How to create and manage ads.txt files in WordPress


آیا می خواهید یک فایل ads.txt در وردپرس ایجاد و مدیریت کنید؟

اگر وب سایت شما گرفتار تبلیغات تقلبی شود، می تواند به اعتبار شما آسیب برساند و هزینه ای برای شما به همراه داشته باشد. با افزودن یک فایل ads.txt ساده به وب سایت خود، می توانید از سایت، شرکا و ناشران خود در برابر کلاهبرداری تبلیغاتی محافظت کنید و احتمالاً درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهید.

در این مقاله نحوه ایجاد و مدیریت آسان فایل ads.txt در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

چرا فایل های Ads.txt را در وردپرس ایجاد و مدیریت کنیم؟

فروش فضای تبلیغاتی یک راه عالی برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی آنلاین با وردپرس است. با این حال، تقلب در تبلیغات آنلاین نیز یک مشکل بزرگ برای برندها و صاحبان وب سایت است.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. تصور کنید یک برند می خواهد یک تبلیغ در وب سایت وردپرس شما قرار دهد. آنها فروشنده ای را پیدا می کنند که ادعا می کند با شما رابطه دارد و می تواند تبلیغاتی را در وب سایت شما قرار دهد.

این شخص ثالث ممکن است یکی از شرکای مورد تایید شما باشد، یا ممکن است با فروش تبلیغات غیرمجاز، مرتکب کلاهبرداری در تبلیغات آنلاین شود.

اگر سایت شما درگیر کلاهبرداری تبلیغاتی شود، شخص ثالث ممکن است فضای تبلیغاتی را در وب سایت شما خریداری کند و سپس آن را بدون تأیید شما دوباره بفروشد. این می تواند منجر به تبلیغات هرزنامه یا مخرب در وبلاگ وردپرس شما شود.

در اینجا، یک فایل ads.txt می تواند به حفظ امنیت سایت شما کمک کند.

فایل Ads.txt مخفف عبارت «فروشنده دیجیتال مجاز» است. این توسط آزمایشگاه فناوری IAB برای کمک به جلوگیری از تقلب در تبلیغات آنلاین توسعه یافته است. در این فایل می توانید تمامی شرکت هایی که مجوز فروش فضای تبلیغاتی در وب سایت شما را دارند فهرست کنید.

یک فایل ads.txt به صورت عمومی در دسترس است، بنابراین تبلیغ‌کنندگان، ناشران و فروشندگان می‌توانند از آن برای بررسی اینکه آیا با یک شرکت تأیید شده سروکار دارند استفاده کنند.

اگر در وبلاگ وردپرس خود با استفاده از Google Adsense، DoubleClick یا Ad Exchange تبلیغات می فروشید، توصیه می کنیم یک فایل ads.txt را به سایت خود اضافه کنید.

با این گفته، بیایید ببینیم چگونه می توانید یک فایل ads.txt در وردپرس ایجاد و مدیریت کنید.

نحوه ایجاد و مدیریت فایل های Ads.txt در وردپرس

ساده ترین راه برای ایجاد یک فایل ads.text استفاده از Ads.txt Manager است. این افزونه رایگان یک ویرایشگر کد ساده را اضافه می کند که می توانید در تمام پلتفرم ها و شبکه های مجاز خود تایپ کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Ads.txt Manager را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، به آدرس زیر بروید تنظیمات » Ads.txt صفحه

ایجاد یک فایل ads.txt برای وب سایت وردپرس شما

این یک ویرایشگر کد ساده را باز می کند که در آن می توانید هر پلتفرم یا فروشنده را در خط خودش اضافه کنید. به عنوان مثال، در اینجا ما Google AdSense را به عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی تایید شده اضافه می کنیم:

google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0

فیلد اول دامنه شرکتی است که مجاز به فروش یا فروش مجدد موجودی آگهی شما است. در مثال بالا، آن google.com است.

پس از آن، شناسه ناشر را که برای حساب شما منحصر به فرد است، اضافه می کنید. اگر مطمئن نیستید که این شناسه را کجا پیدا کنید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر اسناد آنلاین شبکه یا پلتفرم را بررسی کنید.

بخش سوم نوع رابطه را که یا DIRECT یا RESELLER است اعلام می کند. Direct یعنی ناشر مستقیماً با فروشنده AdTech کار می کند. در همین حال، فروشنده به این معنی است که ناشر به شخص ثالثی اجازه فروش مجدد از طرف او را داده است، مانند شبکه تبلیغاتی یا راه حل مدیریت تبلیغات.

آخرین قسمت شناسه بستر تبلیغاتی است که اختیاری است.

اکنون می توانید هر تعداد پلتفرم و فروشنده را که می خواهید اضافه کنید. به سادگی هر سازمان را در خط خود اضافه کنید.

وقتی از اطلاعاتی که وارد کرده اید راضی هستید، روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

انتشار یک فایل ads.txt در وب سایت یا وبلاگ شما

اکنون، هر کسی می‌تواند فایل ads.txt سایت شما را بخواند.

برای مشاهده عملکرد فایل، کافی است ads.txt را به انتهای نام دامنه خود اضافه کنید، مانند www.example.com/adds.txt

نمونه ای از فایل ads.txt در وردپرس

رفع خطای «درآمد در معرض خطر» در Adsense

اگر از Google AdSense استفاده می کنید، ممکن است خطای زیر را در حساب AdSense خود مشاهده کنید:

Earnings at risk – One or more of your ads.txt files doesn’t contain your AdSense publisher ID. Fix this now to avoid severe impact to your revenue.

این فقط به این معنی است که فایل ads.text شما شناسه ناشر مناسبی ندارد.

برای رفع این مشکل، با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبور گوگل خود وارد صفحه AdSense خود شوید. شناسه را در کنار فیلد زیر خواهید یافت: “این ایمیل با حساب AdSense مرتبط است.”

پلت فرم تبلیغاتی Google AdSense

در حال حاضر، به سادگی به تنظیمات » Ads.txt در داشبورد وردپرس خود و خطی را پیدا کنید که Google AdSense را به عنوان یک ارائه دهنده مجاز اضافه می کند.

اکنون می توانید متن را طوری تغییر دهید که از شناسه مناسب استفاده کند.

پس از آن، فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود، روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید. اکنون اگر دوباره به حساب Google AdSense خود مراجعه کنید، پیام خطا باید ناپدید می شد.

امیدواریم این آموزش به شما در یادگیری نحوه ایجاد و مدیریت فایل‌های ads.txt در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید یا انتخاب متخصص ما از بهترین افزونه های بازشو وردپرس را بررسی کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *