با تظاهرات گوگل در بارد و مایکروسافت در کمک خلبان هوش مصنوعی بینگ، ناشران و سازندگان محتوا بیشتر نگران آینده خود هستند. یک صفحه نتایج جستجو با پاسخهای طولانی، دقیق و فوقالعاده هوشمندانه به سؤالات شما در مقابل صفحه نتایج جستجو با توضیحات کوتاه و پیوندهایی به پاسخهای طولانیتر، دو صفحه نتایج جستجو بسیار متفاوت هستند. یکی از آنها احتمالاً تعداد کلیکهای کمتری را از جستجو به محتوای شما میآورد و در نتیجه ترافیک کمتر، نمایشهای کمتر و بازگشت سرمایه کمتری را در محتوای شما ایجاد میکند.
به طور خلاصه، ناشران و سازندگان محتوا نگران هستند و اگر ناشران نگران هستند، احتمالاً گوگل و بینگ نیز باید نگران باشند.
نگرانی ها وجود دارد چندین مقاله، پست های وبلاگ و ویدیوهایی که در چند روز گذشته در مورد این نگرانی ایجاد شده است.
سیمی نوشت، «کاربران وب زمان بیشتری را با رباتها میگذرانند و زمان کمتری را روی پیوندها میگذرانند، ناشران ممکن است از فروش اشتراکها، تبلیغات و ارجاعها محروم شوند.»
آستانه نوشت“اما اگر از بینگ جدید بپرسم که 10 تلویزیون برتر بازی کدامند، و فقط یک لیست برای من ایجاد می کند، چرا من، کاربر، باید روی پیوند The Verge کلیک کنم، که لیست دیگری از 10 بهترین بازی را دارد. تلویزیون ها؟»
یوتیوبر مشهور، مارکز براونلی، در پادکست خود صحبت کرد در مورد مسائل نیز اساساً، در مورد نگرانی در مورد کلیکهای کمتر و سپس اگر ناشران انگیزه خود را برای انتشار محتوا از دست بدهند، چگونه به ورودیهای هوش مصنوعی که برای پاسخ به سؤالات در جستجو استفاده میشود آسیب میرساند – یک «مشکل بازگشتی» که یکی از میزبانها به آن اشاره میکند.
برخی از ناشران حتی هستند مطالبه گر حق امتیاز برای محتوایی که رباتهای هوش مصنوعی مصرف میکنند و به کاربران خود باز میگردانند.
گلن گیب، متخصص سئو، همچنین کنده شد این مسائل را به تفصیل بیان میکند و میگوید: «ما به سرعت متوجه میشویم که آیا و چگونه ناشران میتوانند زنده بمانند یا خیر». از آنجایی که بازاریابان بسیار به داده ها متکی هستند، داده ها به سرعت به ما اطلاع خواهند داد.
جدید نیست اما هنوز جدید است. همانطور که من ذکر شده، همه اینها مرا به یاد نگرانی هایی می اندازد که ناشران در هنگام راه اندازی قطعه های ویژه توسط Google داشتند. این یک موضوع بزرگ بود، به طوری که توسط رئیس سابق جستجوی گوگل، آمیت سینگال، در طول یک سخنرانی کلیدی SMX در مورد آن صحبت شد. در آن زمان، آمیت سینگال گفت که جستجو همچنان به محتوای ناشر نیاز دارد، زیرا سردبیر سابق در Search Engine Land و اکنون رابط جستجوی Google دنی سالیوان نشان داد که چگونه گوگل محتوای ناشر را حذف می کند و آن را در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد.
با گذشت زمان، ناشران اکثراً ترجیح میدادند که قطعه برجسته را به غیر آن داشته باشند. همیشه بحث های زیادی پیرامون این موضوع وجود داشته است.
اما در عین حال، این شکل جدید از پاسخ ها، فرم پاسخ های چت هوش مصنوعی، بسیار متفاوت از گوگل است که پاسخ های دو یا سه خطی را نشان می دهد. پاسخهای مبتنی بر چت طولانی هستند، بینشهای بسیار دقیقی را ارائه میدهند و به معنای واقعی کلمه تقریباً همه گزینههای مورد نیاز را در اختیار شما قرار میدهند.
آیا ناشران باید نگران باشند. شکی نیست که در شکل فعلی، فرم جدید پاسخ های هوش مصنوعی مبتنی بر چت منجر به کلیک های کمتری برای ناشران خواهد شد.
اگر به آن فکر کنید، آیا این موتورهای جستجو یا ویژگیهای چت هوش مصنوعی میتوانند بدون محتوای ناشران کار کنند؟ نه به شکل فعلی. سیستم های هوش مصنوعی باید مدل های خود را بر اساس محتوای وب آموزش دهند. اگر ناشران انگیزه تولید محتوا را از دست بدهند، این امر مستقیماً به چت هوش مصنوعی و موتورهای جستجو آسیب می رساند تا پاسخ های به موقع و مرتبط برای بسیاری از سؤالات را ارائه دهند.
بنابراین موتورهای جستجو باید اطمینان حاصل کنند که سازندگان محتوا و ناشران راضی هستند. اما درد رسیدن به آن نقطه ممکن است بسیار واقعی باشد. زمان مشخص خواهد کرد و تماشای آن جالب خواهد بود.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگر محتوا تولید میکنید و برای کسب درآمد از آن محتوا به جستجو تکیه میکنید، پس میخواهید در بالای این موضوع باقی بمانید. شکی نیست که موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل به سازگاری خود ادامه خواهند داد تا به ناشران در تولید محتوا کمک کنند. ظاهر آن، خارج از پیوندهای عمیقی که بینگ در دموهای خود به ما نشان داد، در طول زمان تغییر خواهد کرد.