هر روز نیست که شرکتی به بزرگی و قدرتمندی گوگل مجبور به پرداخت میلیون ها دلار به عنوان تسویه حساب می شود، اما این دقیقاً همان چیزی است که در حال حاضر اتفاق می افتد.
اگر بین 25 اکتبر 2006 و 30 سپتامبر 2013 روی هر پیوندی در موتور جستجوی Google کلیک کنید، می توانید واجد شرایط بخشی از تسویه حساب 23 میلیون دلاری از دعوای دسته جمعی ده ساله علیه آنها باشید.
این به این معنی است که ممکن است دستتان برای تعویض جیب جدی باشد – تا 7.70 دلار! تنها چیزی که لازم است این است که قبل از 31 ژوئیه 2023 یک ادعا ارائه دهید.
در اینجا چیزی است که ما در این پست به آن خواهیم پرداخت:
1. حریم خصوصی دیجیتال چیست؟
2. آیا واجد شرایط تسویه حساب Google هستید؟
3. کارهایی که می توانید قبل از تاریخ پرداخت تسویه حساب Google انجام دهید.
4. نکاتی در مورد نحوه محافظت از حریم خصوصی خود در اینترنت.
بیا شروع کنیم!
حریم خصوصی دیجیتال 101: چیست؟
اول، اصول اولیه. حریم خصوصی دیجیتال چیست؟
همچنین به عنوان حریم خصوصی آنلاین شناخته می شود، برخی آن را به عنوان حق کاربران برای کنترل اطلاعات شخصی خود و نحوه استفاده از آن توصیف می کنند.
برای بسیاری، حریم خصوصی دیجیتال به معنای آزادی انتخاب زمان و مکان جمعآوری دادهها، چه دادههایی میتواند به اشتراک گذاشته شود و چه کسی به آن اطلاعات دسترسی دارد.
به عبارت ساده تر: شما باید مالکیت فعالیت آنلاین خود را داشته باشید.
شکایت گوگل از ادعای غول جستجو سرچشمه گرفته استذخیره و افشای عمدی، سیستماتیک و مکرر سوالات و تاریخچه جستجوی کاربران خود به اشخاص ثالث“
بر اساس دعوای حقوقی تلفیقی Googleآنها از طریق Referrer Headers که نوعی سرصفحه HTTP برای ردیابی سایت هایی که کاربران بازدید می کنند استفاده می شود، به این امر دست یافتند.
حریم خصوصی آنلاین شما همچنین به میزانی از اطلاعات شناسایی شخصی شما (PII) با شرکتهایی به اشتراک گذاشته میشود که در دادخواست ادعا میشود Google بهطور غیرقانونی به اشتراک گذاشته است.
PII شامل موارد زیر است:
• اسم واقعی
• آدرس خیابان
• شماره تلفن
• شماره کارت اعتباری
• شماره تامین اجتماعی
• شماره حساب مالی
در صورت نقض، این اطلاعات می تواند برای ردیابی، هدف قرار دادن و حتی سرقت هویت استفاده شود.
دعوای حقوقی Google همچنین نهادهای بالقوه ای را شناسایی کرد که داده های PII شما به آنها منتقل شده است، یعنی:
• بازاریابان
• کارگزاران داده
• اشخاص ثالثی که درگیر فروش و فروش مجدد اطلاعات خصوصی هستند
شما نمی خواهید که یک شرکت تصادفی بداند کجا زندگی می کنید، شماره تلفن شما یا بتواند آنچه را که به صورت آنلاین جستجو می کنید ردیابی کند. به همین دلیل است که باید برای محافظت از حریم خصوصی خود به صورت آنلاین ارزش قائل شوید و اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید که کنترل را در دست دارید. (در ادامه بیشتر در مورد آن!)
آیا من واجد شرایط درخواست بخشی از تسویه حساب هستم؟
در حالی که آنها به هیچ چیز اعتراف نکردند، کاربرانی که تحت تأثیر این دعوای گروهی Google قرار گرفتند می توانند بخشی از تسویه حساب 23 میلیون دلاری را مطالبه کنند.
اگر از موتور جستجو بین 25 اکتبر 2006 تا 30 سپتامبر 2013 استفاده کرده باشید و بر روی پیوند یا تبلیغی نزدیک به زمانی که درخواست داده شده را انجام داده اید کلیک کرده باشید، می توانید واجد شرایط دریافت پرداخت باشید.
میانگین پرداخت 7.70 دلار است، بسته به اینکه چند نفر یک ادعای معتبر ارائه دهند. برای کسی که از Google استفاده می کند (و احتمالاً داده های خود را به اشتراک گذاشته است)، این معامله بدی نیست.
در اینجا دعوای حقوقی تلفیقی کامل علیه Google آمده است.
دریافت سهم خود از تسویه حساب Google
مدیران تسویه حساب تا ۷ ژوئن ۲۰۲۳، چکهای پرداخت را بین مدعیان تایید شده توزیع میکنند. در اینجا نحوه مطالبه بخشی از کیک تسویهحساب آمده است:
مرحله 1: به وب سایت آنها سر بزنید، https://www.refererheadersettlement.com/و روی «فرم ثبت نام» کلیک کنید.
تصویر از تسویه سرصفحه های ارجاع دهنده
گام 2: در قسمت فرم ثبت نام کلیه اطلاعات لازم از قبیل:
• نام
• شماره تلفن
• آدرس خیابان
• آدرس ایمیل
همچنین باید تأیید کنید که از Google استفاده کردهاید و روی پیوندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) آنها بین ۲۵ اکتبر ۲۰۰۶ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ کلیک کردهاید.
تصویر از تسویه سرصفحه های ارجاع دهنده
مرحله 3: صندوق ورودی ایمیل خود، از جمله پوشه هرزنامه خود را برای پیامی که حاوی شناسه عضو کلاس شما است، بررسی کنید. شناسه عضو کلاس شما برای ثبت یک ادعای آنلاین استفاده خواهد شد اینجا.
تصویر از تسویه سرصفحه های ارجاع دهنده
در اینجا روش پرداخت خود را نیز مشخص خواهید کرد. گزینه های شما شامل موارد زیر است:
• پی پال
• ونمو
• کارت پیش پرداخت
مرحله 4: منتظر تاریخ پرداخت تسویه حساب Google در 7 ژوئن 2023 باشید. مدیران تسویه حساب در این تاریخ شروع به توزیع چک های پرداخت خواهند کرد.
یادآوری سریع: قبل از 31 ژوئیه 2023، ادعای خود را برای دعوای حقوقی گروهی Google ثبت کنید، زیرا هر گونه ادعایی که فراتر از آن نقطه باشد دیگر بررسی نخواهد شد.
6 نکته در مورد نحوه محافظت از حریم خصوصی آنلاین
در حالی که پرداخت از یک دعوای حقوقی گروهی Google عالی به نظر می رسد، شما نمی خواهید خود یا کسب و کارتان قربانی نقض حریم خصوصی آنلاین شوید.
در اینجا پنج نکته برای دنبال کردن وجود دارد.
1. از رمزهای عبور قوی تر برای حساب های خود استفاده کنید
آنها کلید دسترسی به زندگی دیجیتال ما هستند. هر بار که یک حساب کاربری ایجاد می کنیم، اهمیت داشتن یک رمز عبور منحصر به فرد و قوی به ما یادآوری می شود.
توصیه می کنیم رمز عبور شما دارای ویژگی های زیر باشد:
• حداقل 8 کاراکتر.
• شامل نمادها، اعداد و سایر کاراکترهای خاص باشد.
• حروف بزرگ و کوچک داشته باشید.
اگر نگهداری از گذرواژههای بزرگ به نظر سخت میآید، توصیه میکنیم برنامههای مدیریت رمز عبور مانند:
• LastPass
• DashLane
• 1 رمز عبور
این راه حل های مدیریت رمز عبور رمزگذاری شده، ایمن هستند و می توانند رمزهای عبور بسیار قوی برای شما ایجاد کنند.
2. تبلیغات و سایر ردیاب ها را با ابزارهای حفظ حریم خصوصی آنلاین مسدود کنید
داده هایی به سادگی از وب سایتی که بازدید کرده اید و محتوایی که دیده اید کالای ارزشمندی است.
به همین دلیل است که شبکههای تبلیغاتی، شرکتهای تحلیلی و سایر خدمات شخص ثالث فعالیتهای آنلاین ما را برای ارائه تبلیغات یا محتوای مرتبط دنبال میکنند.
توصیه می کنیم از یک برنامه افزودنی مرورگر مانند uBlock Origin یا Privacy Badger برای مسدود کردن تبلیغات، ردیاب ها و سایر محتوای ناخواسته استفاده کنید.
سایر ابزارهای مرور ایمن عبارتند از:
• ProtonVPN: اتصال اینترنت شما را رمزگذاری می کند.
• HTTPS همه جا: وب سایت ها را مجبور به استفاده از رمزگذاری HTTPS می کند.
• مرور ایمن کروم: به کاربران در مورد وب سایت های خطرناک هشدار می دهد.
(بیشتر بخوانید: مسدودکنندههای تبلیغات چگونه کار میکنند و آیا بر استراتژی بازاریابی شما تأثیر میگذارند؟)
3. نرم افزار آنتی ویروس را نصب کنید
این ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما نصب یک آنتی ویروس واقعا به حفظ حریم خصوصی شما در عصر دیجیتال کمک می کند.
مطمئنا، امروزه ویروس های کمتری وجود دارد. اما مواردی که وجود دارند، مانند باجافزار یا جاسوسافزار، میتوانند باعث نقض جدی دادهها شوند.
با استفاده از یک برنامه آنتی ویروس مانند Avast، Norton یا McAfee از وب سایت خود و خود در برابر تهدیدات مضر محافظت کنید.
اکثر راه حل های آنتی ویروس امروزه دارای محافظت از حریم خصوصی به صورت آنلاین داخلی هستند، بنابراین می توانید با خیال راحت بدون هیچ نگرانی در اینترنت بگردید.
4. از هاست ایمن در وب سایت خود استفاده کنید
وبسایتها هدف اصلی سارقان دادهها هستند، به خصوص اگر بر روی نرمافزار قدیمی اجرا شوند یا روی سرویسهای میزبانی وب آسیبپذیر میزبانی شوند.
برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود در عصر دیجیتال، باید روی یک سرویس میزبانی وب امن و قابل اعتماد سرمایه گذاری کنید.
اگر از طراحی وب سایت وردپرسی استفاده می کنید، استفاده از ارائه دهنده هاست مدیریت شده مانند Kinsta بهترین راه حل است.
این میزبان های وب ویژگی های پیشرفته حفاظت از داده ها را ارائه می دهند که از وب سایت شما محافظت می کند، مانند:
• فایروال ها
• اسکن بدافزار
• رمزگذاری SSL
وب سایت های سفارشی نیز از خدمات میزبانی وب ایمن بهره مند می شوند. به دنبال ارائه دهنده ای باشید که پشتیبانی 24 ساعته، پشتیبان گیری قابل اعتماد و حفاظت DDoS را ارائه می دهد.
به این وب سایت سفارشی برای یک شرکت مشاوره توسعه نرم افزار نگاهی بیندازید. این نه تنها از نظر زیبایی شناختی طراحی شده است، بلکه ایمن نیز می باشد.
طراحی وب سایت: مشاور کرانیوم
وب سایت اطلاعات مشتری را می خواهد، بنابراین توسعه دهندگان اقدامات امنیتی را برای محافظت از داده های مشتری نصب کرده اند. آپتایم وب سایت نیز برای آنها مهم است، بنابراین آنها یک ارائه دهنده میزبان وب قابل اعتماد دارند.
5. احراز هویت دو مرحله ای را در حساب های خود تنظیم کنید
به لطف فناوریهای پیشرفته حفاظت از داده، اکنون میتوانیم احراز هویت دو مرحلهای (2FA) را در حسابها و خدمات آنلاین خود فعال کنیم.
انجام این کار مستلزم استفاده از تلفن یا برنامه احراز هویت برای دریافت یک کد منحصر به فرد هر زمان که وارد سیستم می شوید، می شود. این کار از دسترسی غیرمجاز به حساب شما جلوگیری می کند، حتی اگر شخصی رمز عبور شما را بداند.
مدیران گذرواژه که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، ابزارهای احراز هویت دو عاملی خود را دارند، همانطور که خدمات دیگری مانند:
• گوگل
• مایکروسافت
• توییتر
• فیس بوک
اگر کسب و کار شما دارای حساب های آنلاین حیاتی است، راه اندازی احراز هویت دو مرحله ای برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما بهترین است.
6. به طور منظم دستگاه و نرم افزار خود را به روز کنید
عوامل مخرب دائماً راههای جدیدی را برای نقض حریم خصوصی مرورگر شما در عصر دیجیتال اصلاح و ابداع میکنند.
به همین دلیل باید همین کار را ادامه دهید و همین کار را انجام دهید. همه نرم افزارهایی که امروزه استفاده می کنید، از مرورگرها گرفته تا پلاگین های مرور ایمن و حتی سیستم عامل ها، باید هر از چند گاهی به روز شوند.
مطمئن شوید که دستگاه های شما نیز به روز هستند، زیرا ممکن است دارای نقص های امنیتی باشند که می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد.
برای محافظت پیشرفته از داده ها، حتی می توانید برنامه های به روز رسانی خودکار را تنظیم کنید. به این ترتیب، سیستم شما جدیدترین وصلههای امنیتی و بهروزرسانیها را بدون دخالت دستی از طرف شما دریافت میکند.
ارتقاء حفاظت از حریم خصوصی خود به صورت آنلاین با محتوا مارکتینگ
در اینجا خلاصه ای از شکایت دسته جمعی Google آمده است:
• چه کسی واجد شرایط است: هر کسی که از جستجوی Google استفاده کرده و روی پیوندی بین ۲۵ اکتبر ۲۰۰۶ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ کلیک کرده است.
• ضرب الاجل: 31 جولای 2023
• تاریخ پرداخت تسویه حساب Google: در 7 ژوئن 2023 آغاز می شود
اما همانطور که بحث کردیم، حفاظت از داده ها و حریم خصوصی مرورگر فرآیندهای مداومی هستند. برای کسبوکارهایی که به یک وبسایت متکی هستند، سرمایهگذاری در ابزارها و خدمات مناسب به شما کمک میکند از شکایت چند میلیون دلاری کاربران خود جلوگیری کنید.
در محتوا مارکتینگ، ما راهحلهای طراحی وب سفارشی را ارائه میدهیم که بر سه چیز تمرکز دارد:
• امنیت
• سرعت
• مقیاس پذیری
ما مراقبت بیشتری می کنیم تا مطمئن شویم که وب سایت شما با استانداردهای کدنویسی به روز و دفاع در برابر آخرین تهدیدات ایمن است. ما همچنین از فناوریهای پیشرفته حفاظت از دادهها مانند رمزگذاری SSL، احراز هویت دو مرحلهای و اسکن بدافزار استفاده میکنیم تا تجارت شما را به صورت آنلاین ایمن نگه داریم.
با راه حل های پیشرو در صنعت ما از داده ها، کسب و کار و کاربران خود محافظت کنید.
امروز با ما در تماس باش!
سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!