارت الکترونیک خود در MonsterInsights شروع کنیم.

گزارش تجارت الکترونیک در MonsterInsights

وارد سایت وردپرس خود شوید و به آن بروید بینش » گزارش ها صفحه و به تب تجارت الکترونیک بروید.

گزارش تجارت الکترونیک در MonsterInsights

در بالا، مهمترین معیارهای تبدیل خود از جمله نرخ تبدیل، تراکنش ها، درآمد و میانگین ارزش سفارش را دریافت خواهید کرد.

در زیر لیستی از محصولات برتر خود را با مقدار، درصد فروش و درآمد کل مشاهده خواهید کرد.

در مرحله بعد، منابع تبدیل برتر خود را خواهید دید. شما می توانید از این گزارش برای جذب مشتریان بیشتر و ارائه تخفیف های انحصاری برای مشتریان از منابع خاص استفاده کنید.

برترین منابع تبدیل

این همه داده ها نیست. می‌توانید با گزارش‌های پیشرفته‌تر زیر حساب Google Analytics خود عمیق‌تر شوید.

ردیابی WooCommerce در Universal Analytics

Google Analytics گزارش های عمیق تری را برای فروشگاه WooCommerce شما ارائه می دهد.

به سادگی از داشبورد Universal Analytics خود بازدید کرده و روی آن کلیک کنید تبدیل ها » تجارت الکترونیک از ستون سمت چپ

گزارش تجارت الکترونیک در تجزیه و تحلیل

ابتدا، گزارش مروری اعداد مهمی مانند درآمد، نرخ تبدیل، تراکنش ها و میانگین ارزش سفارش را در اختیار شما قرار می دهد.

سپس می توانید برای تجزیه و تحلیل عمیق تر به گزارش های مختلف بروید. به عنوان مثال، گزارش «رفتار خرید» جلسات کاربر را برای افزودن به سبد خرید، رها شدن سبد خرید و جلساتی که منجر به تسویه حساب شده است را تجزیه می‌کند.

گزارش رفتار خرید

ردیابی ووکامرس در گوگل آنالیتیکس 4

برای مشاهده گزارش های WooCommerce خود در Google Analytics 4، می توانید به گزارش ها » کسب درآمد » خریدهای تجارت الکترونیک.

گزارش تجارت الکترونیک در ga4

در گزارش، معیارهای مختلفی مانند کل موارد مشاهده شده، افزودن به سبد خرید، خریدهای تجارت الکترونیک و موارد دیگر را برای هر محصول مشاهده خواهید کرد.

تبدیل ووکامرس خود را افزایش دهید و فروش را افزایش دهید

اکنون که داده‌های مورد نیاز برای ردیابی تبدیل‌های WooCommerce خود را دارید، بیایید نگاهی به نحوه بهبود نرخ تبدیل و فروش بیشتر بیندازیم.

1. بهبود سرعت و عملکرد

طبق یک مطالعه موردی StrangeLoop، یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می تواند منجر به کاهش 7٪ در تبدیل، 11٪ بازدید کمتر از صفحه و کاهش 16٪ در رضایت مشتری شود.

مطالعه موردی Strangeloop

وب سایت های کندتر یک تجربه کاربری بد ایجاد می کنند که منجر به نرخ تبدیل کمتر می شود. راهنمای کامل گام به گام ما را برای بهبود سرعت و عملکرد WooCommerce خود ببینید.

2. فروش سبد خرید رها شده را بازیابی کنید

به طور متوسط ​​60 تا 80 درصد از افرادی که “به سبد خرید اضافه می کنند” در نهایت خرید نمی کنند. این بدان معناست که اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، فروش زیادی را از دست داده اید.

خوشبختانه، چندین روش برتر وجود دارد که به شما کمک می کند برخی از فروش های سبد خرید رها شده را بازیابی کنید. نکات ما را در مورد نحوه بازیابی فروش سبد خرید رها شده و افزایش تبدیل خود مشاهده کنید.

3. گزینه های جایگزین را در اختیار کاربران قرار دهید

اگر کاربران تصمیم بگیرند وب سایت شما را بدون خرید ترک کنند، احتمال کمی وجود دارد که دوباره وب سایت شما را ببینند.

شما باید فرصتی برای کاربران فراهم کنید که حتی اگر در نهایت خریدی انجام ندهند، در تماس باشند.

شما می توانید این کار را با ایجاد یک خبرنامه ایمیل برای فروشگاه WooCommerce خود انجام دهید.

توصیه می کنیم از Constant Contact یا SendinBlue استفاده کنید. هر دوی آنها در لیست ما از بهترین خدمات ایمیل مارکتینگ برای مشاغل کوچک قرار دارند.

برای تکنیک های بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه تبدیل بازدیدکنندگان ووکامرس به مشتری را ببینید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا ردیابی تبدیل WooCommerce را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود تنظیم کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما از بهترین افزونه های WooCommerce و نحوه انتخاب بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی را ببینید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *