هانا استرایکر / نقد و بررسی گیک

کاربران دارای معلولیت اپل در این هفته خبرهای خوبی دریافت می کنند. در یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت مجموعه‌ای از ویژگی‌های دسترسی آتی را اعلام کرد که می‌توانند به عنوان چشم، گوش و صدای آن‌ها به آن‌ها کمک کنند تا با سهولت و استقلال بیشتری در جهان حرکت کنند.

نرم افزار پیش رو نیازهای دسترسی مختلف از جمله شناختی، گفتاری، بینایی، شنوایی و تحرک را پوشش می دهد. در بیانیه مطبوعاتی، اپل اعلام کرد که در همکاری عمیق با گروه‌های اجتماعی از انواع مختلف معلولیت کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ویژگی‌ها به اندازه کافی طیف وسیعی از چالش‌هایی را که کاربران دارای معلولیت با آن‌ها مواجه هستند پاسخ می‌دهند تا تأثیر ملموسی بر زندگی آنها بگذارند.

آیفون و آیپد در حالت دسترسی کمکی
سیب

یکی از قابل توجه ترین ابزارهای دسترسی جدید، دسترسی کمکی است که به کاربران دارای ناتوانی های شناختی خدمات ارائه می دهد. از اصول طراحی نوآورانه برای ساده‌سازی ویژگی‌های اصلی iPhone و iPad مانند برقراری ارتباط با عزیزان، ثبت خاطرات با دوربین و لذت بردن از موسیقی استفاده می‌کند. دسترسی کمکی بار شناختی لازم برای گوش دادن به موسیقی، برقراری تماس، ارسال پیامک، و گرفتن و نگاه کردن به عکس‌ها را کاهش می‌دهد.

زنی که از گفتار زنده در آیفون استفاده می کند
سیب

گفتار زنده یک ویژگی است که با هدف کمک به افراد غیرحرفه ای در برقراری ارتباط تلفنی انجام می شود. در طول تماس‌ها و چت‌های ویدیویی، کاربران می‌توانند پیام‌هایی را در Live Speech تایپ کنند که سپس برای کسانی که در تماس هستند با صدای بلند خوانده می‌شوند. این ویژگی حتی به شما امکان می دهد عبارات رایج را برای دسترسی سریع ذخیره کنید.

سیب

شاید تاثیرگذارترین ابزار جدیدی که اپل امروز معرفی کرد Personal Voice باشد. این ابزار از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای ایجاد صدای سنتز شده ای استفاده می کند که شبیه به صدای کاربر باشد. این برای کاربرانی که مبتلا به بیماری های دژنراتیو مانند ALS تشخیص داده شده اند بسیار مفید خواهد بود و به آنها اجازه می دهد وقتی توانایی صحبت کردن را از دست می دهند صدای خود را حفظ کنند.

همچنین قابل ذکر است که حالت تشخیص در ذره بین است که نوعی بینایی را به کاربران نابینا یا کم بینا ارائه می دهد. با ترکیب برنامه دوربین، اسکنر LiDAR و یادگیری ماشین روی دستگاه، ذره‌بین می‌تواند متن را با صدای بلند روی اشیاء فیزیکی مانند لوازم خانگی بخواند و تجربه‌ای مستقل‌تر و همه‌جانبه‌تر ارائه دهد.

همه این ویژگی ها و موارد دیگر در اواخر سال جاری در آیفون و آیپد در دسترس خواهند بود.

منبع: اپل





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *