plagiarismسرقت ادبی: چیست و چگونه می تواند به بازاریابی محتوای بررسی محتوای کپی

مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

سرقت ادبی چیزی است که همه در یک مقطع زمانی در مدرسه درباره آن می آموزند. به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که اگرچه می‌توان (و باید) از منابع برای الهام گرفتن یا تحقیق استفاده کرد، اما کپی کردن محتوای اصلی از سایر دانش‌آموزان یا از منابع منتشر شده اشکالی ندارد.

دوره‌های اختصاصی نویسندگی و روزنامه‌نگاری حتی عمیق‌تر به معنای سرقت ادبی و همچنین دلایل متعددی برای عدم مطلق بودن آن می‌پردازند. با این حال، حتی روزنامه‌نگاران تثبیت شده نیز گاهی هنوز هم هستند گرفتار سرقت ادبی.

تشخیص سرقت ادبی چه می‌کند و چه معنایی ندارد، می‌تواند هنگام نوشتن محتوا برای سایت حتی سخت‌تر باشد، اما دانستن تفاوت بسیار مهم است. الهام از کجا متوقف می شود و سرقت ادبی از کجا شروع می شود؟ در اینجا مروری بر مواردی است که باید بدانید و از آنها آگاه باشید.

سرقت ادبی چیست؟

اصطلاح سرقت ادبی یا سرقت ادبی را توصیف می‌کند که کار، ایده‌ها، بینش‌ها یا تحقیقات شخص دیگری را به‌عنوان کار شما به اشتراک می‌گذارید. بسیار مهم است که هر گونه چنین ایده هایی را باید به درستی به منبع اصلی نسبت دهیم. در غیر این صورت، حتی اگر اجازه نویسنده اصلی برای تکرار آن را داشته باشید، همچنان “دزدی” است.

بسیاری از نویسندگان محتوا نیز گاهی اوقات به شکل مرزی سرقت ادبی متهم می شوند پچ نوشتن.

نویسنده ای که از این تکنیک استفاده می کند ممکن است از نظر فنی منبعی را با جابجایی چند کلمه در اطراف یا شاید مخلوط کردن ساختار جمله بازنویسی کند. با این حال، این برای اصلی کردن محتوا کافی نیست.

انواع رایج سرقت ادبی

سرقت ادبی فراتر از کپی و چسباندن متن از منبعی به منبع دیگر بدون اجازه است. چند نوع مختلف وجود دارد که باید در مورد آنها بیاموزید تا به شما کمک کند از ظاهر شدن آنها در کار خود جلوگیری کنید.

سرقت ادبی مستقیم

سرقت ادبی مستقیم رایج ترین نوع است و نوعی است که اکثر افراد هنگام بحث در مورد موضوع به آن اشاره می کنند.

نویسنده کلمات شخص دیگری را مستقیماً بدون ذکر منبع کپی می کند. می تواند چند جمله یا چند پاراگراف یا صفحه باشد. در موارد شدید، کل پیش نویس از منبع دیگری کپی می شود.

چگونه از سرقت علمی مستقیم جلوگیری کنیم

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از سرقت مستقیم محتوا این است که نویسنده اصلی را نسبت دهید و مشخص کنید که چه زمانی چیزی نقل قول مستقیم است.

به عنوان مثال، افزودن علامت نقل قول و ایتالیک کردن متن می تواند نشان دهد که آن قطعه از متن از منبع دیگری رونویسی شده است.

همچنین، به یاد داشته باشید که سرقت علمی مستقیم همان چیزی است که چک‌کننده‌های سرقت علمی آنلاین آن را بررسی می‌کنند. تشخیص سایر انواع سرقت ادبی دشوارتر است، اما هنوز در هنگام استفاده از نرم افزار تشخیص سرقت علمی می توان آنها را پیدا کرد.

سرقت ادبی موزاییک

در این مورد، سرقت ادبی به معنای بازنویسی سخنان نویسنده دیگری بدون انتساب است.

به عنوان مثال، یک نویسنده ممکن است از یک چرخش خاص از عبارت استفاده کند یا عباراتی را برای بیان همان نکته به عاریت بگیرد. در شکل‌های غیرمستقیم‌تر، این سناریو می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که نویسنده سبک دیگری یا نکات صحبت خاصی را بدون ذکر منبع کپی کند.

چگونه از سرقت ادبی موزاییک جلوگیری کنیم

تشخیص این نوع سرقت ادبی دشوارتر است، به خصوص اگر نویسنده همیشه متن را مستقیماً کپی نمی کند.

بهترین راه برای جلوگیری از آن، بررسی مجدد قطعه در حین ویرایش است. بررسی کنید که آیا هر قسمتی نابجا به نظر می رسد یا سبک قطعه بسیار شبیه به مطالب دیگر است.

سرقت ادبی خود

در ابتدا، سرقت ادبی ممکن است بی ضرر یا بی ضرر به نظر برسد، اما می تواند منجر به مشکلات دنیای واقعی شود. حتی اگر از نظر فنی منبع منبع هستید، باید مراقب باشید که در کجا از مطالب خود استفاده می کنید. به عنوان مثال، اگر شما برای دو نشریه مطلب می نویسید و از محتوای یکسانی برای هر یک استفاده می کنید، ممکن است خوانندگان به سرقت ادبی متهم شوند.

چگونه از سرقت ادبی خود جلوگیری کنیم

از به کار بردن یک زبان در چند قطعه خودداری کنید. حتی اگر محتوا بسیار مشابه باشد، ایجاد چیزی منحصر به فرد برای هر قطعه بسیار مهم است. اگر سرقت ادبی از خود اجتناب ناپذیر است، باید از همه طرف های درگیر اجازه بگیرید.

سرقت ادبی تصادفی

در این مورد، نویسنده بدون قصد، اطلاعات یا سبک های نوشتاری را از شخص دیگری کپی می کند. این اتفاق می‌تواند با موارد دیگر همپوشانی داشته باشد و تشخیص آن را دشوارتر و حتی اثبات آن را دشوارتر کند.

با این حال، از آنجایی که تأیید اینکه آیا شخصی عمداً عمل کرده یا نه، عملاً غیرممکن است، این نوع را می توان به عنوان سرقت ادبی مستقیم تلقی کرد که منجر به مشکلات جدیدی می شود.

چگونه از سرقت ادبی تصادفی جلوگیری کنیم

محتوای خود را دو بار و سه بار بررسی کنید تا ببینید آیا بررسی‌کننده‌های سرقت ادبی متوجه متن سرقت‌شده‌ای می‌شوند یا خیر. بررسی برنامه‌ها همچنین می‌تواند به یافتن متن‌های تکراری کمک کند. از آنجا، می‌توانید متن را تا زمانی تنظیم کنید که تقریباً تمام متن اصلی باشد.

سرقت ادبی در بازاریابی محتوا

سرقت ادبی به هر نحوی که آن را برش دهید ظاهر بدی است و می تواند عواقبی را برای هرکسی که در آن دخیل است به همراه داشته باشد. اما بازاریابان محتوا باید به ویژه مراقب باشند.

موارد زیر برخی از راه‌هایی است که هر نوع سرقت ادبی می‌تواند به یک برند یا آژانس محتوا آسیب برساند.

سرقت ادبی می تواند منجر به مشکلات قانونی شود

سرقت ادبی چیزی بیش از صرفاً غیراخلاقی است. اگر خالق اصلی یا صاحب حق نسخه برداری آن را کشف کند، می تواند منجر به شکایت و اتهامات عمومی شود.

اگر یک آژانس محتوا را اداره کنید و به طور تصادفی مطالب سرقت ادبی را به مشتری بفروشید، ممکن است آنها را نیز دچار مشکل کنید.

صاحبان وب‌سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا که به دلیل انتشار محتوا یا تصاویر سرقت‌شده مجرم شناخته می‌شوند، ممکن است با عواقب سنگین، دعاوی پرهزینه یا هر دو روبرو شوند. مشکلاتی از این دست حتی می توانند به اندازه کافی جدی باشند تا به یک تجارت کوچک پایان دهند.

سرقت ادبی سئوی شما را مختل می کند

سئو به معنای پر کردن وب سایت، وبلاگ و صفحات فرود شما با مطالب اصلی باورنکردنی است که واقعاً به کاربران موتورهای جستجو خدمت می کند.

محتوای سرقت شده، صرف نظر از اینکه محتوا چقدر خوب است، کاملا برعکس است. اگر گزارش و شناسایی شود، می تواند به رتبه بندی SERP شما آسیب برساند.

هنگامی که گوگل سایت شما را به عنوان ناشر محتوای دزدیده شده، سرقت ادبی، یا فقط غیراصلی علامت گذاری می کند، اصلاح این وضعیت دشوار است. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که با جریمه‌های واقعی گوگل مواجه شوید.

سرقت ادبی به اعتماد مخاطب لطمه می زند

توانایی یک برند برای جلب اعتماد مخاطب، بخش مهمی از موفقیت نهایی آن است. زیرا در حالی که زمان می برد و مصادیق بسیاری از حسن نیت عمل می کند پیروزی اعتماد کسی، تنها به یک حادثه بد نیاز است تا این همه کار سخت از بین برود.

خاطرات مصرف کنندگان و خوانندگان مدرن نیز طولانی است، بنابراین پس از از دست دادن اعتماد، زمان بسیار طولانی و کار سخت زیادی طول می کشد تا دوباره اعتماد آنها را به دست آورید.

به‌علاوه، همان‌قدر که سرقت ادبی و غیراصلی بودن می‌تواند برای کسب‌وکار شما بد باشد، محتوای اصلی که چیزی تازه را به میز می‌آورد می‌تواند دقیقاً برعکس باشد. اصالت قطعا کلید به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به سایرین در حوزه یا صنعت شماست.

سرقت ادبی چگونه بر سئو تاثیر می گذارد

سرقت ادبی در حال حاضر غیراخلاقی است، اما همچنین در تولید محتوای سئو شده غیرعملی و بی فایده است. از آنجایی که بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی محتوای شما شامل بهینه سازی موتورهای جستجو است، می خواهید از اقداماتی که به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی مختلف آسیب می زند اجتناب کنید.

از ما خدمات سئو سایت دریافت کنید: 09019787748

بررسی کپی محتوا

سرقت ادبی به چند دلیل می تواند باعث کاهش قابل توجه لینک شما شود:

محتوای با کیفیت پایین

وقتی مطالبی را از منبع دیگری کپی می کنید، هیچ بینش یا ارزشی به خواننده اضافه نمی کنید. وقتی همه اطلاعات یکسانی را کپی کنند، هیچ کدام از بقیه بالاتر نخواهد رفت. در عوض، گوگل قدیمی‌ترین مطالب را در اولویت قرار می‌دهد زیرا فرض می‌کند نسخه‌های جدیدتر کپی‌هایی از اصل هستند.

مجازات سرقت ادبی

گوگل فقط محتوای با ارزش را برای کاربرانش می خواهد، بنابراین سایت هایی را که مکررا از مطالب سرقت ادبی استفاده می کنند جریمه می کند. این بدان معنا نیست که شما باید ۱۰۰ درصد نوشته اصلی در هر صفحه داشته باشید. به عنوان مثال، پیامک یا فراخوان برای اقدام می‌توانند از زبان تقریباً یکسانی بدون اتصال استفاده کنند. فقط مطالبی که از منبع دیگری سرقت ادبی به نظر می رسند در رتبه بندی قرار می گیرند.

عدم نمایه سازی

خزنده های وب موتورهای جستجو در حال یادگیری فهرست بندی و خزیدن صفحات از سایت های معتبر و معتبر هستند. اگر وب سایت شما به نظر می رسد که بیشتر محتوای آن سرقت علمی است، خزنده ها از آن اجتناب می کنند. وقتی سایت شما به درستی ایندکس نشده باشد، یافتن آن در نتایج جستجو دشوارتر خواهد بود.

چگونه سرقت ادبی را بررسی کنیم و از آن اجتناب کنیم

باز هم، مرز بین استفاده از منبع به عنوان الهام برای کار اصلی خود و سرقت ادبی ممکن است مبهم باشد، بنابراین همیشه بهتر است آن را ایمن کنید. در اینجا چند تاکتیک، راهنمایی و تکنیک برای حفظ سمت درست کارها آورده شده است.

بدانید چه زمانی از نقل قول استفاده کنید

هر زمان که می خواهید یا نیاز دارید کلمات دقیق منبع را در محتوای خود بگنجانید، آن را در داخل علامت نقل قول تقسیم کنید. همچنین منبع را ذکر کنید تا مشخص شود نقل قول از کجا آمده است و ادعای خود را نمی کنید.

وقتی شک دارید، از نقل قول استفاده کنید

وقتی صحبت از سرقت ادبی و بررسی کپی محتوا به میان می آید، همیشه ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است. این شامل شرایطی می شود که شما به ایده اصلی شخص دیگری ارجاع می دهید یا به شکل دیگری به آن اشاره می کنید. در صورت شک، منبع را ذکر کنید و به آن لینک دهید، توجه داشته باشید که تاریخ انتشار و نام کامل را نیز ذکر کنید.

ایده های اصلی خود را بپذیرید

به جای اینکه سعی کنید ایده های منبع دیگری را به روشی که به اندازه کافی منحصر به فرد باشد که کاملاً اصلی باشد، بازنویسی کنید، شروع به انتقال ایده های اصلی خود کنید. از خود بپرسید که چه چیزی را می توانید به گفتگوی بزرگتر در مورد این موضوع که قبلاً هرگز گفته نشده است بیاورید.

به خاطر داشته باشید که اگرچه درست است که تقریباً هیچ ایده ای واقعاً جدید نیست، هر سازنده محتوا یک ACE تضمین شده در جیب پشتی خود دارد – دیدگاه منحصر به فرد خود. هیچ کس دیگری دیدگاه یا دیدگاه دقیق شما را ندارد، بنابراین به دنبال راه هایی برای گنجاندن آن در محتوای خود باشید.

از چک کننده سرقت ادبی استفاده کنید

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ایجاد مشکلی برای سرقت علمی خاص، استفاده از چک‌کننده سرقت ادبی است. چکرها وب را برای یافتن موارد منطبق که به طور بالقوه مشکل ساز هستند اسکن می کنند، بنابراین می توانید از اصلی بودن محتوای خود مطمئن شوید.

4 چک کننده سرقت ادبی | بررسی کپی محتوا

چه محتوای خود را ایجاد کنید یا آن را از جای دیگری برون سپاری کنید، همیشه ایده خوبی است که آن را برای سرقت ادبی بررسی کنید. خوشبختانه برنامه های زیادی برای کمک به شما در این فرآیند وجود دارد. در اینجا چهار مورد که ما دوست داریم وجود دارد.

گرامر

گرامر در حال حاضر یکی از برترین برنامه های مبتنی بر وب است که به شما کمک می کند نوشته خود را اصلاح کنید. این برنامه بهتر از برنامه های دیگر است زیرا ظریف تر است و موارد بیشتری از سرقت ادبی خود یا تصادفی را می گیرد.

با این حال، شما می توانید با آن بیشتر از جستجوی کلمات انتخابی بهتر یا کاهش نمونه های صدای غیرفعال انجام دهید. Grammarly همچنین می تواند بلافاصله کار شما را در برابر هزاران مقاله آنلاین بررسی کند.

کپی‌اسکیپ

کپی‌اسکیپ در مورد چک‌کننده‌های سرقت ادبی آنلاین تقریباً استاندارد طلایی است. بیشتر متخصصان، مانند بسیاری از وب سایت ها و موسسات دانشگاهی، از آن استفاده می کنند.

این برنامه بیشتر به دنبال مواردی از سرقت ادبی مستقیم است، اما می تواند برخی از موزاییک ها یا سرقت ادبی تصادفی را نیز پیدا کند. این ابزار مقرون به صرفه می تواند به شما کمک کند بررسی کنید که آیا مطالب جدید کپی شده است یا خیر.

WriterAccess با اجرای خودکار هر سفارش از طریق Copyscape قبل از فراخوانی آماده انتشار، سرقت ادبی را کاملاً از معادله خارج می کند.

PlagScan

در واقع، غیرممکن است که چیزی 100 درصد منحصر به فرد ایجاد کنید. plagscan با رتبه بندی قطعات در یک سیستم درصد کار می کند. تا زمانی که محتوا در محدوده بهینه رتبه بندی شود، برای انتشار مناسب است.

با این حال، اگر درصد سرقت ادبی خیلی زیاد است، باید متن آسیب دیده را بررسی کنید. Plagscan همچنین گزارش مفصلی ارائه می دهد تا بتوانید خطوط را به صورت جداگانه طی کنید.

تک چک

تک چک بیشتر برای اهداف آکادمیک، به ویژه بررسی کتاب های درسی و سایر منابع آموزشی استفاده می شود.

از آنجایی که دانش‌آموزان باید از منابع برای مقالات خود استفاده کنند، Unicheck به دنبال گزینه‌های معنایی و نکات گفتگوی منحصربه‌فرد است. سپس، گزارش های آن مواردی از سرقت علمی مستقیم بالقوه را نشان می دهد تا معلمان بتوانند تصمیم نهایی را بگیرند.

استراتژی بازاریابی خود را با محتوای بدون سرقت ادبی ارتقا دهید

شما ارزش بازاریابی محتوا برای یک کسب و کار را می دانید، اما افزایش تولید در هنگام برون سپاری نوشته های خود می تواند مشکل باشد.

فرقی نمی‌کند تولیدکننده محتوا باشید که برای امرار معاش می‌نویسد یا مدیر برندی هستید که به دنبال استخدام استعدادهای آزاد هستید، از طریق یک پلتفرم قابل اعتماد مانند WriterAccess، تجارت کنید.

خوشبختانه با WriterAccess می توانید با استعدادهای درجه یک جهانی در همه زمینه ها ارتباط برقرار کنید.

نویسندگان از نظر کیفیت از قبل بررسی شده اند و شما می توانید مطمئن باشید که هر قطعه اصلی و منحصر به فرد است. آنها به طور خودکار برای سرقت ادبی قبل از تایید بررسی می شوند. اگر چیزی علامت گذاری شود، نویسنده باید بدون هزینه اضافی بازبینی و ارسال کند.

تلاش كردن WriterAccess به مدت دو هفته به صورت رایگانو از همین امروز شروع به مقیاس بندی بازاریابی محتوای خود کنید.

محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *