How to get GA4 site annotations and notes in WordPress


آیا به دنبال اضافه کردن یادداشت ها و حاشیه نویسی های سایت به Google Analytics و ردیابی آنها در وردپرس هستید؟

شما می توانید تغییرات کلیدی را در وب سایت وردپرس خود و سایر رویدادهایی که بر ترافیک وب سایت تأثیر می گذارد با استفاده از حاشیه نویسی ثبت کنید. این یادداشت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بینش‌های بیشتری را کشف کنید و زمینه را برای تغییرات ترافیک در وب‌سایت خود فراهم کنید.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه یادداشت ها و یادداشت های سایت GA4 را در وردپرس دریافت کنید.

حاشیه نویسی گوگل آنالیتیکس چیست؟

حاشیه نویسی های گوگل آنالیتیکس یادداشت های کوتاهی هستند که می توانید در گزارش های تحلیلی ثبت کنید. آنها به شما کمک می کنند تغییرات داخلی را که می تواند بر ترافیک وب سایت شما تأثیر بگذارد، ردیابی کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید تغییراتی را که در یک روز خاص ایجاد کرده‌اید، مانند ارسال یک کمپین ایمیل جدید، ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی یا اجرای یک کمپین تبلیغاتی ثبت کنید.

همچنین می‌توانید زمانی که تغییراتی در محتوای وبلاگ وردپرس خود ایجاد می‌کنید، مانند انتشار صفحه فرود جدید، ویرایش عنوان متا، به‌روزرسانی طراحی‌های وب‌سایت و موارد دیگر، ضبط کنید.

حاشیه نویسی در GA

با استفاده از یادداشت‌های سایت و داده‌های گزارش‌های Google Analytics، می‌توانید دقیقاً ببینید که چه چیزی باعث تغییر ترافیک وب‌سایت شما شده است.

فرض کنید یک کمپین تبلیغاتی جدید را در یک روز خاص راه اندازی کرده اید و یک حاشیه نویسی در Google Analytics اضافه کرده اید. دفعه بعد که آمار ترافیک را مشاهده کردید و تغییری را مشاهده کردید، متوجه خواهید شد که این ممکن است به دلیل کمپین جدید باشد.

این همچنین نیاز به عقب نشینی حرکات خود را از بین می برد. برای بررسی تغییرات خود در یک روز خاص، نیازی به مرور نوت بوک، پروفایل های اجتماعی یا گزارش های به روز رسانی خود ندارید.

چرا یادداشت ها و یادداشت های GA4 را در وردپرس دریافت کنید؟

متأسفانه، هنوز هیچ یادداشت و حاشیه نویسی سایت در Google Analytics 4 (GA4) وجود ندارد.

GA4 آخرین نسخه پلتفرم محبوب تجزیه و تحلیل گوگل است. این به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان را از وب سایت و برنامه تلفن همراه خود در یک حساب ردیابی کنید. علاوه بر این، نسخه جدید همچنین از روش متفاوتی برای جمع آوری و پردازش داده های وب سایت استفاده می کند.

تفاوت های زیادی بین Google Analytics 4 و Universal Analytics وجود دارد. یکی از این موارد عدم وجود یادداشت‌ها و حاشیه‌نویسی‌های سایت است که با یونیورسال آنالیتیکس در دسترس بود و از 1 ژوئیه 2023 دیگر قابل دسترسی نیست.

پس از غروب آفتاب، نمی‌توانید یادداشت‌های سایت بیشتری را به ویژگی Universal Analytics خود اضافه کنید. این بدان معنی است که شما باید به صورت دستی یادداشت های خود را ایجاد کنید یا تغییرات کلیدی را در وب سایت خود از داشبورد وردپرس خود ثبت کنید.

همانطور که گفته شد، بیایید ببینیم چگونه می توانید یادداشت ها و حاشیه نویسی های سایت GA4 را در وردپرس دریافت کنید.

نحوه دریافت یادداشت ها و حاشیه نویسی های سایت GA4 در وردپرس

ساده ترین راه برای دریافت یادداشت ها و یادداشت های سایت GA4 در وردپرس استفاده از MonsterInsights است. این بهترین افزونه تجزیه و تحلیل برای وردپرس است و پیکربندی Google Analytics را بدون ویرایش کد یا استخدام توسعه دهنده بسیار آسان می کند.

ویژگی MonsterInsights Site Notes به شما امکان می دهد حاشیه نویسی را مستقیماً به گزارش های ترافیک خود و از ویرایشگر محتوای وردپرس اضافه کنید. به علاوه، ویژگی هایی را برای کنترل و مدیریت آسان یادداشت های سایت شما ارائه می دهد.

افزونه MonsterInsights Google Analytics

برای این آموزش، ما از نسخه MonsterInsights Pro استفاده خواهیم کرد، زیرا شامل یادداشت‌های سایت و ویژگی‌های بیشتری مانند دسته‌های قابل تنظیم، امکان افزودن اسکرین شات و رسانه به یادداشت‌های شما و موارد دیگر است.

در نسخه حرفه ای، ویژگی های پیشرفته ای مانند ردیابی تجارت الکترونیک، ردیابی لینک، ردیابی تبدیل فرم، گزارش های داشبورد پیشرفته و غیره را نیز دریافت خواهید کرد.

با این حال، یک نسخه MonsterInsights Lite نیز وجود دارد که می توانید از آن برای شروع و اضافه کردن Site Notes به گزارش های تحلیلی خود استفاده کنید.

ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، جادوگر راه اندازی MonsterInsights را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه، به سادگی روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید.

MonsterInsights را راه اندازی کنید

از اینجا، می‌توانید دستورالعمل‌های روی صفحه را برای راه‌اندازی Google Analytics در وردپرس دنبال کنید. برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس را ببینید.

با MonsterInsights، می‌توانید ردیابی دوگانه را نیز تنظیم کنید. این به شما امکان می دهد داده ها را در یک ویژگی GA4 و Universal Analytics به طور همزمان ردیابی کنید. به این ترتیب، هنگامی که یونیورسال آنالیتیکس خاموش می شود، داده های تاریخی در Google Analytics 4 برای تجزیه و تحلیل و مقایسه خواهید داشت.

برای جزئیات بیشتر می توانید راهنمای ما را در مورد نحوه تغییر به Google Analytics 4 در وردپرس ببینید.

اضافه کردن یادداشت ها و حاشیه نویسی سایت در وردپرس

هنگامی که Google Analytics را در وردپرس راه اندازی کردید، اکنون می توانید یادداشت های سایت را به گزارش های MonsterInsights خود اضافه کنید.

ابتدا باید به بینش » گزارش ها از پنل مدیریت وردپرس خود و گزارش «نمای کلی» را باز کنید. پس از آن، فقط روی گزینه “یادداشت های سایت” در زیر نمودار کلیک کنید.

یادداشت های سایت را به گزارش ها اضافه کنید

اکنون خواهید دید که گزینه های بیشتری ظاهر می شوند.

ادامه دهید و روی دکمه «+ افزودن یادداشت سایت جدید» کلیک کنید.

اضافه کردن یادداشت سایت جدید

پس از آن، باید جزئیات یادداشت سایت خود را وارد کنید.

می توانید با انتخاب تاریخ شروع کنید. سپس، به سادگی جزئیات حاشیه نویسی سایت خود را تایپ کنید، مانند تغییری که در یک پست وبلاگ ایجاد کردید یا زمانی که یک خبرنامه ایمیل ارسال کردید.

MonsterInsights همچنین به شما امکان می دهد یک فایل رسانه ای را انتخاب کنید که می توانید به یادداشت سایت خود پیوست کنید. به عنوان مثال، این می تواند یک اسکرین شات یا ویدیو از کمپین شما باشد که در کتابخانه رسانه وردپرس آپلود شده است.

همچنین گزینه ای برای انتخاب یک دسته برای حاشیه نویسی شما وجود دارد. 3 دسته به طور پیش فرض توسط MonsterInsights ارائه شده است، اما می توانید موارد بیشتری را اضافه کنید. دسته بندی های پیش فرض عبارتند از پست وبلاگ، به روز رسانی وب سایت و تبلیغات.

جزئیات یادداشت سایت را وارد کنید

هنگامی که جزئیات را وارد کردید، به سادگی روی دکمه “افزودن یادداشت سایت” کلیک کنید.

سپس می توانید تمام یادداشت های سایت خود را در زیر نمودار مشاهده کنید.

یادداشت های سایت خود را در زیر گزارش مشاهده کنید

مدیریت یادداشت های سایت خود در MonsterInsights

همچنین می‌توانید با رفتن به آن، یادداشت‌های Google Analytics خود را مدیریت کنید بینش » یادداشت های سایت از پنل مدیریت وردپرس

در اینجا، تمام یادداشت های سایتی را که قبلاً اضافه کرده اید مشاهده خواهید کرد. به علاوه، می‌توانید روی دکمه «افزودن یادداشت سایت» کلیک کنید تا حاشیه‌نویسی‌های بیشتری درج شود.

یادداشت های سایت را مدیریت کنید

در مرحله بعد، می‌توانید به برگه «دسته‌ها» بروید و دسته‌های یادداشت سایت خود را سفارشی کنید.

MonsterInsights به شما امکان می دهد با کلیک بر روی دکمه “افزودن دسته جدید” دسته های حاشیه نویسی بیشتری اضافه کنید. به سادگی یک نام برای دسته جدید خود وارد کنید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین گزینه ای برای ویرایش دسته های موجود وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید دسته تبلیغاتی را ویرایش کنید، نام آن را تغییر دهید و رنگ جدیدی را انتخاب کنید.

دسته‌های یادداشت سایت را ویرایش کنید

در نهایت، می‌توانید به برگه «صادرات» در تنظیمات یادداشت سایت بروید تا یادداشت‌های خود را ذخیره کنید.

MonsterInsights یک فایل CSV برای ذخیره در رایانه شما ایجاد می کند. سپس می توانید از حاشیه نویسی های صادر شده برای استفاده یا تجزیه و تحلیل آینده استفاده کنید.

یادداشت های سایت خود را صادر کنید

اضافه کردن یادداشت های سایت در ویرایشگر محتوای وردپرس

یکی دیگر از مزایای استفاده از ویژگی MonsterInsights Site Notes این است که می توانید یادداشت هایی را از ویرایشگر محتوای وردپرس اضافه کنید.

اگر در حال انتشار یا ایجاد تغییرات در یک پست وبلاگ یا صفحه فرود هستید، این واقعا مفید است. می توانید به سرعت یادداشت برداری کنید و در گزارش های MonsterInsights ظاهر می شود.

ابتدا باید یک پست یا صفحه جدید اضافه کنید یا یک پست موجود را ویرایش کنید.

از اینجا، به سادگی پانل تنظیمات «پست» را در سمت راست خود باز کنید و به «MonsterInsights» بروید. از اینجا، باید ضامن «افزودن یادداشت سایت» را فعال کنید. پس از آن، می توانید یادداشت خود را وارد کرده و یک دسته بندی را انتخاب کنید.

یادداشت های سایت را در ویرایشگر محتوا اضافه کنید

هنگامی که صفحه یا پست منتشر شد، به طور خودکار یک حاشیه نویسی در MonsterInsights ایجاد می کند. سپس می توانید با رفتن به آن را مشاهده کنید بینش » یادداشت های سایت در پنل مدیریت وردپرس شما

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه دریافت حاشیه نویسی و یادداشت های سایت GA4 در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد SEO وردپرس و انتخاب های متخصص ما برای بهترین راه حل های Google Analytics برای کاربران وردپرس را ببینید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *