الگوریتم یوتیوب در سال 2023: چه چیزی حرکت رو به جلو را تغییر می دهد؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

برای کسانی که دوست دارند الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی و اسرار پیرامون آن‌ها را درک کنند، فصل جدیدی برای سفر یادگیری شما داریم.

در یک بررسی اخیررنه ریچی، رابط سازنده YouTube، و تاد بوپر، رهبر رشد و اکتشاف یوتیوب، در مورد آینده الگوریتم یوتیوب و پیامدهای آن برای سازندگان در سال 2023 به طور عمیق بحث کردند.

اگر در مورد این مصاحبه کنجکاو هستید و می خواهید با جزئیات بدانید که الگوریتم YouTube چگونه ممکن است بر شما و استراتژی بازاریابی شما تأثیر بگذارد، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم! در این مقاله، ما می‌خواهیم گره‌های مصاحبه را باز کنیم، نکات مهم و اطلاعات اصلی را که باید در استراتژی شما در نظر گرفته شود، بیاوریم.

هشدار اسپویلر: اقدامات برای سال 2023 بر تعهد شرکت به حمایت از سازندگان و هنرمندان در پلتفرم خود تأکید می‌کند که توسط رهبر جدید آن، نیل موهان، در اوایل ماه مارس امضا شد. بیایید بهتر نگاه کنیم!

تا به حال در مورد الگوریتم یوتیوب چه می دانیم؟

قبل از اینکه در مورد تغییرات سال 2023 صحبت کنیم، مهم است که یک قدم به عقب برداریم و ببینیم که در سال های اخیر در مورد الگوریتم های YouTube چه آموخته ایم.

1.کلیک و مشاهده

در سال‌های اولیه، پس از ایجاد در سال 2005، این پلتفرم برای تثبیت خود به‌عنوان یک پلتفرم ویدیویی قوی به بازدید نیاز داشت. از آنجایی که همه چیز حول مخاطبان و بازدیدها در هم پیچیده بود، اولین الگوریتم یوتیوب ویدیوهایی را توصیه می کرد که بیشترین بازدید یا کلیک را به خود اختصاص دادند. هرچه افراد بیشتری روی ویدیو کلیک کنند، برای دیگران نیز بیشتر به نظر می رسد که روی آن کلیک کنند.

این تا سال 2011 ادامه داشت تا زمانی که پلتفرم متوجه شد که این نوع توصیه منجر به عملی شد که به عنوان طعمه کلیک شناخته می‌شود: عناوین و تصاویر کوچک به‌دقت برای جذب کلیک‌ها ساخته شده‌اند، بدون اینکه نگران محتوای ویدیویی یا تجربه کاربر با خود ویدیو باشند.

2-زمان تماشا

با هدف دور زدن جنبش کلیک طعمه، در سال 2012 این پلتفرم شروع به در نظر گرفتن زمان تماشای ویدیو و زمان کلی صرف شده در پلتفرم کرد – راهی برای اندازه‌گیری نه تنها کلیک‌های روی ویدیو، بلکه ارتباط آن برای کاربران. شعار این بود: ویدیوهایی بسازید که مخاطبان شما می خواهند تماشا کنند و الگوریتم به شما پاداش می دهد.

مشکل این بود که پلتفرم اندازه ویدیو را در نظر نمی‌گرفت، یا زمان تماشای ویدیو را از زمان کلی صرف شده در پلتفرم‌ها متمایز نمی‌کرد. همه چیز برای سازندگان کمی گیج کننده شد و پلتفرم تصمیم گرفت مسیر دیگری را برای الگوریتم متقاعد کند.

3. رضایت

خوب – پس از آن زمان شنیدن از مخاطبان بود. تلاش برای اندازه‌گیری رفتار آن نتایج خوبی به همراه نداشت، بنابراین در سال 2015 این پلتفرم تصمیم گرفت از کاربران در مورد سطح رضایت آنها سؤال کند و اطلاعات را مستقیماً از منبع از طریق نظرسنجی‌های کاربران جمع‌آوری کند.

بنابراین، به جای توصیه ویدیوهایی که دیگران در حال تماشای آن هستند، یوتیوب شروع به توصیه ویدیوهایی کرد که هر بیننده خاصی تمایل بیشتری به تماشای آنها داشته باشد. و خوب، نتایج خیلی خوب بود! در سال 2018، 70 درصد از زمان تماشای YouTube صرف تماشای ویدیوهای توصیه شده شد.

چه کسی ممکن است تصور کند که بالاخره گوش دادن به مخاطبان شما راه درستی باشد، نه؟!

و چه تغییراتی در الگوریتم یوتیوب در حال حرکت رو به جلو است؟

پس از آزمایش روش‌های مختلف، رضایت و توصیه ویدیوهای شخصی‌سازی‌شده برای هر کاربر اینجاست. پلتفرم متوجه شد که این بهترین روش برای ایجاد انگیزه برای گذراندن وقت برای ویدیوها است و ثابت کرد که بهترین راه برای رفتن است.

اما، از سال 2015 تا اینجا چه تغییری کرده اید؟ خوب، از آنجایی که رضایت از این به بعد رسما معیار اصلی است، YouTube معیارهای خود را برای توصیه ویدیوها بر اساس رفتار فردی بهتر توسعه داده است. یوتیوب به جای اینکه مانند سال 2015 بعد از هر ویدیو نظرسنجی از کاربران داشته باشد، یاد گرفت که چگونه رضایت خود را اندازه گیری کند.

هنگامی که تصمیم می‌گیرید کدام ویدیو را توصیه کنید، پلتفرم تجزیه و تحلیل می‌کند که کاربر از چه ویدیوهایی در گذشته لذت برده است، از چه موضوعات یا کانال‌هایی و چه ویدیوهایی معمولاً با هم تماشا می‌شوند – معمولاً کاربران دنباله‌های ویدیویی را دنبال می‌کنند.

این رویکرد اول برای درک ویدیوهایی که در مرحله بعد توصیه می شود مهم است، اما YouTube همچنین یاد گرفت که چگونه به بهبود الگوریتم ادامه دهد، و مطمئن شود که پیشنهادات مناسب هستند – فراتر از توصیه ویدیو، الگوریتم تجزیه و تحلیل می کند که آیا مردم واقعاً آن را تماشا می کنند یا خیر. چه مدت. اگر نه، الگوریتم همچنین از این رفتار کاربر یاد می‌گیرد که دفعه بعد قاطع‌تر باشد.

این چگونه بر سازندگان و برندها تأثیر می گذارد؟

اگر مطمئن نیستید که باید ویدیو را در استراتژی بازاریابی خود قرار دهید یا خیر، قطعاً اعداد و ارقام می گویند که باید این کار را انجام دهید. بر اساس وضعیت بازاریابی 2023، ویدئو با 25% بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر قالب رسانه ای دارد.

و در صحنه ای که یوتیوب از نتفلیکس پیشی گرفت به عنوان برترین پلتفرم پخش در ایالات متحده، YouTube’s 2.5 میلیارد کاربر هر دقیقه 694000 دقیقه ویدیو تماشا کنید و سیستم توصیه پلتفرم مسئول این اکثریت آن دیدگاه ها. یوتیوب به نظر یک پلتفرم عالی برای امتحان کردن آن است.

در اوایل سال جاری، مدیر عامل یوتیوب تعهد پلتفرم به سازندگان را به عنوان بخشی از اولویت شرکت برای سال 2023 کاملاً واضح اعلام کرد. علاوه بر ارقام خوب در مورد فرمت‌های ویدیویی و یوتیوب، این پلتفرم برندها و سازندگان متعهد به تولید محتوا را نیز در آنجا شناسایی خواهد کرد.

در عمل – و طبق آخرین مصاحبه با نمایندگان یوتیوب، سازندگانی که روابط بلندمدت با مخاطب را بر بازدیدهای فوری اولویت می‌دهند، در سال 2023 نتایج بسیار خوبی خواهند داشت. بنابراین، به‌جای کسب تعداد زیادی بازدید در یک هفته، برندها و سازندگان باید روی ایجاد یک اثر ماندگار تمرکز کنند.

و همچنان طبق مصاحبه، یوتیوب از کانال های کوچکتر نیز با کمک به آنها برای شناسایی مخاطبان خود پشتیبانی خواهد کرد. طبق این مصاحبه، یوتیوب یک تیم داخلی ایجاد کرد تا موفقیت سازندگان جدید را در این پلتفرم ردیابی کند و به آنها کمک کند تا بینش هایی را برای تقویت ویدیوهای خود داشته باشند. بنابراین، برای کسانی که می خواهند یک کانال یوتیوب را از ابتدا راه اندازی کنند، لحظه ای عالی به نظر می رسد.

مهم است که تأکید کنیم الگوریتم به محتوای ویدیو اهمیتی نمی دهد – تا زمانی که با پلتفرم مطابقت داشته باشد. دستورالعمل ها و سیاست های جامعه. با توجه به معیارهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، تنها چیزی که به آن اهمیت می دهد تجربه کاربر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، یک چیز تغییر نمی کند: سازندگان و برندها باید به ایجاد محتوای مرتبط برای مخاطبان خود ادامه دهند، و الگوریتم یوتیوب این تلاش را تشخیص می دهد – حتی اگر یک استراتژی بلندمدت در کنار راهبردهای خوب به کار گرفته شود، حتی بیشتر از این بیشتر است. و مطالب مرتبط

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *