با دکمه «گرمایش» TikTok آشنا شوید و دلیل این همه شلوغی اخیر است



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

صفحه برای شما TikTok همیشه به عنوان یک فید الگوریتم شخصی شناخته می شد که فقط بر اساس رفتار کاربر است. اما آیا اینطور است؟

طبق تحقیقات اخیر از فوربسشش کارمند فعلی و سابق TikTok و شرکت مادر آن، ByteDance، ادعا می کنند که این تمام ماجرا نیست – و اسناد و ارتباطاتی وجود دارد که به اثبات این ادعا کمک می کند.

این منابع یک اقدام داخلی به نام “گرم کردن” را به جهانیان نشان داده اند که توسط کارکنان TikTok و ByteDance انجام می شود. این اطلاعات سر و صدای زیادی به پا کرده است، زیرا هرگز قبلاً – حداقل تا کنون – هرگز به طور عمومی افشا نشده است. کاملا برعکس، TikTok همیشه با افتخار صفحه For You خود را قرار داده است به عنوان تنها توسط یادگیری ماشین ساخته شده است.

خوب، اما، این عمل “گرم کردن” به چه معناست، و چرا اخیراً این همه سر و صدا ایجاد کرده است؟ اگر این سوالات را از خود پرسیدید، با ما همراه باشید! ما پاسخ ها را در اینجا در این مقاله آورده ایم.

«گرمایش» چیزی نیست جز یک دکمه داخلی (به معنای واقعی کلمه) که به کارکنان TikTok و ByteDance اجازه می‌دهد تا ویدیوهای خاصی را برای ویروسی شدن انتخاب کنند. درست خواندید: راهی برای افزایش دستی دسترسی ویدیوها با استفاده از این دکمه «گرم کردن» وجود دارد و فقط افراد داخلی به آن دسترسی دارند.

یکی از اسناد داخلی TikTok که توسط TikTok بررسی شده است توضیح می دهد: «ویژگی گرمایش به تقویت ویدیوها در فید For You از طریق مداخله عملیاتی برای دستیابی به تعداد معینی از بازدیدهای ویدیو اشاره دارد. فوربس، به نام MINT Heating Playbook.

هنوز طبق این سند، «کل بازدیدهای ویدیویی از ویدیوهای گرم شده بخش بزرگی از کل بازدیدهای ویدیویی روزانه را تشکیل می‌دهد، حدود 1 تا 2 درصد، که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر معیارهای اصلی کلی داشته باشد». این بدان معناست که از هر 100 ویدیوی تماشا شده برای هر کاربر، 1 یا 2 ویدیو به صورت دستی با استفاده از دکمه گرمایش انتخاب شده است. و بخش دشوار این است که شما نمی توانید بگویید کدام یک.

با آشکار شدن این اطلاعات – و با خود TikTok صحت آن را تایید می کندجای تعجب نیست که مردم (از جمله برندها، سازندگان و تأثیرگذاران) شروع به زیر سوال بردن بی‌طرفی TikTok کرده‌اند، و کل گفتار «فید شخصی‌سازی‌شده توسط الگوریتم» قدرت خود را از دست داده است.

و با توجه به فوربس بررسی، متاسفانه، این شبهات بی اساس نیست. سه منبع دیگر تایید به فوربس که برخی از کارمندان برای منافع شخصی از ویژگی گرمایش به طور نامناسب استفاده کردند. به عنوان مثال، تقویت حساب های شخصی خود یا حساب های افرادی که شخصا می شناسند.

همچنین، همین منابع ادعا می‌کنند که خود شرکت از دکمه گرمایش برای منافع خود استفاده می‌کند و برندها و تأثیرگذارانی را که به دنبال مشارکت هستند، تقویت می‌کند.

در ظاهر، TikTok و ByteDance سعی کردند از خود دفاع کنند و ادعا کردند که تنها تعداد کمی از افراد به این دکمه دسترسی دارند و استفاده از آن فقط برای ایجاد تنوع بیشتر در پلتفرم است. اما، در حال حاضر، کل این داستان هنوز یک مورد از “او گفت او گفت” است. شاید بتوانیم در آینده نزدیک با بررسی ها و شفاف سازی های بیشتر پیگیری کنیم.

به شخصه، صادقانه می توانم فرصت هایی را برای این دکمه بحث برانگیز ببینم. به هر حال، این غیرقابل انکار است که تنوع در محیط دیجیتال به متحدانی نیاز دارد تا دیده شدن و دسترسی به آن را داشته باشد، اما ما همچنان به اطلاعات و شفافیت بیشتری نیاز داریم تا بدانیم آیا این در واقع تنها هدف پشت این ویژگی است یا خیر. بیایید ببینیم از این داستان چه می شود.

به‌عنوان یک بازاریاب، می‌دانم که حفظ آخرین روندها و بهترین شیوه‌ها چقدر مهم است. به همین دلیل است که من شخصاً مشترک خبرنامه تعاملی The Beat، راک محتوا هستم. این منبع اصلی من برای همه چیزهای دیجیتال مارکتینگ است و فکر می کنم باید مال شما نیز باشد.

باور کن پشیمون نمیشی پس به من و دیگر متخصصان بازاریابی در The Beat بپیوندید. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *