Marcus Mears III / How-To Geek
Automator بهترین کلیک خودکار برای مک است زیرا رایگان، داخلی است و به شما امکان می دهد اقدامات دقیق خود را ضبط کنید. در صورت عدم موفقیت، برنامه های رایگان Autoclick 2.0 یا OP Auto Clicker باید همه ابزارهای مورد نیاز شما را ارائه دهند.

آیا می خواهید در حالی که کار دیگری انجام می دهید به نظر برسد که در رایانه خود هستید؟ آیا باید کاری را که فقط به یک کلیک نیاز دارد خودکار کنید؟ در اینجا بهترین برنامه های کلیک خودکار برای مک شما آورده شده است.

خودکار کلیک چیست؟

کلیک‌کننده‌های خودکار برنامه‌هایی هستند که کلیک‌های ماوس را در مک شما شبیه‌سازی می‌کنند. ایده این است که بدون نیاز به لمس ماوس یا حضور در رایانه، کلیک های ماوس را فعال کنید. آنها شبیه جیگلرهای ماوس هستند، اما به جای شبیه سازی حرکت، فقط ماشه هایی را برای کلیک کردن روی ماوس ارسال می کنند.

شما احتمالاً دلایل خود را برای استفاده از کلیک ماوس دارید، اما معمولاً برای خودکارسازی کارهای ساده مانند بازخوانی یک صفحه وب، برای شبیه سازی حضور شما در رایانه در زمانی که آنجا نیستید، و در بازی برای خودکارسازی کارهای تکراری استفاده می شود. فقط به ورودی های ساده نیاز دارد.

ماوس قابل حمل Ms700 دل در حال استفاده در یک کافه
هانا استرایکر / How-To Geek

با توجه به تعداد گزینه های کلیک خودکار رایگان که وجود دارد، احتمالاً نباید برای برنامه کلیک ماوس هزینه ای پرداخت کنید. می‌توانید با استفاده از نرم‌افزاری که با macOS ارائه می‌شود، یک کلیک خودکار ایجاد کنید، یا می‌توانید برنامه‌های رایگانی را دانلود کنید که امکان سفارشی‌سازی بیشتر را فراهم می‌کنند.

1. کلیک کننده خود را با Automator ایجاد کنید

یک راه ساده برای خودکارسازی کلیک‌های ماوس روی مک، استفاده از Automator برای ضبط و حلقه‌گذاری ورودی است. Automator یک برنامه کاربردی مفید است که از قبل روی macOS نصب شده است و به شما امکان می دهد گردش های کاری قدرتمندی ایجاد کنید که کارهای ساده مانند تغییر اندازه و تبدیل تصاویر را سرعت می بخشد.

برای شروع، Automator را از Applications > Utilities اجرا کنید یا آن را با Spotlight جستجو کنید. وقتی از شما خواسته شد، یک Application جدید ایجاد کنید. اکنون روی Workflow > Record کلیک کنید و هر کاری را که می خواهید کلیک کنید انجام دهید. در صورت تمایل می توانید چندین کلیک ضبط کنید. هنگامی که آماده شدید، روی دکمه “توقف” در پنجره “ضبط” خودکار که ظاهر می شود، کلیک کنید.

ورودی را با Automator ضبط کنید

اکنون بر روی Utilities در بخش “Actions” در پانل سمت چپ کلیک کنید و عمل “Loop” را زیر اکشن “Watch Me Do” که به تازگی ضبط کرده اید بکشید. “Loop Automatically” را انتخاب کنید و سپس انتخاب کنید که چند بار می خواهید اکشن اجرا شود یا برای چند دقیقه می خواهید اکشن اجرا شود. رها کردن هر یک از اینها روی “0” باعث می شود که عمل فقط یک بار اجرا شود.

ایجاد یک برنامه کلیکی با Automator

اکنون می توانید Command+S (یا File > Save) را بزنید تا برنامه خود را در مکانی دلخواه ذخیره کنید. اقدام شما به عنوان یک برنامه مستقل با نماد Automator به عنوان نماد آن ظاهر می شود. روی آن دابل کلیک کنید و اخطاری را مشاهده خواهید کرد مبنی بر اینکه باید به برنامه اجازه دهید کامپیوتر شما را قبل از اینکه به درستی اجرا شود کنترل کند.

برنامه کلیک کننده خودکار در پوشه macOS Desktop

به تنظیمات سیستم > حریم خصوصی و امنیت > دسترسی بروید و کلید کنار برنامه ای را که به تازگی ساخته اید فعال کنید. اگر برنامه در آنجا نیست، روی نماد مثبت “+” کلیک کنید و برنامه Automator را که ایجاد کرده اید پیدا کنید. اگر حتی پس از فعال کردن این گزینه برای اجرا کردن اکشن خود مشکل دارید، آن را انتخاب کنید و از دکمه منهای «-» برای حذف آن استفاده کنید، سپس دوباره آن را اضافه کنید.

به برنامه کلیک کننده خود اجازه دهید مک شما را کنترل کند

اکنون می‌توانید اکشن Automator خود را اجرا کنید و هر کاری را که ضبط کرده‌اید، برای چند بار یا چند دقیقه که مشخص کرده‌اید، انجام می‌دهد. اگر می خواهید فرآیند را متوقف کنید، روی گزینه “Automator” در نوار منو در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید (به نظر می رسد یک چرخ دنده چرخان است) سپس روی دکمه “Stop” در کنار برنامه Automator خود کلیک کنید.

برنامه کلیکی خود را در نوار منو متوقف کنید

اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که حضور خود را در یک ایستگاه کاری شبیه سازی کنید، یک بازی کلیکی را در حالی که از مک خود دور هستید خودکار کنید، یا یک کار ساده مشابه، شکست دادن Automator دشوار است.

Autoclick 2.0 یک برنامه ساده و رایگان برای مک شما است که کلیک های ماوس را شبیه سازی می کند. آخرین بار در سال 2022 به روز شد اما همچنان با نسخه های مدرن سیستم عامل دسکتاپ اپل (از جمله macOS 13 Ventura) کار می کند. نویسنده پروژه بیان کرده است که این نسخه نهایی برنامه است، بنابراین اگر اپل تغییرات بزرگی در سیستم عامل ایجاد کرد، انتظار به روز رسانی نداشته باشید.

در حالت “Basic”، برنامه به شما این امکان را می دهد که روی دکمه ماوس کلیک کنید، و همچنین اینکه این عمل چقدر در دقیقه یا ثانیه انجام شود. سپس می‌توانید «شروع» را بزنید و برنامه تا زمانی که روی «توقف» کلیک نکنید، ادامه خواهد داشت. در اولین اجرا، باید به برنامه اجازه دهید تا مک شما را در قسمت تنظیمات سیستم > حریم خصوصی و امنیت > دسترس‌پذیری کنترل کند.

هنگامی که مجوز را صادر کردید، برنامه را مجدداً راه اندازی کنید و Autoclick 2.0 باید طبق آگهی کار کند. اگر به کنترل کمی بیشتر روی تجربه نیاز دارید، یک حالت «پیشرفته» وجود دارد که به شما امکان می‌دهد زمان شروع و توقف کلیک کردن برنامه را تنظیم کنید، و همچنین یک جابجایی مفید برای کلیک کردن فقط در صورت ثابت بودن ماوس وجود دارد. همچنین می توانید میانبر کلید میانبر را ضبط کنید.

OP Auto Clicker یکی دیگر از برنامه های کلیک کننده خودکار رایگان و ساده با نسخه های موجود برای macOS، Windows، Android و Chrome است. برنامه امضا نشده است، بنابراین macOS از باز کردن برنامه امتناع می کند مگر اینکه راست کلیک کنید (Control+click) سپس «Open» و سپس «Open Anyway» را در پنجره ظاهر شده انتخاب کنید.

OP Auto Clicker برای macOS

این برنامه نسبتا ساده است، اما شامل چند گزینه است. شما می توانید انتخاب کنید که روی دکمه ماوس کلیک کنید، بازه زمانی که در آن کلیک کنید (بر حسب ساعت، دقیقه، ثانیه و میلی ثانیه)، یا حتی انتخاب کنید که یک محدوده فاصله تصادفی داشته باشید. همچنین می‌توانید تعداد دفعات تکرار کلیک را تنظیم کنید، از جمله یک گزینه نامشخص.

با استفاده از دکمه “شروع” یا با تنظیم یک کلید میانبر، OP Auto Clicker را فعال کنید. مانند سایر برنامه‌های موجود در این فهرست، باید مجوز کنترل مک خود را در قسمت تنظیمات سیستم > حریم خصوصی و امنیت > قابلیت دسترسی (سپس برنامه را مجدداً راه‌اندازی کنید) برای کارکرد برنامه اعطا کنید.

هنگام دانلود کلیک کننده های خودکار مراقب باشید

ممکن است به ماهیت برنامه (و برخی از کاربردهای کمتر معتبر برای این نوع برنامه ها باشد)، اما بهتر است هنگام دانلود این نوع برنامه ها با دقت قدم بردارید. برخی برای عملکرد نسبتاً ابتدایی که می‌توانید به صورت رایگان در جای دیگری دریافت کنید، اشتراک دریافت می‌کنند، و برخی از آنها مجوزهای مربوط به آن (مانند توانایی نظارت بر همه ورودی‌ها) را درخواست می‌کنند. همچنین با وب سایت هایی برخورد کردیم که برنامه های رایگان را به فروش می رساندند.

ایمن‌ترین راه برای استفاده از کلیک‌کننده خودکار در مک، ساختن خود با Automator است. شما حتی می توانید “زنجیره” دکمه های خود را ایجاد کنید تا برای اتوماسیون پیچیده تر فشار دهید. درباره کارهای دیگری که Automator می‌تواند انجام دهد و اینکه چگونه می‌توانید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید، بیشتر بیاموزید.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *