اگر نوشتن نقطه قوت شما نیست، خبر خوب: بازاریابی محتوا به فرمت های نوشتاری محدود نمی شود.
هر نوع محتوایی که مخاطب شما بتواند مصرف کند، از آن بیاموزد و از آن لذت ببرد، بازی منصفانه است. و این شامل پادکست ها.
پادکست یک رسانه محبوب و سریع در حال رشد است – 79% از آمریکایی های 12 ساله به بالا با پادکست آشنا هستند و 62 درصد حداقل یک بار به پادکست گوش داده اند.
پادکست ها برای هر موضوعی در زیر نور خورشید وجود دارند: فیلم، موسیقی، مد، زیبایی، اخبار، فرهنگ، بازی، جنایت واقعی، آشپزی، سلامت روان، کتاب، بازاریابی، محیط زیست، داستان، خودیاری، آموزش، امور مالی، کمدی – و بیشتر.
صرف نظر از صنعت یا تخصص شما، می توانید یک پادکست در مورد آن ایجاد کنید.
و فضای زیادی برای تازه واردان وجود دارد: فقط در مورد 4 میلیون پادکست وجود داشته باشد. آن را با تعداد وبلاگ ها مقایسه کنید – نزدیک به 600 میلیون – و خواهید دید که رقابت بسیار سخت تر است.
به عبارت دیگر، ایجاد پادکست یک حرکت هوشمندانه برای برندهایی است که به دنبال تمایز و ایجاد اعتماد و اقتدار در بین مخاطبان خود هستند.
بیایید عمیقتر به این نوع محتوای عالی، از جمله نحوه شروع یک پادکست بپردازیم.
پادکست چیست؟
به احتمال زیاد، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، حداقل به یک پادکست در سال گذشته گوش دادهاید، اما میخواهید در مورد آنها بیشتر بدانید.
برای تعریف سادهتر آن، پادکست یک برنامه صوتی است که بر یک موضوع خاص متمرکز شده و به چند قسمت تقسیم میشود. پادکستها از قبل ضبط شدهاند، بنابراین شنوندگان میتوانند هر زمان که بخواهند قسمتها را از طریق کانال پادکست دلخواه خود مانند Apple Podcasts، Stitcher یا Spotify دانلود یا پخش کنند.
علاوه بر این، بیشتر پادکستها افرادی را نشان میدهند که صحبت میکنند – چه افرادی که داستان میگویند، کارشناسانی که دانش را به اشتراک میگذارند، یا میزبانی که با مهمانان جالب مصاحبه میکند.
برخی از پادکست ها چیزی بیش از گفتگوی دو نفر در هر قسمت نیستند. در برخی از آنها یک نفر به طور مستقیم با شنونده صحبت می کند. حتی پادکست های متنی با داستانی ادامه دار مانند یک برنامه تلویزیونی وجود دارد – اما فقط دیالوگ ها و جلوه های صوتی داستان داستانی را منتقل می کنند.
هر قالبی که باشد، پادکست ها یک تجربه صوتی هستند که سازندگان را مستقیماً با گوش شنوندگان مرتبط می کند.
چرا پادکست راه اندازی کنیم؟
هر کسی می تواند یک پادکست ایجاد کند – هر کسی.
چه برند شما کوچک باشد و چه گسترده، هزینه های راه اندازی کم و تجهیزات مورد نیاز حداقل است.
به علاوه، محبوبیت مداوم و رو به رشد پادکست ها به این معنی است که به احتمال زیاد مخاطبانی در آنجا خواهید داشت که به آنچه تولید می کنید علاقه مند هستند.
به عنوان مثال، 50٪ از آمریکایی های 12-34 ساله به صورت ماهانه به پادکست گوش می دهند و 43٪ از افراد 35-54 ساله.
همه آنچه گفته شد، مهم ترین دلیل برای شروع یک پادکست را فراموش نکنید: ارتباط صمیمانه تر با مخاطبان خود.
محتوای پادکست به شما امکان می دهد مستقیماً با آنها صحبت کنید و تخصص خود را به روشی بسیار مستقیم تر اثبات کنید.
عموماً شنوندگان پادکست نسبت به یک مقاله مکتوب زمان و توجه بیشتری به پادکست می دهند. شما ممکن است به مدت 30 دقیقه توجه بینظیر آنها را به خود جلب کنید، در تضاد کامل با 90 ثانیهای که ممکن است برای اسکن یک پست وبلاگ صرف کنند.
این باعث میشود پادکستها صمیمیتر از محتوای نوشته شده باشند و ممکن است اعتماد و آگاهی از برند را سریعتر ایجاد کند. به علاوه، یک پادکست نمایشی فوق العاده از EEAT است که هم از نظر جستجوگران و هم از نظر موتورهای جستجو به اعتبار شما می افزاید.
در نهایت، اگر قسمتهای پادکست خود را با یادداشتهای نمایش یا رونویسی مفید در وبسایت خود منتشر کنید، آن قسمتها میتوانند در موتورهای جستجو برای جستارهایی که مخاطبان شما جستجو میکنند رتبهبندی شوند.
خط آخر: پادکست ها برای برند شما و برای سئو عالی هستند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
7 بهترین روش برای شروع یک پادکست
علاقه مند به راه اندازی یک پادکست هستید؟ از اینجا شروع کنید.
1. از کوچک شروع کنید، سپس سرمایه گذاری کنید
دوم بعد از اینکه تصمیم به راه اندازی پادکست گرفتید، تمام نشوید و بلافاصله تجهیزات گران قیمت بخرید.
در عوض، از کوچک شروع کنید. از تلفن هوشمند و یک میکروفون ارزان قیمت برای ضبط اولین قسمت های خود استفاده کنید. نحوه دریافت پادکست خود را آزمایش کنید و تعیین کنید که آیا می توانید آن را رشد دهید یا خیر.
اگر پاسخ مثبت است، می توانید به آرامی روی تجهیزات ضبط بهتر سرمایه گذاری کنید (مانند یک میکروفون هوشمند که می تواند صدای شما را تقویت کند و صدای پس زمینه را فیلتر کند، یک هدست و نرم افزار ویرایش صدا)، کمک خلاقانه (مانند یک میکسر صدا یا ویرایشگر). ) و گرافیک های فانتزی برای روی جلد.
2. موضوع و قالب را انتخاب کنید
یکی از اولین کارهای ایجاد پادکست، انتخاب موضوع و قالب است.
- موضوع: پادکست شما درباره چه خواهد بود؟ چه چیزی را پوشش خواهید داد؟
- قالب: پادکست شما چگونه ارائه خواهد شد؟ یک میزبان؟ دو یا سه؟ داستان خواهی گفت؟ مصاحبه انجام دهید؟ دانش را به اشتراک بگذارید؟
بهترین راه برای کشف موضوع و قالب اصلی شما؟ پژوهش.
پژوهش مخاطب
چه چیزی می خواهند از شما بشنوند؟ آنها به چه چیزی علاقه دارند؟
آنها چه مشکلات یا نقاط دردناکی دارند که می توانید در پادکست خود به آنها بپردازید؟
تحقیق موضوعی
یک موضوع گسترده و فراگیر پیدا کنید که با تخصص شما مرتبط است و با کسب و کار شما همپوشانی دارد.
اگر محتوای دیگری مانند وبلاگها منتشر میکنید، همان حوزه موضوعی را برای پادکست خود انتخاب کنید. این به پادکست شما انسجام می دهد و آن را با محتوای دیگر شما پیوند می دهد.
حتی میتوانید محتوای وبلاگ را برای قسمتهای پادکست تغییر دهید، و بالعکس، اگر به صورت موضوعی و موضوعی پیوند دارند.
تحقیق در مورد رقبا
آیا رقبای شما پادکست دارند؟ چه پادکست هایی در مورد موضوع شما وجود دارد؟
نگاه کنید که رقبا چه می کنند، چگونه قسمت ها را قالب بندی می کنند و چه اطلاعاتی را به اشتراک می گذارند. چگونه می توانید متمایز کنید؟
3. طرح کلی یا اپیزودهای فیلمنامه
قبل از اینکه به ضبط بپردازید، باید یک ایده کلی از آنچه در هر قسمت پوشش می دهید و چگونه آن را انجام می دهید، داشته باشید.
با طوفان فکری موضوعات حداقل برای 10 قسمت اول خود شروع کنید. این به شما ایده ای از مسافت پیموده شده از موضوع/موضوع پادکست خود می دهد و به شما کمک می کند هر قسمت را منسجم و مرتبط نگه دارید.
(اگر بعد از 10 مورد اول برای ارائه موضوعات پادکست مشکل دارید، ممکن است نشانه آن باشد که باید موضوع خود را گسترش دهید یا آن را تغییر دهید.)
سپس، پس از تنظیم موضوعات اپیزود اول، میتوانید خلاصهای از نکات صحبت برای قسمت اول بنویسید. لازم نیست هر کلمه ای را که می گویید اسکریپت کنید (مگر اینکه این به شما کمک کند!)، اما باید به خودتان یک نقشه راه بدهید تا هنگام ضبط گم نشوید.
به یاد داشته باشید، هر قسمت باید یک موضوع اصلی و یک هدف داشته باشد. باید به شنوندگان دلیلی برای ماندن در کنار شما بدهید. فقط صحبت تصادفی به مدت 20 دقیقه هیچ ارزشی ایجاد نمی کند.
4. از ناراحتی اولیه عبور کنید – فقط رکورد را فشار دهید
وقتی اولین قسمتتان مشخص شده یا فیلمنامه نوشته شده است، می توانید ضبط را فشار دهید.
اگر قبلاً هرگز پادکست نکردهاید، ممکن است قبل از اینکه وارد یک شیار شوید، چند شروع اشتباه داشته باشید. ممکن است احساس عجیبی یا غیرطبیعی داشته باشد.
بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به سرعت عمل کنید و فقط ضبط خود را انجام دهید. با گذشت زمان، راحت تر خواهید شد. فقط به این دلیل که اولین بار که تلاش کردید همه چیز عالی پیش نرفت تسلیم نشوید. شما اراده هر چه بیشتر این کار را انجام دهید در این کار بهتر شوید!
5. شامل یک مقدمه و برون
تقریباً همه پادکستهای حرفهای شامل یک مقدمه کوتاه هستند، جایی که شنوندگان ممکن است قطعهای از موسیقی را بشنوند و میزبان از آنها به پادکست استقبال کند و موضوع قسمت را معرفی کند.
سپس، برای اینکه به شنوندگان احساس رضایتبخشی از تکمیل شدن بدهید، عبارتی بیرونی (معروف به نتیجهگیری) اضافه کنید که مقدمه را منعکس میکند، اما در عوض امضا میکند و انتظارات را برای قسمت بعدی ایجاد میکند.
این دو قفسه کتاب به پادکست شما کمک میکنند که صیقلیتر و منظمتر به نظر برسد، که شنوندگان از آن لذت میبرند.
6. بهینه سازی
بهینه سازی پادکست شما بهترین شانس را برای یافتن شنوندگان به آن می دهد. برای بهینهسازی چند حوزه کلیدی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد:
- عنوان پادکست: آن را کوتاه، شیرین و مرتبط با برند و موضوع انتخابی خود نگه دارید.
- دسته پادکست: دسته بندی را انتخاب کنید که با محتوای پادکست شما مطابقت دارد.
- توضیحات پادکست: این توضیحات همان چیزی است که شنوندگان بالقوه می خوانند تا بفهمند پادکست شما در مورد چیست و آیا می خواهند گوش دهند یا خیر. این را روی کاربر متمرکز کنید و مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبط را در آن گنجانده اید.
- روی جلد پادکست: آن را ساده، واضح و چشم نواز نگه دارید. سعی نکنید متن زیادی روی جلد خود بچسبانید. اگر می توانید، روی یک طراح گرافیک سرمایه گذاری کنید تا این را برای شما ایجاد کند. اگر در حال حاضر ابزاری برای آن ندارید، سعی کنید از آن استفاده کنید قالب ها در Canva.
7. یک پلتفرم میزبانی پادکست را انتخاب کنید
در نهایت، وقتی زمان ارسال پادکست خود به پلتفرم هایی مانند Spotify یا Apple Podcasts فرا می رسد، بدانید که ابتدا باید یک میزبان جداگانه برای فایل های صوتی خود داشته باشید.
سرویس میزبانی پادکست شما قسمت های پادکست شما را ذخیره می کند و یک فید RSS تولید می کند که همان چیزی است که شما به پلتفرم های پادکست ارسال می کنید.
شما فقط باید یک بار این کار را انجام دهید، زیرا فید RSS باید به طور خودکار هنگام آپلود قسمت های جدید در سرویس میزبان خود به روز شود.
خدمات میزبانی برای بررسی شامل Podbean، Buzzsprout یا Transistor است.
5 نمونه پادکست عالی
اکنون که مراحل اولیه شروع یک پادکست را فهمیدید، زمان آن رسیده است که کمی الهام بگیرید.
در اینجا چند نمونه عالی از برندها، خلاقان، روزنامهنگاران و تاجران وجود دارد که این عدالت متوسط را انجام میدهند.
پادکست مارک: Inside Trader Joe’s
Trader Joe یک خواربار فروشی زنجیره ای است که به دلیل محصولات منحصر به فرد و اقلام فصلی خود شناخته شده است.
روی آن پادکست، میزبان ها به داخل فروشگاه ها و پشت صحنه می روند تا محصولات فرقه و نحوه عملکرد شرکت را به شما ارائه دهند.
پادکست مشاوره: نمایش اضطراب دیگری نیست
میزبان کلی واکر یک پرستار ثبت نام شده، مربی بهداشت و سلامتی معتبر، و سابقاً آگورافوس است.
این پادکست متمرکز بر اضطراب راهنمایی ها، نکات و منابعی را برای درمان این اختلال از Kelli و تعداد بیشماری از متخصصان ارائه می دهد.
پادکست تخیلی: Limetown
این پادکست تخیلی داستان ناپدید شدن عجیب بیش از 300 نفر از یک شهر کوچک در تنسی را روایت می کند.
طوری پخش می شود که انگار در حال گوش دادن به یک پادکست تحقیقی واقعی هستید، که آن را حتی بیشتر فراگیر می کند. این پادکست آنقدر محبوب بود که به یک برنامه تلویزیونی تبدیل شد.
پادکست مالی: دختر پول
را دختر پول پادکست توسط یک متخصص امور مالی و تجارت، لورا دی. آدامز، میزبانی می شود که موضوعات پیچیده مالی و کسب و کارهای کوچک را برای شنوندگان تجزیه و تحلیل می کند و آنها را سرگرم کننده و آسان می کند.
پادکست تحقیقی: در تاریکی
این برنده جایزه پادکست ویژگی های روزنامه نگاری تحقیقی عمیق در مورد داستان های جنایی واقعی که به اشتباه رفته اند. هر فصل روی یک مورد تمرکز می کند و به تمام جزئیات می پردازد. همانطور که اتفاق می افتد، فصل دوم در کمک به آزادی مردی از زندان نقش بسزایی داشت.
توجه: پادکست های جنایی واقعی از زمان انتشار سریال در سال 2014 محبوبیت زیادی پیدا کردند. بهترین آنها نمونه های خوبی از داستان سرایی هستند و برای الهام گرفتن ارزش یک نگاه دارند.
برای شروع پادکست خود آماده اید؟
اگر تا به حال برای شروع پادکست خود هیجان زده اید، این یک نشانه عالی است.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با اشتیاق وارد آن شوید زیرا این اشتیاق در محصول نهایی شما ظاهر می شود.
هر شخص، برند یا خالقی می تواند پادکست راه اندازی کند.
فقط به یاد داشته باشید که شروع کنید، تحقیق کنید و موضوع خود را بر اساس آنچه مخاطبان شما دوست دارند بشنوند، برنامه ریزی کنید، به طور تقریبی آنچه را که در هر قسمت می گویید بیان کنید، و برای بهینه سازی زمان بگذارید.
پادکست مبارک!
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.