Local دیگر فقط مربوط به لیست ها نیست، بلکه تجربه و تعامل همه کاناله است.
مصرف کنندگان امروزی خواهان تجربه شخصی و تعامل با مشاغل محلی از طریق ویترین های دیجیتال هستند.
برای جلب اعتماد مصرف کنندگان محلی، برندها باید بر ارائه تعاملات با کیفیت و اطلاعات مرتبط تمرکز کنند.
این مقاله روندهای محلی را که بازاریابان جستجو باید بدانند و برای سال 2023 انجام دهند، همراه با بینش متخصصان پیشرو در صنعت، گرگ استرلینگ و مایک بلومنتال، بنیانگذاران Near Media، جوی هاوکینز، موسس Sterling Sky، و دیکسون جونز، مدیر عامل شرکت پوشش خواهد داد. در پیوندها
روندهای محلی و عوامل موثر بر اکوسیستم محلی
مصرف کنندگان از خرید در فروشگاه به خرید خانگی می روند. با این حال، حدود 49 درصد از مصرف کنندگان مایل به خرید از مشاغل با حضور محلی هستند.
گوگل نیز بر ارائه یک تجربه خرید آنلاین خارق العاده و ارائه انواع مشاغل محلی به خریداران تمرکز دارد.
تجدید حیات خرده فروشی های محلی از جمله روندهای برتری است که در سال 2023 به تکامل خود ادامه خواهد داد.
همانطور که شاهد تغییر در رفتار خرید مصرفکننده هستیم، نیاز به داراییهای محتوایی با کیفیت بالا و مرتبط – از ویدئوها گرفته تا بررسیهای همزمان و گزینههای پیامرسانی برای تعامل با مشتری – به یک تاکتیک محلی ضروری برای سال 2023 تبدیل شده است.
سفر مشتری و نقاط تماس پیچیده
محلی تا 40٪ از ترافیک ارگانیک را برای مشاغل مبتنی بر مکان نشان می دهد.
اما سفر مشتری برای جستجوی محلی خطی نیست و نقاط و مراحل مختلف را در بر می گیرد.
به عنوان یک بازاریاب، بسیار مهم است که در تمام مراحل و نقاط تماس بیندیشید، دادهها را در کانالهای متعدد پیوند دهید و سپس بهترین تجربه ممکن را برای مشتری ایجاد کنید.
اتصال سیستمهای مختلف، از آگاهی تا حمایت، چالش برانگیز است، اما برای اطمینان از یک تجربه همهکانالی ثابت، باید به آن فکر کرد.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
فیلم ها و تصاویر مهم هستند
جستجوی محلی بصری و تعاملی تر می شود.
به گفته استرلینگ، TikTok به یک موتور جستجوی تجربی تبدیل شده است و گوگل این پلتفرم اجتماعی را به عنوان یک رقیب می بیند.
مخاطبان جوانتر به دنبال یک تجربه بصری هستند و ترجیح می دهند از TikTok به جای Google استفاده کنند.
Google SVP Prabhakar Raghavan قبلا اشاره کرده است که مخاطبان جوانتر به اینستاگرام و TikTok میروند تا پیشنهادات خرید و غذاخوری را بر اساس نظرات همتایان بیابند – کاملاً نادیدهگرفته از جستجوی Google و Maps.
این تنها دلیل مهم بودن تصاویر نیست.
Blumenthal در یک مطالعه دریافت که 36٪ از SERP های تلفن همراه توسط تصاویر اشغال شده است. هاوکینز به اشتراک گذاشت که تصاویر سفارشی در Google Posts 4 برابر بیشتر از عکاسی استوک تبدیل شدند.
این بدان معناست که بازاریابان باید اتکای خود را به عکس های سهام قطع کنند. در عوض، از تصاویر و ویدیوهای اصلی با کیفیت بالا برای هر محصول یا دسته در نمایه کسب و کار Google (GBP) استفاده کنید.
گوگل از هوش مصنوعی برای درک موجودیت ها، اشیاء، لوگوها، حالات چهره و احساسات در تصاویر استفاده می کند. تصاویر یک شی را می توان به طور متفاوت درک کرد.
خوب است که کیفیت و ارتباط تصاویر خود را با استفاده از Google’s Vision API تأیید کنید تا ببینید که تصویر چگونه است.
الگوریتم هوش مصنوعی گوگل تصاویری را که به عنوان بیش از حد نژادپرستانه طبقه بندی می شوند و ممکن است مثبت کاذب باشند را رد می کند، اما هنوز برای یک بازاریاب مهم است که تفاوت را بداند.
برای به دست آوردن نتایج بهتر، روی تصاویر با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید و همه عکس ها را متمرکز کنید تا به ایجاد امتیازات کیفیت بر اساس کیفیت تصویر، ارتباط و موجودیت ها برای هر تصویر کمک کنید.
ویدئوها می توانند ترافیک مرتبط را ارائه دهند. با این حال، بیشتر مشاغل از آنها در استراتژی بازاریابی خود استفاده نمی کنند.
از آنجایی که جستجوی ویدیو بومی سازی شده است (بر اساس مکان جستجوگر و دستگاهی که استفاده می کند)، نتایج ویدیو می تواند تغییر کند. پس از کلیک روی یک ویدیو، شما را مستقیماً به یک وب سایت می برد.
دارن شاو از Whitespark به اشتراک گذاشت که چگونه افزودن ویدیو به GBP شما می تواند به طور قابل توجهی تعامل را افزایش دهد و ترافیک بیشتری را افزایش دهد.
بنابراین برای ایجاد ترافیک اکتشاف قوی، ایجاد ویدیو در مورد:
- شرکت شما.
- خدمات و محصولات شما
- انتظار چه چیزی
- توصیفات مشتری
- سوالات متداول
هاوکینز به اشتراک میگذارد که افزودن ویدیوهای قابل کشف میتواند ترافیک شما را افزایش دهد و به شما کمک کند از کانالهایی مانند Google Discover امنیت ترافیک باکیفیت را ایمن کنید.
یک مثال بارز اینستاگرام و تیک تاک هستند که در سال 2022 توجه زیادی را به خود جلب کردند. مصرف کنندگان ترجیح می دهند برای یافتن رستوران، خرید و سرگرمی به اینستاگرام و تیک تاک مراجعه کنند.
رسانه های اجتماعی به طور مستقیم بر تصمیمات مبتنی بر عوامل تجربه از طریق فیلم ها و تصاویر تأثیر می گذارند.
اهمیت بررسی ها و رتبه بندی های آنلاین
جستجوگران برای تصمیم گیری در مورد خرید به بررسی ها و رتبه بندی ها متکی هستند. نظرات همچنین نقش مهمی در Maps دارند.
اما با افزایش فعالیت های تقلبی، الگوریتم ها بار اجرای دستورالعمل های سختگیرانه را بر عهده دارند.
سال گذشته، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) گیتینگ بررسی را کشت و گفت: “شما نمی توانید به طور انتخابی نظرات را منتشر کنید و سایر بررسی ها را سرکوب کنید.” FTC به پلتفرم های شهرت هشدار داد که این کار را از نظر بررسی های جعلی تسهیل نکنند.
همچنین نگرانی فزاینده ای در مورد بررسی های از دست رفته وجود دارد. گوگل به صورت شفاف عرضه شده است دستورالعمل ها برای بررسی های کیفی و توضیح می دهد که چرا نظرات را می توان پرچم گذاری و حذف کرد.
در حالی که کسبوکارها تشویق میشوند تا نظرات خود را بخواهند، بلومنتال خاطرنشان کرد که بررسیهای از دست رفته در فهرستهای جدیدتر بیشتر است. بنابراین، ایده خوبی است که در درخواست بررسی آهسته پیش بروید.
کسب و کارهای محلی نیاز به ارائه محتوای مفید دارند
به روز رسانی محتوای مفید باید برای هر بازاریاب و کسب و کار مورد توجه قرار گیرد، زیرا محتوای با کیفیت پایین و مشکلات هرزنامه را برطرف می کند.
برای مشاغل مبتنی بر مکان، محتوای قابل دسترس، مرتبط و تازه کلید طلایی برنده شدن است. رایان لورینگ، مهندس نرم افزار در گوگل، سهام اهمیت حصول اطمینان از اینکه محتوای شما قابل خزیدن و مرتبط بودن است.
با افزودن رویدادهای مبتنی بر مکان با طرحواره یا پرسشهای متداول، تأثیر قابلتوجهی در ترافیک اکتشاف دیدهایم. قضاوت در مورد محتوای فعلی و نمراتی که انجام می دهند و نمی کنند ضروری است.
Google در آگوست 2022 بهروزرسانی محتوای مفید را عرضه کرد. در دسامبر، آنها دستورالعملهای ارزیابی کیفیت خود را بهروزرسانی کردند و EEAT را معرفی کردند که مخفف عبارت زیر است:
- Eتجربه
- Eتخصص
- طلامقتضی بودن
- تیزنگ زدگی
چگونه محتوای خود را بررسی می کنید تا مطمئن شوید که مطابقت دارد؟ بیایید یک فرآیند پنج مرحلهای را طی کنیم تا به کمک آن بفهمیم که آیا محتوای شما مفید است یا خیر.
- ممیزی محتوا: محتوای موجود خود را حسابرسی کنید، تجزیه و تحلیل شکاف رقبا را انجام دهید و کلمات کلیدی را تحقیق کنید.
- کارت امتیازی محتوا: محتوای موجود خود را درجه بندی کنید تا ببینید چقدر مفید است.
- طرح بازاریابی محتوا: بر اساس موارد فوق، برنامه علامت گذاری و تقویم محتوای خود را ایجاد کنید.
- تولید محتوای مقیاس پذیر: ایجاد/بهینه سازی محتوای بهترین شیوه سئو مطابق با اهداف کسب و کار شما. از پوشش اطلاعاتی، ناوبری و معاملاتی اطمینان حاصل کنید.
- اندازه گیری تاثیر: اطمینان حاصل کنید که می توانید عملکرد محتوا را از طریق ردیابی و گزارش اندازه گیری کنید.
کسب و کارها باید بدانند که آیا محتوای آنها مرتبط، کیفی، قابل دسترس، معتبر و تجربی است یا خیر.
اولین قدم برای همه محتوا این است که شخصیت ها، اهداف و نقاط تماس مخاطبان خود را با یک کارت امتیاز محتوای مفید ترسیم کنید که شامل موارد زیر است:
- دسترسی: مطمئن شوید که محتوای شما قابل کشف و در دسترس است. آیا شکاف های محتوایی و فرصت هایی دارید که بتوانید آنها را پوشش دهید؟
- دید: درصد مشاهده عبارات مرتبط شناسایی شده شما چقدر است؟
- کیفی: محتوای شما در رابطه با نتایج غنی، قطعههای برجسته و نتایج پرسش و پاسخ کجاست؟ چگونه می توانید دیده شدن نتایج غنی خود را افزایش دهید؟
- پوشش نهاد: چند نهاد را تحت پوشش قرار داده اید؟ آیا شکاف موجودیتی دارید؟
- داده های عملکرد: دادههای ترافیک ارگانیک شما به کشف پتانسیل شما بر اساس موقعیتها، نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان حضور در سایت و تبدیلها و درآمد تراکنشها کمک میکند.
با اجرای محتوای موضوعی اول، برندها به طور قابل توجهی دید خود را افزایش می دهند.
همه اشکال محتوا، از جمله ویدئوها، پرسشهای متداول، تصاویر مرتبط، فایلهای PDF و توصیههای متخصص باید در استراتژی محتوای مفید گنجانده شوند.
محتوای فعلی خود را در نقاط تماس سفر مشتری به عنوان بخشی از برنامه استراتژی محتوای خود ترسیم کنید و برای پر کردن شکاف های محتوا تلاش کنید.
مقیاس بندی و عملیاتی کردن محلی برای مشاغل چند مکان
برای کسب و کارهای چندمکانی، مقیاس بندی محتوا می تواند چالش برانگیز باشد.
در اینجا مراحل ساده ای وجود دارد که به شما در مقیاس بندی کمک می کند.
- همه کانال هایی که مشتریان برای یافتن کسب و کار شما استفاده می کنند را بدانید: در تمام مراحل و کانال های ممکن که مشتریان شما برای یافتن کسب و کار شما استفاده می کنند فکر کنید. سپس، بهترین تجربه را از طریق سفر در تمام نقاط تماس ایجاد کنید. بسیار مهم است که بدانید مشتری شما کجاست، به دنبال چه چیزی است و هدفش چیست.
- اتصال نقاط تماس مشتری: اطمینان حاصل کنید که همه نقاط تماس، از آگاهی و کشف، بررسی، گفتگو و خرید نهایی تا حمایت، به هم مرتبط هستند.
- اطمینان حاصل کنید که تمام دارایی ها و اطلاعات مهم تجاری متمرکز هستند: همه چیز در جستجو محتوا در نظر گرفته می شود. برای جلوگیری از سردرگمی در اکوسیستم، همه دارایی ها (به عنوان مثال، تصاویر، فیلم ها، فایل های PDF) باید در یک کتابخانه دارایی متمرکز شوند.
- بر اساس اطلاعات مخاطبان شخصی و بومی سازی کنید: دارایی های خود را بر اساس مخاطبان هدف خود، آنچه برای حل مشکل خود نیاز دارند و نحوه جستجوی پاسخ های خود شخصی سازی کنید.
- دارایی های خود را در همه کانال ها قابل کشف کنید: مهمترین چیز برای کسب و کارها این است که یک دارایی را به طور مکرر ایجاد نکنند. حیاتی ترین دارایی های خود را بهینه کنید و مطمئن شوید که در همه کانال ها قابل کشف هستند.
- توزیع در مقیاس برای کسب و کار چند مکان: توزیع دارایی های محتوا در تمام کانال ها. از وب سایت شما، صفحات فرود محلی، و در تمام کانال های محلی.
- اندازه گیری تاثیر: حضور محلی خود را در مقابل رقبای خود محک بزنید. ردیابی پیشرفته عملکرد محلی را در کانالهای برتر مانند Google، Bing و Facebook اندازهگیری کنید – درخواست دستورالعملها، کلیکهای CTA و دکمههای تماس.
استفاده از هوش مصنوعی برای محلی
گوگل از یادگیری عمیق و الگوریتم هوش مصنوعی برای نشان دادن SERP های محلی استفاده می کند. کسب و کارها می توانند از مدل های هوش مصنوعی و ChatGPT برای کمک به چند مشکل اصلی صنعت استفاده کنند.
- جستجوی بینایی: مطمئن شوید که تصویر مربوطه با برچسبگذاری دستهبندی مناسب استفاده میشود.
- مطالب موضوعی: خلاصه محتوا برای محتوای بومی سازی شده، از جمله عنوان، متا، تحقیق کلمات کلیدی، طرحواره و خلاصه ایجاد کنید.
- سوالات متداول: تحقیق، ایجاد و بهینه سازی سوالات متداول.
- بینش مخاطب: فرصت ها، الگوها و آموخته ها را به دست آورید.
استفاده از یک مدل هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای دستی خوب است، اما باید به خاطر داشته باشیم که استراتژی عمیق یا تنظیم دقیق محتوا همچنان به لمس انسانی نیاز دارد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.