از بین تمام راههای مضحک و عالی برای خرج کردن 10000 دلار در ماه از بودجه سئوی سازمانی، کمترین بازده بازگشت سرمایه شما از ایمیلهای تبادل لینک مانند زیر است، جایی که یک C-note میتواند طبق آنالیز سئو سایت برای شما یک بک لینک در یک وبسایت با اعتبار دامنه دریافت کند. 80+ – احتمالاً شبانه روزی که PBN ایجاد کردید با 10 هزار دلار دیگر.
اگر اشاره ای به کنایه بالا را از دست دادید، بیایید واضح بگوییم، باید نه بودجه سئوی شرکت خود را صرف تبادل لینک یا PBN کنید.
درعوض، باید به دنبال صرف بودجه سئوی سازمانی خود در تاکتیکهای سئو باشید که ارزش شرکت را به ارمغان میآورد و با اهداف تجاری تیم رهبری شما همسو میشود.
و وقتی نوبت به گزارش دهی به C-suite شما می رسد، آنها می خواهند نقاط بین بودجه سئوی شما و نتیجه نهایی را به هم وصل کنند.
ما همه آنجا بوده ایم. از ایجاد داشبورد Looker Studio و گنجاندن معیارهای مناسب رنج میبرید. شما یک گزارش تاثیرگذار و عمیق سئو را به رئیس خود ایمیل می کنید و به بهترین ها امیدوار هستید.
اما شما در تلاش هستید که به وضوح بیان کنید که چگونه استراتژی سئوی سازمانی شما بر ROI تأثیر می گذارد.
خوب، وقت آن است که پول خود را در جایی بگذارید. اجازه نده احساسات تصمیماتت را هدایت کنند. درعوض، برای تهیه گزارش سئوی سازمانی خود که بر تیم رهبری شما پیروز می شود، به داده های سخت و سرد نیاز دارید.
قالب گزارش ماهانه سئوی سازمانی من برای پاسخ به تمام سوالات رئیس شما
بر اساس الهام از MBA SEO تام کریچلو و نقشه راه سئو آدام جنت، من این را ایجاد کردم قالب گزارش ماهانه سئوی سازمانی.
این گزارش شامل تصاویری از تمام داشبوردهای Looker Studio و Tableau من است.
هشدار: من از دکورهای ارائه متنفرم. این یک اتلاف وقت غول پیکر است. اما واقعیت این است که رئیس شما و رئیس رئیس شما احتمالاً یک عرشه می خواهد. بنابراین آنچه را که میخواهند و خواندن آن راحت است را به آنها بدهید.
در اینجا نحوه ارائه گزارش سئوی ماهانه سازمانی به رئیس خود و در سراسر بخش ها آمده است
من هر ماه دو ایمیل برای رئیسم ارسال می کنم، گزارش های مستقیم و بخش های مختلف. هدف اصلی این ایمیل های دوهفته ای شروع ساختن فرهنگ سئو در شرکت است.
دومین ایمیل ماه، معمولاً در پانزدهم، گزارش ماه قبل است. من 3 تا 5 نقطه برجسته، کم نور و مراحل بعدی را فراخوانی می کنم تا به C-suite یک نمای کلی در سطح بالایی ارائه کنم.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
72 معیار سئوی سازمانی که باید در داشبوردهای ماهانه سئوی سازمانی خود قرار دهید
در چک لیست سئو زیر موارد مهمی از معیارهای سئوی سازمانی وجود دارد که من در تمام داشبوردهای خود گنجانده ام.
توجه به این نکته ضروری است نه همه این معیارها با تیم رهبری من به اشتراک گذاشته شده است. از این معیارها برای کمک به درک داستانی که می خواهید به تیم رهبری بگویید استفاده کنید.
همچنین، به یاد داشته باشید که شما یک رهبر سئوی سازمانی هستید، نه یک دانشمند داده یا متخصص Google Analytics.
اگر در یک شرکت در سطح سازمانی کار می کنید، احتمالاً یک تیم تجزیه و تحلیل داده برای همکاری برای ساخت این داشبوردها با شما خواهید داشت.
در 90 روز اول شما به عنوان یک رهبر سئوی سازمانی، توصیه می کنم این را به عنوان یک مکالمه شروع با تیم داده خود کپی/پیست کنید.
همه گزارشهای فهرستشده در زیر باید برای بخشبندی بر اساس:
- بازار (مکان ها)
- دستگاه (موبایل، رومیزی)
- مارک دار، غیر مارک دار، ترکیبی
- تفکیک دایرکتوری (وبلاگ، صفحات محصول، صفحات دسته بندی، صفحات پشتیبانی و غیره)
- ماه به ماه، سال به سال
داشبورد ارگانیک وب سایت
همه باید برای تقسیمبندی بر اساس ترافیک ارگانیک، مستقیم یا ارجاعی در دسترس باشند.
بررسی اجمالی ارگانیک
- جلسات ترافیک ارگانیک وب سایت
- جلسات ترافیک ارگانیک وب سایت در مقایسه با مستقیم و ارجاع
- وب سایت جلسات ترافیک ارگانیک مارک
- بازدید از وب سایت ارگانیک ترافیک / جلسات بدون مارک
- کاربران ترافیک ارگانیک وب سایت
- ترافیک ارگانیک وب سایت کاربران جدید
- وب سایت ترافیک ارگانیک کاربران جدید در مقابل بازگشت
- صفحات/جلسات ترافیک ارگانیک وب سایت
- میانگین مدت زمان جلسه ترافیک ارگانیک وب سایت
- نرخ پرش ترافیک ارگانیک وب سایت
- بازدیدهای صفحه ارگانیک وب سایت شکسته شده است
نمای کلی سرنخ ها
- ارگانیک. آلی
- جلسات ترافیک ارگانیک وب سایت
- کاربران ترافیک ارگانیک وب سایت
- ترافیک ارگانیک وب سایت منجر می شود
- MQL ترافیک ارگانیک وب سایت
- SQL ترافیک ارگانیک وب سایت
- ثبت نام ترافیک ارگانیک وب سایت
- ثبت نام ترافیک ارگانیک وب سایت %
- درآمد ترافیک ارگانیک وب سایت
- مستقیم
- جلسات ترافیک مستقیم وب سایت
- ترافیک مستقیم وب سایت منجر می شود
- MQL ترافیک مستقیم وب سایت
- SQL های ترافیک مستقیم وب سایت
- ثبت نام ترافیک مستقیم وب سایت
- ثبت نام ترافیک مستقیم وب سایت %
- درآمد ترافیک مستقیم وب سایت
- معرف
- جلسات ترافیک ارجاع وب سایت
- ترافیک ارجاع وب سایت منجر می شود
- MQL ترافیک ارجاعی وب سایت
- SQL ترافیک ارجاعی وب سایت
- ثبت نام ترافیک ارجاع وب سایت
- ثبت نام ترافیک ارجاعی وب سایت %
- درآمد ترافیک ارجاع وب سایت
مروری بر محتوای ارگانیک
- وب سایت ارگانیک تعداد صفحاتی که ترافیک ارگانیک را هدایت می کنند
- وب سایت Organic همه URL هایی که بیشترین ترافیک ارگانیک را ایجاد می کنند – نمایش 10 مورد برتر، در صورت نیاز به غواصی عمیق باید همه URL ها را فهرست کند.
- وبسایت Organic همه URLهایی که بیشترین بازدیدکنندگان را دارند – نمایش ۱۰ مورد برتر، در صورت نیاز به غواصی عمیق، باید همه URLها را فهرست کند.
- وب سایت Organic همه URL ها که اکثر MQL ها را هدایت می کنند – نمایش 10 مورد برتر، در صورت نیاز به غواصی عمیق باید همه URL ها را فهرست کند.
- وب سایت Organic همه URL هایی که اکثر SQL ها را هدایت می کنند – نمایش 10 مورد برتر، در صورت نیاز به غواصی عمیق باید همه URL ها را فهرست کند
- وب سایت ارگانیک همه URL هایی که بیشترین ثبت نام را ایجاد می کنند – 10 مورد برتر را نمایش می دهد، در صورت نیاز به غواصی عمیق، باید همه URL ها را فهرست کند.
- وب سایت Organic همه URL هایی که بیشترین درآمد را ایجاد می کنند – نمایش 10 مورد برتر، در صورت نیاز به بررسی عمیق باید همه URL ها را فهرست کند.
- نمایشهای وبسایت – از کنسول جستجوی Google بیرون بکشید
- نتایج وب سایت بزرگترین برندگان را بر اساس عبارت های جستجوی فیلتر شده بر اساس تفاوت برداشت نشان می دهد
- نمایش وب سایت بزرگترین بازنده ها بر اساس عبارت های جستجو فیلتر شده توسط تفاوت برداشت
- کلیک های وب سایت
- وب سایت بر اساس جستارهای جستجوی فیلتر شده بر اساس تفاوت کلیک، بر بزرگترین برندگان کلیک می کند
- وب سایت بر اساس جستارهای جستجوی فیلتر شده با تفاوت کلیک، بزرگترین بازنده ها را کلیک می کند
- میانگین وب سایت موقعیت
- نمایش وب سایت در مقابل نشانی وب CTR بر اساس دستگاه
- 10 صفحه فرود برتر وب سایت به تفکیک تعداد بازدید، کلیک، CTR
- 10 پرس و جوی برتر وب سایت که بر اساس نمایش، کلیک، CTR، میانگین موقعیت تفکیک شده است.
- رتبه بندی دامنه وب سایت – برگرفته از Semrush/Ahrefs
- رتبه بندی کلمات کلیدی وب سایت از 10 کلیت برتر – تقسیم بندی شده بر اساس نوع صفحه (وبلاگ، محصول، پشتیبانی و غیره)
- رتبه بندی کلمات کلیدی وب سایت از رتبه های # 1-3، #4-11، #11-20 – تقسیم بندی شده بر اساس نوع صفحه (وبلاگ، محصول، پشتیبانی، و غیره)
- دیده شدن جستجو در مقایسه با رقبای کلیدی
- درصد دید
- نمای کلی بک لینک های رایگان و ارگانیک – برگرفته از Semrush/Ahrefs
- رشد پیوند
- دامنه های ارجاع دهنده
- 10 لینک برتر با بالاترین اعتبار دامنه
بررسی اجمالی فنی ارگانیک
- صفحات وب سایت با مشکلات خزیدن (خطاهای خزیدن) با تغییر مسیرهای 3xx، خطاهای 4xx شکسته، خطاهای سرور 5xx تجزیه می شوند
- تعداد صفحات خزیده شده
- تعداد شماره های جدید
- تعداد کل مسائل با اولویت بالا، متوسط و پایین
- چند درصد از بارگذاری صفحه کند، متوسط یا سریع است؟ – لطفا درصد مقایسه سالانه و فصلی را انجام دهید
- زمان بارگذاری صفحه در سال گذشته چگونه تغییر کرده است؟
- صفحه اصلی امتیاز سرعت دسکتاپ
- امتیاز سرعت صفحه اصلی موبایل
- صفحه اصلی رقیب 1 دسکتاپ امتیاز سرعت
- صفحه اصلی رقیب 1 امتیاز سرعت موبایل
- صفحه اصلی رقیب 2 امتیاز سرعت دسکتاپ
- صفحه اصلی رقیب 2 امتیاز سرعت موبایل
- صفحه اصلی رقیب 3 امتیاز سرعت دسکتاپ
- صفحه اصلی رقیب 3 امتیاز سرعت موبایل
- عملکرد سایت برای هر یک از معیارهای CruX چگونه است؟
- 10 URL برتر تقسیم بندی شده بر اساس امتیاز عملکرد، LCP، TBT، CLS، وضعیت
در زیر فهرستی از ابزارهای سئوی سازمانی وجود دارد که برای ایجاد گزارش های ماهانه خود از آنها استفاده می کنم:
ابزار رایگان سئو سازمانی
- Looker Studio (قبلاً Google Data Studio)
- کنسول جستجوی گوگل
- تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
- فانوس دریایی گوگل
- ابزارهای وب مستر بینگ
ابزارهای سئوی سازمانی پولی
- Semrush یا Ahrefs (بسته به ترجیح شما)
- قورباغه جیغ
- Lumar (قبلاً DeepCrawl بود، اما اکنون با حداقل قیمت 10 هزار دلار در ماه عرضه می شود)
- رهبر ارکستر
- Supermetrics (این تنها ابزاری است که تمام پلتفرمهای شما را به استودیوی Looker متصل میکند)
ابزارهای سئوی سازمانی ای کاش بودجه لازم را داشتم:
- Clearscope یا MarketMuse
- سیستریکس
از تحت فشار قرار دادن مدیران سطح C خود با معیارهای سئو که به آنها اهمیتی نمی دهند خودداری کنید
احتمال اینکه رئیس شما یا هر مدیر سطح C گزارش سئوی 50 صفحه ای شما را بخواند تقریباً به اندازه ای است که تام هنکس ویلسون را پیدا کرد.
وظیفه ما به عنوان متخصص سئو این است که زیر کاپوت قرار بگیریم تا ببینیم ماشین چگونه کار می کند. این وظیفه ماست که مشکلات را تشخیص دهیم. اما وظیفه ما این نیست که توضیح دهیم موتور چگونه کار می کند یا چرا.
شما باید معیارهایی را که به اشتراک می گذارید عاقلانه انتخاب کنید.
قبل از اینکه ارسال را بزنید، از خود بپرسید: آیا سئو از این گزارش ارزش دارد؟
پس از همه، شما باید یک مورد قانع کننده برای سئو در گزارش خود ایجاد کنید، در غیر این صورت سئو عقب می ماند.