Samsung is switching from Google to Bing



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

اگر از کاربران قدیمی سامسونگ هستید، بدون شک عادت کرده‌اید که دستگاه‌های شما با نصب گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض و با دلایل موجه، به طور کامل عادت کرده‌اید. گوگل سال‌هاست که استاندارد جستجویی بوده است، به طوری که نام آن در وهله اول با ایده استفاده از موتور جستجو مترادف شده است.

اما این قبل از اینکه جایگزین های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT OpenAI و جستجوی هوش مصنوعی Bing جدید به وجود بیایند بود. این گزینه‌ها قطعاً سرفصل‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، اما تعداد زیادی از کاربران Google را نیز ترغیب کرده‌اند تا آنها را بیشتر در نظر بگیرند.

اکنون به نظر می رسد که برخی از باسابقه ترین شرکای گوگل ممکن است همین فکر را داشته باشند. مثلا، مجله نیویورک تایمز به تازگی اعلام کرده است که شریک قدیمی گوگل سامسونگ می تواند به دنبال تغییر موتور جستجوی پیش فرض در همه دستگاه های خود به Bing باشد. اما چقدر احتمال دارد که این اتفاق بیفتد و بخش بازاریابی دیجیتال باید در مورد این امکان بداند؟

چقدر احتمال دارد سامسونگ به بینگ سوئیچ کند؟

همانطور که قبلا بیان شده در مجله نیویورک تایمز، سامسونگ به صراحت دلایلی را که در نظر دارد سوئیچ را بررسی کند، بیان نکرده است. با این حال، بسیاری به طور منطقی تصور می کنند که این به دلیل گام های بزرگی است که بینگ در عرض چند ماه کوتاه برداشته است.

کارایی بینگ جدید، همراه با محبوبیت روزافزون ابزارهای هوش مصنوعی، رقابت سختی را برای گوگل ایجاد کرده است که در سال‌های گذشته (اگر هرگز) نداشته است. ارزش سهام شرکت آلفابت کاهش یافته در حالی که ارزش سهام مایکروسافت افزایش یافته است. و اکنون ممکن است گوگل شراکتی به ارزش چندین میلیارد دلار را از دست بدهد.

با این حال، باید دید که آیا این احتمال رخ می دهد یا خیر. در حال حاضر مذاکرات سامسونگ و گوگل برای تمدید قرارداد فعلی آنها همچنان ادامه دارد.

گوگل در پاسخ به آن چه می کند؟

گوگل به پیشرفت های اخیر، از جمله قدرت بهبود یافته رقیب بینگ، با طوفان فکری پیشرفت های جدید خود پاسخ می دهد. یکی از آنها معرفی Google Bard بود، پاسخ خود گوگل به روند فعلی جستجوی هوش مصنوعی.

با این حال، این غول موتور جستجو همچنین در حال توسعه یک گزینه جستجوی پیشرفته با هوش مصنوعی است که در حال حاضر با نام رمز Magi شناخته می شود. به گفته منابع، این جدیدترین تجسم گوگل با پیش‌بینی نیازهای جستجوگر، تجربه کاربری شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارائه می‌دهد و احتمالاً بر روی تجربه‌ای که قبلاً توسط Bard ارائه شده است، ساخته می‌شود.

در حال حاضر، این موتور جستجوی جدید گوگل در مراحل اولیه توسعه است و در حال حاضر تاریخ انتشار پیش بینی شده ای برای آن وجود ندارد. ویژگی های بالقوه ای که ممکن است شامل آن شود es منتشر شده شامل توانایی شروع کامل تراکنش های مالی، نوشتن کد نرم افزار و موارد دیگر است.

گوگل همچنین از توسعه چندین پروژه تغییر دهنده بازی دیگر خبر داده است، از جمله:

  • GIFI: قابلیتی شبیه به تولید کننده تصویر جدید بینگ که به کاربران گوگل اجازه می دهد با استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی تصاویری از خود ایجاد کنند.
  • Tivoli Tutor: یک پلت فرم مکالمه متنی که برای کمک به آموزش زبان های جدید به کاربران طراحی شده است
  • Searchalong: یک ویژگی جستجوی پیشرفته که به کاربرانی که از طریق کروم به Google دسترسی دارند اجازه می‌دهد همچنان در حین جستجو سؤالات خود را برای یک ربات چت مطرح کنند.

همه اینها برای بازاریابان چه معنایی دارد؟

اگر در زمینه بازاریابی یا سئو فعالیت می کنید، احتمالاً نگرانی اصلی شما این است که همه این پیشرفت های جدید چه معنایی برای شما دارند، زیرا نبرد مداوم گوگل و مایکروسافت بسیاری از بازاریابان را متعجب کرده است که در آینده چه می شود. در اینجا چند احتمال وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

تجربه کاربری (UX) اهمیت بیشتری خواهد داشت

همانطور که گوگل و بقیه موتورهای جستجو در طول سال ها تکامل یافته و هوشمندتر شده اند، یک عامل به طور فزاینده ای مهم شده است – تجربه کاربر. این با یا بدون گزینه های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی تغییر نخواهد کرد. با این اوصاف، ساده‌سازی و سازمان‌دهی وب‌سایت‌ها و ارائه یک تجربه کاربری فوق‌العاده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

سایر موتورهای جستجو ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کنند

چه سامسونگ با تغییر از گوگل به بینگ پیشروی کند یا نه، این خبر یادآور این است که گوگل تنها بازیکن این بازی نیست. اگر از قبل این کار را انجام نداده‌اند، بازاریابان باید استراتژی‌هایی بسازند که گزینه‌های دیگر، به‌ویژه بینگ را نیز در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که همه پایه‌هایشان پوشش داده شده است.

جستجوی “صفر کلیک” ممکن است تبدیل به یک چیز شود

از بسیاری جهات، موتورهای جستجو در حال حاضر بسیاری از اطلاعات مورد نیاز جستجوگران را در همانجا در SERP به جای اینکه از آنها بخواهند هر بار روی یک وب سایت کلیک کنند، ارائه می دهند. همانطور که فناوری هوش مصنوعی و ویژگی‌های پیشرفته به شکل‌دهی به موتورهای جستجو ادامه می‌دهند، امکان دنیای «صفر کلیک» بیشتر می‌شود، بنابراین بازاریابان باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

در نهایت، این احتمال که سامسونگ در حال بررسی شراکت با بینگ بر روی گوگل است، نشانه ای از تکامل دنیای سئو است. بازاریابان در همه جا باید با اطلاع از اخبار صنعت و اولویت دادن به عوامل کلیدی مانند تجربه کاربر در حرکت رو به جلو آماده شوند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *